MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI

Time

Yuklangan vaqt

2025-11-08

Downloads

Yuklab olishlar soni

0

Pages

Sahifalar soni

19

File size

Fayl hajmi

141,1 KB


MAKTABGACHA TA’LIM 
TASHKILOTLARIDA USLUBCHI 
FAOLIYATINING O’ZIGA HOS 
XUSUSIYATLARI
Logotip
MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI
MUNDARIJA:
Kirish
 Ⅰ BOB    MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING ME’YORIY 
ASOSLARI
1.1 Uslubchi faoliyatining  xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari
1.2 Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari
 Ⅱ.BOB  MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING 
O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI
2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari
2.2 Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni
 
Ⅲ BOB
3.1XULOSA 
3.2FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR
Logotip
MUNDARIJA: Kirish Ⅰ BOB MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING ME’YORIY ASOSLARI 1.1 Uslubchi faoliyatining xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari 1.2 Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari Ⅱ.BOB MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI 2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari 2.2 Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni Ⅲ BOB 3.1XULOSA 3.2FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR
«Biz yurtimizda Uchinchi Renessansni barpo etish 
masalasini strategik vazifa sifatida oldimizga qo‘yib, uni 
milliy g‘oya darajasiga ko‘tarmoqdamiz. Biz maktabgacha 
ta’lim va maktab ta’limi, oliy ta’lim tizimi hamda ilmiy-
madaniy muassasalarni bo‘lg‘usi Renessansning to‘rt uzviy 
halqasi, deb bilamiz. Bog‘cha tarbiyachisi, maktab 
muallimi, 
professor-o‘qituvchilar 
va 
ilmiy-ijodiy 
ziyolilarimizni esa yangi Uyg‘onish davrining to‘rt tayanch 
ustuni, deb hisoblaymiz»  SH.MIRZIYOYEV
Logotip
«Biz yurtimizda Uchinchi Renessansni barpo etish masalasini strategik vazifa sifatida oldimizga qo‘yib, uni milliy g‘oya darajasiga ko‘tarmoqdamiz. Biz maktabgacha ta’lim va maktab ta’limi, oliy ta’lim tizimi hamda ilmiy- madaniy muassasalarni bo‘lg‘usi Renessansning to‘rt uzviy halqasi, deb bilamiz. Bog‘cha tarbiyachisi, maktab muallimi, professor-o‘qituvchilar va ilmiy-ijodiy ziyolilarimizni esa yangi Uyg‘onish davrining to‘rt tayanch ustuni, deb hisoblaymiz» SH.MIRZIYOYEV
KIRISH
•MAVZUNING DOLZARBLIGI: Boshlang'ich maktabga rasmiy kirishdan bir yil 
oldin maktabgacha ta'lim tashkilotlarida ishtirok etish darajasi ta'sirchan 72% ni 
tashkil etadi, bunda mintaqaviy va gender nomutanosibligi past. Bu yaqinda qabul 
qilingan “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida”gi qonun (2019-yil) bilan 
mustahkamlangan, davlatning majburiy bepul maktabgacha ta’limni ta’minlashga 
bo‘lgan qat’iy intilishidan dalolatdir. Shu bilan birga, davlatning namunali 
majburiyatidan kelib chiqib, maktabgacha ta’lim tashkilotlariga davomatni besh 
yoshga yetkazish bo‘yicha keyingi ishlarni amalga oshirish talab etiladi. MICS (2022) 
ma'lumotlariga ko'ra, 36-59 oylik bolalarning 46 foizi maktabgacha ta'lim 
tashkilotlariga boradi. Quyidagi sabablarga ko'ra maktabgacha ta'limga (3-4 yil) 
davomat tengsizligi bilan bog'liq tenglik muammolari hali ham mavjud: Jins (51% 
o'g'il bolalar va 41% qizlar) Shahar aholisi 51% va qishloq aholisi 42% Uy 
xo'jaliklarining boyligi: eng boylarning 55% va eng kambag'allarning 29%. 
Logotip
KIRISH •MAVZUNING DOLZARBLIGI: Boshlang'ich maktabga rasmiy kirishdan bir yil oldin maktabgacha ta'lim tashkilotlarida ishtirok etish darajasi ta'sirchan 72% ni tashkil etadi, bunda mintaqaviy va gender nomutanosibligi past. Bu yaqinda qabul qilingan “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida”gi qonun (2019-yil) bilan mustahkamlangan, davlatning majburiy bepul maktabgacha ta’limni ta’minlashga bo‘lgan qat’iy intilishidan dalolatdir. Shu bilan birga, davlatning namunali majburiyatidan kelib chiqib, maktabgacha ta’lim tashkilotlariga davomatni besh yoshga yetkazish bo‘yicha keyingi ishlarni amalga oshirish talab etiladi. MICS (2022) ma'lumotlariga ko'ra, 36-59 oylik bolalarning 46 foizi maktabgacha ta'lim tashkilotlariga boradi. Quyidagi sabablarga ko'ra maktabgacha ta'limga (3-4 yil) davomat tengsizligi bilan bog'liq tenglik muammolari hali ham mavjud: Jins (51% o'g'il bolalar va 41% qizlar) Shahar aholisi 51% va qishloq aholisi 42% Uy xo'jaliklarining boyligi: eng boylarning 55% va eng kambag'allarning 29%.
Kurs ishi obekti: O’zbekistondagi maktabgacha ta‘lim va uzluksiz ta‘lim 
tizimi 
Kurs ishi predmeti:  Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyati va uning asosiy vazifalarini 
o’rganish
Kurs ishi maqsadi: Maktabgacha ta’limda uslubchi va boshqa xodimlar vazifasini o’rgnish
Kurs ishi vazifalari: Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchi faoliyatining o’ziga xos 
hususiyatlari;
Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyatining me’yoriy asoslari;
Uslubchi faoliyatining  xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari;
Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari;
Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari
Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni
Kurs ishi metodi: kuzatish, suhbat, pedagogik tajriba, o’yin. 
Kurs ishi tuzilishi: kirish, 2 bob, 6 band, xulosa va tavsiyalar, ilovalar qismidan 
iborat bo’lib, jami 33 betni tashkil etadi
Logotip
Kurs ishi obekti: O’zbekistondagi maktabgacha ta‘lim va uzluksiz ta‘lim tizimi Kurs ishi predmeti: Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyati va uning asosiy vazifalarini o’rganish Kurs ishi maqsadi: Maktabgacha ta’limda uslubchi va boshqa xodimlar vazifasini o’rgnish Kurs ishi vazifalari: Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchi faoliyatining o’ziga xos hususiyatlari; Maktabgacha ta’limda uslubchi faoliyatining me’yoriy asoslari; Uslubchi faoliyatining xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari; Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari; Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida uslubchining metodik ishlardagi o’rni Kurs ishi metodi: kuzatish, suhbat, pedagogik tajriba, o’yin. Kurs ishi tuzilishi: kirish, 2 bob, 6 band, xulosa va tavsiyalar, ilovalar qismidan iborat bo’lib, jami 33 betni tashkil etadi
 Ⅰ BOB MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING 
ME’YORIY ASOSLARI
1.1Uslubchi faoliyatining  xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy 
huquqiy asoslari
• Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida, hamda 255-sonli malaka tavfsiflari to’grisidagi 
buyrug’da uslubchining huquq va vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini 
mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak ma’naviy fazilatlar sohibi, 
tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha 
ta’lim tashkiloti uslubchilarining lavozim vazifalari quyidagicha: - maktabgacha ta’lim 
tashkilotida metodik faoliyatga rahbarlik qilish; - metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston 
Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” va “Ta’lim to‘g‘risida”gi 
qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, qarori va farmoyishlari, Vazirlar 
Mahkamasining qarori va farmoyishlari, hamdata’limga oid boshqa amaldagi huquqiy-
me’yoriy hujjatlar, Maktabgacha ta’limi vazirligi hamda uning hududiy boshqaruv
Logotip
Ⅰ BOB MAKTABGACHA TA’LIMDA USLUBCHI FAOLIYATINING ME’YORIY ASOSLARI 1.1Uslubchi faoliyatining xorijiy davlatlar va MDH davlatlarida me’yoriy huquqiy asoslari • Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida, hamda 255-sonli malaka tavfsiflari to’grisidagi buyrug’da uslubchining huquq va vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak ma’naviy fazilatlar sohibi, tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha ta’lim tashkiloti uslubchilarining lavozim vazifalari quyidagicha: - maktabgacha ta’lim tashkilotida metodik faoliyatga rahbarlik qilish; - metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” va “Ta’lim to‘g‘risida”gi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, qarori va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarori va farmoyishlari, hamdata’limga oid boshqa amaldagi huquqiy- me’yoriy hujjatlar, Maktabgacha ta’limi vazirligi hamda uning hududiy boshqaruv
• organlari, bo‘ysunuviga qarab Qoraqalpog‘istonRespublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, 
Toshkent shahar va viloyatlar hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati 
organlari” deb yuritiladi)ning qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti 
(keyingi o‘rinlarda tashkilot deb yuritiladi)ga berilgan tegishli topshiriqlar ijrosini to‘liq 
bajarilishini ta’minlash; -metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston Respublikasining 
“Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” 2019 yil 16 dekabrdagi O‘RQ-595-son va 
“Ta’lim to‘g‘risida”gi 2020 yil 23 sentabrdagi O‘RQ-637-son qonunlari, O‘zbekiston 
Respublikasi Prezidentining Farmoni, qarori va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining 
qarori va farmoyishlari hamda ta’limga oid boshqa amaldagi huquqiy-me’yoriy hujjatlar, 
Maktabgacha ta’limi vazirligi hamda uning hududiy boshqaruv organlari, bo‘ysunuviga 
qarab Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, Toshkent shahar va viloyatlar 
hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati organlari” deb yuritiladi)ning 
qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti (keyingi o‘rinlarda tashkilot 
deb yuritiladi)ga berilgan
Logotip
• organlari, bo‘ysunuviga qarab Qoraqalpog‘istonRespublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, Toshkent shahar va viloyatlar hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati organlari” deb yuritiladi)ning qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti (keyingi o‘rinlarda tashkilot deb yuritiladi)ga berilgan tegishli topshiriqlar ijrosini to‘liq bajarilishini ta’minlash; -metodist o‘z faoliyati davomida O‘zbekiston Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” 2019 yil 16 dekabrdagi O‘RQ-595-son va “Ta’lim to‘g‘risida”gi 2020 yil 23 sentabrdagi O‘RQ-637-son qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, qarori va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarori va farmoyishlari hamda ta’limga oid boshqa amaldagi huquqiy-me’yoriy hujjatlar, Maktabgacha ta’limi vazirligi hamda uning hududiy boshqaruv organlari, bo‘ysunuviga qarab Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, Toshkent shahar va viloyatlar hokimlari (keyingi o‘rinlarda mahalliy davlat hokimiyati organlari” deb yuritiladi)ning qarorlari va boshqa hujjatlarda maktabgacha ta’lim tashkiloti (keyingi o‘rinlarda tashkilot deb yuritiladi)ga berilgan
• tegishli topshiriqlar ijrosini to‘liq bajarilishini ta’minlash; –
maktabgacha 
ta’lim 
sohasiga 
oid 
normativ-hujjatlarni 
amaliyotga to‘laqonli tatbiq etish; –tashkilotning o‘quv-
metodik faoliyatini samarali tashkil etish; –bolalarni har 
tomonlama 
intellektual, 
ma’naviy-estetik 
va 
jismoniy 
rivojlantiruvchi 
zamonaviy 
ta’lim 
dasturlari 
va 
texnologiyalarini 
ta’lim-tarbiya 
jarayoniga 
joriy 
etish, 
ularning maktabga tayyorgarlik darajasini tubdan oshirish 
yuzasidan pedagog kadrlar bilan ishlash, ularga metodik 
maslahatlar berib borish; –tashkilotning yillik va istiqbol ish 
rejalari loyihalarini ishlab chiqish va tashkilot rahbariyatiga 
kiritish; –tashkilot pedagog xodimlarining ish rejalari, o‘quv-
mavzu 
rejalari 
hamda 
mashg‘ulotlarga 
tayyorgarlik 
holatlarini ko‘rish;
Logotip
• tegishli topshiriqlar ijrosini to‘liq bajarilishini ta’minlash; – maktabgacha ta’lim sohasiga oid normativ-hujjatlarni amaliyotga to‘laqonli tatbiq etish; –tashkilotning o‘quv- metodik faoliyatini samarali tashkil etish; –bolalarni har tomonlama intellektual, ma’naviy-estetik va jismoniy rivojlantiruvchi zamonaviy ta’lim dasturlari va texnologiyalarini ta’lim-tarbiya jarayoniga joriy etish, ularning maktabga tayyorgarlik darajasini tubdan oshirish yuzasidan pedagog kadrlar bilan ishlash, ularga metodik maslahatlar berib borish; –tashkilotning yillik va istiqbol ish rejalari loyihalarini ishlab chiqish va tashkilot rahbariyatiga kiritish; –tashkilot pedagog xodimlarining ish rejalari, o‘quv- mavzu rejalari hamda mashg‘ulotlarga tayyorgarlik holatlarini ko‘rish;
• –tashkilotda tarbiyalanuvchilarning intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan rivojlanishini 
kuzatish, baholashga doir ma’lumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish va 
• natijasiga ko‘ra aniqlangan bo‘shliqlarni to‘ldirish yuzasidan zarur chora tadbirlar belgilash; –ta’lim-
tarbiya sifatini yaxshilash, bolalarni maktabgacha ta’limga tayyorlashdagi dolzarb masalalarni pedagogik 
kengashning muhokamasiga kiritish va unda pedagogik kengash a’zolarining faol ishtirokini ta’minlash, 
kiritilgan masalalarni chuqur o‘rganish, natijalari bo‘yicha sifatli, tahliliy, tanqidiy ma’lumotlar tayyorlash, 
qabul qilingan qaror va buyruqlarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini tashkil etish hamda ta’minlash; –
tashkilotning yillik ish rejasida belgilangan vazifalarini tegishliligi bo‘yicha sifatli va samarali o‘z vaqtida 
bajarilishini ta’minlash, pedagogik jamoaga ta’limdagi yangiliklarni yetkazish bo‘yicha nazariy, amaliy 
seminar mashg‘ulotlarini tashkil etish; –tashkilotdagi guruh xonalarini bolalar yoshiga mos ravishda 
jihozlash yuzasidan tegishli maslahatlar berish; –ta’lim-tarbiya jarayonida bolalarda umumiy asosiy 
kompetensiyalar va rivojlanish sohalari kompetensiyalarini shakllantirish uchun zarur chora-tadbirlarni 
amalga oshirish; –axborot va pedagogik texnologiyalarni, jumladan masofaviy o‘qitish usullarini tashkil 
etish ishlarini qo‘llash va takomillashtirishni ta’minlash; –tashkilot pedagog xodimlari o‘rtasida sog‘lom 
raqobatli muhitni yaratish maqsadida ko‘riktanlovlar, tadbirlar, sport musobaqalari, o‘quv va amaliy 
seminarlar tashkil etish va o‘tkazish; –tarbiyalanuvchilar va ota-onalarni qiziqishini orttirish uchun turli 
sport musobaqalari, bayram ertaliklari, ochiq mashg‘ulotlar, ko‘rik-tanlovlar o‘tkazilishini tashkil etish; –
tashkilot xodimlariga vakolati doirasida topshiriqlar berish va ularning bajarilishini nazorat qilish, 
xodimlarning kasbiy mahorati va metodik salohiyatini oshirish ishlarini tashkil etish; 
Logotip
• –tashkilotda tarbiyalanuvchilarning intellektual, axloqiy, estetik va jismoniy jihatdan rivojlanishini kuzatish, baholashga doir ma’lumotlarni umumlashtirish, tahlil qilish va • natijasiga ko‘ra aniqlangan bo‘shliqlarni to‘ldirish yuzasidan zarur chora tadbirlar belgilash; –ta’lim- tarbiya sifatini yaxshilash, bolalarni maktabgacha ta’limga tayyorlashdagi dolzarb masalalarni pedagogik kengashning muhokamasiga kiritish va unda pedagogik kengash a’zolarining faol ishtirokini ta’minlash, kiritilgan masalalarni chuqur o‘rganish, natijalari bo‘yicha sifatli, tahliliy, tanqidiy ma’lumotlar tayyorlash, qabul qilingan qaror va buyruqlarning sifatli va o‘z vaqtida bajarilishini tashkil etish hamda ta’minlash; – tashkilotning yillik ish rejasida belgilangan vazifalarini tegishliligi bo‘yicha sifatli va samarali o‘z vaqtida bajarilishini ta’minlash, pedagogik jamoaga ta’limdagi yangiliklarni yetkazish bo‘yicha nazariy, amaliy seminar mashg‘ulotlarini tashkil etish; –tashkilotdagi guruh xonalarini bolalar yoshiga mos ravishda jihozlash yuzasidan tegishli maslahatlar berish; –ta’lim-tarbiya jarayonida bolalarda umumiy asosiy kompetensiyalar va rivojlanish sohalari kompetensiyalarini shakllantirish uchun zarur chora-tadbirlarni amalga oshirish; –axborot va pedagogik texnologiyalarni, jumladan masofaviy o‘qitish usullarini tashkil etish ishlarini qo‘llash va takomillashtirishni ta’minlash; –tashkilot pedagog xodimlari o‘rtasida sog‘lom raqobatli muhitni yaratish maqsadida ko‘riktanlovlar, tadbirlar, sport musobaqalari, o‘quv va amaliy seminarlar tashkil etish va o‘tkazish; –tarbiyalanuvchilar va ota-onalarni qiziqishini orttirish uchun turli sport musobaqalari, bayram ertaliklari, ochiq mashg‘ulotlar, ko‘rik-tanlovlar o‘tkazilishini tashkil etish; – tashkilot xodimlariga vakolati doirasida topshiriqlar berish va ularning bajarilishini nazorat qilish, xodimlarning kasbiy mahorati va metodik salohiyatini oshirish ishlarini tashkil etish;
1.2Respublikamizda uslubchi faoliyatining 
huquqiy asoslari
• Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida uslubchining huquq va 
vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini 
mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak 
ma’naviy fazilatlar sohibi, tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni 
biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha ta’lim 
tashkiloti uslubchi zimmasiga quyidagi vazifalar yuklatiladi:- 
tashkilotdagi ta’lim-tarbiya ishlariga metodik rahbarlikni amalga 
oshiradi;
Logotip
1.2Respublikamizda uslubchi faoliyatining huquqiy asoslari • Maktabgacha ta’lim tashkiloti nizomida uslubchining huquq va vazifalari aniq belgilab berilgan. U ta’lim-tarbiya uslublarini mukammal egallagan, siyosiy ongi, dunyoqarashi keng, yuksak ma’naviy fazilatlar sohibi, tadbirkor, kamida bitta xorijiy tilni biladigan pedagoglar orasidan tayinlanadi. Maktabgacha ta’lim tashkiloti uslubchi zimmasiga quyidagi vazifalar yuklatiladi:- tashkilotdagi ta’lim-tarbiya ishlariga metodik rahbarlikni amalga oshiradi;
• - «Ilk qadam» o’quv dasturining bajarilishini 
ta’minlaydi 
va 
nazorat 
etadi, 
ta’lim-tarbiya 
ishlarining to’g’ri tashkil etilishi uchun javob beradi;- 
ilg’or pedagogik tajribani o’rganish, umumlashtirish 
va 
ommalashtirishga 
mas’uldir;- 
Pedagogik 
kengashda ko’rib chiqish uchun zarur materiallarni 
tayyorlaydi;Tashkilotdagi metodik kabinetning ishini 
tashkil 
qiladi; 
bolalarning 
yoshlariga 
muvofiq 
pedagogik qo’llanmalar va o’yinchoqlarni tanlaydi;
Logotip
• - «Ilk qadam» o’quv dasturining bajarilishini ta’minlaydi va nazorat etadi, ta’lim-tarbiya ishlarining to’g’ri tashkil etilishi uchun javob beradi;- ilg’or pedagogik tajribani o’rganish, umumlashtirish va ommalashtirishga mas’uldir;- Pedagogik kengashda ko’rib chiqish uchun zarur materiallarni tayyorlaydi;Tashkilotdagi metodik kabinetning ishini tashkil qiladi; bolalarning yoshlariga muvofiq pedagogik qo’llanmalar va o’yinchoqlarni tanlaydi;
• -ota-onalar o’rtasida pedagogik bilimlarni targ’ib etish, 
turli guruh tarbiyachilari, shuningdek maktabgacha 
ta’lim tashkiloti va umumta’lim maktablari o’rtasidagi 
o’zaro munosabatlarda uzviylikni ta’minlashga 
yo’naltirilgan ishlarni tashkil etadi.
Uslubchi hamkasblarining hurmatini qozonish va 
ularga o’z vazifalarini muvaffaqiyatli bajarishlarida 
yordam berish uchun muayyan rahbarlik salohiyatiga 
ham ega bo’lishi lozim.
Logotip
• -ota-onalar o’rtasida pedagogik bilimlarni targ’ib etish, turli guruh tarbiyachilari, shuningdek maktabgacha ta’lim tashkiloti va umumta’lim maktablari o’rtasidagi o’zaro munosabatlarda uzviylikni ta’minlashga yo’naltirilgan ishlarni tashkil etadi. Uslubchi hamkasblarining hurmatini qozonish va ularga o’z vazifalarini muvaffaqiyatli bajarishlarida yordam berish uchun muayyan rahbarlik salohiyatiga ham ega bo’lishi lozim.
2.
BOB  MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI 
FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI
2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari
• Maktabgacha ta`lim tashkiloti uslubchisi, uning huquqi, vazifalari va unga 
qo’yilgan talablar. Ta`lim to’g’risidagi qonunning «Ta`lim tizimi boshqarish» 
nomli 4 bo’limi, 25 moddasida shunday deyiladi: Ta`lim soxasida yagona 
davlat tizimini amalga oshirish Davlat boshqaruv organlariga rahbarlik qilish 
ta`limni rivojlantiruvchi dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirish har bir 
rahbarning bosh vazifalaridan biridir. Maktabgacha ta`lim to’g’risidagi 
Nizomda ham maktabgacha ta`lim tashkilotlarini boshqarish va kadrlar 
tayyorlash ishlarini amalga oshirish, rahbarning huquq doirasi kafolatlari 
belgilab berilgan. 
Logotip
2. BOB MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARIDA USLUBCHI FAOLIYATINING O’ZIGA HOS XUSUSIYATLARI 2.1 Uslubchining liderlik va rahbarlik xususiyatlari • Maktabgacha ta`lim tashkiloti uslubchisi, uning huquqi, vazifalari va unga qo’yilgan talablar. Ta`lim to’g’risidagi qonunning «Ta`lim tizimi boshqarish» nomli 4 bo’limi, 25 moddasida shunday deyiladi: Ta`lim soxasida yagona davlat tizimini amalga oshirish Davlat boshqaruv organlariga rahbarlik qilish ta`limni rivojlantiruvchi dasturlarni ishlab chiqish va amalga oshirish har bir rahbarning bosh vazifalaridan biridir. Maktabgacha ta`lim to’g’risidagi Nizomda ham maktabgacha ta`lim tashkilotlarini boshqarish va kadrlar tayyorlash ishlarini amalga oshirish, rahbarning huquq doirasi kafolatlari belgilab berilgan.