О‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT)ning tashkiliy-funksional tuzilmasi. FVDTning faoliyat kо‘rsatishi tartibi.

Yuklangan vaqt

2024-07-21

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

6

Faytl hajmi

20,4 KB


 
 
 
 
О‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT)ning tashkiliy-funksional 
tuzilmasi. FVDTning faoliyat kо‘rsatishi tartibi. 
 
 
 
Reja: 
 
1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi. 
2. FVDTning asosiy vazifalari: 
3. FVDTning faoliyat ko‘rsatishi tartibi 
 
 
1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va 
bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi, uning maqsad va vazifalari 
O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) davlat boshqaruvi organlari, xo’jalik 
birlashmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlarning 
boshqaruv organlari, kuchlari va vositalaridan iborat tizimdir. 
2020 yil 26 avgustda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 
«O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimini yanada takomillashtirish to‘g‘risida» 515-
son qarori qabul qilindi. Qaror bilan “O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda 
vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) 
to‘g‘risidagi Nizom”; “Vazirlik va idoralar hamda boshqa tashkilotlarning FVDT 
funksional quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish bo‘yicha funksiyalari”; “Mahalliy davlat hokimiyati organlarining FVDT 
О‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT)ning tashkiliy-funksional tuzilmasi. FVDTning faoliyat kо‘rsatishi tartibi. Reja: 1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi. 2. FVDTning asosiy vazifalari: 3. FVDTning faoliyat ko‘rsatishi tartibi 1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi, uning maqsad va vazifalari O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) davlat boshqaruvi organlari, xo’jalik birlashmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlarning boshqaruv organlari, kuchlari va vositalaridan iborat tizimdir. 2020 yil 26 avgustda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining «O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimini yanada takomillashtirish to‘g‘risida» 515- son qarori qabul qilindi. Qaror bilan “O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) to‘g‘risidagi Nizom”; “Vazirlik va idoralar hamda boshqa tashkilotlarning FVDT funksional quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha funksiyalari”; “Mahalliy davlat hokimiyati organlarining FVDT  
2 
 
hududiy quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish bo‘yicha funksiyalari” tasdiqlandi.  
Yangi tasdiqlangan Nizom O‘zbekiston Respublikasi FVDTning asosiy 
maqsadi va vazifalarini, uning tashkiliy-funksional tuzilmasini hamda faoliyat 
ko‘rsatish tartibini belgilaydi. 
FVDTning asosiy maqsadi vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda 
vaziyatlardan muhofaza qilish masalalarini hal etish kiradigan davlat boshqaruvi 
organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, xo‘jalik birlashmalari hamda boshqa 
tashkilotlar tomonidan tinchlik va alohida davrda favqulodda vaziyatlarning oldini 
olish va bartaraf etish tadbirlari samarali tashkil etilishi va amalga oshirilishini 
ta’minlashdan iborat. 
FVDTning asosiy vazifalari: 
- tinchlik va alohida davrda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan 
muhofaza qilish sohasida davlat siyosatini amalga oshirish, normativ-huquqiy 
hujjatlarni ishlab chiqish va ijrosini ta’minlash; 
- respublika hududida sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlarni 
prognozlashtirish, ularning ijtimoiy-iqtisodiy oqibatlarini baholash; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish yuzasidan 
maqsadli dasturlarni ishlab chiqish va yujrosini ta’minlash, shuningdek, ushbu soha 
bo‘yicha ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasidagi ilmiy loyihalarni amalga 
oshirish; 
- boshqaruv organlari va favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni 
bartaraf etish kuch va vositalarning doimiy tayyorligini ta’minlash; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi 
ma’lumotlarni yig‘ish, tahlil qilish, almashish, axborot tayyorlash va berish; 
- aholini, boshqaruv organlarining mansabdor shaxslarini, qutqaruv xizmatlari 
va qutqaruv tuzilmalari, shuningdek, fuqaro muhofazasi tuzilmalarini favqulodda 
vaziyatlarda harakat qilishga tayyorlash; 
- favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar 
zaxiralarini yaratish; 
2 hududiy quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha funksiyalari” tasdiqlandi. Yangi tasdiqlangan Nizom O‘zbekiston Respublikasi FVDTning asosiy maqsadi va vazifalarini, uning tashkiliy-funksional tuzilmasini hamda faoliyat ko‘rsatish tartibini belgilaydi. FVDTning asosiy maqsadi vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish masalalarini hal etish kiradigan davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, xo‘jalik birlashmalari hamda boshqa tashkilotlar tomonidan tinchlik va alohida davrda favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bartaraf etish tadbirlari samarali tashkil etilishi va amalga oshirilishini ta’minlashdan iborat. FVDTning asosiy vazifalari: - tinchlik va alohida davrda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida davlat siyosatini amalga oshirish, normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish va ijrosini ta’minlash; - respublika hududida sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlarni prognozlashtirish, ularning ijtimoiy-iqtisodiy oqibatlarini baholash; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish yuzasidan maqsadli dasturlarni ishlab chiqish va yujrosini ta’minlash, shuningdek, ushbu soha bo‘yicha ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasidagi ilmiy loyihalarni amalga oshirish; - boshqaruv organlari va favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish kuch va vositalarning doimiy tayyorligini ta’minlash; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi ma’lumotlarni yig‘ish, tahlil qilish, almashish, axborot tayyorlash va berish; - aholini, boshqaruv organlarining mansabdor shaxslarini, qutqaruv xizmatlari va qutqaruv tuzilmalari, shuningdek, fuqaro muhofazasi tuzilmalarini favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorlash; - favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar zaxiralarini yaratish;  
3 
 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida 
davlat ekspertizasi, nazorati va tekshiruvini amalga oshirish; 
- favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish; 
- xorijiy davlatlar hududida sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar oqibatida 
jabrlangan O‘zbekiston Respublikasi fuqarolariga yordam ko‘rsatish hamda ularni va 
halok bo‘lganlarni evakuatsiya qilish chora-tadbirlarini amalga oshirish; 
- favqulodda vaziyatlardan zarar ko‘rgan aholini ijtimoiy himoya qilishga doir 
tadbirlarni amalga oshirish; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida 
fuqarolarning, shu jumladan, ularni tugatishda bevosita qatnashgan shaxslarning 
huquq va majburiyatlarini ta’minlash; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida 
xalqaro hamkorlik qilish; 
- sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlardan sug‘urta qilishning 
maqbul tizimini ta’minlash. 
FVDT hududiy va funksional quyi tizimlari hamda axborot boshqaruv 
tuzilmasidan iborat bo’lib, respublika, mahalliy va ob’ekt darajalariga ega. 
FVDTning har bir darajasi quyidagilarga ega bo‘ladi: 
- FVDT boshqaruv organlari; 
- FVDT tezkor-boshqaruv organlari; 
- FVlarni bartaraf etish kuchlari va vositalari; 
- FVlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar zaxiralari; 
- FVlar xavfi yoki sodir bo‘lganligi haqida xabar berish va ma’lumot (axborot) 
yetkazishning avtomatlashtirilgan tizimlari. 
FVDTning hududiy quyi tizimlari o‘z ma’muriy hududlari doirasida aholini va 
hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish uchun Qoraqalpog‘iston 
Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida tashkil etiladi hamda tegishli tumanlar, 
shaharlar, shaharchalar, qishloqlar va ovullar miqyosidagi bo‘g‘inlardan iborat 
bo‘ladi. 
3 - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida davlat ekspertizasi, nazorati va tekshiruvini amalga oshirish; - favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish; - xorijiy davlatlar hududida sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar oqibatida jabrlangan O‘zbekiston Respublikasi fuqarolariga yordam ko‘rsatish hamda ularni va halok bo‘lganlarni evakuatsiya qilish chora-tadbirlarini amalga oshirish; - favqulodda vaziyatlardan zarar ko‘rgan aholini ijtimoiy himoya qilishga doir tadbirlarni amalga oshirish; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida fuqarolarning, shu jumladan, ularni tugatishda bevosita qatnashgan shaxslarning huquq va majburiyatlarini ta’minlash; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida xalqaro hamkorlik qilish; - sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlardan sug‘urta qilishning maqbul tizimini ta’minlash. FVDT hududiy va funksional quyi tizimlari hamda axborot boshqaruv tuzilmasidan iborat bo’lib, respublika, mahalliy va ob’ekt darajalariga ega. FVDTning har bir darajasi quyidagilarga ega bo‘ladi: - FVDT boshqaruv organlari; - FVDT tezkor-boshqaruv organlari; - FVlarni bartaraf etish kuchlari va vositalari; - FVlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar zaxiralari; - FVlar xavfi yoki sodir bo‘lganligi haqida xabar berish va ma’lumot (axborot) yetkazishning avtomatlashtirilgan tizimlari. FVDTning hududiy quyi tizimlari o‘z ma’muriy hududlari doirasida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish uchun Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida tashkil etiladi hamda tegishli tumanlar, shaharlar, shaharchalar, qishloqlar va ovullar miqyosidagi bo‘g‘inlardan iborat bo‘ladi.  
4 
 
FVDTning funksional quyi tizimlari vazirliklar, idoralar va boshqa 
tashkilotlarda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish 
bo‘yicha belgilangan funksiyalarni bajarish, shuningdek, idoraviy mansub 
obyektlarda ularning ishlab chiqarish faoliyati bilan bog‘liq favqulodda 
vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish uchun tashkil etiladi hamda FVDT 
xizmatlaridan, quyi tizimlarning davlat nazorati organlari, kuch-vositalaridan iborat 
bo‘ladi. 
FVDT boshqaruv organlari: 
- respublika darajasida — FVV markaziy apparati, FVDT tarkibiga kiruvchi 
vazirliklar va idoralar hamda boshqa tashkilotlar markaziy (boshqaruv) 
apparatlarining vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; 
- mahalliy darajada — mahalliy davlat hokimiyati organlari, Qoraqalpog‘iston 
Respublikasi, 
viloyatlar 
hamda 
Toshkent 
shahar 
Favqulodda 
vaziyatlar 
boshqarmalari, 
tumanlar 
va 
shaharlar 
favqulodda 
vaziyatlar 
bo‘limlari, 
tashkilotlarning vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; 
- obyekt darajasida — obyektlar ma’muriyati hamda vakolatiga aholini va 
hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni bajarish 
kiradigan tarkibiy bo‘linmalari (xizmatlari, sho‘balari yoki maxsus tayinlangan 
mansabdor shaxslari)dan iborat. 
FVDTning kuch-vositalari quyidagilardan iborat bo‘ladi: 
- fuqaro muhofazasi qo‘shinlari; 
- FVVga 
to‘g‘ridan 
to‘g‘ri 
hamda 
tezkor 
bo‘ysunuvchi 
respublika 
ixtisoslashtirilgan va qutqaruv tuzilmalari; 
- vazirliklar va idoralarning professional ixtisoslashtirilgan bo‘linmalari va 
tuzilmalari, respublika, mahalliy va obyektlar darajasida FVDT hududiy va 
funksional quyi tizimlarining xizmatlari, qutqaruv xizmatlari, qutqaruv va fuqaro 
muhofazasi tuzilmalari; 
4 FVDTning funksional quyi tizimlari vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlarda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha belgilangan funksiyalarni bajarish, shuningdek, idoraviy mansub obyektlarda ularning ishlab chiqarish faoliyati bilan bog‘liq favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish uchun tashkil etiladi hamda FVDT xizmatlaridan, quyi tizimlarning davlat nazorati organlari, kuch-vositalaridan iborat bo‘ladi. FVDT boshqaruv organlari: - respublika darajasida — FVV markaziy apparati, FVDT tarkibiga kiruvchi vazirliklar va idoralar hamda boshqa tashkilotlar markaziy (boshqaruv) apparatlarining vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; - mahalliy darajada — mahalliy davlat hokimiyati organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar hamda Toshkent shahar Favqulodda vaziyatlar boshqarmalari, tumanlar va shaharlar favqulodda vaziyatlar bo‘limlari, tashkilotlarning vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; - obyekt darajasida — obyektlar ma’muriyati hamda vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni bajarish kiradigan tarkibiy bo‘linmalari (xizmatlari, sho‘balari yoki maxsus tayinlangan mansabdor shaxslari)dan iborat. FVDTning kuch-vositalari quyidagilardan iborat bo‘ladi: - fuqaro muhofazasi qo‘shinlari; - FVVga to‘g‘ridan to‘g‘ri hamda tezkor bo‘ysunuvchi respublika ixtisoslashtirilgan va qutqaruv tuzilmalari; - vazirliklar va idoralarning professional ixtisoslashtirilgan bo‘linmalari va tuzilmalari, respublika, mahalliy va obyektlar darajasida FVDT hududiy va funksional quyi tizimlarining xizmatlari, qutqaruv xizmatlari, qutqaruv va fuqaro muhofazasi tuzilmalari;  
5 
 
- O‘zbekiston Qizil Yarim oy jamiyatining ko‘ngillilar otryadlari (komandalari, 
guruhlari), fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari huzuridagi “Mahalla fuqaro 
muhofazasi” yig‘ma guruhlari, “Vatanparvar” mudofaaga ko‘maklashuvchi 
tashkiloti. 
Fuqaro muhofazasi qo‘shinlari FVVga bo‘ysunadi hamda o‘z tezkor 
yo‘nalishlariga muvofiq alohida davrda respublikaning muhim mudofaa va sanoat 
obyektlarida favqulodda vaziyatlarni tugatishga doir ishlarni olib boradi. 
FVVga to‘g‘ridan to‘g‘ri bo‘ysunuvchi qutqaruv tuzilmalari malakali 
mutaxassislar bilan butlangan va maxsus texnika, asbob-uskunalar, aslaha-anjomlar 
va boshqa qutqarish vositalari bilan jihozlangan, qutqaruv ishlarini avtonom rejimda 
kamida 72 soat ichida amalga oshirishga mo‘ljallangan, doimiy shay holatdagi 
qutqaruv tuzilmalarini o‘z ichiga oladi. 
FVVga tezkor bo‘ysunuvchi respublika ixtisoslashtirilgan va qutqaruv 
tuzilmalari O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligining Maxsus avariya-tiklash 
boshqarmasini, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Respublika 
shoshilinch tibbiy yordam ilmiy markazini va uning filiallarini, O‘zbekiston 
Respublikasi fuqaro aviatsiyasining qidiruv-qutqaruv xavo kemalarini, qidiruv va 
avariya-qutqaruv xizmatlari va tuzilmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari 
avtotashuvchilari hududiy uyushmalarining avtotransport va avtosanitariya 
otryadlarini, shuningdek, favqulodda vaziyatlarni tugatishga, FVDT kuchlari harakati 
va tadbirlarini ta’minlashga mo‘ljallangan FVDT funksional quyi tizimlarining 
boshqa tarkibiy bo‘linmalarini o‘z ichiga oladi. 
Vazirliklar va idoralarning harbiylashtirilgan va professional avariya-
qutqaruv, avariya-tiklash va boshqa ixtisoslashtirilgan bo‘linmalari idoraviy mansub 
obyektlarda ishlab chiqarish-texnologiya avariyalari va halokatlar bilan bog‘liq 
favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish, shuningdek, epidemiyalar, epizootiyalar va 
epifitotiyalar yuzaga kelganda maxsus vazifalarni hal etish uchun mo‘ljallangan. 
Tabiiy va texnogen xususiyatli yirik ko‘lamli favqulodda vaziyatlar yuzaga 
kelganda tezkor qutqaruv ishlarini bajarish hamda zarar ko‘rgan aholiga yordam 
ko‘rsatish uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qaroriga binoan 
5 - O‘zbekiston Qizil Yarim oy jamiyatining ko‘ngillilar otryadlari (komandalari, guruhlari), fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari huzuridagi “Mahalla fuqaro muhofazasi” yig‘ma guruhlari, “Vatanparvar” mudofaaga ko‘maklashuvchi tashkiloti. Fuqaro muhofazasi qo‘shinlari FVVga bo‘ysunadi hamda o‘z tezkor yo‘nalishlariga muvofiq alohida davrda respublikaning muhim mudofaa va sanoat obyektlarida favqulodda vaziyatlarni tugatishga doir ishlarni olib boradi. FVVga to‘g‘ridan to‘g‘ri bo‘ysunuvchi qutqaruv tuzilmalari malakali mutaxassislar bilan butlangan va maxsus texnika, asbob-uskunalar, aslaha-anjomlar va boshqa qutqarish vositalari bilan jihozlangan, qutqaruv ishlarini avtonom rejimda kamida 72 soat ichida amalga oshirishga mo‘ljallangan, doimiy shay holatdagi qutqaruv tuzilmalarini o‘z ichiga oladi. FVVga tezkor bo‘ysunuvchi respublika ixtisoslashtirilgan va qutqaruv tuzilmalari O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligining Maxsus avariya-tiklash boshqarmasini, O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Respublika shoshilinch tibbiy yordam ilmiy markazini va uning filiallarini, O‘zbekiston Respublikasi fuqaro aviatsiyasining qidiruv-qutqaruv xavo kemalarini, qidiruv va avariya-qutqaruv xizmatlari va tuzilmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari avtotashuvchilari hududiy uyushmalarining avtotransport va avtosanitariya otryadlarini, shuningdek, favqulodda vaziyatlarni tugatishga, FVDT kuchlari harakati va tadbirlarini ta’minlashga mo‘ljallangan FVDT funksional quyi tizimlarining boshqa tarkibiy bo‘linmalarini o‘z ichiga oladi. Vazirliklar va idoralarning harbiylashtirilgan va professional avariya- qutqaruv, avariya-tiklash va boshqa ixtisoslashtirilgan bo‘linmalari idoraviy mansub obyektlarda ishlab chiqarish-texnologiya avariyalari va halokatlar bilan bog‘liq favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish, shuningdek, epidemiyalar, epizootiyalar va epifitotiyalar yuzaga kelganda maxsus vazifalarni hal etish uchun mo‘ljallangan. Tabiiy va texnogen xususiyatli yirik ko‘lamli favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda tezkor qutqaruv ishlarini bajarish hamda zarar ko‘rgan aholiga yordam ko‘rsatish uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qaroriga binoan  
6 
 
O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi va Milliy gvardiyasining kimyoviy 
himoya, muhandislik-sapyor va boshqa harbiy bo‘linmalari, harbiy-transport 
aviatsiyasi hamda harbiy-tibbiy xizmat muassasalari jalb etilishi mumkin. 
Ob’ekt tuzilmalari barcha iqtisodiyot ob’ektlarida tuziladi. Ular umumiy 
yo‘nalishdagi (ixtisoslashgan) va ob’ekt xizmat tuzilmalariga bo‘linadi: 
- razvedka guruhlari, zvenolari; 
- aloqa va xabar berish guruhlari, zvenolari; 
- qutqaruv komandalari yoki guruhlari; 
- sanitar drujinalari yoki sanitar postlari; 
- jamoat tartibini saqlash guruhlari; 
- yong‘in xavfsizligi guruhlari (bo‘linma, zvenolari); 
- himoya inshootlariga xizmat ko‘rsatish bo‘yicha guruhlar yoki zvenolar); 
- avariya-texnik guruhlar; 
- radiatsion-kimyoviy nazorat postlari va boshqa tuzilmalar. 
3.FVDTning faoliyat ko‘rsatishi tartibi. Prognozlashtirilayotgan yoki yuzaga 
kelgan favqulodda vaziyatlarning holati, ko‘lamlaridan kelib chiqib muayyan bir 
hududda FVDT quyidagi rejimlardan birida faoliyat yuritadi: 
kundalik faoliyat rejimi - muayyan bir hududda, obyektda favqulodda 
vaziyatlar sodir bo‘lishi xavfi mavjud bo‘lmaganda; 
yuqori tayyorgarlik rejimi - favqulodda vaziyatlar sodir bo‘lishi xavfi yuzaga 
kelganda (tegishli darajadagi FVDT boshqaruv organlarining prognozi olinganda); 
favqulodda vaziyat rejimi - favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda va 
favqulodda vaziyatlar davrida (tegishli darajadagi FVDT boshqaruv organlaridan 
xabarnoma olinganda). 
FVDT faoliyatining yuqori tayyorgarlik va favqulodda vaziyat rejimlari 
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi 
Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining hamda tegishli 
obyektlar rahbarlarining qarorlari bilan joriy etiladi. FVDT harakatlarini 
rejalashtirishga tashkiliy-metodik rahbarlik qilishni FVV amalga oshiradi. 
 
6 O‘zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligi va Milliy gvardiyasining kimyoviy himoya, muhandislik-sapyor va boshqa harbiy bo‘linmalari, harbiy-transport aviatsiyasi hamda harbiy-tibbiy xizmat muassasalari jalb etilishi mumkin. Ob’ekt tuzilmalari barcha iqtisodiyot ob’ektlarida tuziladi. Ular umumiy yo‘nalishdagi (ixtisoslashgan) va ob’ekt xizmat tuzilmalariga bo‘linadi: - razvedka guruhlari, zvenolari; - aloqa va xabar berish guruhlari, zvenolari; - qutqaruv komandalari yoki guruhlari; - sanitar drujinalari yoki sanitar postlari; - jamoat tartibini saqlash guruhlari; - yong‘in xavfsizligi guruhlari (bo‘linma, zvenolari); - himoya inshootlariga xizmat ko‘rsatish bo‘yicha guruhlar yoki zvenolar); - avariya-texnik guruhlar; - radiatsion-kimyoviy nazorat postlari va boshqa tuzilmalar. 3.FVDTning faoliyat ko‘rsatishi tartibi. Prognozlashtirilayotgan yoki yuzaga kelgan favqulodda vaziyatlarning holati, ko‘lamlaridan kelib chiqib muayyan bir hududda FVDT quyidagi rejimlardan birida faoliyat yuritadi: kundalik faoliyat rejimi - muayyan bir hududda, obyektda favqulodda vaziyatlar sodir bo‘lishi xavfi mavjud bo‘lmaganda; yuqori tayyorgarlik rejimi - favqulodda vaziyatlar sodir bo‘lishi xavfi yuzaga kelganda (tegishli darajadagi FVDT boshqaruv organlarining prognozi olinganda); favqulodda vaziyat rejimi - favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda va favqulodda vaziyatlar davrida (tegishli darajadagi FVDT boshqaruv organlaridan xabarnoma olinganda). FVDT faoliyatining yuqori tayyorgarlik va favqulodda vaziyat rejimlari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining hamda tegishli obyektlar rahbarlarining qarorlari bilan joriy etiladi. FVDT harakatlarini rejalashtirishga tashkiliy-metodik rahbarlik qilishni FVV amalga oshiradi.