О‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT)ning tashkiliy-funksional tuzilmasi. FVDTning faoliyat kо‘rsatishi tartibi.

Yuklangan vaqt

2024-07-21

Yuklab olishlar soni

2

Sahifalar soni

6

Faytl hajmi

20,4 KB


 
 
 
 
О‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT)ning tashkiliy-funksional 
tuzilmasi. FVDTning faoliyat kо‘rsatishi tartibi. 
 
 
 
Reja: 
 
1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi. 
2. FVDTning asosiy vazifalari: 
3. FVDTning faoliyat ko‘rsatishi tartibi 
 
 
1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va 
bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi, uning maqsad va vazifalari 
O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) davlat boshqaruvi organlari, xo’jalik 
birlashmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlarning 
boshqaruv organlari, kuchlari va vositalaridan iborat tizimdir. 
2020 yil 26 avgustda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 
«O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday 
vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimini yanada takomillashtirish to‘g‘risida» 515-
son qarori qabul qilindi. Qaror bilan “O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda 
vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) 
to‘g‘risidagi Nizom”; “Vazirlik va idoralar hamda boshqa tashkilotlarning FVDT 
funksional quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish bo‘yicha funksiyalari”; “Mahalliy davlat hokimiyati organlarining FVDT 
О‘zbekiston Respublikasi favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT)ning tashkiliy-funksional tuzilmasi. FVDTning faoliyat kо‘rsatishi tartibi. Reja: 1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi. 2. FVDTning asosiy vazifalari: 3. FVDTning faoliyat ko‘rsatishi tartibi 1. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi, uning maqsad va vazifalari O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) davlat boshqaruvi organlari, xo’jalik birlashmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlarning boshqaruv organlari, kuchlari va vositalaridan iborat tizimdir. 2020 yil 26 avgustda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining «O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimini yanada takomillashtirish to‘g‘risida» 515- son qarori qabul qilindi. Qaror bilan “O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bunday vaziyatlarda harakat qilish davlat tizimi (FVDT) to‘g‘risidagi Nizom”; “Vazirlik va idoralar hamda boshqa tashkilotlarning FVDT funksional quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha funksiyalari”; “Mahalliy davlat hokimiyati organlarining FVDT
 
2 
 
hududiy quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish bo‘yicha funksiyalari” tasdiqlandi.  
Yangi tasdiqlangan Nizom O‘zbekiston Respublikasi FVDTning asosiy 
maqsadi va vazifalarini, uning tashkiliy-funksional tuzilmasini hamda faoliyat 
ko‘rsatish tartibini belgilaydi. 
FVDTning asosiy maqsadi vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda 
vaziyatlardan muhofaza qilish masalalarini hal etish kiradigan davlat boshqaruvi 
organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, xo‘jalik birlashmalari hamda boshqa 
tashkilotlar tomonidan tinchlik va alohida davrda favqulodda vaziyatlarning oldini 
olish va bartaraf etish tadbirlari samarali tashkil etilishi va amalga oshirilishini 
ta’minlashdan iborat. 
FVDTning asosiy vazifalari: 
- tinchlik va alohida davrda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan 
muhofaza qilish sohasida davlat siyosatini amalga oshirish, normativ-huquqiy 
hujjatlarni ishlab chiqish va ijrosini ta’minlash; 
- respublika hududida sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlarni 
prognozlashtirish, ularning ijtimoiy-iqtisodiy oqibatlarini baholash; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish yuzasidan 
maqsadli dasturlarni ishlab chiqish va yujrosini ta’minlash, shuningdek, ushbu soha 
bo‘yicha ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasidagi ilmiy loyihalarni amalga 
oshirish; 
- boshqaruv organlari va favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni 
bartaraf etish kuch va vositalarning doimiy tayyorligini ta’minlash; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi 
ma’lumotlarni yig‘ish, tahlil qilish, almashish, axborot tayyorlash va berish; 
- aholini, boshqaruv organlarining mansabdor shaxslarini, qutqaruv xizmatlari 
va qutqaruv tuzilmalari, shuningdek, fuqaro muhofazasi tuzilmalarini favqulodda 
vaziyatlarda harakat qilishga tayyorlash; 
- favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar 
zaxiralarini yaratish; 
2 hududiy quyi tizimida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha funksiyalari” tasdiqlandi. Yangi tasdiqlangan Nizom O‘zbekiston Respublikasi FVDTning asosiy maqsadi va vazifalarini, uning tashkiliy-funksional tuzilmasini hamda faoliyat ko‘rsatish tartibini belgilaydi. FVDTning asosiy maqsadi vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish masalalarini hal etish kiradigan davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, xo‘jalik birlashmalari hamda boshqa tashkilotlar tomonidan tinchlik va alohida davrda favqulodda vaziyatlarning oldini olish va bartaraf etish tadbirlari samarali tashkil etilishi va amalga oshirilishini ta’minlashdan iborat. FVDTning asosiy vazifalari: - tinchlik va alohida davrda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida davlat siyosatini amalga oshirish, normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqish va ijrosini ta’minlash; - respublika hududida sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlarni prognozlashtirish, ularning ijtimoiy-iqtisodiy oqibatlarini baholash; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish yuzasidan maqsadli dasturlarni ishlab chiqish va yujrosini ta’minlash, shuningdek, ushbu soha bo‘yicha ilmiy faoliyatga oid davlat dasturlari doirasidagi ilmiy loyihalarni amalga oshirish; - boshqaruv organlari va favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish kuch va vositalarning doimiy tayyorligini ta’minlash; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi ma’lumotlarni yig‘ish, tahlil qilish, almashish, axborot tayyorlash va berish; - aholini, boshqaruv organlarining mansabdor shaxslarini, qutqaruv xizmatlari va qutqaruv tuzilmalari, shuningdek, fuqaro muhofazasi tuzilmalarini favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorlash; - favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar zaxiralarini yaratish;
 
3 
 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida 
davlat ekspertizasi, nazorati va tekshiruvini amalga oshirish; 
- favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish; 
- xorijiy davlatlar hududida sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar oqibatida 
jabrlangan O‘zbekiston Respublikasi fuqarolariga yordam ko‘rsatish hamda ularni va 
halok bo‘lganlarni evakuatsiya qilish chora-tadbirlarini amalga oshirish; 
- favqulodda vaziyatlardan zarar ko‘rgan aholini ijtimoiy himoya qilishga doir 
tadbirlarni amalga oshirish; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida 
fuqarolarning, shu jumladan, ularni tugatishda bevosita qatnashgan shaxslarning 
huquq va majburiyatlarini ta’minlash; 
- aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida 
xalqaro hamkorlik qilish; 
- sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlardan sug‘urta qilishning 
maqbul tizimini ta’minlash. 
FVDT hududiy va funksional quyi tizimlari hamda axborot boshqaruv 
tuzilmasidan iborat bo’lib, respublika, mahalliy va ob’ekt darajalariga ega. 
FVDTning har bir darajasi quyidagilarga ega bo‘ladi: 
- FVDT boshqaruv organlari; 
- FVDT tezkor-boshqaruv organlari; 
- FVlarni bartaraf etish kuchlari va vositalari; 
- FVlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar zaxiralari; 
- FVlar xavfi yoki sodir bo‘lganligi haqida xabar berish va ma’lumot (axborot) 
yetkazishning avtomatlashtirilgan tizimlari. 
FVDTning hududiy quyi tizimlari o‘z ma’muriy hududlari doirasida aholini va 
hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish uchun Qoraqalpog‘iston 
Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida tashkil etiladi hamda tegishli tumanlar, 
shaharlar, shaharchalar, qishloqlar va ovullar miqyosidagi bo‘g‘inlardan iborat 
bo‘ladi. 
3 - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida davlat ekspertizasi, nazorati va tekshiruvini amalga oshirish; - favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish; - xorijiy davlatlar hududida sodir bo‘lgan favqulodda vaziyatlar oqibatida jabrlangan O‘zbekiston Respublikasi fuqarolariga yordam ko‘rsatish hamda ularni va halok bo‘lganlarni evakuatsiya qilish chora-tadbirlarini amalga oshirish; - favqulodda vaziyatlardan zarar ko‘rgan aholini ijtimoiy himoya qilishga doir tadbirlarni amalga oshirish; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida fuqarolarning, shu jumladan, ularni tugatishda bevosita qatnashgan shaxslarning huquq va majburiyatlarini ta’minlash; - aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasida xalqaro hamkorlik qilish; - sodir bo‘lishi mumkin bo‘lgan favqulodda vaziyatlardan sug‘urta qilishning maqbul tizimini ta’minlash. FVDT hududiy va funksional quyi tizimlari hamda axborot boshqaruv tuzilmasidan iborat bo’lib, respublika, mahalliy va ob’ekt darajalariga ega. FVDTning har bir darajasi quyidagilarga ega bo‘ladi: - FVDT boshqaruv organlari; - FVDT tezkor-boshqaruv organlari; - FVlarni bartaraf etish kuchlari va vositalari; - FVlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslar zaxiralari; - FVlar xavfi yoki sodir bo‘lganligi haqida xabar berish va ma’lumot (axborot) yetkazishning avtomatlashtirilgan tizimlari. FVDTning hududiy quyi tizimlari o‘z ma’muriy hududlari doirasida aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish uchun Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida tashkil etiladi hamda tegishli tumanlar, shaharlar, shaharchalar, qishloqlar va ovullar miqyosidagi bo‘g‘inlardan iborat bo‘ladi.
 
4 
 
FVDTning funksional quyi tizimlari vazirliklar, idoralar va boshqa 
tashkilotlarda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish 
bo‘yicha belgilangan funksiyalarni bajarish, shuningdek, idoraviy mansub 
obyektlarda ularning ishlab chiqarish faoliyati bilan bog‘liq favqulodda 
vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish uchun tashkil etiladi hamda FVDT 
xizmatlaridan, quyi tizimlarning davlat nazorati organlari, kuch-vositalaridan iborat 
bo‘ladi. 
FVDT boshqaruv organlari: 
- respublika darajasida — FVV markaziy apparati, FVDT tarkibiga kiruvchi 
vazirliklar va idoralar hamda boshqa tashkilotlar markaziy (boshqaruv) 
apparatlarining vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; 
- mahalliy darajada — mahalliy davlat hokimiyati organlari, Qoraqalpog‘iston 
Respublikasi, 
viloyatlar 
hamda 
Toshkent 
shahar 
Favqulodda 
vaziyatlar 
boshqarmalari, 
tumanlar 
va 
shaharlar 
favqulodda 
vaziyatlar 
bo‘limlari, 
tashkilotlarning vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza 
qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; 
- obyekt darajasida — obyektlar ma’muriyati hamda vakolatiga aholini va 
hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni bajarish 
kiradigan tarkibiy bo‘linmalari (xizmatlari, sho‘balari yoki maxsus tayinlangan 
mansabdor shaxslari)dan iborat. 
FVDTning kuch-vositalari quyidagilardan iborat bo‘ladi: 
- fuqaro muhofazasi qo‘shinlari; 
- FVVga 
to‘g‘ridan 
to‘g‘ri 
hamda 
tezkor 
bo‘ysunuvchi 
respublika 
ixtisoslashtirilgan va qutqaruv tuzilmalari; 
- vazirliklar va idoralarning professional ixtisoslashtirilgan bo‘linmalari va 
tuzilmalari, respublika, mahalliy va obyektlar darajasida FVDT hududiy va 
funksional quyi tizimlarining xizmatlari, qutqaruv xizmatlari, qutqaruv va fuqaro 
muhofazasi tuzilmalari; 
4 FVDTning funksional quyi tizimlari vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlarda aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha belgilangan funksiyalarni bajarish, shuningdek, idoraviy mansub obyektlarda ularning ishlab chiqarish faoliyati bilan bog‘liq favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish uchun tashkil etiladi hamda FVDT xizmatlaridan, quyi tizimlarning davlat nazorati organlari, kuch-vositalaridan iborat bo‘ladi. FVDT boshqaruv organlari: - respublika darajasida — FVV markaziy apparati, FVDT tarkibiga kiruvchi vazirliklar va idoralar hamda boshqa tashkilotlar markaziy (boshqaruv) apparatlarining vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; - mahalliy darajada — mahalliy davlat hokimiyati organlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar hamda Toshkent shahar Favqulodda vaziyatlar boshqarmalari, tumanlar va shaharlar favqulodda vaziyatlar bo‘limlari, tashkilotlarning vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni hal etish kiradigan bo‘linmalari; - obyekt darajasida — obyektlar ma’muriyati hamda vakolatiga aholini va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish sohasidagi vazifalarni bajarish kiradigan tarkibiy bo‘linmalari (xizmatlari, sho‘balari yoki maxsus tayinlangan mansabdor shaxslari)dan iborat. FVDTning kuch-vositalari quyidagilardan iborat bo‘ladi: - fuqaro muhofazasi qo‘shinlari; - FVVga to‘g‘ridan to‘g‘ri hamda tezkor bo‘ysunuvchi respublika ixtisoslashtirilgan va qutqaruv tuzilmalari; - vazirliklar va idoralarning professional ixtisoslashtirilgan bo‘linmalari va tuzilmalari, respublika, mahalliy va obyektlar darajasida FVDT hududiy va funksional quyi tizimlarining xizmatlari, qutqaruv xizmatlari, qutqaruv va fuqaro muhofazasi tuzilmalari;