6-sinf Tarix fanidan
“Bobil podsholigi’’
Bilim Bobil podsholigi
Ko`nikma: Mavzu yuzasidan
atamalarni tanish vaziyatlarda
qo`llash malakasi
shakllantiriladi
Malaka:Egallagan
ko`nikmalarni notanish
vaziyatlarda qo`llay oladi.
Kompitensiya: Tushuna oladi,
mavzuni sanalari asosida
xiranalogik jadval tuza oladi va
ularni tanish va notanish
vazaiyatlarda qo`llay oladi va
farqini ajrata oladi.
a) Ta’limiy
maqsad:
O‘quvchilarga Bobil podsholigi,
Xammurappi qonunlari, yangi
Bobil podsholigi, Bobil madaniyati
haqida ma’lumot berish.
b) Tarbiyaviy
maqsad:
O‘quvchilarni fanga muhabbat,
istiqlolga sadoqat ruhida
tarbiyalash.
c) Rivojlantiruvchi maqsad:
O‘quvchilarni mustaqil fikrlashga
o’rgatish, nutq o’stirish Mustaqil
fkrlashga o’rgatish.
O`quvchilarda mavzuga
nisbatan qiziqish uyg`otish,
bilimlarini kengaytirishga
erishish.
Metod: Amaliy, nazariy,
aralash, noan`aviy, ananaviy
Usul: our historical banks,life
tree in the Mesopotamia
Shakl: yakka va guruhlarga
ishlash
Vosita: Darslik? Testlar?
Jadavallar, audio va video
materilalar, didaktik va
tarqatma materiallar
Nazorat: Og`zaki, yozma
savol-javob test.
Baholash: 5 balli tizim asosida
MAVZU:
BOBIL PODSHOLIGI
Dars bosqichlari
Vaqt
Tashkiliy qism.
3
daqiq
a
O’tigan mavzuni takrorlash
7
daqiq
a
Yangi mavzuni guruhlar bilan ishlash
20
daqiq
a
Yangi mavzuni mustahkamlash
10
daqiq
a
Baholash
3
daqiq
a
Uyga beriladigan topshiriqlar
2
daqiq
a
1-BOBIL-”xudolar
darvozasi”
2-XAMMURAPI qonunlari
Darsning borishi (reja):
1.Tashkiliy qism:
a)Salomlashish,
b)tozalikni aniqlash,
d)davomatni aniqlash
c) darsga tayyorgarlik ko`rish va dars rejasi
2. Uyga vazifani so`rab baholash:
a) og`zaki so`rov
b) daftarni tekshirish
v) tarqatma materiallar orqali
2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash.
O`tilgan mavzuni mustahkamlash uchun
Our historical banks metodidan foydalanamiz
sinfimizni 3-guruhga bo`lamiz.1-guruhimiz-bank
of
stone age`s-tosh davri banki 2-guruhimiz-bank of
ancient Egypt 3-guruhimiz bank of ancient
Mesopotamia.har bir guruh o`tilgan mavzudagi
savollarga javob berish orqali o`z banklariga pul
yig`ishadi Qaysi guruh ko`proq bankida pul
to`plasa Mesopatamiyadagi hayot daraxtini sotib
oladi va mevalarda yashiringan testdan
bahramand bo`ladi.pul to`play olmagan bank
kasodga uchraydi
Our historical banks
2.O`tilgan mavzuni mustahkamlash.
Great!!!!!
------- group
are
winner!!!siz
hayot
daraxtini sotib
olishingiz
mumkin
LIFE TREE IN THE
MESOPOTAMIA
Mesopotamiyada katta-
katta yer mulklari kimga
tegishli bo’lgan? A)
kohinlarga B) hukmdorlar
va kohinlarga C)
hukmdorlarga D)
davlatga
Afsonalar qahramoni
Gilgamesh do’st
tutingan pahlavonni
aniqlang. A) Gudea B)
Enkidu C) Enten D)
Emesh
Mesopotamiyaning
qadimiy
ibodatxonalari qanday
atalgan? A) zikkurat B)
nekropol C) sfinks D)
piramida
. Shumerlar qachon
mixxatni ixtio etishgan
edi? A) mil.avv.5-
mingyillikda B)
mil.avv.2-mingyillikda
C) mil.avv.3-
mingyillikda D)
mil.avv.4-mingyillikda
15
Shumerlar
Mesopotamiyaning qaysi
qismini «shumer» deb
ataganlar? A) sharqiy
qismini B) g’arbiy qismini
C) janubiy qismini D)
shimoliy qismini
3.Yangi mavzu bayoni
Miloddan avvalgi II mingyillikda podsholigi Mesopotamiya janubidagi eng yirik
qudratli
davlatga aylandi. Bobil qulay geografik o'ringa ega bo'lib, Frotva Dajla
daryolari 0‘zanlari deyarli bir-biriga qo'shilib ketadigan bir makonda joylashgandi.
Kema- larda tovarlari bilan birga suzib kelgan aksariyat sav- dogarlar bu shaharga
qo'nib o'tishar edi. “Bobil” so'zining o‘zi esa “xudolar darvozasi' degan ma’noni
anglatadi. Bobil shahrida ajoyib saroylar, muhtasham ibodatxonalar bo'lgan.
Bobilning bosh ko'chasi g'alaba ilohasi Ishtar darvozasi bilan tugallangan. Bobil
dav- latida dehqonchilik, hunarmandchilik, ishlab chiqarish va savdo-sotiq yaxshi
rivojlanadi. Ammo o'zaro urush- lar bunga xalaqit beradi.
Miloddan avvalgi XVIII asrda (mil. avv. 1792— 1750 yillar) Bobil podshosi
Xammurapi butun Meso- potamiyani yagona davlatga birlashtirishga muvaffaq
bo'ladi. Xammurapi hukmronligi davrida Bobil eng qudratli davlatga aylanadi.
Xammurapi tarixda qonunlar tuzuvchi hukmdor sifatida nom qoldirgan. Xammurapi qonunlari
hajmi jihatidan, hayotning har xil tomonlarini qamrab olishi bilan ilgari
mavjud bo'lgan barcha qonun- lardan ustunlik qiladi. Xammurapi qonunlari hamma uchun —
badavlat va qashshoq kishilar uchun birdek bo'lgan. Qonunlar matnlari mamlakatning barcha
sha- harlarida o'matilgan tosh ustunlarga yozib qo'yilardi.
Qarzni vaqtida qaytarmagan
Kishi o`z oila a`zolarini qarz
Qarz bergan kishiga 3-yil
qullikga bergan
Qulfbuzar o`g`ri mulkka
tajovuz qilgan joyda o`ldirib
Yuborilgan.
Ayblanuvchi
jabrlanuvchining
Ko`zlariga jarohat yetkazsa
o`zi ham shunday jazolangan
XAMMURAPI
QONUNLARIdan parchalar
3- Bobilning bosh
ko’chasi nima bilan
tugallangan?
A Nineviya darvozasi
B) Bobil darvozasi
C) Ishtar darvozasi
D)Bobil darvozasi
“Bobil”so’zining ma’nosi
nima?
A “xudolar kalomi”
B) “xudolar darvozasi”
C) “xudolar uyi”
D)“muhtasham yurt”
Mil.avv.gi II-mingyillikdagi
Mesopotamiya janubidagi eng
yirik qudratli davlatni aniqlang.
A Bobil podsholigi
B) Elam podsholigi
C) Midiya podsholigi
D)Lidiya podsholigi
A,
B,
C
ankimizni
to`ldirishda
davom etamiz
1.
Nega Bobil shahrini “xudolar
darvozasi” deb atashgan?
2.
Xaritadan Bobil podsholigi va
uning poytaxtini toping.
3.
Qaysi hukmdor davrida va
qachon Bobil yagona davlatga
ay- landi?
4.
Xammurapi qonunlari qaysi
maqsadda yaralilgan edi? Bu
qo- nunlar kimlarga
mc'ljallangan edi?
5.
Sizningcha nega Xammurappi
qonunlari bu qadar qattiq
bo'lgan?
6.
Navuxodonosor II hukmronligi
davrida Yangi Bobil podsho-
ligida qanday o'zgarishlar ro‘y
berdi?
7.
Bobil madaniyati haqida
nimalarni bilasiz?
Tezkor harakat qil
o`yini.birinchi savollarga
javob yozgan 3 o`quvchi
pullarni qo`lga kiritadi
RAQAMLI TARIX
Xamurappi
nechanchi asrda
Bobil hukmdori
bo`lgan?
Qachon yangi
bobil podsholigi
vujudga keldi
Qachon
forslar bobilni
bosib olgan?
Nechanchi
ming
yillikda
shummer
mixxati
yaratildi?
Dars yakunlarini chiqarish
Darsga xulosa yasalib
eng ko`p pul to`plagan
bankimiz aniqlanadi.va
shu guruh g`olib bo`ladi
va guruh ishtirokchilari
maqtov yorliqlarini sotib
oladilar.qolgan
guruhlarning faollari ham
baholanadi
Uyga vazifa
Yangi mavzuga
tayyorgarlik ko`rish