6-sinf Tarix fanidan “Bobil podsholigi’’

Yuklangan vaqt

2024-03-07

Yuklab olishlar soni

3

Sahifalar soni

10

Faytl hajmi

8,3 MB


6-sinf Tarix fanidan
“Bobil podsholigi’’
6-sinf Tarix fanidan “Bobil podsholigi’’ Bilim Bobil podsholigi
Ko`nikma: Mavzu yuzasidan
atamalarni tanish vaziyatlarda
qo`llash malakasi
shakllantiriladi
Malaka:Egallagan
ko`nikmalarni notanish
vaziyatlarda qo`llay oladi.
Kompitensiya: Tushuna oladi, 
mavzuni sanalari asosida
xiranalogik jadval tuza oladi va
ularni tanish va notanish
vazaiyatlarda qo`llay oladi va
farqini ajrata oladi.
a) Ta’limiy
maqsad:
O‘quvchilarga Bobil podsholigi, 
Xammurappi qonunlari, yangi
Bobil podsholigi, Bobil madaniyati
haqida ma’lumot berish. 
b) Tarbiyaviy
maqsad:
O‘quvchilarni fanga muhabbat,  
istiqlolga sadoqat ruhida
tarbiyalash. 
c)  Rivojlantiruvchi maqsad:
O‘quvchilarni mustaqil fikrlashga
o’rgatish, nutq o’stirish Mustaqil 
fkrlashga o’rgatish.
O`quvchilarda mavzuga 
nisbatan qiziqish uyg`otish, 
bilimlarini kengaytirishga 
erishish.
Metod: Amaliy, nazariy, 
aralash, noan`aviy, ananaviy
Usul: our historical banks,life
tree in the Mesopotamia
Shakl: yakka va guruhlarga
ishlash
Vosita: Darslik? Testlar? 
Jadavallar, audio va video 
materilalar, didaktik va
tarqatma materiallar
Nazorat: Og`zaki, yozma
savol-javob test.
Baholash: 5 balli tizim asosida
Bilim Bobil podsholigi Ko`nikma: Mavzu yuzasidan atamalarni tanish vaziyatlarda qo`llash malakasi shakllantiriladi Malaka:Egallagan ko`nikmalarni notanish vaziyatlarda qo`llay oladi. Kompitensiya: Tushuna oladi, mavzuni sanalari asosida xiranalogik jadval tuza oladi va ularni tanish va notanish vazaiyatlarda qo`llay oladi va farqini ajrata oladi. a) Ta’limiy maqsad: O‘quvchilarga Bobil podsholigi, Xammurappi qonunlari, yangi Bobil podsholigi, Bobil madaniyati haqida ma’lumot berish. b) Tarbiyaviy maqsad: O‘quvchilarni fanga muhabbat, istiqlolga sadoqat ruhida tarbiyalash. c) Rivojlantiruvchi maqsad: O‘quvchilarni mustaqil fikrlashga o’rgatish, nutq o’stirish Mustaqil fkrlashga o’rgatish. O`quvchilarda mavzuga nisbatan qiziqish uyg`otish, bilimlarini kengaytirishga erishish. Metod: Amaliy, nazariy, aralash, noan`aviy, ananaviy Usul: our historical banks,life tree in the Mesopotamia Shakl: yakka va guruhlarga ishlash Vosita: Darslik? Testlar? Jadavallar, audio va video materilalar, didaktik va tarqatma materiallar Nazorat: Og`zaki, yozma savol-javob test. Baholash: 5 balli tizim asosida MAVZU:
BOBIL PODSHOLIGI
Dars bosqichlari
Vaqt
Tashkiliy qism.
3 
daqiq
a
O’tigan mavzuni takrorlash
7 
daqiq
a
Yangi mavzuni guruhlar bilan ishlash
20 
daqiq
a
Yangi mavzuni mustahkamlash
10 
daqiq
a
Baholash
3 
daqiq
a
Uyga beriladigan topshiriqlar
2 
daqiq
a
1-BOBIL-”xudolar 
darvozasi”
2-XAMMURAPI qonunlari
Darsning borishi (reja):
1.Tashkiliy qism: 
a)Salomlashish, 
b)tozalikni aniqlash, 
d)davomatni       aniqlash 
c) darsga tayyorgarlik ko`rish va dars rejasi
2. Uyga vazifani so`rab baholash: 
a) og`zaki so`rov 
b) daftarni tekshirish
v) tarqatma materiallar orqali 
MAVZU: BOBIL PODSHOLIGI Dars bosqichlari Vaqt Tashkiliy qism. 3 daqiq a O’tigan mavzuni takrorlash 7 daqiq a Yangi mavzuni guruhlar bilan ishlash 20 daqiq a Yangi mavzuni mustahkamlash 10 daqiq a Baholash 3 daqiq a Uyga beriladigan topshiriqlar 2 daqiq a 1-BOBIL-”xudolar darvozasi” 2-XAMMURAPI qonunlari Darsning borishi (reja): 1.Tashkiliy qism: a)Salomlashish, b)tozalikni aniqlash, d)davomatni aniqlash c) darsga tayyorgarlik ko`rish va dars rejasi 2. Uyga vazifani so`rab baholash: a) og`zaki so`rov b) daftarni tekshirish v) tarqatma materiallar orqali 2.O`tilgan   mavzuni mustahkamlash.  
O`tilgan mavzuni mustahkamlash uchun
Our historical banks metodidan foydalanamiz
sinfimizni 3-guruhga bo`lamiz.1-guruhimiz-bank 
of
stone age`s-tosh davri banki 2-guruhimiz-bank of 
ancient Egypt 3-guruhimiz bank of ancient 
Mesopotamia.har bir guruh o`tilgan mavzudagi
savollarga javob berish orqali o`z banklariga pul
yig`ishadi Qaysi guruh ko`proq bankida pul
to`plasa Mesopatamiyadagi hayot daraxtini sotib
oladi va mevalarda yashiringan testdan
bahramand bo`ladi.pul to`play olmagan bank 
kasodga uchraydi
Our historical banks
2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash. O`tilgan mavzuni mustahkamlash uchun Our historical banks metodidan foydalanamiz sinfimizni 3-guruhga bo`lamiz.1-guruhimiz-bank of stone age`s-tosh davri banki 2-guruhimiz-bank of ancient Egypt 3-guruhimiz bank of ancient Mesopotamia.har bir guruh o`tilgan mavzudagi savollarga javob berish orqali o`z banklariga pul yig`ishadi Qaysi guruh ko`proq bankida pul to`plasa Mesopatamiyadagi hayot daraxtini sotib oladi va mevalarda yashiringan testdan bahramand bo`ladi.pul to`play olmagan bank kasodga uchraydi Our historical banks 2.O`tilgan   mavzuni mustahkamlash.  
Great!!!!!
------- group 
are 
winner!!!siz 
hayot 
daraxtini sotib 
olishingiz 
mumkin
LIFE  TREE IN THE
MESOPOTAMIA
Mesopotamiyada katta-
katta yer mulklari kimga
tegishli bo’lgan? A) 
kohinlarga B) hukmdorlar
va kohinlarga C) 
hukmdorlarga D) 
davlatga
Afsonalar qahramoni
Gilgamesh do’st
tutingan pahlavonni
aniqlang. A) Gudea B) 
Enkidu C) Enten D) 
Emesh
Mesopotamiyaning
qadimiy
ibodatxonalari qanday
atalgan? A) zikkurat B) 
nekropol C) sfinks D) 
piramida
. Shumerlar qachon
mixxatni ixtio etishgan
edi? A) mil.avv.5-
mingyillikda B) 
mil.avv.2-mingyillikda 
C) mil.avv.3-
mingyillikda D) 
mil.avv.4-mingyillikda 
15
Shumerlar
Mesopotamiyaning qaysi
qismini «shumer» deb 
ataganlar? A) sharqiy
qismini B) g’arbiy qismini
C) janubiy qismini D) 
shimoliy qismini
2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash. Great!!!!! ------- group are winner!!!siz hayot daraxtini sotib olishingiz mumkin LIFE TREE IN THE MESOPOTAMIA Mesopotamiyada katta- katta yer mulklari kimga tegishli bo’lgan? A) kohinlarga B) hukmdorlar va kohinlarga C) hukmdorlarga D) davlatga Afsonalar qahramoni Gilgamesh do’st tutingan pahlavonni aniqlang. A) Gudea B) Enkidu C) Enten D) Emesh Mesopotamiyaning qadimiy ibodatxonalari qanday atalgan? A) zikkurat B) nekropol C) sfinks D) piramida . Shumerlar qachon mixxatni ixtio etishgan edi? A) mil.avv.5- mingyillikda B) mil.avv.2-mingyillikda C) mil.avv.3- mingyillikda D) mil.avv.4-mingyillikda 15 Shumerlar Mesopotamiyaning qaysi qismini «shumer» deb ataganlar? A) sharqiy qismini B) g’arbiy qismini C) janubiy qismini D) shimoliy qismini 3.Yangi mavzu bayoni
Miloddan avvalgi II mingyillikda podsholigi Mesopotamiya janubidagi eng yirik
qudratli
davlatga aylandi. Bobil qulay geografik o'ringa ega bo'lib, Frotva Dajla
daryolari 0‘zanlari deyarli bir-biriga qo'shilib ketadigan bir makonda joylashgandi.
Kema- larda tovarlari bilan birga suzib kelgan aksariyat sav- dogarlar bu shaharga
qo'nib o'tishar edi. “Bobil” so'zining o‘zi esa “xudolar darvozasi' degan ma’noni
anglatadi. Bobil shahrida ajoyib saroylar, muhtasham ibodatxonalar bo'lgan.
Bobilning bosh ko'chasi g'alaba ilohasi Ishtar darvozasi bilan tugallangan. Bobil
dav- latida dehqonchilik, hunarmandchilik, ishlab chiqarish va savdo-sotiq yaxshi
rivojlanadi. Ammo o'zaro urush- lar bunga xalaqit beradi.
Miloddan avvalgi XVIII asrda (mil. avv. 1792— 1750 yillar) Bobil podshosi
Xammurapi butun Meso- potamiyani yagona davlatga birlashtirishga muvaffaq
bo'ladi. Xammurapi hukmronligi davrida Bobil eng qudratli davlatga aylanadi.
Xammurapi tarixda qonunlar tuzuvchi hukmdor sifatida nom qoldirgan. Xammurapi qonunlari
hajmi jihatidan, hayotning har xil tomonlarini qamrab olishi bilan ilgari
mavjud bo'lgan barcha qonun- lardan ustunlik qiladi. Xammurapi qonunlari hamma uchun —
badavlat va qashshoq kishilar uchun birdek bo'lgan. Qonunlar matnlari mamlakatning barcha
sha- harlarida o'matilgan tosh ustunlarga yozib qo'yilardi.
3.Yangi mavzu bayoni Miloddan avvalgi II mingyillikda podsholigi Mesopotamiya janubidagi eng yirik qudratli davlatga aylandi. Bobil qulay geografik o'ringa ega bo'lib, Frotva Dajla daryolari 0‘zanlari deyarli bir-biriga qo'shilib ketadigan bir makonda joylashgandi. Kema- larda tovarlari bilan birga suzib kelgan aksariyat sav- dogarlar bu shaharga qo'nib o'tishar edi. “Bobil” so'zining o‘zi esa “xudolar darvozasi' degan ma’noni anglatadi. Bobil shahrida ajoyib saroylar, muhtasham ibodatxonalar bo'lgan. Bobilning bosh ko'chasi g'alaba ilohasi Ishtar darvozasi bilan tugallangan. Bobil dav- latida dehqonchilik, hunarmandchilik, ishlab chiqarish va savdo-sotiq yaxshi rivojlanadi. Ammo o'zaro urush- lar bunga xalaqit beradi. Miloddan avvalgi XVIII asrda (mil. avv. 1792— 1750 yillar) Bobil podshosi Xammurapi butun Meso- potamiyani yagona davlatga birlashtirishga muvaffaq bo'ladi. Xammurapi hukmronligi davrida Bobil eng qudratli davlatga aylanadi. Xammurapi tarixda qonunlar tuzuvchi hukmdor sifatida nom qoldirgan. Xammurapi qonunlari hajmi jihatidan, hayotning har xil tomonlarini qamrab olishi bilan ilgari mavjud bo'lgan barcha qonun- lardan ustunlik qiladi. Xammurapi qonunlari hamma uchun — badavlat va qashshoq kishilar uchun birdek bo'lgan. Qonunlar matnlari mamlakatning barcha sha- harlarida o'matilgan tosh ustunlarga yozib qo'yilardi. Qarzni vaqtida qaytarmagan
Kishi o`z oila a`zolarini qarz
Qarz bergan kishiga 3-yil 
qullikga bergan
Qulfbuzar o`g`ri mulkka
tajovuz qilgan joyda o`ldirib
Yuborilgan.
Ayblanuvchi
jabrlanuvchining
Ko`zlariga jarohat yetkazsa
o`zi ham shunday jazolangan
XAMMURAPI 
QONUNLARIdan parchalar
Qarzni vaqtida qaytarmagan Kishi o`z oila a`zolarini qarz Qarz bergan kishiga 3-yil qullikga bergan Qulfbuzar o`g`ri mulkka tajovuz qilgan joyda o`ldirib Yuborilgan. Ayblanuvchi jabrlanuvchining Ko`zlariga jarohat yetkazsa o`zi ham shunday jazolangan XAMMURAPI QONUNLARIdan parchalar 3- Bobilning bosh 
ko’chasi nima bilan 
tugallangan?
A Nineviya darvozasi
B) Bobil darvozasi
C) Ishtar darvozasi
D)Bobil darvozasi
“Bobil”so’zining ma’nosi 
nima?
A “xudolar kalomi”
B) “xudolar darvozasi”
C) “xudolar uyi”
D)“muhtasham yurt”
Mil.avv.gi II-mingyillikdagi 
Mesopotamiya janubidagi eng 
yirik qudratli davlatni aniqlang.
A Bobil podsholigi
B) Elam podsholigi
C) Midiya podsholigi
D)Lidiya podsholigi
A,
B,
C
ankimizni 
to`ldirishda 
davom etamiz
1.
Nega Bobil shahrini “xudolar 
darvozasi” deb atashgan?
2.
Xaritadan Bobil podsholigi va 
uning poytaxtini toping.
3.
Qaysi hukmdor davrida va 
qachon Bobil yagona davlatga 
ay- landi?
4.
Xammurapi qonunlari qaysi 
maqsadda yaralilgan edi? Bu 
qo- nunlar kimlarga 
mc'ljallangan edi?
5.
Sizningcha nega Xammurappi 
qonunlari bu qadar qattiq 
bo'lgan?
6.
Navuxodonosor II hukmronligi 
davrida Yangi Bobil podsho-
ligida qanday o'zgarishlar ro‘y 
berdi?
7.
Bobil madaniyati haqida 
nimalarni bilasiz?
Tezkor harakat qil 
o`yini.birinchi savollarga 
javob yozgan 3 o`quvchi 
pullarni qo`lga kiritadi
3- Bobilning bosh ko’chasi nima bilan tugallangan? A Nineviya darvozasi B) Bobil darvozasi C) Ishtar darvozasi D)Bobil darvozasi “Bobil”so’zining ma’nosi nima? A “xudolar kalomi” B) “xudolar darvozasi” C) “xudolar uyi” D)“muhtasham yurt” Mil.avv.gi II-mingyillikdagi Mesopotamiya janubidagi eng yirik qudratli davlatni aniqlang. A Bobil podsholigi B) Elam podsholigi C) Midiya podsholigi D)Lidiya podsholigi A, B, C ankimizni to`ldirishda davom etamiz 1. Nega Bobil shahrini “xudolar darvozasi” deb atashgan? 2. Xaritadan Bobil podsholigi va uning poytaxtini toping. 3. Qaysi hukmdor davrida va qachon Bobil yagona davlatga ay- landi? 4. Xammurapi qonunlari qaysi maqsadda yaralilgan edi? Bu qo- nunlar kimlarga mc'ljallangan edi? 5. Sizningcha nega Xammurappi qonunlari bu qadar qattiq bo'lgan? 6. Navuxodonosor II hukmronligi davrida Yangi Bobil podsho- ligida qanday o'zgarishlar ro‘y berdi? 7. Bobil madaniyati haqida nimalarni bilasiz? Tezkor harakat qil o`yini.birinchi savollarga javob yozgan 3 o`quvchi pullarni qo`lga kiritadi RAQAMLI TARIX
Xamurappi
nechanchi asrda
Bobil hukmdori
bo`lgan?
Qachon yangi
bobil podsholigi
vujudga keldi
Qachon
forslar bobilni
bosib olgan?
Nechanchi
ming
yillikda
shummer
mixxati
yaratildi?
RAQAMLI TARIX Xamurappi nechanchi asrda Bobil hukmdori bo`lgan? Qachon yangi bobil podsholigi vujudga keldi Qachon forslar bobilni bosib olgan? Nechanchi ming yillikda shummer mixxati yaratildi? Dars yakunlarini chiqarish
Darsga xulosa yasalib 
eng ko`p pul to`plagan 
bankimiz aniqlanadi.va 
shu guruh g`olib bo`ladi  
va guruh ishtirokchilari 
maqtov yorliqlarini sotib 
oladilar.qolgan 
guruhlarning faollari ham 
baholanadi
Uyga vazifa
Yangi mavzuga
tayyorgarlik ko`rish
Dars yakunlarini chiqarish Darsga xulosa yasalib eng ko`p pul to`plagan bankimiz aniqlanadi.va shu guruh g`olib bo`ladi va guruh ishtirokchilari maqtov yorliqlarini sotib oladilar.qolgan guruhlarning faollari ham baholanadi Uyga vazifa Yangi mavzuga tayyorgarlik ko`rish