O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASIDAGI IJTIMOIY O‘ZGARISHLAR
Reja
1.
Kuchli ijtimoiy siyosat konsepsiyasining shakllanishi.
2.
O‘zbekistonda ijtimoiy siyosatning o‘ziga xos xususiyatlari.
3.
Aholini turmush darajasini yuqori daraja ta’minlash.
4.
O‘zbekiston Respublikasi “Korrupsiyaga qarshi kurashish
to‘g‘risida”gi Qonunning mazmun-mohiyati.
O‘zbekistonda mustaqillik e’lon qilingandan so‘ng aholi turmush darajasini
yuqori daraja ta’minlash, inson manfaatlarini ro‘yobga chiqarish va uni har
tomonlama rivojlanishi uchun shart-sharoitlar yaratish maqsadida ijtimoiy
yo‘naltirilgan barqaror bozor iqtisodiyoti, ochiq tashqi siyosatga ega kuchli
demokratik huquqiy davlat va fuqarolik jamiyati barpo etish maqsadida keng
qamrovli islohotlar amalga oshirila boshlandi. Ushbu maqsadlarni amalga oshirish
uchun O‘zbekistonda mustaqillikning dastlabki davridayoq, davlat ijtimoiy
siyosatining asoslari yaratilib, amalga oshirila boshlandi. O‘zbekistonda ijtimoiy
siyosat ustuvor yo‘nalish hisoblanadi va u bosqichma-bosqich amalga oshiriladi.
O‘zbekistonda ijtimoiy siyosatning o‘ziga xos xususiyatlari mavjud bo‘lib, ular
quyidagilardan iboratdir:
♦
Ijtimoiy siyosatii o‘tkazishda davlatning boshqarish funksiyasiga
egaligi;
♦
Ijtimoiy islohotlarning bosqichma-bosqichligi;
♦
Aholining yashash darajasini keskin tushib ketishiga yo‘l qo‘ymaslik;
♦
Mahalliy o‘zini-o‘zi boshqarish idoralari mahallalar orqali aholiga
aniq manzilli ijtimoiy yordam ko‘rsatish;
♦
Ijtimoiy islohotlarning iqtisodiy va huquqiy asoslarini yaratish.
O‘zbekistonda amalga oshirilayotgan ijtimoiy siyosatning asosiy vazifalari
quyidagilardan iborat qilib belgilangan:
♦
Aholining iqtisodiy faolligini qo‘llab-quvvatlash;
♦
Mahsulot, xizmat va uy-joyning kuchli ichki iste’mol bozorini
shakllantirish;
♦
Aholining to‘lov talablarini keng miqyosda qondirish va uning
o‘sishini ta’minlash;
♦
Aholining daromad va mulkka egalik darajasining keskin
tabaqalashuvining oldini olish;
♦
Ijtimoiy xizmatlarga bo‘lgan zarur kafolatni ta’minlash.
Mamlakatimizda amalga oshirilayotgan ijtimoiy-iqtisodiy islohotlarning
maqsadi va vazifalaridan kelib chiqqan holda davlat ijtimoiy siyosati quyidagi
asosiy yo‘nalishlarda olib borilmoqda:
♦
Davlat ijtimoiy iste’mol fondlarini tashkil etish va ulardan jamiyatning
har bir a’zosining foydalanishini kafolatlaydigan qonunlarni qabul qilish;
♦
Davlatning markazlashgan ijtimoiy sug‘urta fondini tashkil etish;
♦
Ko‘rsatilgan xizmatlar va samarali mehnatlari uchun davlat tomonidan
beriladigan imtiyozlar;
♦
Ish haqi va pensiya minimumining davlat tomonidan kafolatlanishi;
♦
Ko‘p bolali oilalarga to‘lanadigan nafaqalar;
♦
Kam ta’minlangan aholi tabaqalariga moddiy yordam ko‘rsatish;
♦
Bolalikdan nogiron va boshqa mehnat qobiliyatini yo‘qotganlarni
ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash;
♦
Talabalar uchun to‘lanadigan davlat stipendiyalari;
♦
Ishsizlik nafaqasi;
♦
Eng muhim oziq-ovqat mahsulotlari turlarini belgilangan narxlarda
sotilishini ta’minlash;
♦
Ijtimoiy ahamiyatga ega bo‘lgan xizmatlar baholaridagi farqlarni
byudjet hisobidan qoplash;
♦
Ijtimoiy sohaning eng muhim tarmoqlari (sog‘liqni saqlash, ta’lim,
jismoniy tarbiya, sport va madaniyat) moddiy bazasining rivojlantirishni qo‘llab-
quvvatlash va mustahkamlash.
Demak, mamlakatimizda amalga oshirilayotgan tub demokratik islohotlar
ijtimoiy yo‘naltirilgan bozor iqtisodiyotiga asoslangan demokratik jamiyat barpo
etishga qaratilgan. Buni ijtimoiy sohadagi islohotlarni amalga oshirish orqali
ta’minlash mumkin. Chunki, har qanday jamiyatning rivojlanganlik darajasi
ijtimoiy masalalarning qay darajada hal etilayotganiga bog‘liq. Ijtimoiy masalalar
mamlakat taraqqiyotining muhim omili sifatida iqtisodiy rivojlanishga ta’sir etadi.
Shuning uchun ham O‘zbekiston Respublikasida davlat ijtimoiy siyosati ijtimoiy
islohotlarni davomli amalga oshirib borish orqali aholi turmush darajasini barqaror
o‘stirib borishdan iboratdir. Mamlakatimizda aholi daromadlari va turmush
darajasini oshirishga qaratilgan ijtimoiy siyosatning amalga oshirilishi natijasida,
aholi jon boshiga o‘rtacha to‘g‘ri kelgan pul daromadlari, ish haqi va pensiyalar
o‘sishining ijobiy dinamikasi vujudga kela boshladi. Aholining daromadlar
tarkibida yollanma ishchilarning daromadlari ulushi 2010-2017 yillarda 45,0% dan
34,3% ga kamaydi, mustaqil ravishda band bo‘lishdan olingan daromadlar ulushi
25,0% dan 34,5% ga o‘sdi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2016 yil 5 oktyabrdagi PF- 4848-
sonli “Tadbirkorlik faoliyatining jadal rivojlanishini ta’minlashga, xususiy mulkni
har tomonlama himoya qilishga va ishbilarmonlik muhitini sifat jihatidan
yaxshilashga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi farmoni doirasida
“Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi qonun qabul qilindi. Shuningdek,
kichik biznes va xususiy tadbirkorlikni yanada rivojlantirishga qaratilgan “Davlat
xaridlari to‘g‘risida”, “Davlat va xususiy sektor sherikligi to‘g‘risida”gi qonun
loyihalari hamda 30 dan ziyod qonun va me’yoriy hujjatlarni ishlab chiqish va
tasdiqlash borasida faol ishlar olib borilmoqda.
Kuchli ijtimoiy siyosat konsepsiyasining shakllanishi, bosqichlari va
rivojlantirilishi. Manzilli ijtimoiy himoya tizimining yaratilishi. Ijtimoiy sohani
rivojlantirishga yo‘naltirilgan aholi bandligi va real daromadlarini izchil oshirib
borish, sog‘liqni saqlash tizimini takomillashtirish, xotin-qizlarning ijtimoiy-
siyosiy faolligini oshirish, aholini uy-joylar bilan ta’minlash, yo‘l-transport
muhandislik-kommunikatsiya va ijtimoiy infratuzilmalarni rivojlantirish, ta’lim,
madaniyat, ilm-fan, adabiyot, san’at va sport sohalarini rivojlantirish, yoshlarga
oid davlat siyosatini takomillashtirish. Nodavlat notijorat tashkilotlarining ijtimoiy
himoya va manzilli ijtimoiy yordamni amalga oshirishdagi ishtiroki.
O‘zbekiston Respublikasi “Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi
Qonunning mazmun-mohiyati, aholining huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini
yuksaltirish, jamiyatda korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabatni
shakllantirish.
O‘zbekiston Respublikasi prezidentining 2020 yil 24 yanvarda Oliy Majlisga
yo‘llagan murojaatnomasida kambag‘allikka qarshi kurash iqtisodiy rivojlanish
siyosatimizda ustuvor vazifa etib belgilandi.
Mamlakatnmizda ijtimoiy himoyaga va yordamga muhtoj toifalarga kam
ta’minlanganlar, ko‘p bolali onlalar, nogironlar, yolg‘iz qariyalar va boshqalar
kiradi. Har qanday tuzum va jamiyatda aholining bunday toifalari u yoki bu
darajada uchraydi. Adolatli jamiyat hamisha ularni himoya qilishni o‘z zimmasiga
oladi. Shuning uchun ham O‘zbekiston o‘z mustaqilligiga erishganidan keyin
kuchli ijtimoiy siyosat yuritdi. Ijtimoiy sohaga muhim e’tibor hozirgi paytda ham
davlat siyosatining ustuvor yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi davlat
mustaqilligining yigirma olti yillik bayramiga tayyorgarlik ko‘rish va uni o‘tkazish
to‘g‘risida”gi Qarori qabul qilingan bo‘lib, bu yilgi bayram “Fidoying bo‘lgaymiz
seni, O‘zbekiston!” degan bosh g‘oyani o‘zida mujassam etgan tashkiliy-amaliy,
ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar hamda targ‘ibot-tashviqot ishlari dasturi asosida
amalga oshirilyapti. Chunki Qarorda ushbu Dasturni 2017-2021 yillarda
O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha
Harakatlar strategiyasi hamda “Xalq bilan muloqot va inson manfaatlari yili”
Davlat dasturining ma’no-mazmunidan kelib chiqqan holda tayyorlash belgilangan
edi. Bu beshta ustuvor yo‘nalishdan to‘rtinchisida aynan ijtimoiy sohani
rivojlantirish ko‘zda tutilgan. U quyidagicha bayon etilgan:
“Ijtimoiy sohani rivojlantirishga yo‘naltirilgan aholi bandligi va real
daromadlarini izchil oshirib borish, ijtimoiy himoyasi va sog‘lig‘ini saqlash
tizimini takomillashtirish, xotin-qizlarning ijtimoiy-siyosiy faolligini oshirish,
arzon uy-joylar barpo etish, yo‘l-transport, muhandislik-kommunikatsiya va
ijtimoiy infratuzilmalarni rivojlantirish hamda modernizatsiya qilish bo‘yicha
maqsadli dasturlarni amalga oshirish, ta’lim, madaniyat, ilm-fan, adabiyot, san’at
va sport sohalarini rivojlantirish, yoshlarga oid davlat siyosatini takomillashtirish”.
O‘tish davrining O‘zbekiston Respublikasi Birinchi Prezidenti Islom Karimov
tomonidan ishlab chiqilgan, jahonda “O‘zbek modeli” deb nom qozongan beshta
tamoyilning to‘rtinchisi aynan aholining murakkab demografik tarkibini hisobga
olgan holda kuchli ijtimoiy siyosat yuritishdan iborat qilib belgilangan edi. Hatto,
mamlakatimizda amalga oshirilgan islohotlar mohiyati xalqaro ekspertlar tarafidan
aynan “ijtimoiy yo‘naltirilgan bozor iqtisodiyotiga o‘tish” deb ham nomlandi. Bu
bejiz emas edi.
Chunki bir ijtimoiy-siyosiy tuzumdan boshqasiga, ayniqsa, unga mohiyatan
tamoman zid bo‘lgan ijtimoiy-siyosiy tuzumga o‘tish hamisha murakkab kechadi.
Bu aholining muayyan qismi hayotida keskin tarzda aks etadi. Bir tuzumdan
ikkinchi tuzumga o‘tayotganda, xususan, eski ishlab chiqarish tizimi, mavjud
iqtisodiy integratsiya tabiiy ravishda izdan chiqadi, ularning barini yangidan
shakllantirishga to‘g‘ri keladi. Shuningdek, mulkka egalik qilishning shakli
o‘zgaradi, davlat korxonalari, hatto, ekin yerlari egalari o‘zgaradi, ishchi kuchi
ham bevosita bozor iqtisodiyoti qonuniyatlari asosida qayta taqsimlanadi. Demak,
ijtimoiy himoyaga muxtojlar safining o‘zgarib, ya’ni kamayib-ko‘payib turishi
ham tabiiy holdir.
Shuning uchun bozor iqtisodiyotiga o‘tish jarayonida aholining himoyaga
muhtoj qismini ijtimoiy qo‘llab-quvvatlashning kafolatli tizimi yaratilmas ekan, bu
og‘ir ijtimoiy mushkulotlarga olib kelishi mumkin. Mustaqil O‘zbekistonda avval-
boshdan bu borada oqilona yo‘l tutildi.
O‘zbekiston xalqining o‘ziga xos xususiyatlari hamda ilg‘or jahon
tajribalarini mujassamlashtirgan bu taraqqiyot modeli negizida kuchli ijtimoiy
siyosat yuritish maqsadi ham yotadi.
Shunday ekan, o‘zgarishlar mohiyati ham shaxs, uning manfaatlari bilan
bevosita bog‘liq, islohotlar mas’uliyati ham to‘g‘ridan-to‘g‘ri fuqaro zimmasiga
tushadi. Ko‘rinib turibdiki, kuchli ijtimoiy himoya doimo mustaqil O‘zbekiston
davlat siyosatining ustuvor yo‘nalishlaridan biri bo‘lib keldi. Mamlakatimizda
davlat byudjetining asosiy qismi aynan ijtimoiy sohaga yo‘naltirilgan va bu qat’iy
qoidaga izchil amal qilib kelinyapti.
Birinchi Prezident I. Karimovning 1993 yili chop etilgan “O‘zbekiston -
bozor munosabatlariga o‘tishning o‘ziga xos yo‘li” kitobida mazkur besh
tamoyildan har birini sharhlash uchun bittadan maxsus bob ajratiladi. Jumladan,
“Kuchli ijtimoiy siyosat - iqtisodiy o‘zgartirishlarning ishonchli kafolati” deb
nomlangan yettinchi bobda to‘rtinchi tamoyil har taraflama va batafsil tahlil etib
berilgan.
Bu besh tamoyil Birinchi Prezident I. Karimov ta’limotida o‘z-o‘zidan yoki
birdaniga shakllanib qolmagan. Bu - uning davlatchilik borasidagi tadrijiy
tafakkuri mahsuli yanglig‘ yuzaga keldi. Buning isboti shuki, uning 1992 yili
yozilgan “O‘zbekistonning o‘z istiqlol va taraqqiyot yo‘li” asarida ilgari surilgan
ayrim qat’iy pozitsiyalarning ana shu tamoyillar bilan bevosita aloqadorligi bor.
Demak, islohotlardan ko‘zlangan bosh maqsad - xalq hayotini yaxshilash,
fuqarolarning emin-erkin yashashi, rivojlanishi, bunyodkorlik ishlari bilan faol
shug‘ullanishi, umrni unumli o‘tkazishi, turmush mazmunining boyishiga
erishishdan iborat.
1997 yildan yillarni muayyan yo‘nalish bo‘yicha nomlash an’anasi yo‘lga
qo‘yildi. O‘sha yili “Inson manfaatlari yili” bo‘lgan. Inson manfaatlari deganda
esa, avvalo, fuqarolarni ijtimoiy himoya qilish ma’nosi ko‘zda tutilgan. E’tibor
qilinsa, o‘shandan buyon har bir yilning yo‘nalishida u yoki bu tarzda aynan
ijtimoiy masala o‘rtaga qo‘yiladi. 2007 yil esa maxsus ravishda “Ijtimoiy himoya
yili” bo‘ldi.
Istiqlol yillarida ijtimoiy muhofaza muayyan tizimga aylandi. Muhtoj qatlam
va guruhlarga moddiy yordam ko‘rsatishning o‘ziga xos, ya’ni miliy mexanizmi
ishlab chiqildi. Buni adolatli amalga oshirishda qishloq, ovul va mahalla fuqarolar
yig‘inlarining mas’uliyati oshirildi. Inflyatsiyani inobatga olgan holda har yili bir
necha marotabadan davlat byudjetidan ajratiladigan maoshlar, pensiya va
stipendiyalar oshirib borilyapti. Muhtoj qatlam va guruhlarga nodavlat va jamoat
tashkilotlari tarafidan moddiy yordam ko‘rsatishning ham turli-turli shakllari
paydo bo‘ldi va bu jarayon tobora takomillashib boryapti.
2017 yilning aynan “Xalq bilan muloqot va inson manfaatlari yili” deb
nomlanishi amalda davlat siyosatining izchilligidan dalolat beradi.
Bugunga kelib mamlakatimiz o‘z taraqqiyotining muhim bosqichiga kirdi.
Ijtimoiy siyosat borasida istiqlol yillaridagi katta tajribalarga suyangan, mavjud
an’analarni izchil davom ettirgan holda yangi-yangi qadamlar tashlanyapti.
Harakatlar strategiyasi asosida ijtimoiy sohada amalga oshirilayotgan ishlar
ko‘lami esa har kanday kishini mamnun etadi. “2017 - 2021 yillarda O‘zbekiston
Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar
strategiyasini kelgusida amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Prezident
Farmoyishida muayyan ma’noda hozirgacha amalga oshirilgan ishlar sarhisob
qilindi.
Jumladan, ijtimoiy sohadagi eng muhim ishlar ham o‘z aksini topgan. Unda
qayd etilishicha, “faqatgina joriy yilning birinchi yarmida 2,7 ming kilometr
avtomobil yo‘llari qurildi va ta’mirlandi, 84 ming 300 ta ish o‘rni yaratildi. 2017 -
2020 yillarda shaharlarda energiya jihatdan samarador arzon ko‘p kvartirali uylarni
qurish va rekonstruksiya qilish dasturi amalga oshirilmokda, uning doirasida 50
ming 286 ta xonadondan iborat 1 ming 136 ta ko‘p qavatli uylarni, bundan
tashqari, namunaviy loyiha asosida qishloq joylarida 75 ming turar joylarni qurish
mo‘ljallangan”.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Bandlik sohasida davlat siyosatini
yanada takomillashtiri va mehnat organlari faoliyati samaradorligini tubdan
oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi (24.05) Farmoni qabul qilindi.
Shuningdek, O‘zbekiston Respublika Prezidentining “Aholi bandligini
ta’minlash bo‘yicha olib borilayotgan ishlar natijadorligi va samaradorligini
oshirishda mahalliy ijro hokimiyati va iqtisodiy kompleksni hududiy organlari
rahbarlarini shaxsiy mas’uliyatini oshirish chora tadbirlari to‘g‘risida” (06.05),
“Kasanachilikni yanada rivojlantirish uchun kulay sharoitlar yaratish chora-
tadbirlari to‘g‘risida” (24.05), “Madaniyat san’at tashkilotlari, ijodiy uyushmalar
va ommaviy axborot vositalari faoliyatini yanada rivojlantirish, soha xodimlari
mehnatini rag‘batlantirish bo‘yicha qo‘shimcha sharoitlar yaratishga doir chora-
tadbirlar to‘g‘risida” (14.08), “2018 - 2019 yillar, turizm sohasiki rivojlantirish
bo‘yicha birinchi navbatdagi chora-tadbirlar to‘g‘risida” (16.08) va boshqa
Qarorlari chiqdi.
Ayniqsa, aholi ijtimoiy himoyasi va sog‘lig‘ini saqlash tizimini
takomillashtirish bo‘yicha ham ko‘p ish qilindi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Shoshilinch tibbiy yordamni
yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” (16.03), “Uy-joy kommunal
xizmat ko‘rsatish tizimini boshqarishni yanada takomillashtiri chora-tadbirlari
to‘g‘risida” (18.04), “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzurida
Ichimlik suvidan foydalanishni nazorat qilish davlat inspeksiyasini tashkil etish
to‘g‘risida” (18.04), “Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish sohasida davlat
boshqaruvi tizimini takomillashtirish to‘g‘risida” (21.04), “Davlat veterinariya
xizmati boshqaruvi tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”
(01.06) va boshqa Farmonlari qabul qilindi.
Shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Sog‘liqni saqlash
sohasida xususiy sektorni yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”
(01.04), “Ikkinchi jahon urushi qatnashchilarini rag‘batlantirish to‘g‘risida”
(04.04), “Xotira va qadrlash kuniga tayyorgarlik ko‘rish va uni o‘tkazish chora-
tadbirlari to‘g‘risida” (04.04), “2017 - 2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasida
onkologiya xizmatini yanada rivojlantirish va aholiga onkologik yordam
ko‘rsatishni takomillashtirish chora-tadbirri to‘g‘risida” (04.04), “2017 - 2021
yillarda ichimlik suvi ta’minoti va kanalizatsiya tizimlarini kompleks rivojlantirish
hamda modernizatsiya qilish dasturi to‘g‘risida” (20.04), “2018 - 2022 yillarda
issiqlik ta’minoti tizimini rivojlantir dasturi to‘g‘risida” (20.04), “2017 - 2021
yillarda ko‘p xonadonli uy-joy fondini saqlash va undan foydalanish tizimini
yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” (24.04), “2017 - 2021 yillarda
yer osti suvlari zaxiralaridan oqilona foydalanishni nazorat qilish va hisobga
olishni tartibga solish chora-tadbirlari to‘g‘risida” (04.05), “Toshkent shahri
aholisiga birlamchi tibbiy-sanitariya yordami ko‘rsatishni boshqarish tizimini
yanada takomillashtirish hamda uning samaradorligi uchun rahbarlar va
mutaxassislarning kasbiy mas’uliyatini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”
(06.06), “O‘zbekiston Respublikasi aholisiga 2017 - 2021 yillarda
ixtisoslashtirilgan tibbiy yordam ko‘rsatishni yanada rivojlantirish chora-tadbirlari
to‘g‘risida” (20.06), “Aholini dori vositalari va tibbiyot buyumlari bilan ta’minlash
tizimni takomillashtirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” (17.07)
boshqa Qarorlari hamda “Nogironlarni davlat tomonidan ko‘llab-quvvatlash
tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” (01.08) Farmoyishi
chikdi.
Arzon uy-joylar barpo etish mamlakatimizda ijtimoiy sohada amalga
oshirilayotgan ishlarning insonparvarligini ko‘rsatib turibdi. Uy-joylar arzon
narxlarda qurilsa, uni sotib oluvchilar soni ko‘payadi. Eng muhimi, bu birinchi
galda aholining uy-joyga o‘ta muhtoj qatlamining manfaatlarini o‘ylagan holda
yo‘lga qo‘yildi.
Hozirgi paytda mamlakatimiz barcha mintaqalarida ikki sotixli namunali
qishloq uylarini, shuningdek, ikki-uch xonali ko‘p qavatli uylarni qurish jadal
davom ettirilyapti. Bu borada, ayniqsa, imtiyozli kreditlar joriy etilganidan aholi
bag‘oyat minnatdor.
Bugungi kunda poytaxtimiz katta uy-joy kurilishi maydoniga aylandi.
Xususan, Sergeli tumani hududida jadal sur’atlar bilan bunyod etilayotgan har
taraflama shinam, zamonaviy qulayliklarga ega arzon ko‘p qavatli uylar peshma-
pesh bitkazipyapti.
Yo‘l-transport, muhandislik-kommunikatsiya va ijtimoiy infratuzilmalarni
rivojlantirish hamda modernizatsiya qilish bo‘yicha maqsadli dasturlarni amalga
oshirish yo‘nalishiga ham jiddiy e’tibor berilyapti.
Sergeli tumanini shaharning asosiy qismi bilan bog‘lashga xizmat qilishi
mo‘ljallangan yer usti metrosining qurilayotganiga hammamiz guvohmiz. Metroga
parallel ravishda Sergelini metroning Olmazor bekatini bog‘laydigan avtomobil
yo‘li ham kuriladi. Shuningdek, Sergelini bir tomoni shahar katta Halqa yo‘liga
bog‘laydigan, ikkinchi tomoni esa Bektemir tarafga yo‘nalgan yangi magistral
yo‘lga ulaydigan yo‘l qurilishi ham jadallik bilan davom ettirilyapti.
Shahrimizning yo‘l va ko‘chalariga yangidan asfal’t yotqizilyapti.
Ta’lim, madaniyat, ilm-fan, adabiyot, san’at va sport sohalarini rivojlantirish
ijtimoiy sohaning muhim yo‘nalishini tashkil etadi.
Bu borada O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Oliy ta’lim tizimini
yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” (20.04), “2017/2018 o‘kuv yilida
O‘zbekiston Respublikasining oliy ta’lim muassasalariga o‘qishga qabul qilish
to‘g‘risida” (05.05), “Jismoniy tarbiya va ommaviy sportni yanada rivojlantirish
chora-tadbirlari to‘g‘risida” (03.06), “Ma’daniyat va san’at tashkilotlari, ijodiy
uyushmalar va ommaviy axborot vositalari faoliyatini yanada rivojlantirish, soha
xodimlari mehnatini rag‘batlantirish bo‘yicha qo‘shimcha sharoitlar yaratishga doir
chora-tadbirlar to‘g‘risida” (14.08) va boshqa Qarorlari chiqarilganini alohida kayd
etish lozim.
Yoshlarga oid davlat siyosatini takomillashtirish borasida tub burilish yuz
berdi.
2017 yilning 30 iyun kuni “Kamolot” yoshlar ijtimoiy harakatining IV
qurultoyi bo‘lib o‘tdi. Unda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat
Mirziyoev qatnashib, nutq so‘zladi. Davlatimiz rahbari yoshlar siyosatini chuqur