1-sinf uchun matematika fanidan

Yuklangan vaqt

2024-03-07

Yuklab olishlar soni

4

Sahifalar soni

25

Faytl hajmi

3,1 MB


1-sinf uchun matematika fanidan
1-sinf uchun matematika fanidan v) Rivojlantiruvchi 
maqsad:
Og`zaki va yozma, 
nutqini o`stirish, 
hisoblash, tez va 
aniq fikrlash 
malakalarini 
rivojlantirish.
а) Ta`limiy:  
O`quvchilarga 
uchinchi 
qo‘shiluvchini 
topishning qulay 
usullarini o‘rgatish;
b) Tarbiyaviy 
maqsad:
O’quvchilarni buyuk 
siymolarimizni 
qadrlash, Xorazmiy, 
Beruniy bobomizdek 
matematikaga 
qiziqishlarini 
shakllantirish;
DARSNING  MAQSADI:
v) Rivojlantiruvchi maqsad: Og`zaki va yozma, nutqini o`stirish, hisoblash, tez va aniq fikrlash malakalarini rivojlantirish. а) Ta`limiy: O`quvchilarga uchinchi qo‘shiluvchini topishning qulay usullarini o‘rgatish; b) Tarbiyaviy maqsad: O’quvchilarni buyuk siymolarimizni qadrlash, Xorazmiy, Beruniy bobomizdek matematikaga qiziqishlarini shakllantirish; DARSNING MAQSADI: Darsning texnologik xaritasi:
1. Tashkiliy qism-3 min.
2.O`tilgan  mavzuni mustahkamlash -5-min.
3. Yangi  mavzu bayoni-20 min
4. Dam olish daqiqasi-2 min
5. Yangi mavzuni mustahkamlash – 12 min
6.Darsni yakunlash va uyga vazifa -3 min
Dars turi: Yangi bilim beruvchi
Dars metodi: “Aqliy hujum”, “Kichik guruhlarda 
ishlash”, “Bo’sh o’tirma, bosh qotir” o’yini.
Dars jihozi: 1-sinf matematika darsligi, 
ko’rgazmali qurollar, tarqatma materiallar, 
AKT
Darsning texnologik xaritasi: 1. Tashkiliy qism-3 min. 2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash -5-min. 3. Yangi mavzu bayoni-20 min 4. Dam olish daqiqasi-2 min 5. Yangi mavzuni mustahkamlash – 12 min 6.Darsni yakunlash va uyga vazifa -3 min Dars turi: Yangi bilim beruvchi Dars metodi: “Aqliy hujum”, “Kichik guruhlarda ishlash”, “Bo’sh o’tirma, bosh qotir” o’yini. Dars jihozi: 1-sinf matematika darsligi, ko’rgazmali qurollar, tarqatma materiallar, AKT Dars shiori:
Bilim olish istagi 
Biz uchun farzdir.
Shiorimiz bizning ,
Dars-muqaddasdir.
Dars shiori: Bilim olish istagi Biz uchun farzdir. Shiorimiz bizning , Dars-muqaddasdir. Matematika  darsi -
darslarning   eng  a’losi,
Sizni  olg`a  yetaklaydi  
raqamlarning  dunyosi.
Jumboq,  misol,  
boshqotirma  ilmingizni  
charxlaydi,
Xorazmiyga  asl  voris  
bo`lmoqqa  u  chorlaydi.
Matematika darsi - darslarning eng a’losi, Sizni olg`a yetaklaydi raqamlarning dunyosi. Jumboq, misol, boshqotirma ilmingizni charxlaydi, Xorazmiyga asl voris bo`lmoqqa u chorlaydi. Psixologik iqlim yaratish.
2020-yil   qanday 
nomlandi ?
Bahor faslida qaysi shoir va 
shoiralarimiz tavallud 
topishgan?
Shu yil O‘zbekiston 
Xalq shoiri 
Muhammad 
Yusufning
necha yilligini 
nishonlamoqdamiz ?
Muhammad 
Yusufning qaysi 
she’rlarini yod 
olgansiz?
Shoir bo‘lish osonmi? 
Siz ham she’r 
yozganmisiz?
“Vatan” haqida 
qaysi shoirlarning 
she’rlarini yod 
olgansiz?
Shu  yil  
mustaqilligimizning 
necha  yilligini 
nishonladik ?
“Aqlli bola” 
bo`lish uchun 
nima qilish 
kerak?
Psixologik iqlim yaratish. 2020-yil qanday nomlandi ? Bahor faslida qaysi shoir va shoiralarimiz tavallud topishgan? Shu yil O‘zbekiston Xalq shoiri Muhammad Yusufning necha yilligini nishonlamoqdamiz ? Muhammad Yusufning qaysi she’rlarini yod olgansiz? Shoir bo‘lish osonmi? Siz ham she’r yozganmisiz? “Vatan” haqida qaysi shoirlarning she’rlarini yod olgansiz? Shu yil mustaqilligimizning necha yilligini nishonladik ? “Aqlli bola” bo`lish uchun nima qilish kerak? In which rules do we always achieve?
To be quietly     
during the 
lesson.
Be active to 
the lesson
To reach the 
all 
information
To spend the 
time in right 
way.
To express 
fully your own 
ideas 
The rule of 
“right  hand”.
The golden rules of the lesson: 
Darsda   faol 
bo’lish
Intizomli   
bo’lish
Fikrni to’la   
bayon qilish
“O’ng qo’l” 
qoidasi 
Yangiliklar 
sari intilish.
Vaqtdan 
ununli 
foydalanish
In which rules do we always achieve? To be quietly during the lesson. Be active to the lesson To reach the all information To spend the time in right way. To express fully your own ideas The rule of “right hand”. The golden rules of the lesson: Darsda faol bo’lish Intizomli bo’lish Fikrni to’la bayon qilish “O’ng qo’l” qoidasi Yangiliklar sari intilish. Vaqtdan ununli foydalanish “Biz  bo’lamiz birinchi,  
Qani, yetib ko’ringchi.  
Dars qilganmiz hamma vaqt,
Bizga bo’lar baland taxt”.
“Biz ham ortda qolmaymiz,
So’nngi o’rin bo’lmaymiz.
Chiqing, maydon kutmasin,
Qimmatli vaqt o’tmasin”.
“Bizni  chetga surmangiz,
Bellashishdan  qo’rqmangiz.
Kamtar  kamol  derlar,
Haddingizdan  oshmangiz”
“Biz bo’lamiz birinchi, Qani, yetib ko’ringchi. Dars qilganmiz hamma vaqt, Bizga bo’lar baland taxt”. “Biz ham ortda qolmaymiz, So’nngi o’rin bo’lmaymiz. Chiqing, maydon kutmasin, Qimmatli vaqt o’tmasin”. “Bizni chetga surmangiz, Bellashishdan qo’rqmangiz. Kamtar kamol derlar, Haddingizdan oshmangiz” - “  Matematika faniga hissa 
qo’shgan olimlardan kimlarni 
bilasiz? 
- “ Matematika faniga hissa qo’shgan olimlardan kimlarni bilasiz? 1 + lik =  ?        40 + oyoq = ?
k + 3 =  ?         8 + oyoq = ?
t + 10 =  ?
0 + a = ?
na + 1 + a = ?      
Javobi:
birlik,  kuch,  to`n,  
qirqoyoq,  sakkizoyoq, 
nola, nabira.
1 + lik = ? 40 + oyoq = ? k + 3 = ? 8 + oyoq = ? t + 10 = ? 0 + a = ? na + 1 + a = ? Javobi: birlik, kuch, to`n, qirqoyoq, sakkizoyoq, nola, nabira. Rasm asosida masala tuzing va uni 
yeching.
Rasm asosida masala tuzing va uni yeching. 2-masala 
Uchta likopchada 48 dona qulupnay
bor edi. Birinchi likopchada 20 ta, ikkinchi
likopchada 8 ta qulupnay bo’lsa, uchinchi
likopchada nechta qulupnay bor?
2-masala Uchta likopchada 48 dona qulupnay bor edi. Birinchi likopchada 20 ta, ikkinchi likopchada 8 ta qulupnay bo’lsa, uchinchi likopchada nechta qulupnay bor? “Chaqqon hisobchi”o’yini.      
“Chaqqon hisobchi”o’yini. “Mohir  hisobchi” o‘yini.
•
Shoxda  10   ta qush   bor  edi, Dilshod   
beshinchi  qushni  nishonga  oldi. Shoxda  
nechta  qush   qoldi?
“Mohir hisobchi” o‘yini. • Shoxda 10 ta qush bor edi, Dilshod beshinchi qushni nishonga oldi. Shoxda nechta qush qoldi? “Zukko hisobchi”  o’yini   
Dam olish kuni 
Jamshid otasi bilan 
baliq oviga bordi. 
Otasi 17 ta, Jamshid 
esa undan 7 ta kam 
baliq tutdi. Jamshid 
nechta baliq tutgan?
“Zukko hisobchi” o’yini Dam olish kuni Jamshid otasi bilan baliq oviga bordi. Otasi 17 ta, Jamshid esa undan 7 ta kam baliq tutdi. Jamshid nechta baliq tutgan? 3-misol. Bo’sh kataklarga 
kerakli sonlarni qo’ying.
3-misol. Bo’sh kataklarga kerakli sonlarni qo’ying. 4-MISOL. OG’ZAKI YECHING
60+40=
50+20 =  
60-40 =  
50-20= 
4-MISOL. OG’ZAKI YECHING 60+40= 50+20 = 60-40 = 50-20= Yangi mavzuni mustahkamlash: 
Maqollar:
1  kishi   ariq  qaziydi, 100  kishi  
suv  ichadi. 
1   kun   tuz  yegan  joyingga, 40   
kun   salom   ber.
1000  so’m  aqchasi   bor  boydan ,
1  ta   aqlli    o’g’li  bor   odam   
davlatmandroqdir.
Yangi mavzuni mustahkamlash: Maqollar: 1 kishi ariq qaziydi, 100 kishi suv ichadi. 1 kun tuz yegan joyingga, 40 kun salom ber. 1000 so’m aqchasi bor boydan , 1 ta aqlli o’g’li bor odam davlatmandroqdir. Pak-pakana 
bo’yi bor yetti 
qavat to’ni bor
Matematik topishmoqlar  
Pak-pakana bo’yi bor yetti qavat to’ni bor Matematik topishmoqlar Matematik topishmoqlar  
6 tasi ba 
deydi, 
bittasi 
ma deydi
Hafta kunlari
Matematik topishmoqlar 6 tasi ba deydi, bittasi ma deydi Hafta kunlari Matematik topishmoqlar  
Ikki aka-
uka 
yashaydi, 
bir-birini 
ko’rmaydi
Ko’z
Matematik topishmoqlar Ikki aka- uka yashaydi, bir-birini ko’rmaydi Ko’z Matematik topishmoqlar  
2 yonida 
qo’li bor, 
suv yuzida 
yo’li bor
Qayiq
Matematik topishmoqlar 2 yonida qo’li bor, suv yuzida yo’li bor Qayiq XOTIRA MASHQI
2014, 1
1336, 9
1954
60
678
23
XOTIRA MASHQI 2014, 1 1336, 9 1954 60 678 23 Uyga vazifa : 5-misol
80+20
30+24
57+10
57+20
60+30
50+40
100-52
100-37
100-62
100-42
Uyga vazifa : 5-misol 80+20 30+24 57+10 57+20 60+30 50+40 100-52 100-37 100-62 100-42