1-sinf uchun matematika fanidan
v) Rivojlantiruvchi
maqsad:
Og`zaki va yozma,
nutqini o`stirish,
hisoblash, tez va
aniq fikrlash
malakalarini
rivojlantirish.
а) Ta`limiy:
O`quvchilarga
uchinchi
qo‘shiluvchini
topishning qulay
usullarini o‘rgatish;
b) Tarbiyaviy
maqsad:
O’quvchilarni buyuk
siymolarimizni
qadrlash, Xorazmiy,
Beruniy bobomizdek
matematikaga
qiziqishlarini
shakllantirish;
DARSNING MAQSADI:
Darsning texnologik xaritasi:
1. Tashkiliy qism-3 min.
2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash -5-min.
3. Yangi mavzu bayoni-20 min
4. Dam olish daqiqasi-2 min
5. Yangi mavzuni mustahkamlash – 12 min
6.Darsni yakunlash va uyga vazifa -3 min
Dars turi: Yangi bilim beruvchi
Dars metodi: “Aqliy hujum”, “Kichik guruhlarda
ishlash”, “Bo’sh o’tirma, bosh qotir” o’yini.
Dars jihozi: 1-sinf matematika darsligi,
ko’rgazmali qurollar, tarqatma materiallar,
AKT
Dars shiori:
Bilim olish istagi
Biz uchun farzdir.
Shiorimiz bizning ,
Dars-muqaddasdir.
Matematika darsi -
darslarning eng a’losi,
Sizni olg`a yetaklaydi
raqamlarning dunyosi.
Jumboq, misol,
boshqotirma ilmingizni
charxlaydi,
Xorazmiyga asl voris
bo`lmoqqa u chorlaydi.
Psixologik iqlim yaratish.
2020-yil qanday
nomlandi ?
Bahor faslida qaysi shoir va
shoiralarimiz tavallud
topishgan?
Shu yil O‘zbekiston
Xalq shoiri
Muhammad
Yusufning
necha yilligini
nishonlamoqdamiz ?
Muhammad
Yusufning qaysi
she’rlarini yod
olgansiz?
Shoir bo‘lish osonmi?
Siz ham she’r
yozganmisiz?
“Vatan” haqida
qaysi shoirlarning
she’rlarini yod
olgansiz?
Shu yil
mustaqilligimizning
necha yilligini
nishonladik ?
“Aqlli bola”
bo`lish uchun
nima qilish
kerak?
In which rules do we always achieve?
To be quietly
during the
lesson.
Be active to
the lesson
To reach the
all
information
To spend the
time in right
way.
To express
fully your own
ideas
The rule of
“right hand”.
The golden rules of the lesson:
Darsda faol
bo’lish
Intizomli
bo’lish
Fikrni to’la
bayon qilish
“O’ng qo’l”
qoidasi
Yangiliklar
sari intilish.
Vaqtdan
ununli
foydalanish
“Biz bo’lamiz birinchi,
Qani, yetib ko’ringchi.
Dars qilganmiz hamma vaqt,
Bizga bo’lar baland taxt”.
“Biz ham ortda qolmaymiz,
So’nngi o’rin bo’lmaymiz.
Chiqing, maydon kutmasin,
Qimmatli vaqt o’tmasin”.
“Bizni chetga surmangiz,
Bellashishdan qo’rqmangiz.
Kamtar kamol derlar,
Haddingizdan oshmangiz”
- “ Matematika faniga hissa
qo’shgan olimlardan kimlarni
bilasiz?
1 + lik = ? 40 + oyoq = ?
k + 3 = ? 8 + oyoq = ?
t + 10 = ?
0 + a = ?
na + 1 + a = ?
Javobi:
birlik, kuch, to`n,
qirqoyoq, sakkizoyoq,
nola, nabira.
Rasm asosida masala tuzing va uni
yeching.
2-masala
Uchta likopchada 48 dona qulupnay
bor edi. Birinchi likopchada 20 ta, ikkinchi
likopchada 8 ta qulupnay bo’lsa, uchinchi
likopchada nechta qulupnay bor?
“Chaqqon hisobchi”o’yini.
“Mohir hisobchi” o‘yini.
•
Shoxda 10 ta qush bor edi, Dilshod
beshinchi qushni nishonga oldi. Shoxda
nechta qush qoldi?
“Zukko hisobchi” o’yini
Dam olish kuni
Jamshid otasi bilan
baliq oviga bordi.
Otasi 17 ta, Jamshid
esa undan 7 ta kam
baliq tutdi. Jamshid
nechta baliq tutgan?
3-misol. Bo’sh kataklarga
kerakli sonlarni qo’ying.
4-MISOL. OG’ZAKI YECHING
60+40=
50+20 =
60-40 =
50-20=
Yangi mavzuni mustahkamlash:
Maqollar:
1 kishi ariq qaziydi, 100 kishi
suv ichadi.
1 kun tuz yegan joyingga, 40
kun salom ber.
1000 so’m aqchasi bor boydan ,
1 ta aqlli o’g’li bor odam
davlatmandroqdir.
Pak-pakana
bo’yi bor yetti
qavat to’ni bor
Matematik topishmoqlar
Matematik topishmoqlar
6 tasi ba
deydi,
bittasi
ma deydi
Hafta kunlari
Matematik topishmoqlar
Ikki aka-
uka
yashaydi,
bir-birini
ko’rmaydi
Ko’z
Matematik topishmoqlar
2 yonida
qo’li bor,
suv yuzida
yo’li bor
Qayiq
XOTIRA MASHQI
2014, 1
1336, 9
1954
60
678
23
Uyga vazifa : 5-misol
80+20
30+24
57+10
57+20
60+30
50+40
100-52
100-37
100-62
100-42