DAVLAT BOSHQARUV SOXALARINI MA`MURIY-HUQUQIY TARTIBGA SOLISH

Yuklangan vaqt

2025-09-07

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

28

Faytl hajmi

46,1 KB


 
 
 
 
 
DAVLAT BOSHQARUV SOXALARINI MA`MURIY-HUQUQIY 
TARTIBGA SOLISH 
 
 
 
·     Iqtisodiyot sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi qanday? 
 
·     O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni 
qisqartirish vazirligining iqtisodiyot sohasini tartibga solishdagi o‘rni qanday? 
Iqtisodiyot sohasini maʼmuriy-huquqiy tartibga solishda O‘zbekiston 
Respublikasi Iqtisodiy 
taraqqiyot 
va 
kambag‘allikni 
qisqartirish 
vazirligi muhim 
o‘rin 
tutadi. 
Mazkur 
vazirlik O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidentining 2020 yil 26 martdagi PQ-4653-son qarori1ga ko‘ra tashkil etilgan. 
 
Tavsiya etiladi! 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidentining 2020 
yil 
26 
martdagi 
PQ-4653-son qaroriga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va 
kambag‘allikni 
qisqartirish 
vazirligi tarkibida 
Qoraqalpog‘iston 
Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, 
viloyatlar 
va 
Toshkent 
shahar iqtisodiy 
taraqqiyot 
va 
kambag‘allikni 
qisqartirish bosh boshqarmalari tashkil qilingan. 
O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot va sanoat vazirligi 
Faoliyatining 
huquqiy asosi 
Faoliyatini tashkil etish 
Hayʼat 
Logotip
DAVLAT BOSHQARUV SOXALARINI MA`MURIY-HUQUQIY TARTIBGA SOLISH · Iqtisodiyot sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi qanday? · O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligining iqtisodiyot sohasini tartibga solishdagi o‘rni qanday? Iqtisodiyot sohasini maʼmuriy-huquqiy tartibga solishda O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi muhim o‘rin tutadi. Mazkur vazirlik O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 26 martdagi PQ-4653-son qarori1ga ko‘ra tashkil etilgan. Tavsiya etiladi! O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020 yil 26 martdagi PQ-4653-son qaroriga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi tarkibida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish bosh boshqarmalari tashkil qilingan. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot va sanoat vazirligi Faoliyatining huquqiy asosi Faoliyatini tashkil etish Hayʼat
 
2020 yil 26 martdagi 
“O‘zbekiston 
Respublikasi 
iqtisodiy 
taraqqiyot 
va 
kambag‘allikni 
qisqartirish 
vazirligi 
hamda 
uning 
tizim 
tashkilotlari 
faoliyatini 
tashkil 
etish 
to‘g‘risida”gi  qarori 
bilan tasdiqlangan 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
iqtisodiy 
taraqqiyot 
va 
kambag‘allikni 
qisqartirish 
vazirligi to‘g‘risidagi 
Nizom 
Iqtisodiyot 
va 
sanoat 
vazirligiga 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidenti 
tomonidan 
lavozimga 
tasdiqlanadigan 
va 
lavozimidan 
ozod 
etiladigan vazir boshchilik 
qiladi. 
Vazirlikda 
vazir 
(hayʼat 
raisi), 
uning 
o‘rinbosarlari 
(lavozimiga 
ko‘ra), 
shuningdek 
Vazirlik 
faoliyatining 
asosiy 
yo‘nalishlarini 
muvofiqlashtiruvchi 
tarkibiy 
bo‘linmalari 
rahbarlaridan 
iborat 
tarkibda hayʼat tashkil 
etiladi. 
Hayʼatning aʼzolari 
soni va shaxsiy tarkibi 
vazirning 
taqdimnomasiga binoan 
O‘zbekiston Respublikasi 
Vazirlar 
Mahkamasi 
tomonidan tasdiqlanadi. 
·     O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligining iqtisodiyot sohasini 
tartibga solishdagi vazifalari qanday? 
Transport vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 1 
fevraldagi “O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi faoliyatini tashkil etish 
to‘g‘risida”gi qaroriga ko‘ra tashkil etilgan. O‘zbekiston Respublikasi transport 
vaziri O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri taqdimiga ko‘ra O‘zbekiston 
Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tasdiqlanadi va lavozimdan ozod 
etiladi. 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
transport 
vaziri 
o‘rinbosarlari 
O‘zbekiston 
Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. 
Vazirlik huzuridagi Fuqaro aviatsiyasi agentligi direktori, Temir yo‘llarda yuk va 
Logotip
2020 yil 26 martdagi “O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi hamda uning tizim tashkilotlari faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi to‘g‘risidagi Nizom Iqtisodiyot va sanoat vazirligiga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tasdiqlanadigan va lavozimidan ozod etiladigan vazir boshchilik qiladi. Vazirlikda vazir (hayʼat raisi), uning o‘rinbosarlari (lavozimiga ko‘ra), shuningdek Vazirlik faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini muvofiqlashtiruvchi tarkibiy bo‘linmalari rahbarlaridan iborat tarkibda hayʼat tashkil etiladi. Hayʼatning aʼzolari soni va shaxsiy tarkibi vazirning taqdimnomasiga binoan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. · O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligining iqtisodiyot sohasini tartibga solishdagi vazifalari qanday? Transport vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 1 fevraldagi “O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qaroriga ko‘ra tashkil etilgan. O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri taqdimiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tasdiqlanadi va lavozimdan ozod etiladi. O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri o‘rinbosarlari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. Vazirlik huzuridagi Fuqaro aviatsiyasi agentligi direktori, Temir yo‘llarda yuk va
 
yo‘lovchilar tashish xavfsizligini nazorat qilish inspeksiyasi hamda Yo‘l-qurilish 
ishlari sifatini nazorat qilish inspeksiyasi boshliqlari O‘zbekiston Respublikasi 
transport vaziri taqdimiga ko‘ra Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga 
tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. 
Vazirlik huzuridagi Avtomobil yo‘llari qo‘mitasi raisining, Fuqaro aviatsiyasi 
agentligi direktorining, Temir yo‘llarda yuk va yo‘lovchilar tashish xavfsizligini 
nazorat qilish inspeksiyasi hamda Yo‘l-qurilish ishlari sifatini nazorat qilish 
inspeksiyasi boshliqlarining o‘rinbosarlari ularning rahbarlari taqdimiga ko‘ra 
O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadi va 
lavozimdan ozod etiladi. Qoraqalpog‘iston Respublikasi transport vaziri va uning 
o‘rinbosari – Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi tomonidan 
O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri bilan kelishilgan holda lavozimga 
tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. Viloyatlar va Toshkent shahar transport 
boshqarmalari boshliqlari va ularning o‘rinbosarlari – viloyatlar va Toshkent shahar 
hokimlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri bilan kelishilgan 
holda lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. 
O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi 
Faoliyatining 
huquqiy asosi 
Faoliyatini tashkil etish 
Hayʼat 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidentining 
2019 yil 1 fevraldagi 
“O‘zbekiston 
Respublikasi 
Transport 
vazirligi 
faoliyatini tashkil etish 
to‘g‘risida”gi qarori 
Transport 
vazirligiga 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidenti 
tomonidan 
lavozimga tasdiqlanadigan va 
lavozimidan 
ozod 
etiladigan vazir boshchilik 
qiladi. 
Vazirlikda 
vazir 
(hayʼat 
raisi), 
uning 
o‘rinbosarlari (lavozimiga 
ko‘ra), shuningdek Vazirlik 
faoliyatining 
asosiy 
yo‘nalishlarini 
muvofiqlashtiruvchi 
tarkibiy 
bo‘linmalari 
rahbarlaridan 
iborat 
Logotip
yo‘lovchilar tashish xavfsizligini nazorat qilish inspeksiyasi hamda Yo‘l-qurilish ishlari sifatini nazorat qilish inspeksiyasi boshliqlari O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri taqdimiga ko‘ra Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. Vazirlik huzuridagi Avtomobil yo‘llari qo‘mitasi raisining, Fuqaro aviatsiyasi agentligi direktorining, Temir yo‘llarda yuk va yo‘lovchilar tashish xavfsizligini nazorat qilish inspeksiyasi hamda Yo‘l-qurilish ishlari sifatini nazorat qilish inspeksiyasi boshliqlarining o‘rinbosarlari ularning rahbarlari taqdimiga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. Qoraqalpog‘iston Respublikasi transport vaziri va uning o‘rinbosari – Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri bilan kelishilgan holda lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. Viloyatlar va Toshkent shahar transport boshqarmalari boshliqlari va ularning o‘rinbosarlari – viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi transport vaziri bilan kelishilgan holda lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi. O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi Faoliyatining huquqiy asosi Faoliyatini tashkil etish Hayʼat O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 1 fevraldagi “O‘zbekiston Respublikasi Transport vazirligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qarori Transport vazirligiga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tasdiqlanadigan va lavozimidan ozod etiladigan vazir boshchilik qiladi. Vazirlikda vazir (hayʼat raisi), uning o‘rinbosarlari (lavozimiga ko‘ra), shuningdek Vazirlik faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini muvofiqlashtiruvchi tarkibiy bo‘linmalari rahbarlaridan iborat
 
tarkibda 
hayʼat 
tashkil 
etiladi. 
Hayʼatning 
aʼzolari 
soni va shaxsiy tarkibi 
vazirning taqdimnomasiga 
binoan 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Vazirlar 
Mahkamasi 
tomonidan 
tasdiqlanadi. 
·     O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasini iqtisodiyot 
sohasini tartibga solishdagi vakolatlarini yoritib bering? 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Davlat 
statistika 
qo‘mitasining 
asosiy 
vazifalari quyidagilardan iborat: 
-     statistika sohasida yagona siyosatni ishlab chiqish va amalga oshirish, 
statistikani tashkil etishning samarali tizimini taʼminlash; 
-     davlat statistikasi sohasida faoliyatni muvofiqlashtirish va funksional 
tartibga solish; 
-     xalqaro standartlarga muvofiq bo‘lgan yagona statistika metodologiyasini 
hamda davlat statistika kuzatuvlari shakllarini ishlab chiqish, tasdiqlash va joriy 
etish; 
-     ijtimoiy-iqtisodiy hodisalar, jarayonlar va ularning natijalari to‘g‘risidagi 
statistika axborotlarini yig‘ish, qayta ishlash, to‘plash, saqlash, umumlashtirish, 
tahlil qilish va eʼlon qilish; 
-     davlat organlarini va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarini, 
yuridik shaxslarni, davlat muassasalarini va xalqaro tashkilotlarni, shuningdek 
jamoatchilikni statistika axborotlari bilan belgilangan tartibda taʼminlash; 
-     Korxonalar va tashkilotlarning yagona davlat registrini yuritish, statistika 
ishlarini tashkil etish uchun zarur bo‘lgan iqtisodiy-statistik klassifikatorlar tizimini 
ishlab chiqish, joriy etish va yuritish. 
Logotip
tarkibda hayʼat tashkil etiladi. Hayʼatning aʼzolari soni va shaxsiy tarkibi vazirning taqdimnomasiga binoan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. · O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasini iqtisodiyot sohasini tartibga solishdagi vakolatlarini yoritib bering? O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining asosiy vazifalari quyidagilardan iborat: - statistika sohasida yagona siyosatni ishlab chiqish va amalga oshirish, statistikani tashkil etishning samarali tizimini taʼminlash; - davlat statistikasi sohasida faoliyatni muvofiqlashtirish va funksional tartibga solish; - xalqaro standartlarga muvofiq bo‘lgan yagona statistika metodologiyasini hamda davlat statistika kuzatuvlari shakllarini ishlab chiqish, tasdiqlash va joriy etish; - ijtimoiy-iqtisodiy hodisalar, jarayonlar va ularning natijalari to‘g‘risidagi statistika axborotlarini yig‘ish, qayta ishlash, to‘plash, saqlash, umumlashtirish, tahlil qilish va eʼlon qilish; - davlat organlarini va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarini, yuridik shaxslarni, davlat muassasalarini va xalqaro tashkilotlarni, shuningdek jamoatchilikni statistika axborotlari bilan belgilangan tartibda taʼminlash; - Korxonalar va tashkilotlarning yagona davlat registrini yuritish, statistika ishlarini tashkil etish uchun zarur bo‘lgan iqtisodiy-statistik klassifikatorlar tizimini ishlab chiqish, joriy etish va yuritish.
 
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi 
Faoliyatining 
huquqiy asosi 
Faoliyatini tashkil etish 
Hayʼat 
“O‘zbekiston 
Respublikasi 
Davlat 
statistika 
qo‘mitasi 
faoliyatini 
takomillashtirish 
chora-tadbirlari 
to‘g‘risida”gi 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidentining Qarori 
31.07.2017 
yildagi 
PQ-3165-son 
O‘zbekiston Respublikasi 
Davlat statistika qo‘mitasiga 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidenti 
tomonidan 
lavozimga tasdiqlanadigan va 
lavozimidan 
ozod 
etiladigan rais boshchilik 
qiladi. 
Raisning 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Prezidenti 
tomonidan 
lavozimiga 
tayinlanadigan va lavozimdan 
ozod qilinadigan uch nafar 
o‘rinbosarlari, 
shu 
jumladan bir nafar birinchi 
o‘rinbosari bo‘ladi. 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Davlat 
statistika qo‘mitasida Rais 
(hayʼat 
raisi), 
uning 
o‘rinbosarlari 
(lavozimiga 
ko‘ra), 
shuningdek 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Davlat statistika qo‘mitasi 
faoliyatining 
asosiy 
yo‘nalishlarini 
muvofiqlashtiruvchi tarkibiy 
bo‘linmalari 
rahbarlaridan 
iborat tarkibda hayʼat tashkil 
etiladi. 
Hayʼatning 
aʼzolari 
soni 
va 
shaxsiy 
tarkibi 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Davlat statistika qo‘mitasi 
Raisining 
taqdimnomasiga 
binoan 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Vazirlar 
Mahkamasi 
tomonidan 
tasdiqlanadi. 
·     O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat 
zaxiralarini boshqarish qo‘mitasining iqtisodiyot sohasini tartibga solishdagi 
vakolatlari qanday? 
Logotip
O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi Faoliyatining huquqiy asosi Faoliyatini tashkil etish Hayʼat “O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi faoliyatini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Qarori 31.07.2017 yildagi PQ-3165-son O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasiga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tasdiqlanadigan va lavozimidan ozod etiladigan rais boshchilik qiladi. Raisning O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimiga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan uch nafar o‘rinbosarlari, shu jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosari bo‘ladi. O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasida Rais (hayʼat raisi), uning o‘rinbosarlari (lavozimiga ko‘ra), shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini muvofiqlashtiruvchi tarkibiy bo‘linmalari rahbarlaridan iborat tarkibda hayʼat tashkil etiladi. Hayʼatning aʼzolari soni va shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasi Raisining taqdimnomasiga binoan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. · O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat zaxiralarini boshqarish qo‘mitasining iqtisodiyot sohasini tartibga solishdagi vakolatlari qanday?
 
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat zaxiralarini 
boshqarish qo‘mitasining asosiy vazifalari quyidagilar hisoblanadi: 
-     O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi bilan birgalikda davlat 
strategik zaxirasida moddiy boyliklar to‘planishi, yangilanishi, almashtirilishi, 
chiqarilishining yillik hajmlarini aniqlash; 
-     davlat strategik va safarbarlik zaxiralari shakllantirilishini, shu jumladan 
ularning to‘planishi, saqlanishi va yangilanishini taʼminlash; 
-     vazirliklar, idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari, xo‘jalik 
birlashmalari, korxonalar va tashkilotlar tomonidan davlat strategik va safarbarlik 
zaxiralari shakllantirilishi (to‘planishi, yangilanishi, almashtirilishi, chiqarilishi), 
shuningdek qarz olingan tovarlar va mahsulotlarning sifatli va miqdoriy saqlanishi 
va o‘z vaqtida qaytarilishi taʼminlanishi bo‘yicha topshiriqlar bajarilishini doimiy 
nazorat qilish; 
-     davlat strategik va safarbarlik zaxiralaridan belgilangan tartibda tezkor 
foydalanishga doimiy tayyorlikni taʼminlash. 
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat 
zaxiralarini boshqarish qo‘mitasi 
Faoliyatining huquqiy 
asosi 
Faoliyatini 
tashkil etish 
Hayʼat 
O‘zbekiston 
Respublikasi Vazirlar 
Mahkamasining  
2004 
yil 
9 
martdagi 
113-sonli 
qarori bilan 
tasdiqlangan O‘zbekiston 
Respublikasi 
Vazirlar 
Mahkamasi huzuridagi Davlat 
Qo‘mitaga 
O‘zbekiston 
Respublikasi Prezidenti 
tomonidan 
lavozimga 
tayinlanadigan 
va 
lavozimidan 
ozod 
etiladigan 
rais 
boshchilik qiladi. 
Qo‘mita raisining 
bir nafar o‘rinbosari 
Qo‘mitada rais (hayʼat 
raisi), uning o‘rinbosari, 
shuningdek 
Qo‘mita 
faoliyatining 
asosiy 
yo‘nalishlarini 
muvofiqlashtiruvchi 
tarkibiy 
bo‘linmalari 
rahbarlaridan 
iborat 
tarkibda 
hayʼat 
tashkil 
etiladi. 
Logotip
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat zaxiralarini boshqarish qo‘mitasining asosiy vazifalari quyidagilar hisoblanadi: - O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi bilan birgalikda davlat strategik zaxirasida moddiy boyliklar to‘planishi, yangilanishi, almashtirilishi, chiqarilishining yillik hajmlarini aniqlash; - davlat strategik va safarbarlik zaxiralari shakllantirilishini, shu jumladan ularning to‘planishi, saqlanishi va yangilanishini taʼminlash; - vazirliklar, idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari, xo‘jalik birlashmalari, korxonalar va tashkilotlar tomonidan davlat strategik va safarbarlik zaxiralari shakllantirilishi (to‘planishi, yangilanishi, almashtirilishi, chiqarilishi), shuningdek qarz olingan tovarlar va mahsulotlarning sifatli va miqdoriy saqlanishi va o‘z vaqtida qaytarilishi taʼminlanishi bo‘yicha topshiriqlar bajarilishini doimiy nazorat qilish; - davlat strategik va safarbarlik zaxiralaridan belgilangan tartibda tezkor foydalanishga doimiy tayyorlikni taʼminlash. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat zaxiralarini boshqarish qo‘mitasi Faoliyatining huquqiy asosi Faoliyatini tashkil etish Hayʼat O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004 yil 9 martdagi 113-sonli qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat Qo‘mitaga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimidan ozod etiladigan rais boshchilik qiladi. Qo‘mita raisining bir nafar o‘rinbosari Qo‘mitada rais (hayʼat raisi), uning o‘rinbosari, shuningdek Qo‘mita faoliyatining asosiy yo‘nalishlarini muvofiqlashtiruvchi tarkibiy bo‘linmalari rahbarlaridan iborat tarkibda hayʼat tashkil etiladi.
 
zaxiralarini 
boshqarish 
qo‘mitasi to‘g‘risida 
NIZOM 
bo‘ladi 
belgilangan 
tartibda 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Vazirlar 
Mahkamasi tomonidan 
lavozimiga 
tayinlanadigan 
va 
lavozimidan 
ozod 
qilinadigan. 
Qo‘mita 
raisi 
mehnatga haq to‘lash, 
tibbiy 
va 
maishiy 
xizmat ko‘rsatish shart-
sharoitlariga 
ko‘ra 
vazirning 
birinchi 
o‘rinbosariga, 
rais 
o‘rinbosari esa vazir 
o‘rinbosariga 
tenglashtiriladi. 
Hayʼatning 
aʼzolari 
soni va shaxsiy tarkibi 
Qo‘mita 
raisining 
taqdimnomasiga 
binoan 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Vazirlar 
Mahkamasi 
tomonidan tasdiqlanadi. 
Energetika sohasini maʼmuriy-huquqiy tartibga solish qanday? 
Energetika sohasida davlat boshqaruvini amalga oshiruvchi maxsus organ bu 
O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi hisoblanadi. Ushbu vazirlik 
O‘zbekiston Respublikasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 1 
fevraldagi PQ-4142-son qarori bilan tashkil etilgan. 
O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligining 
TASHKILIY TUZILMASI 
 
·     Qishloq va suv xo‘jaligi sohasini maʼmuriy tartibga solish qanday? 
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Qishloq 
xo‘jaligi vazirligi faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018 yil 17 
apreldagi PQ-3671-sonli hamda “O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligi 
Logotip
zaxiralarini boshqarish qo‘mitasi to‘g‘risida NIZOM bo‘ladi belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimiga tayinlanadigan va lavozimidan ozod qilinadigan. Qo‘mita raisi mehnatga haq to‘lash, tibbiy va maishiy xizmat ko‘rsatish shart- sharoitlariga ko‘ra vazirning birinchi o‘rinbosariga, rais o‘rinbosari esa vazir o‘rinbosariga tenglashtiriladi. Hayʼatning aʼzolari soni va shaxsiy tarkibi Qo‘mita raisining taqdimnomasiga binoan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. Energetika sohasini maʼmuriy-huquqiy tartibga solish qanday? Energetika sohasida davlat boshqaruvini amalga oshiruvchi maxsus organ bu O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligi hisoblanadi. Ushbu vazirlik O‘zbekiston Respublikasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 1 fevraldagi PQ-4142-son qarori bilan tashkil etilgan. O‘zbekiston Respublikasi Energetika vazirligining TASHKILIY TUZILMASI · Qishloq va suv xo‘jaligi sohasini maʼmuriy tartibga solish qanday? O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Qishloq xo‘jaligi vazirligi faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018 yil 17 apreldagi PQ-3671-sonli hamda “O‘zbekiston Respublikasi Suv xo‘jaligi vazirligi
 
faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018 yil 17 apreldagi PQ-3672-
sonli qarorlariga muvofiq, Suv xo‘jaligi vazirligi va Qishloq xo‘jaligi vazirligi 
tashkil etildi. 
O‘zbekiston Respublikasining qishloq xo‘jaligi vaziri quyidagilar uchun 
shaxsan javobgardir: 
-     O‘zbekiston Respublikasining qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi 
Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlari, shuningdek, normativ-huquqiy 
hujjatlar talablarining o‘z vaqtida va sifatli bajarilishi; 
-     Vazirlik zimmasiga yuklatilgan vazifa va funksiyalar bajarilishini tashkil 
etish, Vazirlik faoliyatini rejalashtirish, shuningdek, uning faoliyati bilan bog‘liq 
prognoz ko‘rsatkichlariga erishilishini so‘zsiz taʼminlash; 
-     qishloq xo‘jaligini rivojlantirish, shuningdek, hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy 
rivojlanishi va qishloq xo‘jaligi sohasidagi muammoli masalalarni hal etish bo‘yicha 
dasturlar, chora-tadbirlar rejalari, “yo‘l xaritalari” va boshqa dasturiy hujjatlarni 
samarali amalga oshirish; 
-     kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yish, Vazirlik xodimlarini qayta 
tayyorlash va malakasi oshirilishini tashkil etish, ular samarali faoliyat ko‘rsatishlari 
uchun zarur shart-sharoitlar yaratish, mehnat intizomini va qonun hujjatlari 
talablarini qo‘pol ravishda buzgan xodimlarga nisbatan intizomiy va boshqa turdagi 
javobgarlik choralarini ko‘rish; 
-     xorijiy mamlakatlarning qishloq xo‘jaligi idoralari va xalqaro tashkilotlar 
bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish, ilg‘or tajribani tizimli o‘rganish va joriy qilish; 
-     qishloq xo‘jaligi tashkilotlari va muassasalari faoliyatining ochiqligini 
taʼminlash, jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqish bo‘yicha 
ishlarni samarali tashkil etish, aholi bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri va ochiq muloqotni 
yo‘lga qo‘yish, fuqarolar shaxsiy qabulini tizimli ravishda o‘tkazib borish. 
2017 yil 11 may O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston 
Respublikasi O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasini tashkil etish to‘g‘risida”gi 
farmoniga ko‘ra, O‘zbekiston Respublikasi O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining 
asosiy vazifalari va faoliyat yo‘nalishlari quyidagilar belgilandi: 
Logotip
faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018 yil 17 apreldagi PQ-3672- sonli qarorlariga muvofiq, Suv xo‘jaligi vazirligi va Qishloq xo‘jaligi vazirligi tashkil etildi. O‘zbekiston Respublikasining qishloq xo‘jaligi vaziri quyidagilar uchun shaxsan javobgardir: - O‘zbekiston Respublikasining qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlari, shuningdek, normativ-huquqiy hujjatlar talablarining o‘z vaqtida va sifatli bajarilishi; - Vazirlik zimmasiga yuklatilgan vazifa va funksiyalar bajarilishini tashkil etish, Vazirlik faoliyatini rejalashtirish, shuningdek, uning faoliyati bilan bog‘liq prognoz ko‘rsatkichlariga erishilishini so‘zsiz taʼminlash; - qishloq xo‘jaligini rivojlantirish, shuningdek, hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishi va qishloq xo‘jaligi sohasidagi muammoli masalalarni hal etish bo‘yicha dasturlar, chora-tadbirlar rejalari, “yo‘l xaritalari” va boshqa dasturiy hujjatlarni samarali amalga oshirish; - kadrlarni tanlash va joy-joyiga qo‘yish, Vazirlik xodimlarini qayta tayyorlash va malakasi oshirilishini tashkil etish, ular samarali faoliyat ko‘rsatishlari uchun zarur shart-sharoitlar yaratish, mehnat intizomini va qonun hujjatlari talablarini qo‘pol ravishda buzgan xodimlarga nisbatan intizomiy va boshqa turdagi javobgarlik choralarini ko‘rish; - xorijiy mamlakatlarning qishloq xo‘jaligi idoralari va xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish, ilg‘or tajribani tizimli o‘rganish va joriy qilish; - qishloq xo‘jaligi tashkilotlari va muassasalari faoliyatining ochiqligini taʼminlash, jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini ko‘rib chiqish bo‘yicha ishlarni samarali tashkil etish, aholi bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri va ochiq muloqotni yo‘lga qo‘yish, fuqarolar shaxsiy qabulini tizimli ravishda o‘tkazib borish. 2017 yil 11 may O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasini tashkil etish to‘g‘risida”gi farmoniga ko‘ra, O‘zbekiston Respublikasi O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining asosiy vazifalari va faoliyat yo‘nalishlari quyidagilar belgilandi:
 
–     o‘rmon boyliklarini har tomonlama kengaytirish va ulardan oqilona 
foydalanishga qaratilgan o‘rmon xo‘jaligi sohasida yagona davlat siyosatini yuritish; 
–     o‘rmon to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar 
ishlab chiqish va ularga rioya etilishini amaliy nazorat qilish; 
–     o‘rmon fondi va muhofaza etiladigan tabiiy hududlarni samarali 
boshqarishni tashkil etish, o‘rmon barpo etish, ularni qayta tiklash, qo‘riqlash, 
muhofaza qilish, o‘rmonlardan oqilona va tejamli foydalanish; 
–     respublikamizda o‘rmonlarni tiklash va ihota o‘rmonlarini ko‘paytirish 
chora-tadbirlarini ishlab chiqish va amalga oshirish, tog‘ yonbag‘irlari, jarliklar va 
tashlandiq yerlarda eroziyaga qarshi daraxtzorlar barpo etish ishlari bajarilishini 
tashkil qilish; 
–     o‘rmon fondini, fauna va florasini o‘rganish hamda ularning qatʼiy hisobini 
yuritish, o‘rmon xo‘jaligini yuritish amaliyotiga fan yutuqlari va ilg‘or tajribani joriy 
etish; 
–     o‘rmonlarni yong‘inlardan, zararkunanda va kasalliklardan, noqonuniy 
daraxt kesishdan va boshqa o‘rmon qonunchiligi buzilishlaridan muhofaza qilish; 
–     manzarali o‘simliklar ko‘chatlari va urug‘larini sertifikatlash va 
standartlashtirishning yagona tizimini ishlab chiqish hamda joriy qilishni tashkil 
etish; 
–     o‘rmon xo‘jaliklarida bir-biriga bog‘liq bo‘lgan xo‘jalik faoliyatini 
kengaytirish va rivojlantirish, ko‘chat yetishtirish, dorivor o‘simliklar to‘plash, 
asalarichilik, baliqchilik, chorvachilik mahsulotlarini yetishtirish hamda ularni 
chuqur qayta ishlash, xalq isteʼmoli tovarlari ishlab chiqarishni tashkil etish; 
–     tarmoqqa xalqaro moliya institutlari grantlarini jalb etish va ekologik 
turizmni keng ko‘lamda rivojlantirish; 
–     o‘rmon xo‘jaligi sohasida o‘rta maxsus va oliy maʼlumotli mutaxassislar 
tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish. 
2004 yil 8 iyunda donning sifatini, saqlanishini, don va uni qayta ishlash 
mahsulotlaridan oqilona foydalanilishini nazorat qilish darajasini oshirish 
maqsadida 
O‘zbekiston 
Respublikasi 
Vazirlar 
Mahkamasining 
269-sonli 
Logotip
– o‘rmon boyliklarini har tomonlama kengaytirish va ulardan oqilona foydalanishga qaratilgan o‘rmon xo‘jaligi sohasida yagona davlat siyosatini yuritish; – o‘rmon to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish va ularga rioya etilishini amaliy nazorat qilish; – o‘rmon fondi va muhofaza etiladigan tabiiy hududlarni samarali boshqarishni tashkil etish, o‘rmon barpo etish, ularni qayta tiklash, qo‘riqlash, muhofaza qilish, o‘rmonlardan oqilona va tejamli foydalanish; – respublikamizda o‘rmonlarni tiklash va ihota o‘rmonlarini ko‘paytirish chora-tadbirlarini ishlab chiqish va amalga oshirish, tog‘ yonbag‘irlari, jarliklar va tashlandiq yerlarda eroziyaga qarshi daraxtzorlar barpo etish ishlari bajarilishini tashkil qilish; – o‘rmon fondini, fauna va florasini o‘rganish hamda ularning qatʼiy hisobini yuritish, o‘rmon xo‘jaligini yuritish amaliyotiga fan yutuqlari va ilg‘or tajribani joriy etish; – o‘rmonlarni yong‘inlardan, zararkunanda va kasalliklardan, noqonuniy daraxt kesishdan va boshqa o‘rmon qonunchiligi buzilishlaridan muhofaza qilish; – manzarali o‘simliklar ko‘chatlari va urug‘larini sertifikatlash va standartlashtirishning yagona tizimini ishlab chiqish hamda joriy qilishni tashkil etish; – o‘rmon xo‘jaliklarida bir-biriga bog‘liq bo‘lgan xo‘jalik faoliyatini kengaytirish va rivojlantirish, ko‘chat yetishtirish, dorivor o‘simliklar to‘plash, asalarichilik, baliqchilik, chorvachilik mahsulotlarini yetishtirish hamda ularni chuqur qayta ishlash, xalq isteʼmoli tovarlari ishlab chiqarishni tashkil etish; – tarmoqqa xalqaro moliya institutlari grantlarini jalb etish va ekologik turizmni keng ko‘lamda rivojlantirish; – o‘rmon xo‘jaligi sohasida o‘rta maxsus va oliy maʼlumotli mutaxassislar tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish. 2004 yil 8 iyunda donning sifatini, saqlanishini, don va uni qayta ishlash mahsulotlaridan oqilona foydalanilishini nazorat qilish darajasini oshirish maqsadida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 269-sonli
 
qarori1 qabul qilinib, unga ko‘ra quyidagilar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar 
Mahkamasi huzuridagi Davlat don inspeksiyasining asosiy vazifalari etib belgilandi: 
–     don yetishtirish, donni qabul qilish va qayta ishlash korxonalarida don va 
donni qayta ishlash mahsulotlarining davlat resurslaridan belgilangan maqsadda 
oqilona foydalanilishini, ularning sifatli saqlanishi hamda nobud bo‘lishini 
qisqartirish taʼminlanishi ustidan davlat nazoratini amalga oshirish; 
–     don va donni qayta ishlash mahsulotlariga normativ-texnik hujjatlar hamda 
texnik shartlar talablariga, shuningdek qabul qilish, saqlash, qayta ishlash va 
eksport-import operatsiyalarida ularning sifatini sinash metodlariga rioya qilinishini 
muntazam nazorat qilib borish; 
–     don yetishtiruvchilarga va donni saqlash hamda qayta ishlash 
korxonalariga donni o‘rib-yig‘ib olish, tozalash, quritish, ishlov berish, qabul qilish, 
saqlash va qayta ishlashga oid normativ-hujjatlarni, ilg‘or texnologiyalarni joriy 
etish masalalari bo‘yicha uslubiy va amaliy yordam ko‘rsatish. 
Davlat don inspeksiyasi tizimiga hududiy bo‘linmalar, markaziy va mintaqaviy 
laboratoriyalar kiradi. Hududiy bo‘linmalar, markaziy va mintaqaviy laboratoriyalar 
mahalliy 
davlat 
hokimiyati 
organlaridan 
mustaqildir 
va 
bevosita 
«O‘zdavdoninspeksiya”ga hisob berishadi. 
·     Qurilish sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi qanday? 
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 2 apreldagi “Qurilish 
sohasida davlat boshqaruvi tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari 
to‘g‘risida”gi PF–5392-son Farmoniga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Davlat 
arxitektura va qurilish qo‘mitasi negizida O‘zbekiston Respublikasi Qurilish 
vazirligi tashkil etildi. 
Quyidagilar Vazirlikning asosiy vazifalari etib belgilandi: 
-     shaharsozlik va qurilish uchun muhandislik-texnik izlanishlar sohasida 
yagona ilmiy-texnikaviy siyosatni olib borish, mehnat unumdorligini oshirish, 
qurilish-montaj ishlari qiymatini kamaytirish, resurslardan oqilona foydalanishni 
taʼminlaydigan energiya samarador va energiya tejaydigan innovatsion loyiha va 
qarorlarni qurilish faoliyatiga joriy etish; 
Logotip
qarori1 qabul qilinib, unga ko‘ra quyidagilar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat don inspeksiyasining asosiy vazifalari etib belgilandi: – don yetishtirish, donni qabul qilish va qayta ishlash korxonalarida don va donni qayta ishlash mahsulotlarining davlat resurslaridan belgilangan maqsadda oqilona foydalanilishini, ularning sifatli saqlanishi hamda nobud bo‘lishini qisqartirish taʼminlanishi ustidan davlat nazoratini amalga oshirish; – don va donni qayta ishlash mahsulotlariga normativ-texnik hujjatlar hamda texnik shartlar talablariga, shuningdek qabul qilish, saqlash, qayta ishlash va eksport-import operatsiyalarida ularning sifatini sinash metodlariga rioya qilinishini muntazam nazorat qilib borish; – don yetishtiruvchilarga va donni saqlash hamda qayta ishlash korxonalariga donni o‘rib-yig‘ib olish, tozalash, quritish, ishlov berish, qabul qilish, saqlash va qayta ishlashga oid normativ-hujjatlarni, ilg‘or texnologiyalarni joriy etish masalalari bo‘yicha uslubiy va amaliy yordam ko‘rsatish. Davlat don inspeksiyasi tizimiga hududiy bo‘linmalar, markaziy va mintaqaviy laboratoriyalar kiradi. Hududiy bo‘linmalar, markaziy va mintaqaviy laboratoriyalar mahalliy davlat hokimiyati organlaridan mustaqildir va bevosita «O‘zdavdoninspeksiya”ga hisob berishadi. · Qurilish sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi qanday? O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 2 apreldagi “Qurilish sohasida davlat boshqaruvi tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF–5392-son Farmoniga muvofiq, O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi negizida O‘zbekiston Respublikasi Qurilish vazirligi tashkil etildi. Quyidagilar Vazirlikning asosiy vazifalari etib belgilandi: - shaharsozlik va qurilish uchun muhandislik-texnik izlanishlar sohasida yagona ilmiy-texnikaviy siyosatni olib borish, mehnat unumdorligini oshirish, qurilish-montaj ishlari qiymatini kamaytirish, resurslardan oqilona foydalanishni taʼminlaydigan energiya samarador va energiya tejaydigan innovatsion loyiha va qarorlarni qurilish faoliyatiga joriy etish;
 
-     respublika 
hududida 
aholini 
joylashtirishning 
bosh 
sxemasini, 
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahar, tumanlar, shaharlar 
hududlarini rejalashtirish sxemalarini, aholi punktlarining bosh rejalarini va boshqa 
shaharsozlik hujjatlarini ishlab chiqish va tasdiqlashni tashkil qilish, ularning 
amalga oshirilishi ustidan monitoring yuritish; 
-     shaharsozlik sohasida davlat siyosatining asosiy yo‘nalishlari bo‘yicha 
takliflar tayyorlash, arxitektura-qurilish faoliyatini rivojlantirishning uzoq muddatli 
va o‘rta muddatli davlat dasturlarini ishlab chiqish, hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy 
rivojlantirishning tarmoq va hududiy dasturlarini tayyorlashda ishtirok etish; 
-     loyiha ishi va qurilish faoliyatini muvofiqlashtirish, loyiha-qidiruv 
tashkilotlarining ish samaradorligini oshirish va hududiy tarmoqlarini kengaytirish, 
yakka tartibdagi, namunaviy, takroran qo‘llaniladigan va eksperimental loyihalarni 
va loyiha yechimlarini ishlab chiqishni tashkil etish, shaharsozlik hujjatlarini 
ekspertiza qilish; 
-     shaharsozlik va shaharsozlik faoliyatining normativ-huquqiy bazasini 
yanada takomillashtirish va yangilash, idoraviy qurilish norma va qoidalarini ishlab 
chiqishni muvofiqlashtirish, loyihalash, qurilish, qurilish materiallari va 
buyumlarini ishlab chiqarish sohasida standartlashtirish ishlarini amalga oshirish; 
-     arxitektura, loyihalash va qurilish sohasida malakali kadrlarni tayyorlash, 
ixtisoslashtirilgan taʼlim muassasalarida o‘quv jarayonining darajasi va sifatini 
tubdan yaxshilash, qurilish sohasida, jumladan chet eldagi yetakchi ilmiy-tadqiqot 
muassasalarida loyihachilar va mutaxassislarni qayta tayyorlash va malakasini 
oshirishga ko‘maklashish. 
·     Xo‘jalik-xizmat ko‘rsatish kompleksi boshqarish tizimi qanday? 
Xo‘jalik-xizmat ko‘rsatish komleksiga quyidagi sohalar qiradi: 
1.  Transport sohasi: 
a) temir yo‘l tansporti; 
b) avtomobil va suv transporti; 
v) shahar yo‘lovchi transporti; 
g) havo transporti. 
Logotip
- respublika hududida aholini joylashtirishning bosh sxemasini, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahar, tumanlar, shaharlar hududlarini rejalashtirish sxemalarini, aholi punktlarining bosh rejalarini va boshqa shaharsozlik hujjatlarini ishlab chiqish va tasdiqlashni tashkil qilish, ularning amalga oshirilishi ustidan monitoring yuritish; - shaharsozlik sohasida davlat siyosatining asosiy yo‘nalishlari bo‘yicha takliflar tayyorlash, arxitektura-qurilish faoliyatini rivojlantirishning uzoq muddatli va o‘rta muddatli davlat dasturlarini ishlab chiqish, hududlarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning tarmoq va hududiy dasturlarini tayyorlashda ishtirok etish; - loyiha ishi va qurilish faoliyatini muvofiqlashtirish, loyiha-qidiruv tashkilotlarining ish samaradorligini oshirish va hududiy tarmoqlarini kengaytirish, yakka tartibdagi, namunaviy, takroran qo‘llaniladigan va eksperimental loyihalarni va loyiha yechimlarini ishlab chiqishni tashkil etish, shaharsozlik hujjatlarini ekspertiza qilish; - shaharsozlik va shaharsozlik faoliyatining normativ-huquqiy bazasini yanada takomillashtirish va yangilash, idoraviy qurilish norma va qoidalarini ishlab chiqishni muvofiqlashtirish, loyihalash, qurilish, qurilish materiallari va buyumlarini ishlab chiqarish sohasida standartlashtirish ishlarini amalga oshirish; - arxitektura, loyihalash va qurilish sohasida malakali kadrlarni tayyorlash, ixtisoslashtirilgan taʼlim muassasalarida o‘quv jarayonining darajasi va sifatini tubdan yaxshilash, qurilish sohasida, jumladan chet eldagi yetakchi ilmiy-tadqiqot muassasalarida loyihachilar va mutaxassislarni qayta tayyorlash va malakasini oshirishga ko‘maklashish. · Xo‘jalik-xizmat ko‘rsatish kompleksi boshqarish tizimi qanday? Xo‘jalik-xizmat ko‘rsatish komleksiga quyidagi sohalar qiradi: 1. Transport sohasi: a) temir yo‘l tansporti; b) avtomobil va suv transporti; v) shahar yo‘lovchi transporti; g) havo transporti.
 
2.  Aloqa sohasini boshqarish; 
3.  Kommunal xizmat ko‘rsatish. 
O‘zbekiston Respublikasida temir yo‘l transporti sohasidagi munosabatlar 
O‘zbekiston Respublikasining 1999 yil 15 aprelda qabul qilingan “Temir yo‘l 
transporti to‘g‘risida” gi Qonuniga binoan tartibga solinadi. Shuningdek, temir yo‘l 
transporti xizmatlaridan foydalanish chog‘ida temir yo‘l transporti korxonalari bilan 
yuk jo‘natuvchilar, yukni oluvchilar, yo‘lovchilar, boshqa yuridik va jismoniy 
shaxslar o‘rtasidagi munosabatlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi 
tasdiqlaydigan Temir yo‘l ustavi bilan ham belgilanadi. Temir yo‘l transportida 
yuklar, yo‘lovchilar, bagaj va yuk bagajini tashishni tashkil etish tartibi davlat temir 
yo‘l transportini boshqarish organi tomonidan tasdiqlanadigan yuklar, yo‘lovchilar, 
bagaj va yuk bagajini tashish qoidalari, shuningdek boshqa normativ hujjatlar bilan 
belgilanadi. 
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004 yil 3 avgustdagi 366-
sonli “O‘zbekiston temir yo‘llari” davlat aksiyadorlik kompaniyasini boshqarishni 
tashkil etishni yanada takomillashtirish to‘g‘risida” gi qaroriga1 ko‘ra “O‘zbekiston 
temir yo‘llari” aksionerlik kompaniyasi: 
–     yuklarni hamda yo‘lovchilarni tashish hajmlarini xalq, xo‘jaligi va 
respublika aholisining ehtiyojlaridan kelib chiqqan holda, davlat buyurtmalari 
shuningdek, to‘g‘ridan-to‘g‘ri tuzilgan shartnomalar va kontraktlar asosida mustaqil 
ravishda belgilaydi va amalga oshiradi; 
–     to‘la tijorat hisob-kitobi va o‘zini o‘zi mablag‘ bilan taʼ-minlash 
sharoitlarida ishlaydi, ishlab chiqarish-xo‘jalik va moliyaviy faoliyatga oid 
masalalarni mustaqil ravishda hal qiladi sug‘urta, zahira va boshqa fondlarni tashkil 
etadi; 
–     O‘zbekiston Respublikasi hududida joylashgan temir yo‘l bo‘limlari, 
birlashmalar, korxonalar va tashkilotlarga oid ilgari tuzilgan shartnomalar va 
majburiyatlar bo‘yicha O‘rta Osiyo temir yo‘lining huquqiy vorisi hisoblanadi; 
Logotip
2. Aloqa sohasini boshqarish; 3. Kommunal xizmat ko‘rsatish. O‘zbekiston Respublikasida temir yo‘l transporti sohasidagi munosabatlar O‘zbekiston Respublikasining 1999 yil 15 aprelda qabul qilingan “Temir yo‘l transporti to‘g‘risida” gi Qonuniga binoan tartibga solinadi. Shuningdek, temir yo‘l transporti xizmatlaridan foydalanish chog‘ida temir yo‘l transporti korxonalari bilan yuk jo‘natuvchilar, yukni oluvchilar, yo‘lovchilar, boshqa yuridik va jismoniy shaxslar o‘rtasidagi munosabatlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tasdiqlaydigan Temir yo‘l ustavi bilan ham belgilanadi. Temir yo‘l transportida yuklar, yo‘lovchilar, bagaj va yuk bagajini tashishni tashkil etish tartibi davlat temir yo‘l transportini boshqarish organi tomonidan tasdiqlanadigan yuklar, yo‘lovchilar, bagaj va yuk bagajini tashish qoidalari, shuningdek boshqa normativ hujjatlar bilan belgilanadi. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004 yil 3 avgustdagi 366- sonli “O‘zbekiston temir yo‘llari” davlat aksiyadorlik kompaniyasini boshqarishni tashkil etishni yanada takomillashtirish to‘g‘risida” gi qaroriga1 ko‘ra “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksionerlik kompaniyasi: – yuklarni hamda yo‘lovchilarni tashish hajmlarini xalq, xo‘jaligi va respublika aholisining ehtiyojlaridan kelib chiqqan holda, davlat buyurtmalari shuningdek, to‘g‘ridan-to‘g‘ri tuzilgan shartnomalar va kontraktlar asosida mustaqil ravishda belgilaydi va amalga oshiradi; – to‘la tijorat hisob-kitobi va o‘zini o‘zi mablag‘ bilan taʼ-minlash sharoitlarida ishlaydi, ishlab chiqarish-xo‘jalik va moliyaviy faoliyatga oid masalalarni mustaqil ravishda hal qiladi sug‘urta, zahira va boshqa fondlarni tashkil etadi; – O‘zbekiston Respublikasi hududida joylashgan temir yo‘l bo‘limlari, birlashmalar, korxonalar va tashkilotlarga oid ilgari tuzilgan shartnomalar va majburiyatlar bo‘yicha O‘rta Osiyo temir yo‘lining huquqiy vorisi hisoblanadi;
 
–     xalqaro temir yo‘llarda va aralash temir yo‘l aloqalarida yo‘lovchilar 
hamda yuklarni tashishni tashkil etishda xorijiy temir yo‘llar oldida “O‘zbekiston 
temir yo‘llari” deb nomlangan yuridik shaxs sifatida ish yuritadi; 
O‘zbekiston Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi. 
–     “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksiyadorlik kompaniyasi boshqaruvi rais va 
uning 5 nafar o‘rinbosaridan, shu jumladan 1 nafar bosh menejer – bosh 
muhandisdan va raisning 1 nafar birinchi o‘rinbosaridan iborat bo‘ladi. Rais va 
uning o‘rinbosarlari Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. Tarkibda 11 
kishidan 
iborat 
bo‘lgan 
Kompaniya 
kengashi “O‘zbekiston 
temir 
yo‘llari” aksiyadorlik kompaniyasining yuqori boshqaruv organi hisoblanadi. 
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2001 yil 2 martdagi Farmoniga 
binoan kompaniya tarkibidagi poyezdlar harakati xavfsizligi bo‘yicha bosh 
taftishchi apparat kompaniya tarkibidan chiqarilib, uning negizida mustaqil 
O‘zbekiston Respublikasi Temir yo‘llarda yuk va yo‘lovchilar tashish xavfsizligini 
nazorat qilish davlat inspeksiyasi (“O‘zdavtemiryo‘lnazorat”) tashkil etildi. 
O‘zbekiston Respublikasining “Avtomobil transporti to‘g‘risida” gi 1998 yil 
29 avgustdagi Qonuniga binoan avtomobil transporti faoliyatini davlat tomonidan 
tartibga solish sertifikatlash, litsenziyalash, soliq solish, ijtimoiy ahamiyatga ega 
bo‘lgan tashishlar uchun tariflarni shakllantirish, yagona ilmiy texnika siyosatini 
o‘tkazish yo‘li bilan, shuningdek qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa 
shakllarda amalga oshiriladi. 
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 6 martdagi PQ–3589-sonli 
O‘zbekiston avtomobil va daryo transporti agentligi, O‘zbekiston avtomobil 
transporti agentligi etib qayta nomlandi. 
Quyidagilar “O‘zavtotrans” agentligining asosiy vazifalari va faoliyatining 
yo‘nalishlari etib belgilansin: 
-     avtomobil transporti obʼektlari va yo‘lovchilar xavfsizligini taʼminlovchi 
istiqbolli axborot-kommunikatsion texnologiyalarini va innovatsion yondashuvlarni 
keng qo‘llagan holda yangi boshqaruv tizimlarini joriy etib, avtomobil transporti 
sohasida yagona texnika siyosatini yuritish; 
Logotip
– xalqaro temir yo‘llarda va aralash temir yo‘l aloqalarida yo‘lovchilar hamda yuklarni tashishni tashkil etishda xorijiy temir yo‘llar oldida “O‘zbekiston temir yo‘llari” deb nomlangan yuridik shaxs sifatida ish yuritadi; O‘zbekiston Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi. – “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksiyadorlik kompaniyasi boshqaruvi rais va uning 5 nafar o‘rinbosaridan, shu jumladan 1 nafar bosh menejer – bosh muhandisdan va raisning 1 nafar birinchi o‘rinbosaridan iborat bo‘ladi. Rais va uning o‘rinbosarlari Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. Tarkibda 11 kishidan iborat bo‘lgan Kompaniya kengashi “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksiyadorlik kompaniyasining yuqori boshqaruv organi hisoblanadi. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2001 yil 2 martdagi Farmoniga binoan kompaniya tarkibidagi poyezdlar harakati xavfsizligi bo‘yicha bosh taftishchi apparat kompaniya tarkibidan chiqarilib, uning negizida mustaqil O‘zbekiston Respublikasi Temir yo‘llarda yuk va yo‘lovchilar tashish xavfsizligini nazorat qilish davlat inspeksiyasi (“O‘zdavtemiryo‘lnazorat”) tashkil etildi. O‘zbekiston Respublikasining “Avtomobil transporti to‘g‘risida” gi 1998 yil 29 avgustdagi Qonuniga binoan avtomobil transporti faoliyatini davlat tomonidan tartibga solish sertifikatlash, litsenziyalash, soliq solish, ijtimoiy ahamiyatga ega bo‘lgan tashishlar uchun tariflarni shakllantirish, yagona ilmiy texnika siyosatini o‘tkazish yo‘li bilan, shuningdek qonun hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa shakllarda amalga oshiriladi. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 6 martdagi PQ–3589-sonli O‘zbekiston avtomobil va daryo transporti agentligi, O‘zbekiston avtomobil transporti agentligi etib qayta nomlandi. Quyidagilar “O‘zavtotrans” agentligining asosiy vazifalari va faoliyatining yo‘nalishlari etib belgilansin: - avtomobil transporti obʼektlari va yo‘lovchilar xavfsizligini taʼminlovchi istiqbolli axborot-kommunikatsion texnologiyalarini va innovatsion yondashuvlarni keng qo‘llagan holda yangi boshqaruv tizimlarini joriy etib, avtomobil transporti sohasida yagona texnika siyosatini yuritish;
 
-     avtomobil 
tashuvlarida 
normativ-huquqiy 
va 
metodik 
bazani 
takomillashtirish, avtomobil transporti tashishlar xavfsizligini taʼminlash bo‘yicha 
muammolari yuzasidan xalqaro normalar, ilmiy-tekshiruv, loyiha-konstruktorlik, 
texnologik ishlarni inobatga olgan holda texnik tartibga solish sohasida normativ 
hujjatlarning yagona maʼlumotlar bazasini ishlab chiqish va shakllantirish; 
-     iqtisodiyot tarmoqlari va aholining tashishlarga bo‘lgan ehtiyojlarini 
hamda avtomobil transporti xavfsizligini taʼminlash choralarini inobatga olgan 
holda, qishloq aholi punktlarini shaharlar, viloyat va tuman markazlarini bog‘lovchi 
yangi yo‘nalishlarni ochish, avtomobil transportini rivojlantirish bo‘yicha kompleks 
dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirish; 
-     yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatish bo‘yicha keng ko‘lamli xizmatlar 
ko‘rsatish uchun sharoit yaratish, shu jumladan zamonaviy axborot-kommunikatsiya 
texnologiyalarini keng qo‘llab, avtovokzallar va avtostansiyalar faoliyatini 
markazlashgan holda boshqarish va muvofiqlashtirish tizimini joriy etish; 
-     avtovokzallar va avtostansiyalar hamda mahalliy davlat hokimiyati 
organlari qaramog‘ida bo‘lgan umumiy foydalanishdagi yo‘lovchilar tashish 
yo‘nalishlaridagi to‘xtash bekatlarini loyihalash, qurish, rekonstruksiya qilish va 
taʼmirlashni tashkil etish; 
-     tashish 
jarayonlari, qatnov 
jadvallariga 
rioya 
etilishi, 
yo‘llarda 
harakatlanish tezligi monitoringi, harakat yo‘nalishi sxemasiga rioya etilishi hamda 
aholiga real vaqt tarzidagi maʼlumotlar xizmatining keng ko‘lamli ro‘yxati taqdim 
etilishi yuzasidan markazlashgan dispetcherlik boshqaruvi va nazorati tizimini joriy 
etish; 
-     tashuv yo‘nalishlarini tender asosida joylashtirish, yo‘lovchi tashishlari 
sifati va xavfsizligini oshirish, tenderlar tashkilotchilari ishini muvofiqlashtirish 
mexanizmlarini joriy etish yo‘li bilan avtomobil transporti xizmatlari bozorida bozor 
munosabatlari va raqobat muhitini rivojlantirish uchun qulay shart-sharoitlar 
yaratish; 
-     xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlar bilan faol muloqot qilish orqali 
avtomobil transporti sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish, xorijiy 
Logotip
- avtomobil tashuvlarida normativ-huquqiy va metodik bazani takomillashtirish, avtomobil transporti tashishlar xavfsizligini taʼminlash bo‘yicha muammolari yuzasidan xalqaro normalar, ilmiy-tekshiruv, loyiha-konstruktorlik, texnologik ishlarni inobatga olgan holda texnik tartibga solish sohasida normativ hujjatlarning yagona maʼlumotlar bazasini ishlab chiqish va shakllantirish; - iqtisodiyot tarmoqlari va aholining tashishlarga bo‘lgan ehtiyojlarini hamda avtomobil transporti xavfsizligini taʼminlash choralarini inobatga olgan holda, qishloq aholi punktlarini shaharlar, viloyat va tuman markazlarini bog‘lovchi yangi yo‘nalishlarni ochish, avtomobil transportini rivojlantirish bo‘yicha kompleks dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirish; - yo‘lovchilarga xizmat ko‘rsatish bo‘yicha keng ko‘lamli xizmatlar ko‘rsatish uchun sharoit yaratish, shu jumladan zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini keng qo‘llab, avtovokzallar va avtostansiyalar faoliyatini markazlashgan holda boshqarish va muvofiqlashtirish tizimini joriy etish; - avtovokzallar va avtostansiyalar hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari qaramog‘ida bo‘lgan umumiy foydalanishdagi yo‘lovchilar tashish yo‘nalishlaridagi to‘xtash bekatlarini loyihalash, qurish, rekonstruksiya qilish va taʼmirlashni tashkil etish; - tashish jarayonlari, qatnov jadvallariga rioya etilishi, yo‘llarda harakatlanish tezligi monitoringi, harakat yo‘nalishi sxemasiga rioya etilishi hamda aholiga real vaqt tarzidagi maʼlumotlar xizmatining keng ko‘lamli ro‘yxati taqdim etilishi yuzasidan markazlashgan dispetcherlik boshqaruvi va nazorati tizimini joriy etish; - tashuv yo‘nalishlarini tender asosida joylashtirish, yo‘lovchi tashishlari sifati va xavfsizligini oshirish, tenderlar tashkilotchilari ishini muvofiqlashtirish mexanizmlarini joriy etish yo‘li bilan avtomobil transporti xizmatlari bozorida bozor munosabatlari va raqobat muhitini rivojlantirish uchun qulay shart-sharoitlar yaratish; - xorijiy davlatlar va xalqaro tashkilotlar bilan faol muloqot qilish orqali avtomobil transporti sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish, xorijiy
 
davlatlarning vakolatli organlari bilan kelishgan holda, yangi muntazam xalqaro 
avtobus yo‘nalishlarini ochish hamda xalqaro avtomobil tashuvlari sohasidagi 
xalqaro shartnomalar bo‘yicha majburiyatlarning bajarilishini taʼminlash, bu 
sohadagi amaldagi shartnomalarni qayta ko‘rib chiqish va yangilarini tuzish, xalqaro 
yuk tashuvlarini amalga oshirish uchun ruxsatnomalar blankalarini o‘zaro 
ayirboshlash; 
-     avtomobil transportida yo‘lovchi va yuklarni tashish faoliyatini 
litsenziyalash, avtomobil transportida yo‘lovchi va yuklarni tashish qoidalariga amal 
qilish, avtomobilda tashuvlar xavfsizligini taʼminlash talablariga, og‘irlik va gabarit 
ko‘rsatkichlariga hamda haydovchilarning mehnat va dam olish rejimlariga rioya 
etilishini nazorat qilish; 
-     O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarida nazarda tutilgan, 
O‘zbekiston Respublikasi hududida avtomobilda xalqaro tashuvlarni amalga 
oshirish shartlariga rioya etilishini nazorat qilish (O‘zbekiston Respublikasining 
Davlat chegarasi orqali o‘tkazish punktlari bundan mustasno); 
-     avtomobil transportida, eng avvalo transport xavfsizligini taʼminlash 
masalalari bo‘yicha kadrlar malakasini oshirish va qayta tayyorlashni tizimli tashkil 
etish; 
-     “O‘zavtotrans” 
agentligiga 
yuklangan 
vazifalar 
va 
faoliyat 
yo‘nalishlarining sifatli hamda to‘laqonli bajarilishi uchun shaxsiy javobgarlik 
“O‘zavtotrans” agentligi boshlig‘i zimmasiga yuklansin. 
O‘zbekiston Respublikasining 2007 yil 3 oktabrdan kuchga kirgan “Avtomobil 
yo‘llari to‘g‘risida” gi qonuniga va boshqa qonun hujjatlariga muvofiq avtomobil 
yo‘llarini boshqarish amalga oshiriladi. Ushbu Qonunning maqsadi avtomobil 
yo‘llarini loyihalash, qurish, rekonstruksiya qilish, taʼmirlash, saqlash va ulardan 
foydalanish sohasidagi munosabatlarni tartibga solishdan iborat. 
Avtomobil yo‘llari va sunʼiy inshootlarni loyihalashtirish, qurish va ulardan 
foydalanish ishlariga kompleks yondashish asosida yo‘l xo‘jaligini boshqarishning 
samarali tizimini shakllantirish, ularni moliyalashtirish tizimini takomillashtirish, bu 
borada loyihalashtirish va yo‘l-qurilish ishlari sifatini oshirish imkonini beradigan 
Logotip
davlatlarning vakolatli organlari bilan kelishgan holda, yangi muntazam xalqaro avtobus yo‘nalishlarini ochish hamda xalqaro avtomobil tashuvlari sohasidagi xalqaro shartnomalar bo‘yicha majburiyatlarning bajarilishini taʼminlash, bu sohadagi amaldagi shartnomalarni qayta ko‘rib chiqish va yangilarini tuzish, xalqaro yuk tashuvlarini amalga oshirish uchun ruxsatnomalar blankalarini o‘zaro ayirboshlash; - avtomobil transportida yo‘lovchi va yuklarni tashish faoliyatini litsenziyalash, avtomobil transportida yo‘lovchi va yuklarni tashish qoidalariga amal qilish, avtomobilda tashuvlar xavfsizligini taʼminlash talablariga, og‘irlik va gabarit ko‘rsatkichlariga hamda haydovchilarning mehnat va dam olish rejimlariga rioya etilishini nazorat qilish; - O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarida nazarda tutilgan, O‘zbekiston Respublikasi hududida avtomobilda xalqaro tashuvlarni amalga oshirish shartlariga rioya etilishini nazorat qilish (O‘zbekiston Respublikasining Davlat chegarasi orqali o‘tkazish punktlari bundan mustasno); - avtomobil transportida, eng avvalo transport xavfsizligini taʼminlash masalalari bo‘yicha kadrlar malakasini oshirish va qayta tayyorlashni tizimli tashkil etish; - “O‘zavtotrans” agentligiga yuklangan vazifalar va faoliyat yo‘nalishlarining sifatli hamda to‘laqonli bajarilishi uchun shaxsiy javobgarlik “O‘zavtotrans” agentligi boshlig‘i zimmasiga yuklansin. O‘zbekiston Respublikasining 2007 yil 3 oktabrdan kuchga kirgan “Avtomobil yo‘llari to‘g‘risida” gi qonuniga va boshqa qonun hujjatlariga muvofiq avtomobil yo‘llarini boshqarish amalga oshiriladi. Ushbu Qonunning maqsadi avtomobil yo‘llarini loyihalash, qurish, rekonstruksiya qilish, taʼmirlash, saqlash va ulardan foydalanish sohasidagi munosabatlarni tartibga solishdan iborat. Avtomobil yo‘llari va sunʼiy inshootlarni loyihalashtirish, qurish va ulardan foydalanish ishlariga kompleks yondashish asosida yo‘l xo‘jaligini boshqarishning samarali tizimini shakllantirish, ularni moliyalashtirish tizimini takomillashtirish, bu borada loyihalashtirish va yo‘l-qurilish ishlari sifatini oshirish imkonini beradigan
 
to‘laqonli 
buyurtmachi 
xizmatini 
yaratish 
maqsadida 2017 
yil 
14 
fevralda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Yo‘l xo‘jaligini boshqarish 
tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni 
qabul qilindi. Farmonda tugatilayotgan Avtomobil yo‘llari qurish va foydalanish 
davlat-aksiyadorlik kompaniyasi (“O‘zavtoyo‘l” DAK) negizida O‘zbekiston 
Respublikasi Avtomobil yo‘llari davlat qo‘mitasini tashkil etish nazarda tutildi.  
O‘zbekiston 
Respublikasida 
aloqa 
sohasini 
boshqarish 
O‘zbekiston 
Respublikasining 1992 yil 13 yanvarda qabul qilingan “Aloqa to‘g‘risida” Qonuniga 
muvofiq amalga oshirilib, ushbu qonun aloqa tarmoqlarini tashkil qilishning 
umumiy huquqiy, iqtisodiy asoslarini, aloqa shohobchalarini barpo etish va ulardan 
foydalanishda, aloqa xizmati ko‘rsatishda mulkchilik shaklidan qatʼi nazar 
korxonalar, muassasalar, tashkilotlarning va fuqarolarning aloqa vositalariga egalik 
qilish, ulardan foydalanish, ularni tasarruf etish va boshqarish sohasidagi huquqlari 
va vazifalarini, shuningdek berilgan huquqlarni buzganlik va vazifalarini 
bajarmaganlik uchun javobgarlik choralarini belgilaydi. 
Aloqa sohasidagi davlat boshqaruvi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar 
Mahkamasi tomonidan, shuningdek u vakolat bergan idora-O‘zbekiston 
Respublikasi Aloqa, axborotlashtirish va telekommunikatsiya texnologiyalari davlat 
qo‘mitasi tomonidan amalga oshiriladi. 
Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish tashkilotlari bilan yaqin hamkorlik asosida 
ko‘p xonadonli uy-joy fondini boshqarish va undan foydalanish tizimini yanada 
takomillashtirish, ko‘p xonadonli uylarni saqlash qoidalariga rioya etilishini texnik 
nazorat qilish bo‘yicha samarali tizimni shakllantirish, aholiga sifatli uy-joy 
kommunal xizmatlari ko‘rsatishni tubdan yaxshilash, shuningdek, uy-joy 
mulkdorlari shirkatlarining barqaror faoliyat yuritishini taʼminlash maqsadida 2017 
yil 18 aprel kuni O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Uy-joy kommunal 
xizmat ko‘rsatish tizimini boshqarishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari 
to‘g‘risida”gi Farmoni va “O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal xizmat 
ko‘rsatish vazirligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qarori qabul qilindi.  
·     Taʼlim sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi qanday? 
Logotip
to‘laqonli buyurtmachi xizmatini yaratish maqsadida 2017 yil 14 fevralda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Yo‘l xo‘jaligini boshqarish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni qabul qilindi. Farmonda tugatilayotgan Avtomobil yo‘llari qurish va foydalanish davlat-aksiyadorlik kompaniyasi (“O‘zavtoyo‘l” DAK) negizida O‘zbekiston Respublikasi Avtomobil yo‘llari davlat qo‘mitasini tashkil etish nazarda tutildi. O‘zbekiston Respublikasida aloqa sohasini boshqarish O‘zbekiston Respublikasining 1992 yil 13 yanvarda qabul qilingan “Aloqa to‘g‘risida” Qonuniga muvofiq amalga oshirilib, ushbu qonun aloqa tarmoqlarini tashkil qilishning umumiy huquqiy, iqtisodiy asoslarini, aloqa shohobchalarini barpo etish va ulardan foydalanishda, aloqa xizmati ko‘rsatishda mulkchilik shaklidan qatʼi nazar korxonalar, muassasalar, tashkilotlarning va fuqarolarning aloqa vositalariga egalik qilish, ulardan foydalanish, ularni tasarruf etish va boshqarish sohasidagi huquqlari va vazifalarini, shuningdek berilgan huquqlarni buzganlik va vazifalarini bajarmaganlik uchun javobgarlik choralarini belgilaydi. Aloqa sohasidagi davlat boshqaruvi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan, shuningdek u vakolat bergan idora-O‘zbekiston Respublikasi Aloqa, axborotlashtirish va telekommunikatsiya texnologiyalari davlat qo‘mitasi tomonidan amalga oshiriladi. Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish tashkilotlari bilan yaqin hamkorlik asosida ko‘p xonadonli uy-joy fondini boshqarish va undan foydalanish tizimini yanada takomillashtirish, ko‘p xonadonli uylarni saqlash qoidalariga rioya etilishini texnik nazorat qilish bo‘yicha samarali tizimni shakllantirish, aholiga sifatli uy-joy kommunal xizmatlari ko‘rsatishni tubdan yaxshilash, shuningdek, uy-joy mulkdorlari shirkatlarining barqaror faoliyat yuritishini taʼminlash maqsadida 2017 yil 18 aprel kuni O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish tizimini boshqarishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni va “O‘zbekiston Respublikasi Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qarori qabul qilindi. · Taʼlim sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi qanday?
 
O‘zbekiston Respublikasi “Taʼlim to‘g‘risida”gi qonunning 25-moddasiga 
binoan O‘zbekiston Respublikasining Vazirlar Mahkamasi taʼlim tizimini 
boshqarishda umumiy vakolatga ega. 
Shuningdek, 
Qonunning 
27-moddasida 
mahalliy 
davlat 
hokimiyati 
organlarining ham vakolatlari berilgan bo‘lib, unga ko‘ra mahalliy davlat hokimiyati 
organlari taʼlim muassasalari faoliyatining mintaqalarni ijtimoiy-iqtisodiy 
rivojlantirish ehtiyojlariga muvofiqligini taʼminlaydilar; taʼlim muassasalarini 
tashkil etadilar, qayta tashkil etadilar va tugatadilar, (respublika tasarrufida bo‘lgan 
muassasalar bundan mustasno), ularning ustavlarini ro‘yxatga oladilar; o‘z 
hududlaridagi taʼlim muassasalarini vakolat doirasida moliyalash miqdorlarini va 
imtiyozlarni belgilaydilar; taʼlim sifati va darajasiga, shuningdek pedagog 
xodimlarning kasb faoliyatiga bo‘lgan davlat talablariga rioya etilishini 
taʼminlaydilar; qonun hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni ham amalga 
oshiradilar. 
Taʼlim muassasasini uning rahbari boshqaradi. Taʼlim muassasalarida qonun 
hujjatlariga muvofiq faoliyat ko‘rsatadigan jamoat boshqaruvi organlari tashkil 
etilishi mumkin. 
O‘zbekiston Respublikasida taʼlimni boshqarish bo‘yicha maxsus vakolat 
berilgan davlat organlari sifatida O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus 
taʼlim vazirligi hamda O‘zbekiston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligi faoliyat 
yuritadi. O‘zbekiston 
Respublikasi 
Oliy 
va 
o‘rta 
maxsus 
taʼlim 
vazirligi respublikada oliy va o‘rta maxsus, kasb-hunar taʼlimiga rahbarlik qiluvchi 
davlat boshqaruv organi hisoblanadi. 2004 yil 20 iyulda O‘zbekiston Respublikasi 
Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus taʼlim 
vazirligi faoliyatini takomillatirish to‘g‘risida”gi 341-sonli Qarori1 qabul qilindi. 
Ushbu qarorga ko‘ra Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta 
maxsus taʼlim vazirligi tomonidan oliy taʼlim muassasalarining kadrlar tayyorlash, 
professor-o‘qituvchilar malakasining talab etiladigan darajasini taʼminlash, 
o‘qitishning innovatsiya usullarini joriy etish, moliyaviy resurslardan samarali 
foydalanish hamda talaba yoshlar o‘rtasida tarbiyaviy va maʼnaviy-maʼrifiy ishlarni 
Logotip
O‘zbekiston Respublikasi “Taʼlim to‘g‘risida”gi qonunning 25-moddasiga binoan O‘zbekiston Respublikasining Vazirlar Mahkamasi taʼlim tizimini boshqarishda umumiy vakolatga ega. Shuningdek, Qonunning 27-moddasida mahalliy davlat hokimiyati organlarining ham vakolatlari berilgan bo‘lib, unga ko‘ra mahalliy davlat hokimiyati organlari taʼlim muassasalari faoliyatining mintaqalarni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish ehtiyojlariga muvofiqligini taʼminlaydilar; taʼlim muassasalarini tashkil etadilar, qayta tashkil etadilar va tugatadilar, (respublika tasarrufida bo‘lgan muassasalar bundan mustasno), ularning ustavlarini ro‘yxatga oladilar; o‘z hududlaridagi taʼlim muassasalarini vakolat doirasida moliyalash miqdorlarini va imtiyozlarni belgilaydilar; taʼlim sifati va darajasiga, shuningdek pedagog xodimlarning kasb faoliyatiga bo‘lgan davlat talablariga rioya etilishini taʼminlaydilar; qonun hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni ham amalga oshiradilar. Taʼlim muassasasini uning rahbari boshqaradi. Taʼlim muassasalarida qonun hujjatlariga muvofiq faoliyat ko‘rsatadigan jamoat boshqaruvi organlari tashkil etilishi mumkin. O‘zbekiston Respublikasida taʼlimni boshqarish bo‘yicha maxsus vakolat berilgan davlat organlari sifatida O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus taʼlim vazirligi hamda O‘zbekiston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligi faoliyat yuritadi. O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus taʼlim vazirligi respublikada oliy va o‘rta maxsus, kasb-hunar taʼlimiga rahbarlik qiluvchi davlat boshqaruv organi hisoblanadi. 2004 yil 20 iyulda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus taʼlim vazirligi faoliyatini takomillatirish to‘g‘risida”gi 341-sonli Qarori1 qabul qilindi. Ushbu qarorga ko‘ra Vazirlar Mahkamasi O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus taʼlim vazirligi tomonidan oliy taʼlim muassasalarining kadrlar tayyorlash, professor-o‘qituvchilar malakasining talab etiladigan darajasini taʼminlash, o‘qitishning innovatsiya usullarini joriy etish, moliyaviy resurslardan samarali foydalanish hamda talaba yoshlar o‘rtasida tarbiyaviy va maʼnaviy-maʼrifiy ishlarni
 
tashkil etish masalalaridagi faoliyati ustidan nazorat bo‘shashtirib yuborilganligini, 
bu mutaxassislar tayyorlash sifatiga salbiy taʼsir ko‘rsatayotganligini qayd etadi. 
Vazirlik o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisob 
beradi. 
Vazirlik tizimiga O‘rta maxsus, kasb-hunar taʼlimi markazi, Oliy va o‘rta 
maxsus taʼlim, kab-hunar taʼlimini rivojlantirish markazi, idoraviy mansub oliy 
o‘quv yurtlari kiradi. 
Vazirlik faoliyatini tashkil etish vazirlikka qonun hujjatlarida belgilangan 
tartibda lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan vazir boshchilik 
qiladi. 
Vazirning besh nafar o‘rinbosari, shu jumladan ikki nafar birinchi o‘rinbosari 
bo‘ladi, ulardan biri Vazirlikning O‘rta maxsus, kasb-hunar taʼlimi markazi direktori 
hisoblanadi. 
O‘zbekiston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligi xalq taʼlimi davlat 
boshqaruv organi hisoblanadi va o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar 
Mahkamasiga hisob beradi. Vazirlik tizimiga Qoraqalpog‘iston Respublikasi Xalq 
taʼlimi vazirligi, Toshkent shahar xalq taʼlimi bosh boshqarmasi, viloyatlar xalq 
taʼlimi boshqarmalari, tumanlar (shaharlar) xalq taʼlimi bo‘limlari hamda idoraviy 
mansub boshqa muassalar, korxonalar va tashkilotlar kiradi. 
Vazirlik faoliyatini tashkil etish - Vazirlikni qonun hujjatlarida belgilangan 
tartibda lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan vazir boshqaradi. 
Vazirning uch nafar o‘rinbosari, shu jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosari bo‘ladi. 
Maktabgacha taʼlim vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 
“Maktabgacha taʼlim tizimi boshqaruvini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari 
to‘g‘risida” 
2017 
yil 
30 
sentyabrdagi 
PF–5198-sonli Farmoni bilan tashkil etildi. 
Davlat test markazi. Respublikada abituriyentlarning oliy o‘quv yurtlariga 
sifatli qabul qilinishini taʼminlash, mutaxassislarni, shuningdek taʼlimning barcha 
turlari bo‘yicha o‘quv rejalari va dasturlarini tayyorlash sifatini, respublika taʼlim 
muassasalarida test va reyting ballarining xolisonaligini nazorat qilish O‘zbekiston 
Logotip
tashkil etish masalalaridagi faoliyati ustidan nazorat bo‘shashtirib yuborilganligini, bu mutaxassislar tayyorlash sifatiga salbiy taʼsir ko‘rsatayotganligini qayd etadi. Vazirlik o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi. Vazirlik tizimiga O‘rta maxsus, kasb-hunar taʼlimi markazi, Oliy va o‘rta maxsus taʼlim, kab-hunar taʼlimini rivojlantirish markazi, idoraviy mansub oliy o‘quv yurtlari kiradi. Vazirlik faoliyatini tashkil etish vazirlikka qonun hujjatlarida belgilangan tartibda lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan vazir boshchilik qiladi. Vazirning besh nafar o‘rinbosari, shu jumladan ikki nafar birinchi o‘rinbosari bo‘ladi, ulardan biri Vazirlikning O‘rta maxsus, kasb-hunar taʼlimi markazi direktori hisoblanadi. O‘zbekiston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligi xalq taʼlimi davlat boshqaruv organi hisoblanadi va o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi. Vazirlik tizimiga Qoraqalpog‘iston Respublikasi Xalq taʼlimi vazirligi, Toshkent shahar xalq taʼlimi bosh boshqarmasi, viloyatlar xalq taʼlimi boshqarmalari, tumanlar (shaharlar) xalq taʼlimi bo‘limlari hamda idoraviy mansub boshqa muassalar, korxonalar va tashkilotlar kiradi. Vazirlik faoliyatini tashkil etish - Vazirlikni qonun hujjatlarida belgilangan tartibda lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan vazir boshqaradi. Vazirning uch nafar o‘rinbosari, shu jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosari bo‘ladi. Maktabgacha taʼlim vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Maktabgacha taʼlim tizimi boshqaruvini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017 yil 30 sentyabrdagi PF–5198-sonli Farmoni bilan tashkil etildi. Davlat test markazi. Respublikada abituriyentlarning oliy o‘quv yurtlariga sifatli qabul qilinishini taʼminlash, mutaxassislarni, shuningdek taʼlimning barcha turlari bo‘yicha o‘quv rejalari va dasturlarini tayyorlash sifatini, respublika taʼlim muassasalarida test va reyting ballarining xolisonaligini nazorat qilish O‘zbekiston
 
Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazi tomonidan amalga 
oshiriladi. Davlat test markazi davlat boshqaruv organi hisoblanadi. Markaz o‘z 
faoliyati to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi. 
2004 yil 24 iyunda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Test 
markazi faoliyatini takomillashtirish yuzasidan qarori qabul qilindi1 va ushbu 
qarorda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test 
markazining asosiy vazifalari belgilab o‘tildi. 
·     Sog‘liqni saqlash sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi va 
ularning vazifalari qanday? 
O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi sog‘liqni saqlash 
davlat boshqaruvi markaziy organi hisoblanadi va u o‘z faoliyatida O‘zbekiston 
Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga bo‘ysunadi. Sog‘liqni saqlash vazirligi o‘z 
ishini respublikaning davlat boshqaruvi boshqa organlari, Qoraqalpogg‘iston 
Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahar ijro etuvchi organlari va jamoat 
tashkilotlari bilan birgalikda amalga oshiradi. 
Vazirlikka O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni bilan lavozimiga 
tayinlanadigan va lavozimidan ozod etiladigan, keyinchalik O‘zbekiston 
Respublikasi Oliy Majlisiga tasdiqlash uchun taqdim etiladigan Vazir boshchilik 
qiladi. Vazir Vazirlikka yuklangan vazifalar bajarilishi va uning o‘z funksiyalarini 
amalga oshirishi uchun shaxsan javob beradi. Vazirning O‘zbekiston Respublikasi 
Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod 
etiladigan birinchi o‘rinbosari va o‘rinbosarlari bo‘ladi. 
Sohadagi davlat nazorati O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash 
vazirligining Nazorat inspeksiyasi tomonidan amalga oshiriladi. Nazorat 
inspeksiyasi O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligida tashkil etiladi 
va bevosita O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziriga bo‘ysunadi. Uning 
Qoraqalpog‘iston Respublikasida, barcha viloyatlarda va Toshkent shahrida 
hududiy bo‘linmalari bo‘ladi, ular boshqaruvning vertikal tizimiga ega bo‘ladilar va 
o‘z faoliyatida bevosita Nazorat inspeksiyasi boshlig‘iga bo‘ysunadilar. 
Logotip
Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazi tomonidan amalga oshiriladi. Davlat test markazi davlat boshqaruv organi hisoblanadi. Markaz o‘z faoliyati to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi. 2004 yil 24 iyunda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Test markazi faoliyatini takomillashtirish yuzasidan qarori qabul qilindi1 va ushbu qarorda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Davlat test markazining asosiy vazifalari belgilab o‘tildi. · Sog‘liqni saqlash sohasini boshqaruvchi davlat organlari tizimi va ularning vazifalari qanday? O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi sog‘liqni saqlash davlat boshqaruvi markaziy organi hisoblanadi va u o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga bo‘ysunadi. Sog‘liqni saqlash vazirligi o‘z ishini respublikaning davlat boshqaruvi boshqa organlari, Qoraqalpogg‘iston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahar ijro etuvchi organlari va jamoat tashkilotlari bilan birgalikda amalga oshiradi. Vazirlikka O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni bilan lavozimiga tayinlanadigan va lavozimidan ozod etiladigan, keyinchalik O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisiga tasdiqlash uchun taqdim etiladigan Vazir boshchilik qiladi. Vazir Vazirlikka yuklangan vazifalar bajarilishi va uning o‘z funksiyalarini amalga oshirishi uchun shaxsan javob beradi. Vazirning O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan birinchi o‘rinbosari va o‘rinbosarlari bo‘ladi. Sohadagi davlat nazorati O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Nazorat inspeksiyasi tomonidan amalga oshiriladi. Nazorat inspeksiyasi O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligida tashkil etiladi va bevosita O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziriga bo‘ysunadi. Uning Qoraqalpog‘iston Respublikasida, barcha viloyatlarda va Toshkent shahrida hududiy bo‘linmalari bo‘ladi, ular boshqaruvning vertikal tizimiga ega bo‘ladilar va o‘z faoliyatida bevosita Nazorat inspeksiyasi boshlig‘iga bo‘ysunadilar.