4-sinf o'qish fani

Yuklangan vaqt

2024-03-08

Yuklab olishlar soni

4

Sahifalar soni

20

Faytl hajmi

6,0 MB


4-SINF 
“O’QISH” FANI
4-SINF “O’QISH” FANI Mavzu: 
NON QAYERDAN KELADI?
Mavzu: NON QAYERDAN KELADI? Darsning maqsadlari:
TA’LIMIY MAQSAD:
O’quvchilarga “Non qayerdan keladi?” she’rini 
ifodali o’qishni o’rgatish, mazmun va mohiyatini ochib 
berish.
FK 1: she’rdagi so’z va gaplarni ma’nolarini tushuna 
olish.
Darsning maqsadlari: TA’LIMIY MAQSAD: O’quvchilarga “Non qayerdan keladi?” she’rini ifodali o’qishni o’rgatish, mazmun va mohiyatini ochib berish. FK 1: she’rdagi so’z va gaplarni ma’nolarini tushuna olish. rbiyaviy maqsad:
O’quvchilarga nonni e’zozlash, uvol qilmaslik, uning 
inson rizq ro’ziekanligini tushuntirish, novvoylik kasbi 
haqida ma’limut berish.
TK 4: Tabiat inomiga to’g’ri munosabatda bo’lish
rbiyaviy maqsad: O’quvchilarga nonni e’zozlash, uvol qilmaslik, uning inson rizq ro’ziekanligini tushuntirish, novvoylik kasbi haqida ma’limut berish. TK 4: Tabiat inomiga to’g’ri munosabatda bo’lish Rivojlantiruvchi maqsad:
O’quvchilarning og’zaki nutqlarini, she’rni ifodali o’qish 
malakalarini rivojlantirish.
FK 2: O’rganilgan she’rni nomini, muallifini ajrata olish
Rivojlantiruvchi maqsad: O’quvchilarning og’zaki nutqlarini, she’rni ifodali o’qish malakalarini rivojlantirish. FK 2: O’rganilgan she’rni nomini, muallifini ajrata olish Darsning jihozlari:
Slayd
Multimediya ilovasi
Ko’rgazma materiallar
Tarqatma materiallar
Darslik
Darsning jihozlari: Slayd Multimediya ilovasi Ko’rgazma materiallar Tarqatma materiallar Darslik Darsning borishi:
Tashkiliy
qism
3 daqiqa
O’tilgan
mavzuni
takrorlash
7 daqiqa
Yangi mavzu
bayoni
20 daqiqa
Mustahkamlas
h
10 daqiqa
Uyga vazifa
5 daqiqa
Darsning borishi: Tashkiliy qism 3 daqiqa O’tilgan mavzuni takrorlash 7 daqiqa Yangi mavzu bayoni 20 daqiqa Mustahkamlas h 10 daqiqa Uyga vazifa 5 daqiqa Dars shiori:
O’qiymiz!!!
Anglaymiz!!!
Bajaramiz!!!
Dars shiori: O’qiymiz!!! Anglaymiz!!! Bajaramiz!!! Dars turi: 
Yangi bilim beruvchi
Dars metodi: Noananaviy savol-javob,           
tushuntirish, klaster
Dars shakli: Fanlararo bog’lanish, 
tabiatshunoslik, odobnoma, hamda 
iqtisodiy bilimlar asoslari
Dars turi: Yangi bilim beruvchi Dars metodi: Noananaviy savol-javob, tushuntirish, klaster Dars shakli: Fanlararo bog’lanish, tabiatshunoslik, odobnoma, hamda iqtisodiy bilimlar asoslari Darsning borishi:
Tashkiliy qism
Darsning borishi: Tashkiliy qism O’tilgan mavzuni takrorlash va
mustahkamlash
O’quvchilar “Yoz” she’rini ifodali o’qib
mazmunini izhlab beradilar
Yozda qanday mevalar pishadi? 
Siz yoz faslini yoqtirasizmi? Nima uchun?
O’tilgan mavzuni takrorlash va mustahkamlash O’quvchilar “Yoz” she’rini ifodali o’qib mazmunini izhlab beradilar Yozda qanday mevalar pishadi? Siz yoz faslini yoqtirasizmi? Nima uchun? Non qayerdan keladi?
Qambar O’tayev
Yangi mavzu bayoni:
Non qayerdan keladi? Qambar O’tayev Yangi mavzu bayoni: Qambar O’tayev
Taniqli bolalar shoiri Qambar O’tayev 1941-yilda 
Kattaqo’rg’on shahrida tug’ilgan. U Samarqand davlat 
universitetining Filologiya fakultetida ta’lim olgan.
Uning “O’qish kitobi” ,”Polvonman”, “Kitob olib 
bersangiz”, Qalam deydi” kabi she’riy to’plamlari chop 
etilgan
Qambar O’tayev Taniqli bolalar shoiri Qambar O’tayev 1941-yilda Kattaqo’rg’on shahrida tug’ilgan. U Samarqand davlat universitetining Filologiya fakultetida ta’lim olgan. Uning “O’qish kitobi” ,”Polvonman”, “Kitob olib bersangiz”, Qalam deydi” kabi she’riy to’plamlari chop etilgan Non qayerdan keladi?
Uyga kelganda mehmon,
Oyim yozar dasturxon.
Oldiga non qo’yishar,
Eng avval non yeyishar.
Mehmon uyga yo’l olar, 
To’g’ram-to’g’ram non qolar…
Yuz yoshdan oshgan bobom,
Dadamlarga der:
- Bolam,
Non Qayerdan keladi,
Bular Qaydan biladi?
Qurut, qopga solib qo’y,
Nobud qilma, olib qo’y.
Bolalar ko’chamizda
Qish, bahor, yoz-u kuzda
Non yeb yurishar gohi,
Tushar yerga ushog’i.
O’yga tolib qolar jim,
90ga kirgan buvim,
Ko’ziga yosh oladi:
-Non qayerdan keladi,
Bular qaydan biladi?
Bobomlar qotgan nonni
Boqsam qiynalib joni
Xovonchalarda tuyar, 
Ushog’in o’pib qo’yar.
Non qayerdan keladi? Uyga kelganda mehmon, Oyim yozar dasturxon. Oldiga non qo’yishar, Eng avval non yeyishar. Mehmon uyga yo’l olar, To’g’ram-to’g’ram non qolar… Yuz yoshdan oshgan bobom, Dadamlarga der: - Bolam, Non Qayerdan keladi, Bular Qaydan biladi? Qurut, qopga solib qo’y, Nobud qilma, olib qo’y. Bolalar ko’chamizda Qish, bahor, yoz-u kuzda Non yeb yurishar gohi, Tushar yerga ushog’i. O’yga tolib qolar jim, 90ga kirgan buvim, Ko’ziga yosh oladi: -Non qayerdan keladi, Bular qaydan biladi? Bobomlar qotgan nonni Boqsam qiynalib joni Xovonchalarda tuyar, Ushog’in o’pib qo’yar. keladi
mehmon
olar
tuyar
qo’yishar
qolar
yeyishar
dasturxon
biladi
qo’yar
“Qofiyadosh juftini top” 
o’yini
keladi mehmon olar tuyar qo’yishar qolar yeyishar dasturxon biladi qo’yar “Qofiyadosh juftini top” o’yini Lug’at ishi:
-
•Nobud-isrof qilish
-
•Gohi-ba’zan
-
•Hovoncha-non tuyadigan
idish
Lug’at ishi: - •Nobud-isrof qilish - •Gohi-ba’zan - •Hovoncha-non tuyadigan idish Yangi mavzuni mustahkamlsh:
“Non qayerdan keladi?” she’rini o’quvchilar “davom
ettir” mashqidan foydalanib o’qiydilar.
Darslikdagi savollarga javob olinadi?
Test savollaridan foydalaniladi.
Non turlarini top o’yini:
NO
N
-
Yangi mavzuni mustahkamlsh: “Non qayerdan keladi?” she’rini o’quvchilar “davom ettir” mashqidan foydalanib o’qiydilar. Darslikdagi savollarga javob olinadi? Test savollaridan foydalaniladi. Non turlarini top o’yini: NO N - Darsni yakunlash va o’quvchilarni baholash
Uyga vazifa: Non qayerdan keladi? She’rini yod
olish
Darsni yakunlash va o’quvchilarni baholash Uyga vazifa: Non qayerdan keladi? She’rini yod olish E’tiboringiz uchun rahmat!!!
E’tiboringiz uchun rahmat!!!