INNOVATSION JARAYONLAR (FAOLIYAT) SUBYEKTLARI VA TASHKILIY TUZILMALARI
Yuklangan vaqt
2024-05-13
Yuklab olishlar soni
1
Sahifalar soni
17
Faytl hajmi
32,3 KB
Ilmiybaza.uz
INNOVATSION JARAYONLAR (FAOLIYAT) SUBYEKTLARI VA
TASHKILIY TUZILMALARI
1.Davlat innovatsion siyosati (innovatsion jarayonlarni davlat tomonidan
tartibga solish). Kadrlar ishida innovatsiyalarni boshqarish sohasidagi davlatning
ustuvor yo‘nalishlari.
2. Korxonalar va tashkilotlarda innovatsion loyihalarni ishlab chiqish va
amalga oshirish bo‘yicha tashkiliy tuzilmalarning turlari va shakllari.
3. Innovatsion faoliyat subyektlari. Kadrlar elitasi.
Ilmiybaza.uz
3.1. Davlat innovatsion siyosati (innovatsion jarayonlarni davlat tomonidan
tartibga solish). Kadrlar ishida innovatsiyalarni boshqarish sohasidagi
davlatning ustuvor yo‘nalishlari
Innovatsion jarayonlarni davlat tomonidan tartibga solishning quyidagi turlari
mavjud1:
tashkiliy tartibga solish: milliy va hududiy innovatsion dasturlarga
kiritilgan innovatsion loyihalarni qo‘llab-quvvatlash; davlatning innovatsion
infratuzilmani rivojlantirishga ko‘magi; innovatsion faoliyatni kadrlar bilan
ta'minlash; innovatsiyani rag‘batlantirish; Axborot ta’minoti; ushbu sohadagi
xalqaro hamkorlikni rivojlantirishga ko‘maklashish; xalqaro tashkilotlarda milliy
innovatsion faoliyat subyektlarining manfaatlarini himoya qilish;
iqtisodiy
tartibga
solish:
bozor
munosabatlarini
rivojlantirish;
tadbirkorlikni rivojlantirish; g‘irrom raqobatni oldini olish; innovatsion bozorda
taklifni o‘sishiga hissa qo‘shadigan soliq siyosati va narx siyosatini amalga oshirish;
innovatsion faoliyatni o‘tkazish uchun qulay sharoitlar yaratish; mahalliy
innovatsion mahsulotlarni xalqaro bozorda qo‘llab-quvvatlash;
moliyaviy
tartibga
solish:
innovatsiyalarni
moliyalashtirishni
ta’minlaydigan budjet siyosatini yuritish, davlat resurslarini innovatsion sohaga
yo‘naltirish, ijtimoiy rivojlanish uchun muhim, ammo xususiy investorlar uchun
jozibador bo‘lmagan innovatsion dasturlar va loyihalarni amalga oshirish uchun
to‘g‘ridan-to‘g‘ri davlat investitsiyalarini ajratish; innovatsion sohada qulay
investitsiya muhitini yaratish;
huquqiy tartibga solish – innovatsiya subyektlari munosabatlarining
huquqiy asoslarini yaratish; ularning huquqlari va manfaatlari, shu jumladan
intellektual mulk huquqlarini himoya qilish kafolati.
Bugungi
kunda
O‘zbekiston
Respublikasida
2020-yil
24-iyuldagi
“Innovatsion faoliyat to‘g‘risida”gi O‘RQ-630-sonli Qonuni amalda. Ushbu
1 Кузнецова А.Г. Инновационный менеджмент. Учебно-методический комплект. – Хабаровск, 2003.
Ilmiybaza.uz
Qonunning maqsadi innovatsion faoliyat sohasidagi munosabatlarni tartibga
solishdan iboratdir. Ushbu qonunda "innovatsion faoliyat", "innovatsion loyiha",
“texnologiyalar transferi” kabi muhim tushunchalarni amaliyotga kiritildi.
Innovatsion faoliyat sohasidagi siyosat davlat tomonidan tartibga solish
tizimining elementi sifatida aniq belgilangan maqsadlarni o‘z ichiga oladi;
belgilangan
maqsadlarga
erishishni
ta'minlaydigan
funksiyalarni
amalga
oshiradigan boshqaruv organlari; boshqariladigan funksiyani amalga oshirish uchun
yetarli bo‘lgan, tartibga solinadigan obyektning axborot qiyofasini shakllantiradigan
axborot tizimi; tartibga solish va qo‘llab-quvvatlash vositalari, ularning yordamida
davlat organlari o‘z funksiyalarini bajarish jarayonida korxonalar va atrof-muhitga
ta'sir ko‘rsatadilar.
Innovatsion faoliyatning asosiy prinsiplari quyidagilardan iborat:
innovatsion faoliyatning erkinligi;
innovatsion faoliyatni davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlashdan teng
foydalanilishini ta’minlash;
innovatsion
faoliyatni
davlat
tomonidan
qo‘llab-quvvatlashning
oshkoraligi va aniq yo‘naltirilganligi;
raqobatni rivojlantirishga ko‘maklashish;
axborotni erkin almashish;
innovatsion faoliyat natijasida yaratilgan intellektual mulk obyektlarini
huquqiy muhofaza qilish;
fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘iga, atrof-muhitga zarar yetkazmaslik.
Innovatsion faoliyat sohasidagi davlat siyosatining asosiy yo‘nalishlari:
innovatsion rivojlantirishning huquqiy jihatdan tartibga solinishini
ta’minlash;
innovatsion faoliyat sohasidagi ustuvor yo‘nalishlarni belgilash, shu
jumladan texnologik taraqqiyotni prognozlashtirish asosida belgilash;
innovatsion faoliyatni amalga oshirish uchun zarur shart-sharoitlar va
infratuzilmani yaratish;
Ilmiybaza.uz
innovatsion faoliyat subyektlarini davlat tomonidan qo‘llab-quvvatlash va
rag‘batlantirish;
innovatsion faoliyat sohasidagi respublika, tarmoq va hududiy davlat
dasturlarini ishlab chiqish hamda amalga oshirish;
innovatsion faoliyatga investitsiyalarni jalb etishga ko‘maklashish;
innovatsion faoliyat sohasida davlat-xususiy sheriklikni rivojlantirish;
innovatsion faoliyat sohasida kadrlarni tayyorlashni, qayta tayyorlashni va
ularning malakasini oshirishni tashkil etish;
innovatsion faoliyat sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish.
O‘zbekiston Respublikasi Innovatsion rivojlanish vazirligi innovatsion
faoliyat sohasidagi vakolatli davlat organidir. Vakolatli davlat organi:
innovatsion faoliyat sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshiradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati
organlarining innovatsion faoliyat sohasidagi faoliyatini muvofiqlashtiradi;
innovatsion rivojlantirish strategiyalarini ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
innovatsion faoliyat sohasidagi normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab
chiqadi;
innovatsion faoliyat xavflarini baholash bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqadi;
mamlakatning innovatsion rivojlanish holati tahlilini amalga oshiradi;
innovatsion faoliyat subyektlari o‘rtasidagi hamkorlikni ta’minlashga doir
chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
innovatsion loyihalarning davlat ekspertizasi tashkil etilishini ta’minlaydi;
yagona davlat buyurtmachisi sifatida innovatsion loyihalarni shakllantiradi,
tasdiqlaydi va moliyalashtiradi;
innovatsiyalar yaratish uchun davlat buyurtmasi doirasida innovatsion
loyihalarning bajarilishini monitoring qiladi va bajarilish samaradorligini
baholashni amalga oshiradi;
O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan xarid
qilinadigan texnologiyalar transferiga oid shartnomalarni ro‘yxatdan o‘tkazadi;
Ilmiybaza.uz
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, mahalliy davlat hokimiyati
organlariga va boshqa tashkilotlarga moliyalashtirish uchun yangi ishlanmalarni
tavsiya qiladi;
yangi ishlanmalarni tijoratlashtirishni moliyalashtiradi va texnologiyalar
transferiga ko‘maklashadi;
innovatsion faoliyat subyektlarini tashkil etish va rivojlantirishga
ko‘maklashadi, innovatsion faoliyat natijalarini joriy etishga doir samarali
mexanizmlarni shakllantiradi;
innovatsion faoliyat subyektlari uchun kadrlarni tayyorlash, qayta
tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini tashkil qilishda ishtirok etadi;
innovatsion faoliyat sohasida xalqaro hamkorlikni amalga oshiradi.
vakolatli davlat organi qonun hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni ham
amalga oshirishi mumkin.
Innovatsion
faoliyatni
davlat
tomonidan
qo‘llab-quvvatlash
va
rag‘batlantirish innovatsion faoliyatni amalga oshiruvchi subyektlar uchun zarur
huquqiy, iqtisodiy va tashkiliy shart-sharoitlar yaratish, innovatsion loyihalar hamda
yangi ishlanmalarni moliyalashtirish maqsadida amalga oshiriladi.
Davlat innovatsion faoliyatni qo‘llab-quvvatlashni quyidagi yo‘llar bilan
amalga oshiradi:
innovatsion rivojlantirish strategiyalarini qabul qilish va amalga oshirish;
innovatsion faoliyat sohasidagi normativ-huquqiy bazani takomillashtirish;
innovatsion faoliyat subyektlariga soliq, bojxona imtiyozlari va
preferensiyalar berish;
O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjeti mablag‘lari va qonun
hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobidan innovatsiyalarni yaratishga
oid davlat buyurtmasini bajarish;
innovatsion faoliyatni moliyalashtirishga xo‘jalik yurituvchi subyektlar
mablag‘larini jalb qilish uchun shart-sharoit yaratish;
Ilmiybaza.uz
ilm-fan yutuqlariga asoslangan mahsulotning va ilg‘or texnologiyalarning
kafolatlangan tarzda tatbiq etilishini ta’minlash maqsadida ularning davlat
xaridlarini tashkil etish;
innovatsion faoliyat sohasida kadrlarni tayyorlashga, qayta tayyorlashga va
ularning malakasini oshirishga ko‘maklashish.
Davlat innovatsion faoliyat sohasida kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va
ularning malakasini oshirish bo‘yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqishga hamda
amalga oshirishga:
innovatsion faoliyat sohasida kadrlarni tayyorlashga doir davlat
buyurtmalarini shakllantirish;
innovatsion faoliyat sohasida kadrlarni tayyorlashga, qayta tayyorlashga
hamda ularning malakasini oshirishga doir davlat talablari va standartlarini ishlab
chiqish;
innovatsion faoliyat sohasida kadrlarni tayyorlashni, qayta tayyorlashni va
ularning malakasini oshirishni amalga oshiruvchi nodavlat ta’lim tashkilotlari, kasb-
hunar ta’limi markazlari faoliyatini qo‘llab-quvvatlash;
ilm-fan va texnika yutuqlarini targ‘ib qilish;
yoshlarning texnik ijodkorligini qo‘llab-quvvatlash va ularni kasb-hunarga
yo‘naltirish orqali ko‘maklashadi.
Davlat
innovatsion
tadbirkorlik
sohasida
kadrlarni
tayyorlashga
ixtisoslashgan davlat ta’lim tashkilotlari faoliyatiga moliyaviy yordam ko‘rsatadi.
Bugungi kunda kadrlar sohasidagi innovatsion siyosat umumiy kadrlar
siyosatining kam rivojlangan jihatlaridan biridir. Kadrlar sohasidagi innovatsion
siyosat - siyosiy faoliyat shakllaridan biri bo‘lib, shu bilan kadrlar menejmenti va
kadrlar rivojlanishidan farq qiladi. Har qanday darajada va har qanday ijtimoiy-
iqtisodiy tizimda ushbu siyosat har doim boshqaruv tizimi amalga oshirishga
mo‘ljallangan asosiy me'yoriy belgilar yig‘indisida ifodalanadi.
Kadrlar sohasida innovatsion siyosatni ishlab chiqish maxsus va murakkab
yo‘nalish bo‘lib, uning vazifalari kadrlar sohasidagi hisobga olinishi kerak bo‘lgan
kadrlar sohasidagi boshqaruv faoliyatidan farq qiladi. Kadrlar rivojlanishini
Ilmiybaza.uz
boshqarishdan oldin, kadrlar menejmentidan oldinroq bo‘lgan, shunga qaramay, u
bilan chambarchas bog‘liq bo‘lgan tegishli innovatsion kadrlar siyosati bo‘lishi
kerak.
Kadrlar ishidagi innovatsion siyosat kadrlarni rivojlantirishning strategik va
taktik maqsadlarini, ushbu rivojlanish tamoyillari va ustuvor yo‘nalishlarini, inson
resurslarini yangilashning asosiy muammolari, yo‘nalishlari, shakllari va usullari
bo‘yicha o‘ziga xos tartibga solish va siyosiy munosabatlar tizimini o‘z ichiga oladi.
3.2 Korxonalar va tashkilotlarda innovatsion loyihalarni ishlab chiqish
va amalga oshirish bo‘yicha tashkiliy tuzilmalarning turlari va shakllari
Innovatsion siyosat – bu mavjud resurslar va qo‘yilgan vazifalarga qarab
yangiliklarni joriy etishni ustuvor yo‘naltiradigan dastur. Innovatsion siyosatning
maqsadi innovatsion faoliyatning barcha elementlarining sifat va miqdoriy
aloqalarining uyg‘unligini ta’minlashdan iboratdir.
Korxona doirasida innovatsion jarayonlarni boshqarishning bir qator tashkiliy
shakllarini uchratish mumkin:
1. Innovatsion siyosatni ishlab chiqish bo‘yicha ixtisoslashgan bo‘linmalar
(kengashlar, qo‘mitalar, ishchi guruhlar) — vazifasi bo‘lib, innovatsion jarayonning
muhim yo‘nalishlarini aniqlash va innovatsion jarayonning strategik yo‘nalishlari
bo‘yicha boshqaruv qarorlarini qabul qilish bo‘yicha aniq takliflarni tayyorlashdan
iborat bo‘lgan yirik tashkilotlar jamoasi (doimiy yoki vaqtinchalik);
2. Innovatsion faoliyatni muvofiqlashtiradigan yangiliklarni rivojlantirish
bo‘yicha markaziy xizmatlar va bo‘linmalar texnik rivojlanishning maqsadlari va
yo‘nalishlarini kelishadi, ishlab chiqarish va amalga oshirish jarayonini nazorat
qiladi. Quyidagilarni ajratib ko‘rsatish mumkin:
a) innovatsiyalar menejmenti bo‘limi – tashkilotning innovatsiyalar bo‘yicha
maqsadlari va texnik-iqtisodiy resurslar holati asosida barcha ijrochilarning mehnat
vazifalarini o‘z vaqtida optimallashtiradi va innovatsiyalarni ishlab chiqish va joriy
Ilmiybaza.uz
etish bo‘yicha ish rejasi (dasturi) loyihasini yuqori turuvchi boshqarmaga
yo‘naltiradi.
b) innovatsiyalarni muvofiqlashtirish xizmatlari - bu tashkilot ichidagi
yangiliklarni boshqaradigan va muvofiqlashtiradigan, tashkiliy-texnik rivojlanish
maqsadlari va yo‘nalishlari bo‘yicha kelishadigan, innovatsiyalar bo‘yicha rejalar
va dasturlarni ishlab chiqadigan, yangiliklarning rivojlanishi va ularning amalga
oshirilishini nazorat qiladigan, innovatsiyalarni yaratish dasturlarini ko‘rib
chiqadigan mustaqil bo‘linmalardir.
3. Ilmiy tadqiqotlarni amalga oshiradigan maqsadli guruhlar. Ular mustaqil
bo‘linmalar sifatida tuziladi va korxona yuqori boshqaruviga bo‘ysunadi. Odatda,
bunday guruhlar vaqtincha faoliyat yuritadi, ammo doimiy guruhlar ham mavjud.
Chet el tajribasiga ko‘ra, aynan maqsadli guruhlar innovatsion jarayonni tashkil
etishning asosiy shakli hisoblanadi;
Innovatsion loyihalarni amalga oshirish bo‘yicha mas’ul ishchi guruhlar
mavjud funksional bo‘linmalar tomonidan hal qilinadigan muammolardan farq
qiladigan yangi vazifalarni hal qiladi. Ishchi guruh va butun tashkilot o‘rtasida
mustahkam aloqa mavjud bo‘ladi, chunki loyihani amalga oshirish mavjud bo‘limlar
bilan
hamkorlikda
amalga
oshirilishi
va
natijada
mavjud
tuzilmaga
integratsiyalashuvi lozim.
Ishchi guruhning har bir a'zosi ikkita yetakchiga ega bo‘ladi (guruh rahbari va
funktsional bo‘lim rahbari). Ta’kidlash lozimki, loyihani boshqaruvchi ishni tashkil
etishda hal qiluvchi ahamiyatga ega, shuning uchun uning shaxsiy fazilatlari,
qobiliyatlari va kuchlariga ko‘ra, u funksional bo‘limlar rahbarlari oldida
vakolatlarga ega bo‘lishi kerak.
Loyiha guruhining tuzilishi hozirgi holatga bog‘liq. Agarda keskin yangiliklar
nazarda tutilsa, guruh tarkibida quyidagilarni ajratib ko‘rsatish mumkin: texnik
rahbar, xodimlar qachon va nima qilishlari kerakligini hal qiladi; ish sifati uchun
javob beradigan ilmiy (“professional”) menejer; xodimlarning shaxsiy manfaatlarini
ta'minlaydigan menejer-tashkilotchi (ish haqi va boshqalar).
Ilmiybaza.uz
Ishchi guruhlar loyihaning taqsimlangan qismini amalga oshirish uchun
javobgardir; rejalashtirish va nazorat qilish, muvofiqlashtiruvchi guruhga va
rahbariyatga hisobot berish. Ishchi guruhga nomzodlarni tanlashda ular quyidagi
mezonlarga asoslanadi: kompetensiya va tajriba; muammoli sohada maxsus
bilimlarning mavjudligi; ishga jalb qilish imkoniyati; tashkilotdagi obro‘y va
vakolat; ziddiyatli vaziyatlarni hal qilish qobiliyati; biznesga munosabat; shaxsiy
qiziqish va motivatsiya.
4. Ilmiy tadqiqot va rivojlantirish bo‘limlari - yangi mahsulotlarni yaratadigan
an'anaviy bo‘limlar. So‘nggi paytlarda yangi istiqbolli g‘oyalarni ishlab chiqish va
rivojlanish bosqichiga olib chiqish tufayli ularning o‘rni oshdi.
5. Rivojlanish markazlari ularning vazifasi bozor mavqeiga ega bo‘lishdan
iborat. Korporativ tuzilmalarni innovatsion rivojlantirish markazlari faoliyati
innovatsion jarayonlarni boshqarishni tashkil etish, korporativ tuzilmani
rivojlantirish asosida innovatsion rivojlanish yo‘liga samarali o‘tkazishni ta'minlash
masalalarini hal qilishga yo‘naltirilgan mustaqil tashkilotlar sifatida namoyish
etiladi. yangi texnologiyalar va yangiliklarni joriy etish.
6. Venchur
tuzilmalari
ko‘pincha
yirik
korporatsiyalarning
sho‘ba
korxonalari yoki mustaqil korxonalar sifatida faoliyat yuritadi. Ular tijorat xavfining
ortishi bilan bog‘liq bo‘lgan ilmiy va texnik g‘oyalarni ishlab chiqadilar va amalga
oshiradilar, agarda muvaffaqiyatli bo‘lsa, katta foyda bilan qoplanadi.
7. Innovatsiyalarni rag‘batlantirish uchun foyda hisobidan yaratilgan maxsus
innovatsion fondlar. Ko‘pincha bunday mablag‘lar venchur fondlari sifatida
ishlaydi,
ularning
mablag‘lari
kompaniya
manfaatdor
bo‘lgan
venchur
kompaniyalariga (o‘zlari yoki mustaqil ravishda) sarmoya kiritiladi.
8. Menejerlar, tadqiqotchilar va funksional bo‘lim xodimlarini o‘z ichiga
olgan tahliliy guruhlar. Ular texnologiyaning rivojlanishini istiqbollashtiradi,
tadqiqot mavzularini, istiqbolli g‘oyalarni va boshqalarni tahlil qiladilar.
9. Innovatsion loyihalarni baholash bo‘yicha ekspert guruhlari loyihaning
ilmiy-texnik darajasini, uni amalga oshirish imkoniyatlarini va samaradorligini
Ilmiybaza.uz
baholaydilar. Ekspertiza asosida moliyalashtirishning maqsadga muvofiqligi va
miqdori to‘g‘risida qarorlar qabul qilinadi.
Loyihalar ekspertizasida tadqiqot yoki ishlanmalar natijalarining ijtimoiy,
iqtisodiy va ekologik muhitga ta'sirini hisobga olish kerak. Ekspertiza nafaqat
loyihalarni miqdoriy, balki sifat jihatidan baholashni ham o‘z ichiga oladi.
Loyihaning ilmiy mazmuni va muallifning (yoki mualliflar jamoasining) ilmiy
salohiyatini tahlil qilish asosida ekspert bahosi beriladi.
Innovatsion faoliyatni rivojlantirishning o‘ziga xos tendentsiyasi bu
korxonalar tomonidan bir-biri bilan integratsion aloqalarni mustahkamlashdir.
Buning sababi moliyaviy resurslarning yetishmasligi, kreditlarning yuqori narxi,
ilmiy
tadqiqotlarning
murakkablashishi
va
narxining
ko‘tarilishi,
turli
texnologiyalardan kompleks foydalanishga bo‘lgan ehtiyojdir. Shu sababli,
innovatsion faoliyatni amalga oshirish bo‘yicha korxonalar o‘rtasidagi hamkorlik
ko‘pincha uning ichki tuzilmasidan ko‘ra samaraliroq bo‘ladi. Bunday hamkorlik
quyidagi doirada bo‘lishi mumkin:
ulush asosida kompaniyalar tomonidan tashkil etiladigan tarmoq
institutlari;
universitetlar va kompaniyalar birlashmasidan paydo bo‘lgan innovatsion
markazlar va o‘z navbatida kichik ixtisoslashgan firma bosh tashkilot vazifasini
bajaradi;
moliyaviy-sanoat guruhlari (MSG), xoldinglar va boshqa yirik uyushmalar.
Zamonaviy sharoitda muvaffaqiyatli ilmiy va texnologik taraqqiyotga
gorizontal (sektoral), vertikal (tarmoqlararo), aralash (gorizontal va vertikal) va
diversifikatsiya (qo‘shilish asosida) asosida quriladigan aloqalarga ega bo‘lgan
korxonalarni moliyaviy-sanoat guruhlariga, xolding tuzilmalariga integratsiyasi
xizmat qiladi.
Ma’lumki, jadal rivojlanayotgan MSGlarga tadqiqot va rivojlantirish
texnologiyalari markazlari va laboratoriyalari kabi ixtisoslashgan innovatsion
tuzilmalar kiradi. Yetakchi strategiyani amalga oshiradigan MSGlarga venchur
tuzilmalari kiradi. Ushbu tuzilmalar tufayli ular an'anaviy faoliyat bilan
Ilmiybaza.uz
shug‘ullanadigan ishtirok etuvchi korxonalarning barqaror ishlashi bilan butun
MSGning dinamik rivojlanishini ta'minlaydi.
Kadrlar innovatsiyalarini tashkil etish – kadrlarni boshqarish tizimiga doimiy
yoki vaqtincha kiritilgan tarkibiy tuzilmalar, guruhlar va shaxslar to‘plami,
shuningdek, kadrlar yangiliklarini ishlab chiqish va amalga oshirishda ularning
o‘zaro ta'siri usullari va me'yorlari.
Kadrlar innovatsiyasi loyihalarini ishlab chiqish va amalga oshirishni tashkil
etish shakllari to‘g‘risida savolni ko‘rib chiqayotganda, “kadrlar innovatsiyalarini
rivojlantirish – kadrlar yangiliklarini joriy etish” tizimida aloqa muammosini hal
qiladigan aniq tashkiliy shakllarni ajratib ko‘rsatish kerak:
1) aloqa guruhi – bu jarayonda va kadrlar tadqiqotlari tugagach, kadrlar
innovatsiyasining ma’lum bir loyihasini ishlab chiqishning ijobiy natijalarini
aniqlash (baholash) uchun mo‘ljallangan;
2) kelajakdagi kadrlar innovatsiyalari loyihalari bilan bevosita tanishish va
ularni keyinchalik muvaffaqiyatli amalga oshirish uchun kadrlar bo‘limidan kadrlar
innovatsiyasini rivojlantiruvchi bo‘limga o‘tkazish;
3) muammo guruhi - kadrlar innovatsiyasini ishlab chiqish va amalga oshirish
o‘rtasidagi farqni bartaraf etish uchun yaratilgan turli bo‘limlarning vaqtinchalik
ko‘p funksiyali mutaxassislari guruhi.
Maqsadli mutaxassislar guruhlari (vaqtinchalik ijodiy jamoalar) sifat
doiralaridan farq qiladiki, ular oldindan tuzilgan topshiriq asosida ish olib boradilar
va doimo vaqtinchalik bo‘lishadi. Ular turli davrlar uchun yaratilishi mumkin: 2-3
yoshdan yoki undan ko‘proq vaqtgacha. Maqsadli guruhlar oldida yanada qiyin
maqsadlar mavjud2.
4) sifat birlashmasi – bitta ishlab chiqarish maydonchasida birgalikda
ishlaydigan yoki bitta vazifani bajaradigan ishchilar yoki mutaxassislarning kichik
guruhi (taxminan 10 kishi). Birlashma ixtiyoriy asosda tuziladi va oyiga 2-4 marta
2 Инновационный менеджмент. Организационно-экономические аспекты инновационной деятельности //
www.mibif.ru