TARIX DARSLARINI TASHKIL ETISH VA O’QUVCHILAR BILIMINI ZAMON TALABI ASOSIDA BAHOLASHNING SAMARALI USULLARI
Yuklangan vaqt
2024-03-11
Yuklab olishlar soni
3
Sahifalar soni
13
Faytl hajmi
781,9 KB
TARIX DARSLARINI TASHKIL ETISH VA O’QUVCHILAR BILIMINI
ZAMON TALABI ASOSIDA BAHOLASHNING SAMARALI USULLARI
“KELAJAK MAKTAB
O‘QITUVCHISINING
QO‘LIDA”
-VIKTOR GYUGO.
ZAMONAVIY MAKTAB:
TA’LIM TRAYEKTORIYASI
VA YANGI KASBLAR KOMPASI
AVVALO DARS JARAYONIDA IJODIY
FIKRLAYOTGANINGIZDA, SIZ YANGI
G'OYALAR RO'YXATINI TUZING. SHUNDA
SIZ DARS JARAYONIDAN KO’ZLANGAN
MAQSADGA ERISHASIZ!
O‘z fanining asoslarini chuqur
egallagan, ilmiy
salohiyat va ma’naviy
barkamollikka ega bo‘lishi;
- O‘quv jarayonini tashkil etishda
zamonaviy axborot-
kommunikatsiya
texnologiyalardan keng
foydalanish;
HOZIRGI ZAMON PEDAGOGINING ASOSIY
TALABLARI:
- O‘quvchilarning o‘zlashtirish darajasini aniqlash va
ularning monitoringini olib borish;
HOZIRGI ZAMON PEDAGOGINING
ASOSIY TALABLARI:
- O‘quvchilarning faolligini
o‘stirish, ularning mustaqil
ta’lim olish jarayonlarini
o‘rganish, o‘qitish jarayonini
mazmunli, qiziqarli, ijodiy,
samarali bo‘lishi uchun
ta’limning interfaol
metodlarini qo‘llay bilish;
“IKKI QISMLI KUNDALIK“
TEXNOLOGIYASI
Berilgan ta’rif:
Berilgan ta’rif:
O’quvchining ta’rifi:
Navkariya-Buxoro amirligida
muntazam
qo‘shin
1. Muntazam qo‘shin
2. Amir Haydar tomonidan
tuzish
boshlangan qo‘shin
3. 1837-yilda Amir Nasrullo
tuzgan
qo‘shin
4. 3-turda tuzilgan muntazam
qo‘shin
“TABAQALASHTIRILGAN
TA’LIM
NIMA O’ZI?”
O’quvchi bu jarayonda o’zining bilim darajasini anglagan holda o’zini –o’zi baholay oladi va savol
tanlaydi.Savollar oddiylikdan murakkablikka qarab belgilanadi.Bu jarayon o’quvchini tabaqaga
ajratmaydi,balki o’z bilim darajasini anglashga ko’maklashadi.1ballni qo’lga kiritgan o’quvchi
3ballni qo’lga kiritgan o’quvchiga qarab harakat qiladi.
“UYGA VAZIFA” BERISH JARAYONI
Dars davomida 3 ball
to‘plagan o‘quvchi mavzu
oxiridagi savollarga javob
yozib kelish topshirilsa u
savollarga javob yozish
jarayonida mavzuni yana bir
karra takrorlaydi va keyingi
darsda ko‘proq ball
to‘plashga muvaffaq bo‘ladi.
Dars davomida 4ball
to‘plagan o‘quvchiga
mavzu oxiridagi
savollarga javob yozib
kelish topshirig‘idan
tashqari qo‘shimcha 5ta
test tuzib kelish
topshirilsa bu ham
o‘quvchini topqirlikka
undaydi.
Dars davomida 5ball va undan
yuqori ball to‘plagan o‘quvchiga
mavzu oxiridagi savollarga javob
yozib kelish topshirig‘idan tashqari
mavzuga oid bo‘lgan darslikdan
tashqari qo‘shimcha ma’lumotlar
topib kelish topshirilsa,o‘quvch
ham mavzuni o‘zlashtiradi,ham
qo’shimcha manba bilan ishlaydi
Men taqdim etayotgan baholash jadvalining afzalligi shundaki,dars
jarayonida bu jadval guruh sardorining qo’lida yoki agar ulgura olsangiz
doskada o’qituvchi tomonidan qayd etib borilishi ham mumkin..Baholash
jadvalida o’quvchining har bir dars bosqichidagi ishtiroki alohida ballanadi
va dars yakunida jamlanib,har bir o’quvchining alohida bali,o’rni va
guruhning o’rni ham yaqqol namoyon bo’ladi.
BAHOLASH JADVALINING
AFZALLIKLARI
BAHOLASH JADVALI:
XULOSA:
O‘qituvchi, eng avvalo, o‘quvchilarning bilim darajasi va
intellektual imkoniyatlarini hisobga olishi darkor.Sababi
bugun o’sib kelayotgan yosh avlod shunday bilim,
tafakkur sohibi bo’lishi kerakki, ertaga u qo’rqmay Vatan
yukini o’z zimmasiga ola bilsin va yurt uchun nimadir qila
olishini isbotlasin.
Ta'lim sifatiga erishish uchun: