HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR

Yuklangan vaqt

2024-03-20

Yuklab olishlar soni

3

Sahifalar soni

4

Faytl hajmi

180,8 KB


Mavzu : ”HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR” 
 
 
Darsning  maqsadi: ta’limiy:” HUNAR-HUNARDAN RIZQING 
UNAR”  bo’limining barcha mavzularini takrorlash. Kasb-hunar haqida 
tushuncha berish va ularning turlari bilan tanishtirish. Fan-texnika 
taraqqiyotiga hissa qo‘shayotgan kasblar bilan tanishtirish. Oila 
a’zolarining kasb-hunarlari haqida bo‘lgan  olgan bilimlarini boyitish. 
F.k.1 o‘rganilgan mavzular doirasida bayon va bolalar yozuvchilari, 
ularning asarlari nomini yoza oladi; o‘qish uchun kitoblar (badiiy asar 
namunalari)ni mustaqil tanlay oladi. 
Tarbiyaviy: O`quvchilarda ajdodlarimiz bilan faxrlanish hissini 
tarbiyalash. T.k.3. milliy va umuminsoniy qadriyatlarni e’zozlash;  
Rivojlantiruvchi: O`qish ko‘nikmalarini takomillashtirish, o‘quvchi 
nutqiga istilochi, Xusayn, mutolaa, yarog‘ kabi so‘zlarni kiritish, qayta 
hikoyalash asosida bog‘lanishli nutqini o‘stirish. F.k.2. matndagi so‘z va 
so‘z birikmalarining ma’nolarini hamda gaplarni tushuna oladi 
Darsning  turi:  Takrorlash   va  umumlashtirish  darsi. 
Darsning  metodi:Ifodali o’qish,   aqliy  hujum, suhbat, izlanish 
metodi,musobaqa,mozaika 
Darsning  jihozi:Rebuslar to‘plami, savolli kartochkalar, tarqatma 
materiallar,gul maketi,kasb-hunarlar rasmi, 
Kulolchilik 
buyumlari,o’quvchilar 
tayyorlagan 
hunarmandchilik 
namunalari 
Darsning  borishi: 
I.Tashkiliy  qism.  Salomlashish,   davomatni  aniqlash,  o’quvchilarni  
darsga   tayyorgarligini  tekshirish. 
II. O’tgan  darsda   berilgan  uyga  vazifani  tekshirish  va   
o’quvchilarni  baholash. 
O'qituvchi darsni tashkillashtirib oladi. O'tgan darsda uyga berilgan 
topshiriqning bajarilishi tekshiriladi. O'qituvchi topshiriqlarni to'g'ri 
bajargan o'quvchilarni rag'batlantiradi va o'tilgan  mavzuga oid savollar 
beradi. 
III. Yangi  mavzuning   bayoni:  Bo`lim yuzasidan takrorlash 
Sinf o’quvchilari ikki guruhga bo’linadi:Hunarmandlar va Ixtirochilar 
1-topshiriq:Shu bo’limdagi “Hunarni sev” va “Bordir kulol amakim” 
She’rlarini yoddan aytib, she’r mazmuniga ta’rif beradilar 
                        Hunarmandlar guruhi: 
 
Mavzu : ”HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR” Darsning maqsadi: ta’limiy:” HUNAR-HUNARDAN RIZQING UNAR” bo’limining barcha mavzularini takrorlash. Kasb-hunar haqida tushuncha berish va ularning turlari bilan tanishtirish. Fan-texnika taraqqiyotiga hissa qo‘shayotgan kasblar bilan tanishtirish. Oila a’zolarining kasb-hunarlari haqida bo‘lgan olgan bilimlarini boyitish. F.k.1 o‘rganilgan mavzular doirasida bayon va bolalar yozuvchilari, ularning asarlari nomini yoza oladi; o‘qish uchun kitoblar (badiiy asar namunalari)ni mustaqil tanlay oladi. Tarbiyaviy: O`quvchilarda ajdodlarimiz bilan faxrlanish hissini tarbiyalash. T.k.3. milliy va umuminsoniy qadriyatlarni e’zozlash; Rivojlantiruvchi: O`qish ko‘nikmalarini takomillashtirish, o‘quvchi nutqiga istilochi, Xusayn, mutolaa, yarog‘ kabi so‘zlarni kiritish, qayta hikoyalash asosida bog‘lanishli nutqini o‘stirish. F.k.2. matndagi so‘z va so‘z birikmalarining ma’nolarini hamda gaplarni tushuna oladi Darsning turi: Takrorlash va umumlashtirish darsi. Darsning metodi:Ifodali o’qish, aqliy hujum, suhbat, izlanish metodi,musobaqa,mozaika Darsning jihozi:Rebuslar to‘plami, savolli kartochkalar, tarqatma materiallar,gul maketi,kasb-hunarlar rasmi, Kulolchilik buyumlari,o’quvchilar tayyorlagan hunarmandchilik namunalari Darsning borishi: I.Tashkiliy qism. Salomlashish, davomatni aniqlash, o’quvchilarni darsga tayyorgarligini tekshirish. II. O’tgan darsda berilgan uyga vazifani tekshirish va o’quvchilarni baholash. O'qituvchi darsni tashkillashtirib oladi. O'tgan darsda uyga berilgan topshiriqning bajarilishi tekshiriladi. O'qituvchi topshiriqlarni to'g'ri bajargan o'quvchilarni rag'batlantiradi va o'tilgan mavzuga oid savollar beradi. III. Yangi mavzuning bayoni: Bo`lim yuzasidan takrorlash Sinf o’quvchilari ikki guruhga bo’linadi:Hunarmandlar va Ixtirochilar 1-topshiriq:Shu bo’limdagi “Hunarni sev” va “Bordir kulol amakim” She’rlarini yoddan aytib, she’r mazmuniga ta’rif beradilar Hunarmandlar guruhi:
     Hunarni sev.                                            Tolib Yo‘ldosh 
     
      
 
 
          
    
          
                     
 1. Shoir yoshlarni nimaga chaqiryapti?          
 2. She'rda hunarga qanday ta'rif berilgan?     
 3. Siz kim bo'lmoqchisiz  
 4.Siz qanday kasb egasi bo`lmoqchisiz? 
 5.”Hunarli inson xor bo`lmas” maqolini siz qanday tushunasiz? 
 Nima uchun bir yigitga qirq hunar ham oz deyishadi? O`z so`zingiz 
bilan izohlang. 
Ixtirochilar guruhi: 
                          Bordir kulol amakim.                                       Obid 
Rasul. 
   
                                    
 
 
 
             
 
 
  
 
                    
 
1.Kulol nimalar yasaydi ? 
2.Idishlarni nimadan tayyorlaydi ? 
3.Sizning xonadoninggizda spool idishlar bormi ? 
4.U yasagan har idish xizmatdadir yoz-u qish,deganda nimani tushunasiz 
? 
2-Topshiriq  
Hunarni sev. Tolib Yo‘ldosh 1. Shoir yoshlarni nimaga chaqiryapti? 2. She'rda hunarga qanday ta'rif berilgan? 3. Siz kim bo'lmoqchisiz 4.Siz qanday kasb egasi bo`lmoqchisiz? 5.”Hunarli inson xor bo`lmas” maqolini siz qanday tushunasiz? Nima uchun bir yigitga qirq hunar ham oz deyishadi? O`z so`zingiz bilan izohlang. Ixtirochilar guruhi: Bordir kulol amakim. Obid Rasul. 1.Kulol nimalar yasaydi ? 2.Idishlarni nimadan tayyorlaydi ? 3.Sizning xonadoninggizda spool idishlar bormi ? 4.U yasagan har idish xizmatdadir yoz-u qish,deganda nimani tushunasiz ? 2-Topshiriq