MILLIY TARBIYA KONSEPSIYASI

Time

Yuklangan vaqt

2025-11-08

Downloads

Yuklab olishlar soni

0

Pages

Sahifalar soni

8

File size

Fayl hajmi

21,9 KB


MILLIY TARBIYA KONSEPSIYASI
1.“Ta’lim to‘g‘risida”gi qonunning mohiyati va mazmuni.
2. Konsepsiya tushunchasining mazmuni.
3. Milliy tarbiya konsepsiyasi.
4.Tarbiya konsepsiyasining tarbiyaviy jarayondagi ahamiyati.
 Tayanch so’zlar: Ta’lim to’g’risidagi  qonun, Konsepsiya,  Uzluksiz milliy
tarbiya konsepsiyasi, tarbiya.
1.  Tarbiyaviy  ishlar  jarayonining  ijtimoiy  ahamiyati. Respublikamiz
mustaqillikka  erishgach  ta’lim-tarbiya  jarayonini  rivojlantirish  uchun  bir  qancha
yangi  asoslar  yuzaga  keldi.  Jumladan  “Ta’lim  to’g’risidagi”  Qonun  ,  “Kadrlar
tayyorlash milliy dasturi” ning yaratilishi ta’limni  tubdan halos etish, rivojlangan
demokratik  davlatlar  darajasida,  yuksak  ma’naviy  va  ahloqiy  talablarga  javob
beruvchi  malakali  kadrlar  tayyorlash  imkoniyatini  beradi.  O’zbekiston
Respublikasining  birinchi  prezidenti  I.A.Karimov  o’zining  bir  qancha  nutq  va
risolalarida istiqbolga erishishning yo’llari, tamoyillarini aniq va ravshan ko’rsatib
bergan. Ayniqsa, “Istiqlol va ma’naviyat”, “O’zbekiston XXI asr bo’sag’asida”, “
Barkamol avlod orzusi ” kabi asarlarida jamiyatning ma’naviy jihatdan yangilanishi
va rivojlanishi, tarbiya masalalari, ijtimoiy tarbiyaning aosiy negizlari bayon etilgan.
Tarbiya tushunchasi millat tarixi va jamiyat taraqqiyotining turli davrlarida turlicha
mohiyatga ega bo’lib, har xil tarzda izohlanib kelindi. O’zbekiston  mustaqillikka
erishgach, tarbiyani izohlashda yangi sog’lom pedagogik tafakkurga tayangan holda
yondashuv  qaror  topa  boshladi.  Endilikda  tarbiyaning  irsiy-biologik  jihatlari  va
Logotip
MILLIY TARBIYA KONSEPSIYASI 1.“Ta’lim to‘g‘risida”gi qonunning mohiyati va mazmuni. 2. Konsepsiya tushunchasining mazmuni. 3. Milliy tarbiya konsepsiyasi. 4.Tarbiya konsepsiyasining tarbiyaviy jarayondagi ahamiyati. Tayanch so’zlar: Ta’lim to’g’risidagi qonun, Konsepsiya, Uzluksiz milliy tarbiya konsepsiyasi, tarbiya. 1. Tarbiyaviy ishlar jarayonining ijtimoiy ahamiyati. Respublikamiz mustaqillikka erishgach ta’lim-tarbiya jarayonini rivojlantirish uchun bir qancha yangi asoslar yuzaga keldi. Jumladan “Ta’lim to’g’risidagi” Qonun , “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi” ning yaratilishi ta’limni tubdan halos etish, rivojlangan demokratik davlatlar darajasida, yuksak ma’naviy va ahloqiy talablarga javob beruvchi malakali kadrlar tayyorlash imkoniyatini beradi. O’zbekiston Respublikasining birinchi prezidenti I.A.Karimov o’zining bir qancha nutq va risolalarida istiqbolga erishishning yo’llari, tamoyillarini aniq va ravshan ko’rsatib bergan. Ayniqsa, “Istiqlol va ma’naviyat”, “O’zbekiston XXI asr bo’sag’asida”, “ Barkamol avlod orzusi ” kabi asarlarida jamiyatning ma’naviy jihatdan yangilanishi va rivojlanishi, tarbiya masalalari, ijtimoiy tarbiyaning aosiy negizlari bayon etilgan. Tarbiya tushunchasi millat tarixi va jamiyat taraqqiyotining turli davrlarida turlicha mohiyatga ega bo’lib, har xil tarzda izohlanib kelindi. O’zbekiston mustaqillikka erishgach, tarbiyani izohlashda yangi sog’lom pedagogik tafakkurga tayangan holda yondashuv qaror topa boshladi. Endilikda tarbiyaning irsiy-biologik jihatlari va
milliyligiga alohida e’tibor qaratilmoqda. Milliy tarbiya xalq nomi va uning tarixi
chambarchas  bog’liqdir.  Buning  uchun  xalq  pedagogikasi  boyliklari,
mutufakkirlarning  pedagogik  qarashlari  tizimli  sinchkovlik  bilan  o’rganilmoqda.
Tarbiya jarayonini amalga oshirishda ijtimoiy tarbiya alohida ahamiyat kasb etadi.
Chunki  tarbiya jarayoni  ijtimoiy  xarakterga ega  bo’ladi. Ijtimoiy tarbiya bolada
ijtimoiy ahamiyatga ega bo’lgan fazilatlarni rivojlantirish jarayonidir. 
Tarixdan ko’pgina allomalarimiz tarbiyaga katta ahamiyat berib jamiyatning
asosiy vazifalaridan deb bilishgan . ‘’Tarbiya biz uchun yo hayot – yo mamot, yo
najot  –  yo  halokat,  yo  saodat  –  yo  falokat  masalasidir’’  A.Avloniyning  ushbu
so’zlaridan ham tarbiya naqadar muhum ijtimoiy jarayon ekanligini bilib olishimiz
mumkin.
Tarbiya - yosh avlodni har tamonlama voyaga yetkazish, unda ijtimoiy ong va
xulq-atvorni tarkib toptirishga yo’naltirilgan faoliyat bo’lib, shaxsni aqliy , jismoniy,
ahloqiy, ma’naviy sifatlarini shakllantirishga qaratilgan bo’lib, insonning jamiyatda
yashashini  ta’minlash  uchun  zarur  bo’lgan  xususiyatlarini  tarkib  toptirishning
jarayonlaridir.
-arbiya katta avlod tomonidan yosh avlodga berilaigan hayotiy tajriba bo’lib
yosh avlodning ijtimoiy hayotga moslashishi uchun muhum ahamiyat kasb etadi.
Bunga misol qilib ‘’Agar katta avlod yo’qolib ketganida insoniyat yo’qolib ketmasdir
balki lekin jamiyat rivojlanishi ancha sekinlashardi balki umuman yo’qolib ketishi
ham mumkin’’ degan so’zlarni keltirishimiz mumkin.
-  Har  qanday  fanlarni  o’qitishning  maqsadi  yosh  avlodga  to’g’ri  tarbiya
berish,  ularning  dunyoqarashini  shakllantirishni  bilish  nazariyasining  umumiy
qonuniyatlari asosida hosil bo’lib, har qanday shaxs faoliyatida metodologik asos
bo’lib  xizmat  qiladigan  falsafa  fanining  roli  beqiyosdir.  Shuning  uchun  shaxs
tarbiyasi jarayoni bilan shug’ullanadigan tarbiyaviy ishlar metodikasi fani falsafa fani
bilan bog’liqdir.SHuning dek bolalarga to’g’ri tarbiya berish sirlarini o’z chiga olgan
pedagogika fani va bolalar ruxiy holati, diqqati, ong taraqqiyoti 
Ko‘plab  olimlar  o‘z  tadqiqotlarida  maʼnaviy  tanazzulning  asosiy  omillari
bo‘yicha  qator  izlanishlar  olib  bormoqda.  Lekin  bularning  ichida  eʼtiborsizdek
tuyiladigan, biroq oqibati tanazzulga, jaholatga olib boradigan bir omil, yaʼni oilada
Logotip
milliyligiga alohida e’tibor qaratilmoqda. Milliy tarbiya xalq nomi va uning tarixi chambarchas bog’liqdir. Buning uchun xalq pedagogikasi boyliklari, mutufakkirlarning pedagogik qarashlari tizimli sinchkovlik bilan o’rganilmoqda. Tarbiya jarayonini amalga oshirishda ijtimoiy tarbiya alohida ahamiyat kasb etadi. Chunki tarbiya jarayoni ijtimoiy xarakterga ega bo’ladi. Ijtimoiy tarbiya bolada ijtimoiy ahamiyatga ega bo’lgan fazilatlarni rivojlantirish jarayonidir. Tarixdan ko’pgina allomalarimiz tarbiyaga katta ahamiyat berib jamiyatning asosiy vazifalaridan deb bilishgan . ‘’Tarbiya biz uchun yo hayot – yo mamot, yo najot – yo halokat, yo saodat – yo falokat masalasidir’’ A.Avloniyning ushbu so’zlaridan ham tarbiya naqadar muhum ijtimoiy jarayon ekanligini bilib olishimiz mumkin. Tarbiya - yosh avlodni har tamonlama voyaga yetkazish, unda ijtimoiy ong va xulq-atvorni tarkib toptirishga yo’naltirilgan faoliyat bo’lib, shaxsni aqliy , jismoniy, ahloqiy, ma’naviy sifatlarini shakllantirishga qaratilgan bo’lib, insonning jamiyatda yashashini ta’minlash uchun zarur bo’lgan xususiyatlarini tarkib toptirishning jarayonlaridir. -arbiya katta avlod tomonidan yosh avlodga berilaigan hayotiy tajriba bo’lib yosh avlodning ijtimoiy hayotga moslashishi uchun muhum ahamiyat kasb etadi. Bunga misol qilib ‘’Agar katta avlod yo’qolib ketganida insoniyat yo’qolib ketmasdir balki lekin jamiyat rivojlanishi ancha sekinlashardi balki umuman yo’qolib ketishi ham mumkin’’ degan so’zlarni keltirishimiz mumkin. - Har qanday fanlarni o’qitishning maqsadi yosh avlodga to’g’ri tarbiya berish, ularning dunyoqarashini shakllantirishni bilish nazariyasining umumiy qonuniyatlari asosida hosil bo’lib, har qanday shaxs faoliyatida metodologik asos bo’lib xizmat qiladigan falsafa fanining roli beqiyosdir. Shuning uchun shaxs tarbiyasi jarayoni bilan shug’ullanadigan tarbiyaviy ishlar metodikasi fani falsafa fani bilan bog’liqdir.SHuning dek bolalarga to’g’ri tarbiya berish sirlarini o’z chiga olgan pedagogika fani va bolalar ruxiy holati, diqqati, ong taraqqiyoti Ko‘plab olimlar o‘z tadqiqotlarida maʼnaviy tanazzulning asosiy omillari bo‘yicha qator izlanishlar olib bormoqda. Lekin bularning ichida eʼtiborsizdek tuyiladigan, biroq oqibati tanazzulga, jaholatga olib boradigan bir omil, yaʼni oilada
farzand tarbiyasiga eʼtiborsizlik illati millatning maʼnaviy tannazulining asosi, desak
mubolag‘a bo‘lmaydi.
Oilada  farzand  tarbiyasiga  eʼtiborsizlik  O‘zbekiston  Respublikasi
Prezidentining  2017  yil  28  iyuldagi  “Maʼnaviy-maʼrifiy  ishlar  samaradorligini
oshirish va sohani rivojlantirishning yangi bosqichga ko‘tarish to‘g‘risida”gi Qarorida
ichki tahdid sifatida qayd qilinib, mazkur tahdidga qarshi samarali g‘oyaviy kurash
olib borish vazifasi qo‘yildi.
Yuqoridagi  masalani  nechog‘lik  xavotirli  va  dolzarbligi  to‘g‘risidagi
mulohazalarni asoslashda  Respublika Maʼnaviyat va maʼrifat markazi tomonidan
bugungi murakkab mafkuraviy jarayonlarni ilmiy-amaliy jihatdan atroflicha tahlil
qilish,  baholash,  ustuvor  yo‘nalishlarni  aniqlab,  ularning  aholi  turli  qatlamlariga
taʼsirini o‘rganish va zarur maqsadli va manzilli tavsiyalar ishlab chiqishga qaratilgan
“Jamiyatda ijtimoiy-maʼnaviy muhit holatini aniqlash va manzilli sog‘lomlashtirish
metodikasi”  hamda  “Uzluksiz  maʼnaviy  tarbiya  konsepsiyasi”  asosida  joylarda
o‘tkazilgan  so‘rovlar  natijalaridan  misollar  keltirish  mumkin.  Jumladan,  mazkur
tashxis ishlarida aholi orasida Ota-onalarning farzandiga yaxshi tarbiya berishi uchun
nima xalaqit berayapti deb o‘ylaysiz? deb berilgan savolga Navoiy (60%), Jizzax
(57,4%), Sirdaryo (57%), Samarqand (53%), Buxoro (44%) viloyati hamda Toshkent
shahrida  (50%)  “ota-onalar  tarbiya metodlarini  bilmaydi  va tarbiyadagi  oilaning
masʼuliyatini anglamasligi” deb javob berishgan, bu ko‘rsatkichlar ota-onalarning
farzand tarbiyasiga eʼtibor borasida masalani jiddiy o‘ylab ko‘rishlarini taqazo qiladi. 
Keyingi yillarda mamlakatimizda yoshlar tarbiyasiga eʼtibor davlat siyosati
darajasiga ko‘tarildi. Prezidentimiz Shavkat Mirziyoyev raisligida 2019-yil 23-avgust
kuni bo‘lib o‘tgan xalq taʼlimi tizimini rivojlantirish, pedagoglarning malakasi va
jamiyatdagi nufuzini oshirish, yosh avlod maʼnaviyatini yuksaltirish masalalariga
bag‘ishlangan videoselektor yig‘ilishida taʼlim va tarbiyaning ahamiyati haqida so‘z
bordi.  Mazkur  yig‘ilishda  Davlatimiz  rahbari  yosh  avlod  tarbiyasi,  odob-axloqi
haqida to‘xtalib, “Maktab - bu hayot-mamot masalasi, kelajak masalasi. Bu masalani
davlat, hukumat va hokimlarning o‘zi hal qilolmaydi. Bu butun jamiyatning ishi,
burchiga  aylanishi  kerak.  Maktabni  o‘zgartirmasdan  turib,  odamni,  jamiyatni
o‘zgartirib bo‘lmaydi”, - deya alohida taʼkidladi. 
Logotip
farzand tarbiyasiga eʼtiborsizlik illati millatning maʼnaviy tannazulining asosi, desak mubolag‘a bo‘lmaydi. Oilada farzand tarbiyasiga eʼtiborsizlik O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 28 iyuldagi “Maʼnaviy-maʼrifiy ishlar samaradorligini oshirish va sohani rivojlantirishning yangi bosqichga ko‘tarish to‘g‘risida”gi Qarorida ichki tahdid sifatida qayd qilinib, mazkur tahdidga qarshi samarali g‘oyaviy kurash olib borish vazifasi qo‘yildi. Yuqoridagi masalani nechog‘lik xavotirli va dolzarbligi to‘g‘risidagi mulohazalarni asoslashda Respublika Maʼnaviyat va maʼrifat markazi tomonidan bugungi murakkab mafkuraviy jarayonlarni ilmiy-amaliy jihatdan atroflicha tahlil qilish, baholash, ustuvor yo‘nalishlarni aniqlab, ularning aholi turli qatlamlariga taʼsirini o‘rganish va zarur maqsadli va manzilli tavsiyalar ishlab chiqishga qaratilgan “Jamiyatda ijtimoiy-maʼnaviy muhit holatini aniqlash va manzilli sog‘lomlashtirish metodikasi” hamda “Uzluksiz maʼnaviy tarbiya konsepsiyasi” asosida joylarda o‘tkazilgan so‘rovlar natijalaridan misollar keltirish mumkin. Jumladan, mazkur tashxis ishlarida aholi orasida Ota-onalarning farzandiga yaxshi tarbiya berishi uchun nima xalaqit berayapti deb o‘ylaysiz? deb berilgan savolga Navoiy (60%), Jizzax (57,4%), Sirdaryo (57%), Samarqand (53%), Buxoro (44%) viloyati hamda Toshkent shahrida (50%) “ota-onalar tarbiya metodlarini bilmaydi va tarbiyadagi oilaning masʼuliyatini anglamasligi” deb javob berishgan, bu ko‘rsatkichlar ota-onalarning farzand tarbiyasiga eʼtibor borasida masalani jiddiy o‘ylab ko‘rishlarini taqazo qiladi. Keyingi yillarda mamlakatimizda yoshlar tarbiyasiga eʼtibor davlat siyosati darajasiga ko‘tarildi. Prezidentimiz Shavkat Mirziyoyev raisligida 2019-yil 23-avgust kuni bo‘lib o‘tgan xalq taʼlimi tizimini rivojlantirish, pedagoglarning malakasi va jamiyatdagi nufuzini oshirish, yosh avlod maʼnaviyatini yuksaltirish masalalariga bag‘ishlangan videoselektor yig‘ilishida taʼlim va tarbiyaning ahamiyati haqida so‘z bordi. Mazkur yig‘ilishda Davlatimiz rahbari yosh avlod tarbiyasi, odob-axloqi haqida to‘xtalib, “Maktab - bu hayot-mamot masalasi, kelajak masalasi. Bu masalani davlat, hukumat va hokimlarning o‘zi hal qilolmaydi. Bu butun jamiyatning ishi, burchiga aylanishi kerak. Maktabni o‘zgartirmasdan turib, odamni, jamiyatni o‘zgartirib bo‘lmaydi”, - deya alohida taʼkidladi.
Darhaqiqat, uzoq yillar davomida tarbiya bolalar taʼlimdan bo‘sh vaqtida
amalga oshiriladigan qo‘shimcha yuklamaga – ikkinchi darajali ishga aylanib, uzuq-
yuluq jarayon bo‘lib kelganligi sir emas. Tarbiyada yo‘l qo‘yilgan xatolar asoratlari
kundalik  hayotda,  ommaviy  axborot  vositalarida,  ijtimoiy  tarmoqlarda  keng
muhokama qilinib, jamoatchilikning haqli eʼtirozlariga sabab bo‘lmoqda. 
Shunday bir vaziyatda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Maʼnaviy-
maʼrifiy  ishlar  samaradorligini  oshirish  bo‘yicha  qo‘shimcha  chora-tadbirlar
to‘g‘risida”gi  2019-yil  3-  maydagi  PQ  4307-sonli  qarori  ijrosini  taʼminlash,
shuningdek,  O‘zbekiston  Respublikasi  Vazirlar  Mahkamasining  2019-yil  31-
dekabrdagi  “Uzluksiz  maʼnaviy  tarbiya  konsepsiyasini  tasdiqlash  va  uni  amalga
oshirish  chora-tadbirlar  to‘g‘risida”gi  1059-sonli  qarorining  chiqishi  bu  millat
kelajagi, millat maʼnaviy taraqqiyoti uchun bir o‘ziga hos tarixiy voqelik bo‘ldi.
Mazkur konsepsiya 8 ta bob va maʼnaviy tarbiyaning uzluksizligini taʼminlashga
qaratilgan 61 ta maqsadli va manzilli tadbirlar rejasidan iborat bo‘lib, uning amalga
oshirilishi 4 bosqichdan iborat bo‘ladi.
Uzluksiz maʼnaviy tarbiya konsepsiyasining asosi milliy tarbiyamiz, Unsur Ul
Maoliy Kaykovus, Yusuf Xos Hojib, Аbu Rayhon Beruniy, Imom Buxoriy, Аlisher
Navoiy, Husayn Voiz Koshifiy, Аbu Nasr Farobiy, Аbdulla Аvloniy, Mahmudxo‘ja
Behbudiy,  Аbdurauf  Fitrat  kabi  ulug‘  mutafakkirlarimizning  maʼnaviy-ilmiy
merosiga  asoslangan.  Аyni  vaqtda  dunyoning  rivojlangan  davlatlari  tajribasida
sinovdan o‘tgan zamonaviy tarbiya texnologiyalaridan foydalanish Konsepsiyaning
zamon bilan hamnafasligiga xizmat qiladi.
“Tarbiya yo hayot, yo mamot, yo najot, yo halokat, yo saodat yo falokat
masalasidur”, degan edi milliy pedagogikamizning buyuk darg‘asi Аbdulla Аvloniy.
Konsepsiya  ana  shu  hikmatga  hamohang  bo‘lib,  unda  farzandlarimizda  milliy
yuksalishimiz uchun eng zarur fazilatlar: Vatanga sadoqat, tadbirkorlik, mafkuraviy
immunitet,  mehr-oqibatlilik,  masʼuliyatlilik,  bag‘rikenglik,  huquqiy  madaniyat,
innovatsion  fikrlash,  mehnatsevarlik  bolalikdan  boshlab  bosqichma-bosqich
rivojlantirib  boriladi.  Voyaga  yetgan  o‘g‘il-qizlarimiz  mustaqil  hayotga  ana  shu
fazilatlari bilan kirib boradilar. Bu fazilatlari ularning o‘zlarini ham, xalqimizni ham
baxtli, farovon qiladi. 
Logotip
Darhaqiqat, uzoq yillar davomida tarbiya bolalar taʼlimdan bo‘sh vaqtida amalga oshiriladigan qo‘shimcha yuklamaga – ikkinchi darajali ishga aylanib, uzuq- yuluq jarayon bo‘lib kelganligi sir emas. Tarbiyada yo‘l qo‘yilgan xatolar asoratlari kundalik hayotda, ommaviy axborot vositalarida, ijtimoiy tarmoqlarda keng muhokama qilinib, jamoatchilikning haqli eʼtirozlariga sabab bo‘lmoqda. Shunday bir vaziyatda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Maʼnaviy- maʼrifiy ishlar samaradorligini oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 2019-yil 3- maydagi PQ 4307-sonli qarori ijrosini taʼminlash, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 31- dekabrdagi “Uzluksiz maʼnaviy tarbiya konsepsiyasini tasdiqlash va uni amalga oshirish chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 1059-sonli qarorining chiqishi bu millat kelajagi, millat maʼnaviy taraqqiyoti uchun bir o‘ziga hos tarixiy voqelik bo‘ldi. Mazkur konsepsiya 8 ta bob va maʼnaviy tarbiyaning uzluksizligini taʼminlashga qaratilgan 61 ta maqsadli va manzilli tadbirlar rejasidan iborat bo‘lib, uning amalga oshirilishi 4 bosqichdan iborat bo‘ladi. Uzluksiz maʼnaviy tarbiya konsepsiyasining asosi milliy tarbiyamiz, Unsur Ul Maoliy Kaykovus, Yusuf Xos Hojib, Аbu Rayhon Beruniy, Imom Buxoriy, Аlisher Navoiy, Husayn Voiz Koshifiy, Аbu Nasr Farobiy, Аbdulla Аvloniy, Mahmudxo‘ja Behbudiy, Аbdurauf Fitrat kabi ulug‘ mutafakkirlarimizning maʼnaviy-ilmiy merosiga asoslangan. Аyni vaqtda dunyoning rivojlangan davlatlari tajribasida sinovdan o‘tgan zamonaviy tarbiya texnologiyalaridan foydalanish Konsepsiyaning zamon bilan hamnafasligiga xizmat qiladi. “Tarbiya yo hayot, yo mamot, yo najot, yo halokat, yo saodat yo falokat masalasidur”, degan edi milliy pedagogikamizning buyuk darg‘asi Аbdulla Аvloniy. Konsepsiya ana shu hikmatga hamohang bo‘lib, unda farzandlarimizda milliy yuksalishimiz uchun eng zarur fazilatlar: Vatanga sadoqat, tadbirkorlik, mafkuraviy immunitet, mehr-oqibatlilik, masʼuliyatlilik, bag‘rikenglik, huquqiy madaniyat, innovatsion fikrlash, mehnatsevarlik bolalikdan boshlab bosqichma-bosqich rivojlantirib boriladi. Voyaga yetgan o‘g‘il-qizlarimiz mustaqil hayotga ana shu fazilatlari bilan kirib boradilar. Bu fazilatlari ularning o‘zlarini ham, xalqimizni ham baxtli, farovon qiladi.
Uzluksiz maʼnaviy tarbiya Konsepsiyasi o‘zida dunyo pedagogik tajribasi va
yutuqlarini mujassam etganligi alohida taʼkidlandi. Jumladan, Yevropa Ittifoqining
tarbiyaviy tavsiyalari, АQSh tajribasidan shaxs erkinligi, tadbirkorlik, muvaffaqiyatga
erishishga intilish, Janubiy Koreyada yoshlar ongiga urf-odatlar, axloqiy ideallarni
singdirish,  Yaponiyaning  “xarakterni  shakllantirishga  yo‘naltirilgan  taʼlim”,
Xitoyning  yaxshilik,  to‘g‘rilik,  poklik,  donolik  va  ishonchlilik  kabi  fazilatlarni
tarbiyalashga qaratilgan pedagogik tajribalari o‘rganilgan. 
Konsepsiyada  O‘zbekistonda  yoshlar  tarbiyasini  zamonaviy  asosda  ilmiy-
texnologik  isloh  qilish  borasida  olib  borilayotgan  ishlar  va  uni  bugungi  kun
ehtiyojlaridan  kelib  chiqqan  holda  ilmiy  asoslangan  tayanch  kompetentsiyalar,
fazilatlar asosida shakllantirish ishiga katta ahamiyat berilgan. Buning uchun oila,
maktabgacha taʼlim, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus kasb-hunar, oliy taʼlim muassasalari,
mahallalarning ijtimoiy-pedagogik hamkorlikni yangi darajaga ko‘tariladi. 
Konsepsiya oldiga qo‘yilgan vazifalar:
maʼnaviy-axloqiy  tarbiyani  baholashning  ilmiy  asoslangan  indikatorlarini
ishlab chiqish;
tarbiyaning homiladorlik davridan boshlanadigan, tadrijiylik va uzluksizlik
tamoyillariga asoslangan metodikasini ishlab chiqish va hayotga tatbiq etish;
uzluksiz  tarbiya  tizimida  milliy  va  zamonaviy  pedagogikaning  ilg‘or
yutuqlaridan samarali foydalanish;
tarbiyalanuvchilar  bilan  birga  tarbiyachilarning  ham  bilimi  va  malakasini
muntazam oshirib borish;
oila, taʼlim muassasalari va mahalla, shuningdek, ommaviy axborot vositalari
va  boshqa  ijtimoiy  tuzilmalar  o‘rtasida  samarali  hamkorlik  mexanizmini  yo‘lga
qo‘yish;
maʼnaviy  tarbiyaning  tadrijiy  rivojlanish  va  uzluksizlik  tamoyillariga
asoslanishdan iborat. 
“Uzluksiz maʼnaviy tarbiya” Konsepsiyasi to‘rt bosqichda amalga oshiriladi:
birinchi bosqich – oilalarda (ikki davr: 1-davr – homila davri, 
2-davr – (bola tug‘ilganidan 3 yoshgacha bo‘lgan davr);
ikkinchi bosqich – maktabgacha taʼlim 3-6 (7) yoshgacha bo‘lgan davr; 
uchinchi bosqich – umumiy o‘rta taʼlim tizimida (ikki davr: 1-davr – 
Logotip
Uzluksiz maʼnaviy tarbiya Konsepsiyasi o‘zida dunyo pedagogik tajribasi va yutuqlarini mujassam etganligi alohida taʼkidlandi. Jumladan, Yevropa Ittifoqining tarbiyaviy tavsiyalari, АQSh tajribasidan shaxs erkinligi, tadbirkorlik, muvaffaqiyatga erishishga intilish, Janubiy Koreyada yoshlar ongiga urf-odatlar, axloqiy ideallarni singdirish, Yaponiyaning “xarakterni shakllantirishga yo‘naltirilgan taʼlim”, Xitoyning yaxshilik, to‘g‘rilik, poklik, donolik va ishonchlilik kabi fazilatlarni tarbiyalashga qaratilgan pedagogik tajribalari o‘rganilgan. Konsepsiyada O‘zbekistonda yoshlar tarbiyasini zamonaviy asosda ilmiy- texnologik isloh qilish borasida olib borilayotgan ishlar va uni bugungi kun ehtiyojlaridan kelib chiqqan holda ilmiy asoslangan tayanch kompetentsiyalar, fazilatlar asosida shakllantirish ishiga katta ahamiyat berilgan. Buning uchun oila, maktabgacha taʼlim, umumiy o‘rta, o‘rta maxsus kasb-hunar, oliy taʼlim muassasalari, mahallalarning ijtimoiy-pedagogik hamkorlikni yangi darajaga ko‘tariladi. Konsepsiya oldiga qo‘yilgan vazifalar: maʼnaviy-axloqiy tarbiyani baholashning ilmiy asoslangan indikatorlarini ishlab chiqish; tarbiyaning homiladorlik davridan boshlanadigan, tadrijiylik va uzluksizlik tamoyillariga asoslangan metodikasini ishlab chiqish va hayotga tatbiq etish; uzluksiz tarbiya tizimida milliy va zamonaviy pedagogikaning ilg‘or yutuqlaridan samarali foydalanish; tarbiyalanuvchilar bilan birga tarbiyachilarning ham bilimi va malakasini muntazam oshirib borish; oila, taʼlim muassasalari va mahalla, shuningdek, ommaviy axborot vositalari va boshqa ijtimoiy tuzilmalar o‘rtasida samarali hamkorlik mexanizmini yo‘lga qo‘yish; maʼnaviy tarbiyaning tadrijiy rivojlanish va uzluksizlik tamoyillariga asoslanishdan iborat. “Uzluksiz maʼnaviy tarbiya” Konsepsiyasi to‘rt bosqichda amalga oshiriladi: birinchi bosqich – oilalarda (ikki davr: 1-davr – homila davri, 2-davr – (bola tug‘ilganidan 3 yoshgacha bo‘lgan davr); ikkinchi bosqich – maktabgacha taʼlim 3-6 (7) yoshgacha bo‘lgan davr; uchinchi bosqich – umumiy o‘rta taʼlim tizimida (ikki davr: 1-davr –