O‘zbek xalq ertaklari

Yuklangan vaqt

2024-03-08

Yuklab olishlar soni

2

Sahifalar soni

37

Faytl hajmi

6,7 MB


Mavzu:  
O‘zbek xalq ertaklari.
(mustahkamlash)
Mavzu: O‘zbek xalq ertaklari. (mustahkamlash) Darsning maqsadi
Ta’limiy maqsad: o’quvchilarga ertak timsollari va ularning 
asardagi o’rni haqida ma’lumot berish;
Tarbiyaviy maqsad: O’quvchilarda  komil inson fazilatlarini 
shakllantirishi;   halollikka, mardlikka, to’g’riso’zlikka 
o’rgatish; mehnatsevarlik, oliyjanoblik tuyg’ularini singdirish;
Rivojlantiruvchi maqsad: O’quvchilarda yuksak axloqiy fazilatlarni 
va adabiy qarashlarni rivojlantirish; mustaqil fikrlashga o’rgatish
Dars metodi: suhbat, “tushunchalar tahlili” metodi,  “ketma-ket 
joylashtiring” usuli,  “7X7” jadvalini to’ldirish, “o’zimiz 
qidiramiz” topshirig’i, tezkor testlar, “mening xulosam” sahna 
ko’rinishi.
Dars turi:      noan’aviy (interfaol)
Dars jihozlari: darslik, texnik  vositalar, elektron ishlanmalar, 
testlar, tarqatma matereal.   
Darsning maqsadi Ta’limiy maqsad: o’quvchilarga ertak timsollari va ularning asardagi o’rni haqida ma’lumot berish; Tarbiyaviy maqsad: O’quvchilarda komil inson fazilatlarini shakllantirishi; halollikka, mardlikka, to’g’riso’zlikka o’rgatish; mehnatsevarlik, oliyjanoblik tuyg’ularini singdirish; Rivojlantiruvchi maqsad: O’quvchilarda yuksak axloqiy fazilatlarni va adabiy qarashlarni rivojlantirish; mustaqil fikrlashga o’rgatish Dars metodi: suhbat, “tushunchalar tahlili” metodi, “ketma-ket joylashtiring” usuli, “7X7” jadvalini to’ldirish, “o’zimiz qidiramiz” topshirig’i, tezkor testlar, “mening xulosam” sahna ko’rinishi. Dars turi: noan’aviy (interfaol) Dars jihozlari: darslik, texnik vositalar, elektron ishlanmalar, testlar, tarqatma matereal. Bemavrid
gapirmaslik
O’ng qo’l
qoidasiga
rioya qilish
Boshqalar
fikrini
tinglash
Vazifani
vaqtida
bajarish
To’g’ri
o’tirish
Bemavrid gapirmaslik O’ng qo’l qoidasiga rioya qilish Boshqalar fikrini tinglash Vazifani vaqtida bajarish To’g’ri o’tirish I guruh “Bilimdonlar”:
Darsning shiori:
Biz yosh bilimdonlar,
Ilmga ko’ksi qalqonlar.
Ziyo nurin tarataylik,
Vatanga munosib bo’laylik
Darsning maqsadi:
Vatanga munosib farzand bo’laylik,
Ustozlar bilimin doim oqlaylik.
I guruh “Bilimdonlar”: Darsning shiori: Biz yosh bilimdonlar, Ilmga ko’ksi qalqonlar. Ziyo nurin tarataylik, Vatanga munosib bo’laylik Darsning maqsadi: Vatanga munosib farzand bo’laylik, Ustozlar bilimin doim oqlaylik. II guruh “Zukkolar”:
Darsning shiori:
Zukko o’gil-qizlarmiz,
Dono shirin so’zlarmiz.
Oqillikda biz tanho,
Adabiyot gulshanida yakto.
Darsning maqsadi:
“O’qib-o’rgan” shiorimiz,
Biz shu gulshan g’ururimiz.
II guruh “Zukkolar”: Darsning shiori: Zukko o’gil-qizlarmiz, Dono shirin so’zlarmiz. Oqillikda biz tanho, Adabiyot gulshanida yakto. Darsning maqsadi: “O’qib-o’rgan” shiorimiz, Biz shu gulshan g’ururimiz. III guruh ”Donolar”:
Darsning shiori:
Har bir so’zda pur ma’no,
So’zlar marjoni go’yo.
Zabt etib choqqilarni,
Shod etaylik ko’ngillarni
Darsning maqsadi:
Donolar o’giti bizgadir saboq,
Javobin topgaymiz bunda har choq. 
III guruh ”Donolar”: Darsning shiori: Har bir so’zda pur ma’no, So’zlar marjoni go’yo. Zabt etib choqqilarni, Shod etaylik ko’ngillarni Darsning maqsadi: Donolar o’giti bizgadir saboq, Javobin topgaymiz bunda har choq. 109-maktab
“Tushunchalar tahlili” metodi
№
Tushuncha
Mazmuni
1
Maqol
2
Topishmoq
3
Ertak
109-maktab “Tushunchalar tahlili” metodi № Tushuncha Mazmuni 1 Maqol 2 Topishmoq 3 Ertak 109-maktab
“Tushunchalar tahlili” metodi
№
Tushuncha
Mazmuni
1
Maqol
“Maqol” arab tilidan olingan bo’lib “so’z” degan ma’noni
bildiradi. Maqolda fikraniq, xulosa tugal, ifoda lo’nda
bo’lishi lozim
2
Topishmoq
Topishmoq-hammabop ommaviy janr. Unda xalq hayotining
barcha qirralari – turmush madaniyati, urf-odatlar va
boshqa iihatlari,  inson va uni o’rab olgan olam o’xshatishlar, 
taqqoslashlar savollar vositasida ifodalanadi. 
3
Ertak
Ertak xalq og’zaki ijodining bir janri hisoblanadi. 
Ertaklarda ijobiy qahramon, albatta, yovuzlik, adolatsizlik, 
zulm ustidan g’alaba qozonadi, yaxshilik tantana qiladi. 
109-maktab “Tushunchalar tahlili” metodi № Tushuncha Mazmuni 1 Maqol “Maqol” arab tilidan olingan bo’lib “so’z” degan ma’noni bildiradi. Maqolda fikraniq, xulosa tugal, ifoda lo’nda bo’lishi lozim 2 Topishmoq Topishmoq-hammabop ommaviy janr. Unda xalq hayotining barcha qirralari – turmush madaniyati, urf-odatlar va boshqa iihatlari, inson va uni o’rab olgan olam o’xshatishlar, taqqoslashlar savollar vositasida ifodalanadi. 3 Ertak Ertak xalq og’zaki ijodining bir janri hisoblanadi. Ertaklarda ijobiy qahramon, albatta, yovuzlik, adolatsizlik, zulm ustidan g’alaba qozonadi, yaxshilik tantana qiladi. “Ketma-ket joylashtiring” usuli: Bunda uch og’a-ini botirlarning boshidan kechirgan
sarguzahtlari aralash holda berilgan. Siz shu sarguzashtlarni ketma-ket joylashtirishungiz

To’ng’ich botir 21, o’rtancha botir 18, kenja botir 16 yoshda ekan.

Sizlarni uch narsa bilan tarbiya qildim 
 Yo’lda ular navbatma-navbat poyloqchilik qilshdi.  

Uch og’a-ini safarga otlandi.

Sizlarga nasihatim: to’gri bo’ling - bexavotir bo’lasiz, maqtanchoq bo’lmang-
xijolat tortmaysiz, dangasalik qilmang- baxtsiz bo’lmaysiz.
“Ketma-ket joylashtiring” usuli: Bunda uch og’a-ini botirlarning boshidan kechirgan sarguzahtlari aralash holda berilgan. Siz shu sarguzashtlarni ketma-ket joylashtirishungiz  To’ng’ich botir 21, o’rtancha botir 18, kenja botir 16 yoshda ekan.  Sizlarni uch narsa bilan tarbiya qildim  Yo’lda ular navbatma-navbat poyloqchilik qilshdi.  Uch og’a-ini safarga otlandi.  Sizlarga nasihatim: to’gri bo’ling - bexavotir bo’lasiz, maqtanchoq bo’lmang- xijolat tortmaysiz, dangasalik qilmang- baxtsiz bo’lmaysiz. Uch og‘a-ini safarga otlandilar
Uch og‘a-ini safarga otlandilar “Ketma-ket joylashtiring” usuli: Bunda uch og’a-ini botirlarning boshidan kechirgan
sarguzahtlari aralash holda berilgan. Siz shu sarguzashtlarni ketma-ket
 Bu xonada uch og’a-ini botirlardan boshqa hach kim yo’q 
edi. 
 Shu nonni taxlagan kishining itasi nonvoy ekan. 
 Shu go’sht qo’zi go’shti ekan, biroq shu qo’zi it emib katta 
bo’lgan ekan.   
 Podshoh uch og’a-ini botirlarning zakovatiga qoyil qoldi 
 Sizga olib qo’ygan eng yaxshi uzumlarimni o’g’irlab olib 
keta boshladi 
“Ketma-ket joylashtiring” usuli: Bunda uch og’a-ini botirlarning boshidan kechirgan sarguzahtlari aralash holda berilgan. Siz shu sarguzashtlarni ketma-ket  Bu xonada uch og’a-ini botirlardan boshqa hach kim yo’q edi.  Shu nonni taxlagan kishining itasi nonvoy ekan.  Shu go’sht qo’zi go’shti ekan, biroq shu qo’zi it emib katta bo’lgan ekan.  Podshoh uch og’a-ini botirlarning zakovatiga qoyil qoldi  Sizga olib qo’ygan eng yaxshi uzumlarimni o’g’irlab olib keta boshladi Otaning
tarbiyasi
Sog‘lom vujudli qilib 
o‘stirdim - quvvatli 
bo‘ldingiz. 
Yarog‘ bilan tanishtirdim 
- yarog‘ ishlatishga usta 
bo‘ldingiz.
Qo‘rqitmay o‘stirdim -
qo‘rqoq bo‘lmay botir 
bo‘ldingiz.
Otaning tarbiyasi Sog‘lom vujudli qilib o‘stirdim - quvvatli bo‘ldingiz. Yarog‘ bilan tanishtirdim - yarog‘ ishlatishga usta bo‘ldingiz. Qo‘rqitmay o‘stirdim - qo‘rqoq bo‘lmay botir bo‘ldingiz. “Ketma-ket joylashtiring” usuli: Bunda uch og’a-ini botirlarning boshidan kechirgan
sarguzahtlari aralash holda berilgan. Siz shu sarguzashtlarni ketma-ket

Botirlar podshoh qizlariga uylanishdi.

Podshohga zahar solmoqchi bo’lib turgan ilonni qilichi bilan chopib, ikki 
bo’lib tashladi.

Uch og’a- ini botirlar rohat-farog’atda yashab, murod-maqsadlariga yetibdi.
 Kenja botirni zindonga solishdi. 
 Qizlarimni sizlarga nikohlab bersam, mening o’g’illarim bo’lib qolsangiz 
“Ketma-ket joylashtiring” usuli: Bunda uch og’a-ini botirlarning boshidan kechirgan sarguzahtlari aralash holda berilgan. Siz shu sarguzashtlarni ketma-ket  Botirlar podshoh qizlariga uylanishdi.  Podshohga zahar solmoqchi bo’lib turgan ilonni qilichi bilan chopib, ikki bo’lib tashladi.  Uch og’a- ini botirlar rohat-farog’atda yashab, murod-maqsadlariga yetibdi.  Kenja botirni zindonga solishdi.  Qizlarimni sizlarga nikohlab bersam, mening o’g’illarim bo’lib qolsangiz Otaning                    
nasihati
. 
Otaning nasihati . To‘ng‘ich botir 
dasturxondagi ovqatni 
ko‘rsatib:
— Shu go‘sht qo‘zi go‘shti 
ekan, biroq shu qo‘zi it emib 
katta bo‘lgan ekan, — dedi.
To‘ng‘ich botir dasturxondagi ovqatni ko‘rsatib: — Shu go‘sht qo‘zi go‘shti ekan, biroq shu qo‘zi it emib katta bo‘lgan ekan, — dedi. O‘rtancha botir aytdi:
— To‘g‘ri aytasiz, podshoh 
degani it go‘shtidan ham 
qaytmaydi. Saralab yemoq 
faqirning ishi, qo‘yni boqib 
qo‘yibdimi? Men ham bir 
narsaga hayron bo‘lib turibman, 
mana shu shinnidan ham odam 
isi keladi.
O‘rtancha botir aytdi: — To‘g‘ri aytasiz, podshoh degani it go‘shtidan ham qaytmaydi. Saralab yemoq faqirning ishi, qo‘yni boqib qo‘yibdimi? Men ham bir narsaga hayron bo‘lib turibman, mana shu shinnidan ham odam isi keladi. Kenja botir aytdi:
Men ham bir narsaga 
hayron bo‘ldim. Shu 
nonni taxlagan kishining 
otasi novvoy ekan, 
taxlovchi novvoyning 
o‘g‘li ekan.
Kenja botir aytdi: Men ham bir narsaga hayron bo‘ldim. Shu nonni taxlagan kishining otasi novvoy ekan, taxlovchi novvoyning o‘g‘li ekan. SUSAMBIL!
SUSAMBIL! “7X7” jadvalini to’ldiring

Savollar
Javob
Ertakda qaysi hayvon qonxo’rlik ramzi bo’lib 
keladi?
Ertakdagi abgor so’zining ma’nosini ayting?
Eshakning ahvolini ko’rgan yo’lovchi boyga nima 
debdi?
Susambilni kim topgan edi?
Eshak nima uchun xo’jayinnikidan qochishga qaror 
qiladi?
Ertakda qaysi qahramon juda xasis edi?
Susambil qanday joy edi?
“7X7” jadvalini to’ldiring  Savollar Javob Ertakda qaysi hayvon qonxo’rlik ramzi bo’lib keladi? Ertakdagi abgor so’zining ma’nosini ayting? Eshakning ahvolini ko’rgan yo’lovchi boyga nima debdi? Susambilni kim topgan edi? Eshak nima uchun xo’jayinnikidan qochishga qaror qiladi? Ertakda qaysi qahramon juda xasis edi? Susambil qanday joy edi? “7X7”jadvalini to’ldiring 

Savollar
Javob
Xo’roz qo’shnisining hovlisidan nima yegani
boribdi?
Xo’roz eshak bilan qayerda uchrashib
qoladi?
Eshakka birinchi bo’lib qaysi hayvon
qo’shiladi ?
Cho’lda ketayotgan 5 ta jonivorga
oxirida nimalar sherik bo’ladi?
Susambilning bir tomonidagi tog’da
qanday jonivorlar yashar edi?
Boy ertadan kechgacha ho’kizni
ishlatib nima berar edi?
Xo’jayin eshakdan kuzda nima maqsadda
foydalanar edi?
“7X7”jadvalini to’ldiring  Savollar Javob Xo’roz qo’shnisining hovlisidan nima yegani boribdi? Xo’roz eshak bilan qayerda uchrashib qoladi? Eshakka birinchi bo’lib qaysi hayvon qo’shiladi ? Cho’lda ketayotgan 5 ta jonivorga oxirida nimalar sherik bo’ladi? Susambilning bir tomonidagi tog’da qanday jonivorlar yashar edi? Boy ertadan kechgacha ho’kizni ishlatib nima berar edi? Xo’jayin eshakdan kuzda nima maqsadda foydalanar edi? “7X7”jadvalini to’ldiring 

Savollar
Javob
Xalacho’p nima?
Bo’rilar qayerga qochib ketadilar?
Susambil ertagi qaysi ertaklar turkumga
kiradi?
Hayvonlardan qaysi biri qochmaslikni
taklif qiladi?
Bo’rilar kalamush va arilarni qanday atashadi? 
Eshakning ovqatiga kim sherik bo’lgan edi?
Ertak qahramonlarini ketma-ketlikda ayting?
“7X7”jadvalini to’ldiring  Savollar Javob Xalacho’p nima? Bo’rilar qayerga qochib ketadilar? Susambil ertagi qaysi ertaklar turkumga kiradi? Hayvonlardan qaysi biri qochmaslikni taklif qiladi? Bo’rilar kalamush va arilarni qanday atashadi? Eshakning ovqatiga kim sherik bo’lgan edi? Ertak qahramonlarini ketma-ketlikda ayting? “7X7” jadvalini to’ldiring

Savollar
Javob
Ertaklarda qaysi hayvon qonxo’rlik ramzi bo’lib 
keladi?
Bo’ri
Ertakdagi abgor so’zining ma’nosini ayting?
Toliqqan 
Eshakning ahvolini ko’rgan yo’lovchi boyga nima 
debdi?
-Hoy noinsof! Eshakning 
ahvoliga qarasang-chi
Susambilni kim topgan edi?
Eshak yoshligida onasian 
eshitgan edi
Eshak nima uchun xo’jayinnikidan qochishga qaror 
qiladi?
Xo’rligi kelib
Ertakda qaysi qahramon juda xasis edi?
Tovuqlar va xo’rozning egasi
Susambil qanday joy edi?
Suvning tinig’I, o’tning 
bo’lig’I, azob-uqubat yo’q
“7X7” jadvalini to’ldiring  Savollar Javob Ertaklarda qaysi hayvon qonxo’rlik ramzi bo’lib keladi? Bo’ri Ertakdagi abgor so’zining ma’nosini ayting? Toliqqan Eshakning ahvolini ko’rgan yo’lovchi boyga nima debdi? -Hoy noinsof! Eshakning ahvoliga qarasang-chi Susambilni kim topgan edi? Eshak yoshligida onasian eshitgan edi Eshak nima uchun xo’jayinnikidan qochishga qaror qiladi? Xo’rligi kelib Ertakda qaysi qahramon juda xasis edi? Tovuqlar va xo’rozning egasi Susambil qanday joy edi? Suvning tinig’I, o’tning bo’lig’I, azob-uqubat yo’q “7X7”jadvalini to’ldiring 

Savollar
Javob
Xo’roz qo’shnisining hovlisidan nima yegani
boribdi?
To’kilgan oqshoqlarni
Xo’roz eshak bilan qayerda uchrashib
qoladi?
Uch ko’chaning boshida
Eshakka birinchi bo’lib qaysi hayvon
qo’shiladi ?
Xo’roz
Cho’lda ketayotgan 5 ta jonivorga
oxirida nimalar sherik bo’ladi?
Arilar
Susambilning bir tomonidagi tog’da
qanday jonivorlar yashar edi?
Kiyik, ko’p jonivorlar va bo’rilar
Boy ertadan kechgacha ho’kizni
ishlatib nima berar edi?
Bir bog’ quruq poya
Xo’jayin eshakdan kuzda nima maqsadda
foydalanar edi?
Yuk ortib, uzoq-uzoq yerlara olib
borish maqsadida
“7X7”jadvalini to’ldiring  Savollar Javob Xo’roz qo’shnisining hovlisidan nima yegani boribdi? To’kilgan oqshoqlarni Xo’roz eshak bilan qayerda uchrashib qoladi? Uch ko’chaning boshida Eshakka birinchi bo’lib qaysi hayvon qo’shiladi ? Xo’roz Cho’lda ketayotgan 5 ta jonivorga oxirida nimalar sherik bo’ladi? Arilar Susambilning bir tomonidagi tog’da qanday jonivorlar yashar edi? Kiyik, ko’p jonivorlar va bo’rilar Boy ertadan kechgacha ho’kizni ishlatib nima berar edi? Bir bog’ quruq poya Xo’jayin eshakdan kuzda nima maqsadda foydalanar edi? Yuk ortib, uzoq-uzoq yerlara olib borish maqsadida “7X7”jadvalini to’ldiring 

Savollar
Javob
Xalacho’p nima?
Uchli tayoqcha
Bo’rilar qayerga qochib ketadilar?
Tog’ning ortiga
Susambil ertagi qaysi ertaklar turkumga kiradi?
Sehrli ertaklar
Hayvonlardan qaysi biri qochmaslikni
taklif qiladi?
Eshak
Bo’rilar kalamush va arilarni qanday atashadi? 
Go’rkov va azroil
Eshakning ovqatiga kim sherik bo’lgan edi?
Ho’kiz
Ertak qahramonlarini ketma-ketlikda ayting?
Eshak, xo’roz, ho’kiz, 
kalmushlar, arilar
“7X7”jadvalini to’ldiring  Savollar Javob Xalacho’p nima? Uchli tayoqcha Bo’rilar qayerga qochib ketadilar? Tog’ning ortiga Susambil ertagi qaysi ertaklar turkumga kiradi? Sehrli ertaklar Hayvonlardan qaysi biri qochmaslikni taklif qiladi? Eshak Bo’rilar kalamush va arilarni qanday atashadi? Go’rkov va azroil Eshakning ovqatiga kim sherik bo’lgan edi? Ho’kiz Ertak qahramonlarini ketma-ketlikda ayting? Eshak, xo’roz, ho’kiz, kalmushlar, arilar “o’zimiz qidiramiz” topshirig’i

“o’zimiz qidiramiz” topshirig’i  “o’zimiz qidiramiz” topshirig’i

“o’zimiz qidiramiz” topshirig’i  “o’zimiz qidiramiz” topshirig’i

“o’zimiz qidiramiz” topshirig’i  Tezkor testlar

1. Ertak atamasi Buxoroda qanday shaklda uchraydi ?

A. Matal
B. Varsaki
C.  Cho’pchak
D. Ushuk

2. . “Uch-og’a-ini botirlar” ertagida podshohning otasi asli kim bo’lgan?

A. Cho’pon
B. Duradgor
C. Novvoy
D. Bog’bon

3. Qaysi janrda qisqa va lo`nda ifodalanadi? 

A. Hikoyada.       B. Latifada.      S. Topishmoqda.    D. Maqolda.    E. B,D javoblar

4. Badiiy adabiyotning asosiy quroli nimada?

A. So`z
B. Yozuv.            S.Ijod
D. Fikr.            E.Tasvirlash.

5. Maqol bu -……?

A. arabcha “naql” degan ma’noni bildiradi.                        B. tojikcha’’so’z”degan
ma’noni bildiradi. 

C. arabcha’’ so’z” degan ma’noni bildiradi.                           D. forscha’’ so’z” degan
ma’noni bildiradi
Tezkor testlar  1. Ertak atamasi Buxoroda qanday shaklda uchraydi ?  A. Matal B. Varsaki C. Cho’pchak D. Ushuk  2. . “Uch-og’a-ini botirlar” ertagida podshohning otasi asli kim bo’lgan?  A. Cho’pon B. Duradgor C. Novvoy D. Bog’bon  3. Qaysi janrda qisqa va lo`nda ifodalanadi?  A. Hikoyada. B. Latifada. S. Topishmoqda. D. Maqolda. E. B,D javoblar  4. Badiiy adabiyotning asosiy quroli nimada?  A. So`z B. Yozuv. S.Ijod D. Fikr. E.Tasvirlash.  5. Maqol bu -……?  A. arabcha “naql” degan ma’noni bildiradi. B. tojikcha’’so’z”degan ma’noni bildiradi.  C. arabcha’’ so’z” degan ma’noni bildiradi. D. forscha’’ so’z” degan ma’noni bildiradi Tezkor testlar

1. “Susambil” ertagida Susambilga borish fikri qaysi obraz tomonidan aytilgan?

A. jabrlangan eshakdan
C. xo’rozdan

B. xo’rlangan xo’kizdan
D. eshakning onasidan

2. Susambilga otlangan ertak qahramonlari bilan bog’liq voqealarining ketma-ketligini
toping.

A. eshak, arilar, xo’kiz, xo’roz, kalamushlar

B. xo’kiz, eshak, kalamushlar, arilar, xo’roz

C. eshak, xo’roz, ho’kiz, kalamushlar, arilar

D. eshak, kalamushlar, arilar, xo’kiz, xo’roz

3. Maqolning davomini toping: Nonni katta tishlasang ham…..

A.Suvni katta ho’plama
C.Gapni katta gapirma

B.Chaynab yeyishga o’rgan D.To’g’ri javob yo’q

4.  “O’zi bir qarich,saqoli qirq qarich” topishmog’i necha predmetli ?

A.Bir
B.Ikki
C.Uch
D.Bir necha

5.  Topishmoqning javobini toping: “Qo’shnimning arqoni devordan oshib tushdi”
Tezkor testlar  1. “Susambil” ertagida Susambilga borish fikri qaysi obraz tomonidan aytilgan?  A. jabrlangan eshakdan C. xo’rozdan  B. xo’rlangan xo’kizdan D. eshakning onasidan  2. Susambilga otlangan ertak qahramonlari bilan bog’liq voqealarining ketma-ketligini toping.  A. eshak, arilar, xo’kiz, xo’roz, kalamushlar  B. xo’kiz, eshak, kalamushlar, arilar, xo’roz  C. eshak, xo’roz, ho’kiz, kalamushlar, arilar  D. eshak, kalamushlar, arilar, xo’kiz, xo’roz  3. Maqolning davomini toping: Nonni katta tishlasang ham…..  A.Suvni katta ho’plama C.Gapni katta gapirma  B.Chaynab yeyishga o’rgan D.To’g’ri javob yo’q  4. “O’zi bir qarich,saqoli qirq qarich” topishmog’i necha predmetli ?  A.Bir B.Ikki C.Uch D.Bir necha  5. Topishmoqning javobini toping: “Qo’shnimning arqoni devordan oshib tushdi” Tezkor testlar

1. Badiiy adabiyotning asosiy quroli nimada?
A. So`z
B. Yozuv.            S.Ijod
D. Fikr.            

2.  Kenja Botir nima uchun zindonga solindi?

A. Podshoni qo`riqlay olmagani uchun.

S. Ilonni o`ldirgani uchun
E. Podshohni o`ldirishda gumon qilingani uchun

3. Maqol bu -……?

A. arabcha “naql” degan ma’noni bildiradi.                        B. tojikcha’’so’z”degan ma’noni bildiradi. 

C. arabcha’’ so’z” degan ma’noni bildiradi.                           D. forscha’’ so’z” degan ma’noni
bildiradi. 

4. Maqolni davom etiring. “Do’st – do’stning…”

A. ko’rki
C. ishongan tog’i

B. boyligi
D. oynasi

5. “Uch og’a – ini botirlar” ertagida ota o’g’illarini uch narsa bilan tarbiya qiladi. Ular qaysi
javobda to’g’ri ko’rsatilgan?

A. yaxshi ot qo’yish, to’y qilish, voyaga yetkazish

B. to’g’rilik, maqtanchoq bo’lmaslik, dangasalik qilmaslik
Tezkor testlar  1. Badiiy adabiyotning asosiy quroli nimada? A. So`z B. Yozuv. S.Ijod D. Fikr.  2. Kenja Botir nima uchun zindonga solindi?  A. Podshoni qo`riqlay olmagani uchun.  S. Ilonni o`ldirgani uchun E. Podshohni o`ldirishda gumon qilingani uchun  3. Maqol bu -……?  A. arabcha “naql” degan ma’noni bildiradi. B. tojikcha’’so’z”degan ma’noni bildiradi.  C. arabcha’’ so’z” degan ma’noni bildiradi. D. forscha’’ so’z” degan ma’noni bildiradi.  4. Maqolni davom etiring. “Do’st – do’stning…”  A. ko’rki C. ishongan tog’i  B. boyligi D. oynasi  5. “Uch og’a – ini botirlar” ertagida ota o’g’illarini uch narsa bilan tarbiya qiladi. Ular qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan?  A. yaxshi ot qo’yish, to’y qilish, voyaga yetkazish  B. to’g’rilik, maqtanchoq bo’lmaslik, dangasalik qilmaslik Tezkor testlar javobi
Savol
1
2
3
4
5
Javob
D
S
D
A
S
Savol
1
2
3
4
5
Javob
D
S
S
B
S
Savol
1
2
3
4
5
javob
A
E
S
D
D
Tezkor testlar javobi Savol 1 2 3 4 5 Javob D S D A S Savol 1 2 3 4 5 Javob D S S B S Savol 1 2 3 4 5 javob A E S D D “Uch og’a-ini 
botirlar” 
ertagi haqida
“Mening 
xulosam”
“Uch og’a-ini botirlar” ertagi haqida “Mening xulosam” “Susambil” 
ertagi haqida
“Mening
xulosam”
“Susambil” ertagi haqida “Mening xulosam” “O’zbek xalq 
ertaklari”
haqida
“Mening 
xulosam”
“O’zbek xalq ertaklari” haqida “Mening xulosam” Uyga vazifa
 “Menga yoqqan ertak”

mavzusida taassurot yozish .
Uyga vazifa  “Menga yoqqan ertak”  mavzusida taassurot yozish . E’TIBORINGIZ UCHUN
RAHMAT!
E’TIBORINGIZ UCHUN RAHMAT!