O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI
MAKTABGACHA TA’LIM VAZIRLIGI
“Kitobim-Oftobim” mavzusidagi
Faoliyat ishlanmasi
Mavzu:Kitobim-oftobim
Maqsad:Bolalarga kitob haqida tushuncha berish
Ta’limiy:Bolalarga kitob va kitobxonlikning ahamiyati, kitob
bilimlar berishi, kitob bizning do’stimiz ekanligi haqida tushuncha
berish
Tarbiyaviy:Ko’p kitob o’qigan bola dono va aqilli bo’lishi,
kitoblarni yirtmasdan ozor bermasdan avaylashni uqtirish.
Rivojlantiruvchi:Kitob haqidagi bilimlarini kengaytirib, kitob o’qib
,
atrof-olam
haqidagi
tasavvurlarini
o’stirib,
tafakkurlarini
rivojlantirish.
Faoliyat
markazlari:Nutqo’stirish,San’at,qurish-yasash
va
matematika,syujetli rolli o’yinlar markazlari
Kerakli jihoz:Kitoblar. Rasmchizishuchunoqqog’ozbo’yoqlar.
Faoliyatning
borishi
:Qizaloqoyijonisidan
tort
sotibolishuchunpulso’raydivado’kongaboradi.
Do’kongaborsayopiqekan,
yonidagiKitobdo’konidagisotuvchininge’tiborinitortganqizaloqnikit
obchio’zdo’konigachorladi.Do’kondagi
rang
barangkitoblarqizaloqnie’tiborinitortdivakitobsotibolishgaahdqildi.
O’zigayoqqankitobnixaridqildiyuuyitomonshoshdi.HovliqibOyijonis
iningoldigaboribkitobiniko’rsatibunio’qibberishiniso’radi,
lekinOyijonisiqizaloqniurishibberadi :yanahozirsenga
tort uchunpulberishimkerakmiaxir tort sotibolsangbo’lmasdimi ,
o’zisengakimberdibukiobni
deb
qizaloqniurishibberaaddivasotuvchioldiggaaboradivaqo’pollikbilanu
nganimauchunshirinlikpuligakitobberganiniso’raydisotuvchiesaonag
akitobbilimmanbaiekanliginiuqtiradi
Tarbiyachibolalargasavolbilanmurojaatqiladi:
ushbuvoqeagafikringizqanaqa?
Nima
deb
o’ylaysizlarSotuvchito’griishqildimmiyokionami?Qizaloqto’g’riishq
ildimi?
Bolalarmustaqilo’zfikrlarinibildiradilar.
Tarbiyachi:Anglaganbo’lsangizbugun
biz
sizlarbilankitobhaqidasuxbatlashamiz.
Qanikittobso’zinitalaffuzqilaylikchi . KITOB
Kitobso’zinikimbo’g’ingaajratadi?
Kitobsoo’ziingliztilidanimadeyiladi?BooKRustilidachiКНИГА
Raxmatbolajonlarendidiqqatqiling!
Tarbiyachi:Insonma’naviyatiningyuksalishida
,dunyoqarashiningshakllanishidakitobningo’rnibeqiyosdir.
U
nafaqatbilimbulog’i,
tafakkurxazinasi,
balkiinsongado’st,
to’g’riyo’lko’rsatuvchitarbiyachihamdir.
Shuninguchun
ham
kitobqadrlanadi,
U
yuraklarniyuraklargatutashtiruvchi,
qalbgaajoyibnur,
aqlgaqudratberuvchivositadi.Kitobgaoshnobo’lganodamo’zumrinich
iroylio’tkazishga ,odamlargafaqatginayaxshiliktilashgaharakatqiladi.
Allomalarvabuyuklar
ham
barchamuvaffaqiyatlari
,yaratgankashfiyotlariuchunkitobdanminnatdorbo’ladilar.
Bolajonlarkitoblarningqandayxususiyatlariborekan?
Sarvara:Bolalarqalbidayuksakma’naviyatnishakllantirishdakitobva
kitobxonlikningahamiyatibeqiyosdir.Kitobasrlarniasrlarga
,
zamonlarni
–zamonlarga,
rishtalarni-rishtalargaulovchivosita.
“Kitobsizxonadonjaholatgao’xshaydi”,
deganekanbirdonishmand.Lekinto’g’rikelgankitobnio’qish
ham
yaramaydi.
Aynura:Chunkibuningbirqatorsabablari
bor.
Avvalo,
insonningumribarchakitoblarnio’qishgayetmaydi,
Bundantashqari,
duchkelganasarnio’qiubketaverishkishiningsaviyasidanuningdunyoq
arashiningshakllanishigasalbiyta’sirko’rsatishi ham mumkin.
Qadriya:
Hozirgikunda
rang-barangvoqeavahodisalarga
boy
filmlarsarguzashtlarhaqidahikoyaqiluvchiboshqavositalartelevizorka
mpyuterInternetningta’sirikuchaymoqda . Odamkitobo’qimasa ,
divangayotvolib
FM
radiosinitinglaydimmi
,
yoikkiuchtateleserialko’radimiboshinggarangbo’lganiqoladi