TARIX DARSLARINI TASHKIL ETISH VA O’QUVCHILAR BILIMINI ZAMON TALABI ASOSIDA BAHOLASHNING SAMARALI USULLARI

Yuklangan vaqt

2024-03-11

Yuklab olishlar soni

2

Sahifalar soni

13

Faytl hajmi

781,9 KB


TARIX DARSLARINI TASHKIL ETISH VA O’QUVCHILAR BILIMINI 
ZAMON TALABI ASOSIDA BAHOLASHNING SAMARALI USULLARI
TARIX DARSLARINI TASHKIL ETISH VA O’QUVCHILAR BILIMINI ZAMON TALABI ASOSIDA BAHOLASHNING SAMARALI USULLARI “KELAJAK MAKTAB 
O‘QITUVCHISINING 
QO‘LIDA”
-VIKTOR GYUGO.
ZAMONAVIY MAKTAB: 
TA’LIM TRAYEKTORIYASI 
VA YANGI KASBLAR KOMPASI
“KELAJAK MAKTAB O‘QITUVCHISINING QO‘LIDA” -VIKTOR GYUGO. ZAMONAVIY MAKTAB: TA’LIM TRAYEKTORIYASI VA YANGI KASBLAR KOMPASI AVVALO DARS JARAYONIDA IJODIY 
FIKRLAYOTGANINGIZDA, SIZ YANGI 
G'OYALAR RO'YXATINI TUZING. SHUNDA 
SIZ DARS JARAYONIDAN KO’ZLANGAN 
MAQSADGA ERISHASIZ!
AVVALO DARS JARAYONIDA IJODIY FIKRLAYOTGANINGIZDA, SIZ YANGI G'OYALAR RO'YXATINI TUZING. SHUNDA SIZ DARS JARAYONIDAN KO’ZLANGAN MAQSADGA ERISHASIZ! O‘z fanining asoslarini chuqur
egallagan, ilmiy
salohiyat va ma’naviy
barkamollikka ega bo‘lishi;
- O‘quv jarayonini tashkil etishda
zamonaviy axborot-
kommunikatsiya
texnologiyalardan keng
foydalanish;
HOZIRGI ZAMON PEDAGOGINING ASOSIY 
TALABLARI:
- O‘quvchilarning o‘zlashtirish darajasini aniqlash va
ularning monitoringini olib borish;
O‘z fanining asoslarini chuqur egallagan, ilmiy salohiyat va ma’naviy barkamollikka ega bo‘lishi; - O‘quv jarayonini tashkil etishda zamonaviy axborot- kommunikatsiya texnologiyalardan keng foydalanish; HOZIRGI ZAMON PEDAGOGINING ASOSIY TALABLARI: - O‘quvchilarning o‘zlashtirish darajasini aniqlash va ularning monitoringini olib borish; HOZIRGI ZAMON PEDAGOGINING 
ASOSIY TALABLARI:
- O‘quvchilarning faolligini
o‘stirish, ularning mustaqil
ta’lim olish jarayonlarini
o‘rganish, o‘qitish jarayonini
mazmunli, qiziqarli, ijodiy, 
samarali bo‘lishi uchun
ta’limning interfaol
metodlarini qo‘llay bilish;
HOZIRGI ZAMON PEDAGOGINING ASOSIY TALABLARI: - O‘quvchilarning faolligini o‘stirish, ularning mustaqil ta’lim olish jarayonlarini o‘rganish, o‘qitish jarayonini mazmunli, qiziqarli, ijodiy, samarali bo‘lishi uchun ta’limning interfaol metodlarini qo‘llay bilish; “IKKI QISMLI KUNDALIK“ 
TEXNOLOGIYASI 
Berilgan ta’rif:
Berilgan ta’rif:
O’quvchining ta’rifi:
Navkariya-Buxoro amirligida
muntazam
qo‘shin
1. Muntazam qo‘shin
2. Amir Haydar tomonidan
tuzish
boshlangan qo‘shin
3. 1837-yilda Amir Nasrullo
tuzgan
qo‘shin
4. 3-turda tuzilgan muntazam
qo‘shin
“IKKI QISMLI KUNDALIK“ TEXNOLOGIYASI Berilgan ta’rif: Berilgan ta’rif: O’quvchining ta’rifi: Navkariya-Buxoro amirligida muntazam qo‘shin 1. Muntazam qo‘shin 2. Amir Haydar tomonidan tuzish boshlangan qo‘shin 3. 1837-yilda Amir Nasrullo tuzgan qo‘shin 4. 3-turda tuzilgan muntazam qo‘shin “TABAQALASHTIRILGAN 
TA’LIM
NIMA O’ZI?”
“TABAQALASHTIRILGAN TA’LIM NIMA O’ZI?” O’quvchi bu jarayonda o’zining bilim darajasini anglagan holda o’zini –o’zi baholay oladi va savol
tanlaydi.Savollar oddiylikdan murakkablikka qarab belgilanadi.Bu jarayon o’quvchini tabaqaga
ajratmaydi,balki o’z bilim darajasini anglashga ko’maklashadi.1ballni qo’lga kiritgan o’quvchi
3ballni qo’lga kiritgan o’quvchiga qarab harakat qiladi.
O’quvchi bu jarayonda o’zining bilim darajasini anglagan holda o’zini –o’zi baholay oladi va savol tanlaydi.Savollar oddiylikdan murakkablikka qarab belgilanadi.Bu jarayon o’quvchini tabaqaga ajratmaydi,balki o’z bilim darajasini anglashga ko’maklashadi.1ballni qo’lga kiritgan o’quvchi 3ballni qo’lga kiritgan o’quvchiga qarab harakat qiladi. “UYGA VAZIFA” BERISH JARAYONI
Dars davomida 3 ball 
to‘plagan o‘quvchi mavzu
oxiridagi savollarga javob
yozib kelish topshirilsa u 
savollarga javob yozish
jarayonida mavzuni yana bir
karra takrorlaydi va keyingi
darsda ko‘proq ball 
to‘plashga muvaffaq bo‘ladi.
Dars davomida 4ball 
to‘plagan o‘quvchiga
mavzu oxiridagi
savollarga javob yozib
kelish topshirig‘idan
tashqari qo‘shimcha 5ta 
test tuzib kelish
topshirilsa bu ham 
o‘quvchini topqirlikka
undaydi.
Dars davomida 5ball va undan
yuqori ball to‘plagan o‘quvchiga
mavzu oxiridagi savollarga javob
yozib kelish topshirig‘idan tashqari
mavzuga oid bo‘lgan darslikdan
tashqari qo‘shimcha ma’lumotlar
topib kelish topshirilsa,o‘quvch
ham mavzuni o‘zlashtiradi,ham
qo’shimcha manba bilan ishlaydi
“UYGA VAZIFA” BERISH JARAYONI Dars davomida 3 ball to‘plagan o‘quvchi mavzu oxiridagi savollarga javob yozib kelish topshirilsa u savollarga javob yozish jarayonida mavzuni yana bir karra takrorlaydi va keyingi darsda ko‘proq ball to‘plashga muvaffaq bo‘ladi. Dars davomida 4ball to‘plagan o‘quvchiga mavzu oxiridagi savollarga javob yozib kelish topshirig‘idan tashqari qo‘shimcha 5ta test tuzib kelish topshirilsa bu ham o‘quvchini topqirlikka undaydi. Dars davomida 5ball va undan yuqori ball to‘plagan o‘quvchiga mavzu oxiridagi savollarga javob yozib kelish topshirig‘idan tashqari mavzuga oid bo‘lgan darslikdan tashqari qo‘shimcha ma’lumotlar topib kelish topshirilsa,o‘quvch ham mavzuni o‘zlashtiradi,ham qo’shimcha manba bilan ishlaydi Men taqdim etayotgan baholash jadvalining afzalligi shundaki,dars
jarayonida bu jadval guruh sardorining qo’lida yoki agar ulgura olsangiz
doskada o’qituvchi tomonidan qayd etib borilishi ham mumkin..Baholash
jadvalida o’quvchining har bir dars bosqichidagi ishtiroki alohida ballanadi
va dars yakunida jamlanib,har bir o’quvchining alohida bali,o’rni va
guruhning o’rni ham yaqqol namoyon bo’ladi. 
BAHOLASH JADVALINING 
AFZALLIKLARI
Men taqdim etayotgan baholash jadvalining afzalligi shundaki,dars jarayonida bu jadval guruh sardorining qo’lida yoki agar ulgura olsangiz doskada o’qituvchi tomonidan qayd etib borilishi ham mumkin..Baholash jadvalida o’quvchining har bir dars bosqichidagi ishtiroki alohida ballanadi va dars yakunida jamlanib,har bir o’quvchining alohida bali,o’rni va guruhning o’rni ham yaqqol namoyon bo’ladi. BAHOLASH JADVALINING AFZALLIKLARI BAHOLASH JADVALI:
BAHOLASH JADVALI: XULOSA:
O‘qituvchi, eng avvalo, o‘quvchilarning bilim darajasi va
intellektual imkoniyatlarini hisobga olishi darkor.Sababi
bugun o’sib kelayotgan yosh avlod shunday bilim, 
tafakkur sohibi bo’lishi kerakki, ertaga u qo’rqmay Vatan
yukini o’z zimmasiga ola bilsin va yurt uchun nimadir qila
olishini isbotlasin.
Ta'lim sifatiga erishish uchun:
XULOSA: O‘qituvchi, eng avvalo, o‘quvchilarning bilim darajasi va intellektual imkoniyatlarini hisobga olishi darkor.Sababi bugun o’sib kelayotgan yosh avlod shunday bilim, tafakkur sohibi bo’lishi kerakki, ertaga u qo’rqmay Vatan yukini o’z zimmasiga ola bilsin va yurt uchun nimadir qila olishini isbotlasin. Ta'lim sifatiga erishish uchun: