HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR

Yuklangan vaqt

2024-03-20

Yuklab olishlar soni

2

Sahifalar soni

4

Faytl hajmi

180,8 KB


Mavzu : ”HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR” 
 
 
Darsning  maqsadi: ta’limiy:” HUNAR-HUNARDAN RIZQING 
UNAR”  bo’limining barcha mavzularini takrorlash. Kasb-hunar haqida 
tushuncha berish va ularning turlari bilan tanishtirish. Fan-texnika 
taraqqiyotiga hissa qo‘shayotgan kasblar bilan tanishtirish. Oila 
a’zolarining kasb-hunarlari haqida bo‘lgan  olgan bilimlarini boyitish. 
F.k.1 o‘rganilgan mavzular doirasida bayon va bolalar yozuvchilari, 
ularning asarlari nomini yoza oladi; o‘qish uchun kitoblar (badiiy asar 
namunalari)ni mustaqil tanlay oladi. 
Tarbiyaviy: O`quvchilarda ajdodlarimiz bilan faxrlanish hissini 
tarbiyalash. T.k.3. milliy va umuminsoniy qadriyatlarni e’zozlash;  
Rivojlantiruvchi: O`qish ko‘nikmalarini takomillashtirish, o‘quvchi 
nutqiga istilochi, Xusayn, mutolaa, yarog‘ kabi so‘zlarni kiritish, qayta 
hikoyalash asosida bog‘lanishli nutqini o‘stirish. F.k.2. matndagi so‘z va 
so‘z birikmalarining ma’nolarini hamda gaplarni tushuna oladi 
Darsning  turi:  Takrorlash   va  umumlashtirish  darsi. 
Darsning  metodi:Ifodali o’qish,   aqliy  hujum, suhbat, izlanish 
metodi,musobaqa,mozaika 
Darsning  jihozi:Rebuslar to‘plami, savolli kartochkalar, tarqatma 
materiallar,gul maketi,kasb-hunarlar rasmi, 
Kulolchilik 
buyumlari,o’quvchilar 
tayyorlagan 
hunarmandchilik 
namunalari 
Darsning  borishi: 
I.Tashkiliy  qism.  Salomlashish,   davomatni  aniqlash,  o’quvchilarni  
darsga   tayyorgarligini  tekshirish. 
II. O’tgan  darsda   berilgan  uyga  vazifani  tekshirish  va   
o’quvchilarni  baholash. 
O'qituvchi darsni tashkillashtirib oladi. O'tgan darsda uyga berilgan 
topshiriqning bajarilishi tekshiriladi. O'qituvchi topshiriqlarni to'g'ri 
bajargan o'quvchilarni rag'batlantiradi va o'tilgan  mavzuga oid savollar 
beradi. 
III. Yangi  mavzuning   bayoni:  Bo`lim yuzasidan takrorlash 
Sinf o’quvchilari ikki guruhga bo’linadi:Hunarmandlar va Ixtirochilar 
1-topshiriq:Shu bo’limdagi “Hunarni sev” va “Bordir kulol amakim” 
She’rlarini yoddan aytib, she’r mazmuniga ta’rif beradilar 
                        Hunarmandlar guruhi: 
 
Mavzu : ”HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR” Darsning maqsadi: ta’limiy:” HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR” bo’limining barcha mavzularini takrorlash. Kasb-hunar haqida tushuncha berish va ularning turlari bilan tanishtirish. Fan-texnika taraqqiyotiga hissa qo‘shayotgan kasblar bilan tanishtirish. Oila a’zolarining kasb-hunarlari haqida bo‘lgan olgan bilimlarini boyitish. F.k.1 o‘rganilgan mavzular doirasida bayon va bolalar yozuvchilari, ularning asarlari nomini yoza oladi; o‘qish uchun kitoblar (badiiy asar namunalari)ni mustaqil tanlay oladi. Tarbiyaviy: O`quvchilarda ajdodlarimiz bilan faxrlanish hissini tarbiyalash. T.k.3. milliy va umuminsoniy qadriyatlarni e’zozlash; Rivojlantiruvchi: O`qish ko‘nikmalarini takomillashtirish, o‘quvchi nutqiga istilochi, Xusayn, mutolaa, yarog‘ kabi so‘zlarni kiritish, qayta hikoyalash asosida bog‘lanishli nutqini o‘stirish. F.k.2. matndagi so‘z va so‘z birikmalarining ma’nolarini hamda gaplarni tushuna oladi Darsning turi: Takrorlash va umumlashtirish darsi. Darsning metodi:Ifodali o’qish, aqliy hujum, suhbat, izlanish metodi,musobaqa,mozaika Darsning jihozi:Rebuslar to‘plami, savolli kartochkalar, tarqatma materiallar,gul maketi,kasb-hunarlar rasmi, Kulolchilik buyumlari,o’quvchilar tayyorlagan hunarmandchilik namunalari Darsning borishi: I.Tashkiliy qism. Salomlashish, davomatni aniqlash, o’quvchilarni darsga tayyorgarligini tekshirish. II. O’tgan darsda berilgan uyga vazifani tekshirish va o’quvchilarni baholash. O'qituvchi darsni tashkillashtirib oladi. O'tgan darsda uyga berilgan topshiriqning bajarilishi tekshiriladi. O'qituvchi topshiriqlarni to'g'ri bajargan o'quvchilarni rag'batlantiradi va o'tilgan mavzuga oid savollar beradi. III. Yangi mavzuning bayoni: Bo`lim yuzasidan takrorlash Sinf o’quvchilari ikki guruhga bo’linadi:Hunarmandlar va Ixtirochilar 1-topshiriq:Shu bo’limdagi “Hunarni sev” va “Bordir kulol amakim” She’rlarini yoddan aytib, she’r mazmuniga ta’rif beradilar Hunarmandlar guruhi:      Hunarni sev.                                            Tolib Yo‘ldosh 
     
      
 
 
          
    
          
                     
 1. Shoir yoshlarni nimaga chaqiryapti?          
 2. She'rda hunarga qanday ta'rif berilgan?     
 3. Siz kim bo'lmoqchisiz  
 4.Siz qanday kasb egasi bo`lmoqchisiz? 
 5.”Hunarli inson xor bo`lmas” maqolini siz qanday tushunasiz? 
 Nima uchun bir yigitga qirq hunar ham oz deyishadi? O`z so`zingiz 
bilan izohlang. 
Ixtirochilar guruhi: 
                          Bordir kulol amakim.                                       Obid 
Rasul. 
   
                                    
 
 
 
             
 
 
  
 
                    
 
1.Kulol nimalar yasaydi ? 
2.Idishlarni nimadan tayyorlaydi ? 
3.Sizning xonadoninggizda spool idishlar bormi ? 
4.U yasagan har idish xizmatdadir yoz-u qish,deganda nimani tushunasiz 
? 
2-Topshiriq  
Hunarni sev. Tolib Yo‘ldosh 1. Shoir yoshlarni nimaga chaqiryapti? 2. She'rda hunarga qanday ta'rif berilgan? 3. Siz kim bo'lmoqchisiz 4.Siz qanday kasb egasi bo`lmoqchisiz? 5.”Hunarli inson xor bo`lmas” maqolini siz qanday tushunasiz? Nima uchun bir yigitga qirq hunar ham oz deyishadi? O`z so`zingiz bilan izohlang. Ixtirochilar guruhi: Bordir kulol amakim. Obid Rasul. 1.Kulol nimalar yasaydi ? 2.Idishlarni nimadan tayyorlaydi ? 3.Sizning xonadoninggizda spool idishlar bormi ? 4.U yasagan har idish xizmatdadir yoz-u qish,deganda nimani tushunasiz ? 2-Topshiriq Mozaika usulida stol ustidagi gul maketlaridan Hunarmandlar guruhi 
hunarni tanlab oladi , Ixtirochilar guruhi Kasblarni tanlab oladi va 
pantamimo usulida uni o’tirgan o’quvchilarga ko’rsatadi. O’quvchilar 
nomini aytganidan so’ng xat taxtaga gul shaklini yasaydilar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3-
topshiriq:”Hunar hunardan 
rizqing unar “ bo’limida o’qigan asarlarning nomi, qahramonlari va 
ularga ta’rifni 2 guruh a’zolari jadvalga yozadilar. 
“Hikoya qahramonlarini ta’riflang” o’yini  
 
 
 
Mozaika usulida stol ustidagi gul maketlaridan Hunarmandlar guruhi hunarni tanlab oladi , Ixtirochilar guruhi Kasblarni tanlab oladi va pantamimo usulida uni o’tirgan o’quvchilarga ko’rsatadi. O’quvchilar nomini aytganidan so’ng xat taxtaga gul shaklini yasaydilar. 3- topshiriq:”Hunar hunardan rizqing unar “ bo’limida o’qigan asarlarning nomi, qahramonlari va ularga ta’rifni 2 guruh a’zolari jadvalga yozadilar. “Hikoya qahramonlarini ta’riflang” o’yini  
 
 
4-topshiriq:Har bir guruh o’zi yoqtirgan asarlardan birini sahnalashtirib 
beradi.  
Hunarmandlar guruhi “G’oz-hunaring oz” ertagini sahnalashtirib,ertak 
yuzasidan o’z xulosalarini va ertak mazmuniga mos maqol,hadislar 
aytdilar.Erkin Vohidovning “Kamtarlik “ she’rini aytib berdilar.  
Ixtirochilar guruhi “Ilimning omonati “ rivoyatini sahnalashtirib,rivoyat 
yuzasidan o’z xulosalarini va maqol hadislar aytdilar . 
5-topshiriq:O’quvchilar o’zlari yasagan , tayyorlagan hunarmandchlik 
namunalarini ko’rsatib ta’riflaydilar. 
O’qituvchi o’quvchilarning fikrini umumlab ,bugunki dars taasurotlarini 
so’raydi . 
O’quvchi: 
Bo’lay desang  
 
O’quvchilarning ballari e’lon qilinib g’olib guruh rag’batlantiriladi. 
 
 
N: 
Hikoya nomi 
Qahramonlar 
Ularga ta’rif 
1 
«Bobongiz xafa 
bo‘lsalar 
maylimi?» 
Bobo, Ravshan 
Bobo: U kishining 
qo‘llàri gul, yer 
chîpishmi, àriq îlishmi, 
dåvîr suvàshmi, tàõtà 
ràndàlàsh 
2 
«Bahs» 
 
 
3 
“G’oz-hunaring 
oz”                                  
 
 
4 
“Ilmning 
omonati” 
 
 
4-topshiriq:Har bir guruh o’zi yoqtirgan asarlardan birini sahnalashtirib beradi. Hunarmandlar guruhi “G’oz-hunaring oz” ertagini sahnalashtirib,ertak yuzasidan o’z xulosalarini va ertak mazmuniga mos maqol,hadislar aytdilar.Erkin Vohidovning “Kamtarlik “ she’rini aytib berdilar. Ixtirochilar guruhi “Ilimning omonati “ rivoyatini sahnalashtirib,rivoyat yuzasidan o’z xulosalarini va maqol hadislar aytdilar . 5-topshiriq:O’quvchilar o’zlari yasagan , tayyorlagan hunarmandchlik namunalarini ko’rsatib ta’riflaydilar. O’qituvchi o’quvchilarning fikrini umumlab ,bugunki dars taasurotlarini so’raydi . O’quvchi: Bo’lay desang O’quvchilarning ballari e’lon qilinib g’olib guruh rag’batlantiriladi. N: Hikoya nomi Qahramonlar Ularga ta’rif 1 «Bobongiz xafa bo‘lsalar maylimi?» Bobo, Ravshan Bobo: U kishining qo‘llàri gul, yer chîpishmi, àriq îlishmi, dåvîr suvàshmi, tàõtà ràndàlàsh 2 «Bahs» 3 “G’oz-hunaring oz” 4 “Ilmning omonati”