METODIK QO‘LLANMALAR YOKI METODIK TAVSIYALARGA QO‘YILGAN TALABLAR

Yuklangan vaqt

2024-03-02

Yuklab olishlar soni

9

Sahifalar soni

17

Faytl hajmi

8,2 MB


. 
O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi  vazirining   2024-yil 
7-fevraldagi  “O‘qituvchilarning ilg‘or tajribasi va faoliyati davomida 
qo‘llab kelayotgan zamonaviy metodikalarini ommalashtirish tartibini 
takomillashtirish to‘g‘risida”gi, 32-sonli buyrug‘ining  2-ilovasi
METODIK QO‘LLANMALAR YOKI METODIK 
TAVSIYALARGA QO‘YILGAN TALABLAR VA 
BAHOLASH MEZONLARI
. O‘zbekiston Respublikasi Maktabgacha va maktab ta’limi vazirining 2024-yil 7-fevraldagi “O‘qituvchilarning ilg‘or tajribasi va faoliyati davomida qo‘llab kelayotgan zamonaviy metodikalarini ommalashtirish tartibini takomillashtirish to‘g‘risida”gi, 32-sonli buyrug‘ining 2-ilovasi METODIK QO‘LLANMALAR YOKI METODIK TAVSIYALARGA QO‘YILGAN TALABLAR VA BAHOLASH MEZONLARI METODİK QOʻLLANMA YOKI 
METODİK TAVSİYAGA 
QOʻYİLGAN TALABLAR
Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyaning tuzilishi
Muqova (titul)
Sarlavha
Annotatsiya
Tarkib
Mundarija
Kirish
Asosiy qism
Xulosa
Ilovalar (qoʻshimcha materiallar, diagrammalar, jadvallar, 
chizmalar, testlar, xaritalar – agar bor boʻlsa.)
METODİK QOʻLLANMA YOKI METODİK TAVSİYAGA QOʻYİLGAN TALABLAR Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyaning tuzilishi Muqova (titul) Sarlavha Annotatsiya Tarkib Mundarija Kirish Asosiy qism Xulosa Ilovalar (qoʻshimcha materiallar, diagrammalar, jadvallar, chizmalar, testlar, xaritalar – agar bor boʻlsa.) Metodik
qoʻllanma
yoki
Metodik
tavsiyada
“Qanday
oʻqitish
kerak?” degan savol ochib berilishi, shuningdek, topshiriq namunalari,
shakllar,
diagrammalar,
sxemalar,
jadvallar,
xaritalar
va
shunga
oʻxshash
yordamchi
elementlardan
foydalanish
boʻyicha
tushuntirishlarning mavjudligi;
Taklif qilinayotgan metodikaning yangiligi;
Fan, kasb, mavzulararo integratsiyaning mavjudligi.
Muayyan pedagogik muammoni hal qilish, oʻquv dasturining
ayrim boʻlim, bob va mavzularni oʻrganishga qaratilganligi;
Tanlangan mavzuning dolzarb boʻlishi, oʻqituvchilarga mavzu
yuzasidan
aniq
maʼlumot
berilishi,
aniq
metodik
maqsadga
yoʻnaltirilganligi
Oʻquv sohasi, mavzusi va oʻquvchilarni tadqiqotga, kundalik 
hayotda uchragan turli muammolarga yechim topishga 
yoʻnaltiradigan loyihalar va shunga oʻxshash amaliy tadqiqotlarning 
mavjudligi
Oʻquvchilarga qaratilgan amaliy topshiriqlarni yaratish usullari,
oʻyinlar, tanlovlar, viktorinalar uchun namunali savollar, ochiq 
tadbirlar, sayohat rejalarini tashkil etish usullarining mavjudligi;
Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyada “Qanday oʻqitish kerak?” degan savol ochib berilishi, shuningdek, topshiriq namunalari, shakllar, diagrammalar, sxemalar, jadvallar, xaritalar va shunga oʻxshash yordamchi elementlardan foydalanish boʻyicha tushuntirishlarning mavjudligi; Taklif qilinayotgan metodikaning yangiligi; Fan, kasb, mavzulararo integratsiyaning mavjudligi. Muayyan pedagogik muammoni hal qilish, oʻquv dasturining ayrim boʻlim, bob va mavzularni oʻrganishga qaratilganligi; Tanlangan mavzuning dolzarb boʻlishi, oʻqituvchilarga mavzu yuzasidan aniq maʼlumot berilishi, aniq metodik maqsadga yoʻnaltirilganligi Oʻquv sohasi, mavzusi va oʻquvchilarni tadqiqotga, kundalik hayotda uchragan turli muammolarga yechim topishga yoʻnaltiradigan loyihalar va shunga oʻxshash amaliy tadqiqotlarning mavjudligi Oʻquvchilarga qaratilgan amaliy topshiriqlarni yaratish usullari, oʻyinlar, tanlovlar, viktorinalar uchun namunali savollar, ochiq tadbirlar, sayohat rejalarini tashkil etish usullarining mavjudligi; Metodik qoʻllanma yoki Metodik 
tavsiyaning SHAKLİY-TEXNİK TALABLARI
 Metodik qoʻllanmaning eng kam hajmi 24 bet,
 Metodik tavsiyaning eng kam hajmi 10 betdan iborat boʻlishi; 
 Annotatsiya 4-8 gapdan oshmasligi;
 Kalit soʻzlar (indeksatsiya uchun) 6-8 soʻzdan iborat boʻlishi;
 “Microsoft word” redaktori,   “Times new roman” shriftidan foydalanish;
 Betlarni avtomatik tarzda belgilash;
 Jadvallar “microcoft word”ning “tablitsa” funksiyasi orqali kiritish;
 Matn shrifti 12-14, qatorlar oraligʻi 1 intervalda boʻlishi;
 Ilovalar hajmi cheklanmagan, lekin ular matnga mos kelishi (matnda ularga 
havolalar berilishi);
 Matnda foydalanilgan adabiyotlarga havolalar kvadrat qavs ichida berilishi, 
foydalanilgan manbalar roʻyxati kamida 5 nomdan iborat boʻlishi kerak. 
Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyaning SHAKLİY-TEXNİK TALABLARI  Metodik qoʻllanmaning eng kam hajmi 24 bet,  Metodik tavsiyaning eng kam hajmi 10 betdan iborat boʻlishi;  Annotatsiya 4-8 gapdan oshmasligi;  Kalit soʻzlar (indeksatsiya uchun) 6-8 soʻzdan iborat boʻlishi;  “Microsoft word” redaktori, “Times new roman” shriftidan foydalanish;  Betlarni avtomatik tarzda belgilash;  Jadvallar “microcoft word”ning “tablitsa” funksiyasi orqali kiritish;  Matn shrifti 12-14, qatorlar oraligʻi 1 intervalda boʻlishi;  Ilovalar hajmi cheklanmagan, lekin ular matnga mos kelishi (matnda ularga havolalar berilishi);  Matnda foydalanilgan adabiyotlarga havolalar kvadrat qavs ichida berilishi, foydalanilgan manbalar roʻyxati kamida 5 nomdan iborat boʻlishi kerak. Til, uslub, maʼno va ifodaga qoʻyilgan 
talablar
Oʻzbek tilidan toʻgʻri foydalanish; 
tilning ifoda boyligi, maʼno nozikliklariga eʼtibor berish;
tildan foydalanishda til va madaniy meros xususiyatlariga ega boʻlgan adabiy 
mahsulotlar oʻrtasidagi bogʻliqlikni buzmaydigan noziklikka rioya qilish;
hali tilga kirib ulgurmagan, oʻzbekcha ekvivalenti boʻlmagan xorijiy soʻzlarga 
izoh berish;
jargon, haqorat, kamsitish va h.k. bayonotlar kiritilmasligi;
oʻquvchilarning sinf darajalariga mos til va ularning soʻz boyligini boyitish;
tarkibda semantik yoki strukturaviy ifoda buzilishi boʻlmasligi;
tarkibda hech qanday imloviy, tinish va uslubiy xato boʻlmasligi;
asosiy va amaldagi imlo qoidalariga muvofiq boʻlishi;
Til, uslub, maʼno va ifodaga qoʻyilgan talablar Oʻzbek tilidan toʻgʻri foydalanish; tilning ifoda boyligi, maʼno nozikliklariga eʼtibor berish; tildan foydalanishda til va madaniy meros xususiyatlariga ega boʻlgan adabiy mahsulotlar oʻrtasidagi bogʻliqlikni buzmaydigan noziklikka rioya qilish; hali tilga kirib ulgurmagan, oʻzbekcha ekvivalenti boʻlmagan xorijiy soʻzlarga izoh berish; jargon, haqorat, kamsitish va h.k. bayonotlar kiritilmasligi; oʻquvchilarning sinf darajalariga mos til va ularning soʻz boyligini boyitish; tarkibda semantik yoki strukturaviy ifoda buzilishi boʻlmasligi; tarkibda hech qanday imloviy, tinish va uslubiy xato boʻlmasligi; asosiy va amaldagi imlo qoidalariga muvofiq boʻlishi; Muqov
a (titul)
NAMUNA
Muqov a (titul) NAMUNA Sarlavha
 Annotatsiya
Tarkib
NAMUNA 
Sarlavha  Annotatsiya Tarkib NAMUNA Sarlavha
 Annotatsiya
Tarkib
NAMUNA 
Sarlavha  Annotatsiya Tarkib NAMUNA Kirish
NAMUNA
Kirish NAMUNA Asosiy qism
NAMUNA
Asosiy qism NAMUNA Xulosa
NAMUNA 
Xulosa NAMUNA Foydalanilgan
adabiyotlar
ro‘yxati
NAMUNA
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxati NAMUNA Metodik 
qoʻllanma 
yoki Metodik 
tavsiyani 
baholash 
mezoni
TEXNIK TOMONIGA 6 BALL BERILADI
MAZMUNI
VA
SAVODXONLIGIGA
74
BALL
BERILADI
Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyani baholash mezoni TEXNIK TOMONIGA 6 BALL BERILADI MAZMUNI VA SAVODXONLIGIGA 74 BALL BERILADI Metodik 
qoʻllanma 
yoki Metodik 
tavsiyani 
baholash 
mezoni
Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyani baholash mezoni Metodik 
qoʻllanma 
yoki Metodik 
tavsiyani 
baholash 
mezoni
Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyani baholash mezoni Metodik 
qoʻllanma 
yoki Metodik 
tavsiyani 
baholash 
mezoni
Metodik qoʻllanma yoki Metodik tavsiyani baholash mezoni E’TIBORINGIZ 
UCHUN 
RAHMAT!
E’TIBORINGIZ UCHUN RAHMAT!