TEXNOLOGIYA DARSLARINI TASHKIL ETISH METODIKASI

Yuklangan vaqt

2024-06-09

Yuklab olishlar soni

3

Sahifalar soni

11

Faytl hajmi

27,6 KB


Ilmiybaza.uz 
 
 
 
 
 
TEXNOLOGIYA DARSLARINI TASHKIL ETISH METODIKASI 
 
 
Reja: 
1. Texnologiya dasturi tashkil etish 
2. Texnologiya darslari ish rejasi bilan tanishish 
3. Dars ishlanmasini tuzish texnologiyasi 
4. .Amaliy mashg’ulot uchun dars ishlanmasini tuzish Texnologiya dasturi 
tashkil etish 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ilmiybaza.uz TEXNOLOGIYA DARSLARINI TASHKIL ETISH METODIKASI Reja: 1. Texnologiya dasturi tashkil etish 2. Texnologiya darslari ish rejasi bilan tanishish 3. Dars ishlanmasini tuzish texnologiyasi 4. .Amaliy mashg’ulot uchun dars ishlanmasini tuzish Texnologiya dasturi tashkil etish
Ilmiybaza.uz 
 
 
Dars ishlanmasaini tuzish bosqichlari 
1. Kirish qismi – mavzu nechanchi yil o’qitilayotganligi o’quvchilarning o’sish 
darajasiga qarab, vaqt jahitdan xiyla uzun yoki qisqa bo’lishi mumkin. Kirish qismi 
o’quvchilarni emotsional qiziqtirishi o’quvchi ishlashi lozim bo’lgan biror mehnat 
ob’ektini namoyish qilishda go’zallik hissini o’yg’otish lozim. 
O’qituvchining ko’rsatmasi – ko’rsatmalikning xilma-xil vositalarini (karton, 
maket, ish protsessining bajarilishi keng tasvirlangan shit kabilarni) qo’llab 
o’qituvchi darsini bu bosqichida o’quv ishning maqsadiga eng muvofiq izchilligi 
bilan tanishtiradi. 
O’quvchilarni topshiriqni mustaqil bajarishi – darsning asosiy qismi bo’lib, unga 
darsning 2/3 hatto 3/4 ulushi ajratiladi. Bu bosqichda o’qituvchi o’quvchilarni diqqat 
bilan kuzatib turadi, ularning ishlariga boshchilik qiladi, ish harakatlaridagi ish 
holatlari, asboblardan foydalanishdagi xatolar va kamchiliklarni kuzatadi. Bordi-yu 
ish o’quvchilarga qiyinlik qilsa, o’qituvchi o’quvchilarga o’zi bajariyotgan 
operatsiyalarga e’tibor berib turishini va uning harakatiga o’xshatib asta-sekin 
harakat qilishini aytadi. 
a) O’qituvchining ko’rsatmalariga qanday amal qilmoqda. 
b) O’quvchilarning mehnat madaniyati va sanitariya-gigiena ko’nikmalari qanday. 
v) Material qanday saqlanmoqda, o’quvchilar asboblarni qanday to’g’ri 
ishlatmoqdalar. 
g) O’quvchilar o’z usullarini qay darajada o’qib oladilar. 
Tekshirish va qat’iy baho qo’yish asosida ishni hisobga olish. 
O’qituvchi har bir bolaning ishini qisqa tavsiflab jurnalga bah qo’yadi. ( 
o’quvchilarga yorliq etiketkasi qilib tayyorlangan buyumni yopishtiradilar, yorliqqa 
ishning tugallangan vaqti, necha soat vaqt sarflaganligi, bajaruvchining familiyasi 
va ismi, sinfi aniq ko’rsatiladi. 
Uy vazifasini tushuntirish - darsning bu bosqichida darsda bajarilgan topshiriqning 
yakuni bilan bog’liq, o’qituvchi har bir o’quvchining faoliyatiga baho qo’yib, 
Ilmiybaza.uz Dars ishlanmasaini tuzish bosqichlari 1. Kirish qismi – mavzu nechanchi yil o’qitilayotganligi o’quvchilarning o’sish darajasiga qarab, vaqt jahitdan xiyla uzun yoki qisqa bo’lishi mumkin. Kirish qismi o’quvchilarni emotsional qiziqtirishi o’quvchi ishlashi lozim bo’lgan biror mehnat ob’ektini namoyish qilishda go’zallik hissini o’yg’otish lozim. O’qituvchining ko’rsatmasi – ko’rsatmalikning xilma-xil vositalarini (karton, maket, ish protsessining bajarilishi keng tasvirlangan shit kabilarni) qo’llab o’qituvchi darsini bu bosqichida o’quv ishning maqsadiga eng muvofiq izchilligi bilan tanishtiradi. O’quvchilarni topshiriqni mustaqil bajarishi – darsning asosiy qismi bo’lib, unga darsning 2/3 hatto 3/4 ulushi ajratiladi. Bu bosqichda o’qituvchi o’quvchilarni diqqat bilan kuzatib turadi, ularning ishlariga boshchilik qiladi, ish harakatlaridagi ish holatlari, asboblardan foydalanishdagi xatolar va kamchiliklarni kuzatadi. Bordi-yu ish o’quvchilarga qiyinlik qilsa, o’qituvchi o’quvchilarga o’zi bajariyotgan operatsiyalarga e’tibor berib turishini va uning harakatiga o’xshatib asta-sekin harakat qilishini aytadi. a) O’qituvchining ko’rsatmalariga qanday amal qilmoqda. b) O’quvchilarning mehnat madaniyati va sanitariya-gigiena ko’nikmalari qanday. v) Material qanday saqlanmoqda, o’quvchilar asboblarni qanday to’g’ri ishlatmoqdalar. g) O’quvchilar o’z usullarini qay darajada o’qib oladilar. Tekshirish va qat’iy baho qo’yish asosida ishni hisobga olish. O’qituvchi har bir bolaning ishini qisqa tavsiflab jurnalga bah qo’yadi. ( o’quvchilarga yorliq etiketkasi qilib tayyorlangan buyumni yopishtiradilar, yorliqqa ishning tugallangan vaqti, necha soat vaqt sarflaganligi, bajaruvchining familiyasi va ismi, sinfi aniq ko’rsatiladi. Uy vazifasini tushuntirish - darsning bu bosqichida darsda bajarilgan topshiriqning yakuni bilan bog’liq, o’qituvchi har bir o’quvchining faoliyatiga baho qo’yib,
Ilmiybaza.uz 
 
ishdagi kamchilik tomonlarini ko’rsatadi va uyga berilgan topshiriqni tushntirish 
davomida xatolarni tuzatish uchun qo’shimcha ko’rsatmalar beradi. 
 
“Assesment” texnikasi 
TEST 
1. Texnologiya darslarida axloqiy tarbiya.  
A. O’quvchilarni mehnat natijalariga hurmat 
bilan yondashishlari nazarda tutiladi.  
B. Bolalarga jamoada ishlani, o’zaro do’stona 
yordamni, 
ijodiy 
tashabbuskorlikni, 
tashkilotchilik 
qobiliyatlarini 
namoish 
qilishdan iborat.  
V. 
Mehnat ta’limi 
va 
tarbiyasi 
bilan 
o’quvchilarni mehnatga tayyorlash.  
G. O’quvchilarni mehnat kishilariga va 
mehnat natijalariga yaxshi munosabatda 
bo’lish. 
2. Texnologiya darslarida ish joyini to’g’ri 
tashkil qilish. 
A. Stol ustiga salfetka yozib, ung tomoniga 
kerakli asbob uskunalar chap tomoniga kerakli 
materiallar to’plami, old tomoniga chiqindilar 
uchun quticha, yelim va sochiq. 
 B. Stol ustiga qog’oz yozib darsga kerakli 
bo’lgan buyumlarni tayyorlab qo’yish.  
V. Bolalarni harakatlariga halaqit qilmaydigan 
qilib darsga kerakli  
narsalarni tayyorlab qo’yish. 
G.Sanitariya-gigiena, 
texnika 
xavfsizligi, 
to’g’ri o’tirish qoidasiga amal qilish. 0-5 ball 
MUAMMOLI VAZIYAT 
 Darsida 
talabalar 
oraliq 
nazorat topshiriqlarini amaliy 
bajarish 
uchun 
ish 
ish 
materiallari va ish qurollari 
olib 
kelish 
kerak. 
Lekin 
talabalarning ko’pchiligi bu 
narsalarni olib kelishmagan. 
Oraliq 
nazoratni 
hamma 
talabalar shu vaqtda bajarish 
kerak. 
Bunday 
vaziyatda 
qanday yo’l tutasiz? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ilmiybaza.uz ishdagi kamchilik tomonlarini ko’rsatadi va uyga berilgan topshiriqni tushntirish davomida xatolarni tuzatish uchun qo’shimcha ko’rsatmalar beradi. “Assesment” texnikasi TEST 1. Texnologiya darslarida axloqiy tarbiya. A. O’quvchilarni mehnat natijalariga hurmat bilan yondashishlari nazarda tutiladi. B. Bolalarga jamoada ishlani, o’zaro do’stona yordamni, ijodiy tashabbuskorlikni, tashkilotchilik qobiliyatlarini namoish qilishdan iborat. V. Mehnat ta’limi va tarbiyasi bilan o’quvchilarni mehnatga tayyorlash. G. O’quvchilarni mehnat kishilariga va mehnat natijalariga yaxshi munosabatda bo’lish. 2. Texnologiya darslarida ish joyini to’g’ri tashkil qilish. A. Stol ustiga salfetka yozib, ung tomoniga kerakli asbob uskunalar chap tomoniga kerakli materiallar to’plami, old tomoniga chiqindilar uchun quticha, yelim va sochiq. B. Stol ustiga qog’oz yozib darsga kerakli bo’lgan buyumlarni tayyorlab qo’yish. V. Bolalarni harakatlariga halaqit qilmaydigan qilib darsga kerakli narsalarni tayyorlab qo’yish. G.Sanitariya-gigiena, texnika xavfsizligi, to’g’ri o’tirish qoidasiga amal qilish. 0-5 ball MUAMMOLI VAZIYAT Darsida talabalar oraliq nazorat topshiriqlarini amaliy bajarish uchun ish ish materiallari va ish qurollari olib kelish kerak. Lekin talabalarning ko’pchiligi bu narsalarni olib kelishmagan. Oraliq nazoratni hamma talabalar shu vaqtda bajarish kerak. Bunday vaziyatda qanday yo’l tutasiz?
Ilmiybaza.uz 
 
 
1-5 ball   
SIMPTON 
1. 
Boshlang’ich sinflarda qanday ish turlari 
mavjud? 
2. 
Mehnatga 
ruhiy 
tayyorlash 
komponentlari. 
1-5 ball 
AMALIY KO’NIKMA 
1. Qog’ozga ishlov berish 
usullari - 
2.Texnika 
xafvsizligi 
qoidalari-  
1-5 ball   
Javoblar 
 
TEST 
 
1.B 
2.A 
 
MUAMMOLI VAZIYAT 
 Bunday vaziyatda o’qituvchi talabalar 
o’rtasida o’zaro do’stona yordam va 
hamma bir kishi uchun , bir kishi 
hamma uchun iborasiga amal qiladi 
SIMPTON  
-Qog’oz va karton bilan ishlash 
-Gazlama va tola turlari bilan ishlash 
-Plastillin va loy bilan ishlash 
-Konstruktorlik va modellashtirish  
 ishlari 
-Tabiiy va mahalliy materiallar bilan 
ishlash 
 
1. 
Sezish, anglash, emotsional idrok, 
diqqat, xotira, tafakkur. 
 
AMALIY KO’NIKMA 
1. 
Qog’ozga ishlov berish usullari: 
qog’ozni 
qirqish, 
yirtish, 
chizish, 
g’ijimlash, tekislash, qog’ozni ikkiga 
buklash, turtga buklash, teng buklash, 
uchburchak buklash, kvadrat shakliga 
keltirish, ikki tomonini parallel buklash, 
konvert 
shaklida 
buklash, 
do’ppi 
shaklida buklash . 
2.Qaychidan foydalanish qoidalari. 
 Bigiz bilan ishlash qoidalari 
 Pichoq bilan ishlash qoidalari. 
 Nina bilan ishlash qoidalari. 
 
 
Ilmiybaza.uz 1-5 ball SIMPTON 1. Boshlang’ich sinflarda qanday ish turlari mavjud? 2. Mehnatga ruhiy tayyorlash komponentlari. 1-5 ball AMALIY KO’NIKMA 1. Qog’ozga ishlov berish usullari - 2.Texnika xafvsizligi qoidalari- 1-5 ball Javoblar TEST 1.B 2.A MUAMMOLI VAZIYAT Bunday vaziyatda o’qituvchi talabalar o’rtasida o’zaro do’stona yordam va hamma bir kishi uchun , bir kishi hamma uchun iborasiga amal qiladi SIMPTON -Qog’oz va karton bilan ishlash -Gazlama va tola turlari bilan ishlash -Plastillin va loy bilan ishlash -Konstruktorlik va modellashtirish ishlari -Tabiiy va mahalliy materiallar bilan ishlash 1. Sezish, anglash, emotsional idrok, diqqat, xotira, tafakkur. AMALIY KO’NIKMA 1. Qog’ozga ishlov berish usullari: qog’ozni qirqish, yirtish, chizish, g’ijimlash, tekislash, qog’ozni ikkiga buklash, turtga buklash, teng buklash, uchburchak buklash, kvadrat shakliga keltirish, ikki tomonini parallel buklash, konvert shaklida buklash, do’ppi shaklida buklash . 2.Qaychidan foydalanish qoidalari. Bigiz bilan ishlash qoidalari Pichoq bilan ishlash qoidalari. Nina bilan ishlash qoidalari.
Ilmiybaza.uz 
 
 
 
 
Mavzu:Texnologiya darslarini tashkil etish metodikasi 
Reja: 
5. Texnologiya dasturi tashkil etish 
6. Texnologiya darslari ish rejasi bilan tanishish 
7. Dars ishlanmasini tuzish texnologiyasi 
8. .Amaliy mashg’ulot uchun dars ishlanmasini tuzish  
Dars ishlanmasaini tuzish bosqichlari 
1. Kirish qismi – mavzu nechanchi yil o’qitilayotganligi o’quvchilarning o’sish 
darajasiga qarab, vaqt jahitdan xiyla uzun yoki qisqa bo’lishi mumkin. Kirish qismi 
o’quvchilarni emotsional qiziqtirishi o’quvchi ishlashi lozim bo’lgan biror mehnat 
ob’ektini namoyish qilishda go’zallik hissini o’yg’otish lozim. 
O’qituvchining ko’rsatmasi – ko’rsatmalikning xilma-xil vositalarini (karton, 
maket, ish protsessining bajarilishi keng tasvirlangan shit kabilarni) qo’llab 
o’qituvchi darsini bu bosqichida o’quv ishning maqsadiga eng muvofiq izchilligi 
bilan tanishtiradi. 
O’quvchilarni topshiriqni mustaqil bajarishi – darsning asosiy qismi bo’lib, unga 
darsning 2/3 hatto 3/4 ulushi ajratiladi. Bu bosqichda o’qituvchi o’quvchilarni diqqat 
bilan kuzatib turadi, ularning ishlariga boshchilik qiladi, ish harakatlaridagi ish 
holatlari, asboblardan foydalanishdagi xatolar va kamchiliklarni kuzatadi. Bordi-yu 
ish o’quvchilarga qiyinlik qilsa, o’qituvchi o’quvchilarga o’zi bajariyotgan 
operatsiyalarga e’tibor berib turishini va uning harakatiga o’xshatib asta-sekin 
harakat qilishini aytadi. 
a) O’qituvchining ko’rsatmalariga qanday amal qilmoqda. 
b) O’quvchilarning mehnat madaniyati va sanitariya-gigiena ko’nikmalari qanday. 
v) Material qanday saqlanmoqda, o’quvchilar asboblarni qanday to’g’ri 
ishlatmoqdalar. 
g) O’quvchilar o’z usullarini qay darajada o’qib oladilar. 
Ilmiybaza.uz Mavzu:Texnologiya darslarini tashkil etish metodikasi Reja: 5. Texnologiya dasturi tashkil etish 6. Texnologiya darslari ish rejasi bilan tanishish 7. Dars ishlanmasini tuzish texnologiyasi 8. .Amaliy mashg’ulot uchun dars ishlanmasini tuzish Dars ishlanmasaini tuzish bosqichlari 1. Kirish qismi – mavzu nechanchi yil o’qitilayotganligi o’quvchilarning o’sish darajasiga qarab, vaqt jahitdan xiyla uzun yoki qisqa bo’lishi mumkin. Kirish qismi o’quvchilarni emotsional qiziqtirishi o’quvchi ishlashi lozim bo’lgan biror mehnat ob’ektini namoyish qilishda go’zallik hissini o’yg’otish lozim. O’qituvchining ko’rsatmasi – ko’rsatmalikning xilma-xil vositalarini (karton, maket, ish protsessining bajarilishi keng tasvirlangan shit kabilarni) qo’llab o’qituvchi darsini bu bosqichida o’quv ishning maqsadiga eng muvofiq izchilligi bilan tanishtiradi. O’quvchilarni topshiriqni mustaqil bajarishi – darsning asosiy qismi bo’lib, unga darsning 2/3 hatto 3/4 ulushi ajratiladi. Bu bosqichda o’qituvchi o’quvchilarni diqqat bilan kuzatib turadi, ularning ishlariga boshchilik qiladi, ish harakatlaridagi ish holatlari, asboblardan foydalanishdagi xatolar va kamchiliklarni kuzatadi. Bordi-yu ish o’quvchilarga qiyinlik qilsa, o’qituvchi o’quvchilarga o’zi bajariyotgan operatsiyalarga e’tibor berib turishini va uning harakatiga o’xshatib asta-sekin harakat qilishini aytadi. a) O’qituvchining ko’rsatmalariga qanday amal qilmoqda. b) O’quvchilarning mehnat madaniyati va sanitariya-gigiena ko’nikmalari qanday. v) Material qanday saqlanmoqda, o’quvchilar asboblarni qanday to’g’ri ishlatmoqdalar. g) O’quvchilar o’z usullarini qay darajada o’qib oladilar.
Ilmiybaza.uz 
 
Tekshirish va qat’iy baho qo’yish asosida ishni hisobga olish. 
O’qituvchi har bir bolaning ishini qisqa tavsiflab jurnalga bah qo’yadi. ( 
o’quvchilarga yorliq etiketkasi qilib tayyorlangan buyumni yopishtiradilar, yorliqqa 
ishning tugallangan vaqti, necha soat vaqt sarflaganligi, bajaruvchining familiyasi 
va ismi, sinfi aniq ko’rsatiladi. 
Uy vazifasini tushuntirish - darsning bu bosqichida darsda bajarilgan topshiriqning 
yakuni bilan bog’liq, o’qituvchi har bir o’quvchining faoliyatiga baho qo’yib, 
ishdagi kamchilik tomonlarini ko’rsatadi va uyga berilgan topshiriqni tushntirish 
davomida xatolarni tuzatish uchun qo’shimcha ko’rsatmalar beradi. 
 
“Assesment” texnikasi 
TEST 
1. Texnologiya darslarida axloqiy tarbiya.  
A. O’quvchilarni mehnat natijalariga hurmat 
bilan yondashishlari nazarda tutiladi.  
B. Bolalarga jamoada ishlani, o’zaro do’stona 
yordamni, 
ijodiy 
tashabbuskorlikni, 
tashkilotchilik 
qobiliyatlarini 
namoish 
qilishdan iborat.  
V. 
Mehnat ta’limi 
va 
tarbiyasi 
bilan 
o’quvchilarni mehnatga tayyorlash.  
G. O’quvchilarni mehnat kishilariga va 
mehnat natijalariga yaxshi munosabatda 
bo’lish. 
2. Texnologiya darslarida ish joyini to’g’ri 
tashkil qilish. 
A. Stol ustiga salfetka yozib, ung tomoniga 
kerakli asbob uskunalar chap tomoniga kerakli 
materiallar to’plami, old tomoniga chiqindilar 
uchun quticha, yelim va sochiq. 
MUAMMOLI VAZIYAT 
 Darsida 
talabalar 
oraliq 
nazorat topshiriqlarini amaliy 
bajarish 
uchun 
ish 
ish 
materiallari va ish qurollari 
olib 
kelish 
kerak. 
Lekin 
talabalarning ko’pchiligi bu 
narsalarni olib kelishmagan. 
Oraliq 
nazoratni 
hamma 
talabalar shu vaqtda bajarish 
kerak. 
Bunday 
vaziyatda 
qanday yo’l tutasiz? 
 
 
 
 
 
 
 
Ilmiybaza.uz Tekshirish va qat’iy baho qo’yish asosida ishni hisobga olish. O’qituvchi har bir bolaning ishini qisqa tavsiflab jurnalga bah qo’yadi. ( o’quvchilarga yorliq etiketkasi qilib tayyorlangan buyumni yopishtiradilar, yorliqqa ishning tugallangan vaqti, necha soat vaqt sarflaganligi, bajaruvchining familiyasi va ismi, sinfi aniq ko’rsatiladi. Uy vazifasini tushuntirish - darsning bu bosqichida darsda bajarilgan topshiriqning yakuni bilan bog’liq, o’qituvchi har bir o’quvchining faoliyatiga baho qo’yib, ishdagi kamchilik tomonlarini ko’rsatadi va uyga berilgan topshiriqni tushntirish davomida xatolarni tuzatish uchun qo’shimcha ko’rsatmalar beradi. “Assesment” texnikasi TEST 1. Texnologiya darslarida axloqiy tarbiya. A. O’quvchilarni mehnat natijalariga hurmat bilan yondashishlari nazarda tutiladi. B. Bolalarga jamoada ishlani, o’zaro do’stona yordamni, ijodiy tashabbuskorlikni, tashkilotchilik qobiliyatlarini namoish qilishdan iborat. V. Mehnat ta’limi va tarbiyasi bilan o’quvchilarni mehnatga tayyorlash. G. O’quvchilarni mehnat kishilariga va mehnat natijalariga yaxshi munosabatda bo’lish. 2. Texnologiya darslarida ish joyini to’g’ri tashkil qilish. A. Stol ustiga salfetka yozib, ung tomoniga kerakli asbob uskunalar chap tomoniga kerakli materiallar to’plami, old tomoniga chiqindilar uchun quticha, yelim va sochiq. MUAMMOLI VAZIYAT Darsida talabalar oraliq nazorat topshiriqlarini amaliy bajarish uchun ish ish materiallari va ish qurollari olib kelish kerak. Lekin talabalarning ko’pchiligi bu narsalarni olib kelishmagan. Oraliq nazoratni hamma talabalar shu vaqtda bajarish kerak. Bunday vaziyatda qanday yo’l tutasiz?
Ilmiybaza.uz 
 
 B. Stol ustiga qog’oz yozib darsga kerakli 
bo’lgan buyumlarni tayyorlab qo’yish.  
V. Bolalarni harakatlariga halaqit qilmaydigan 
qilib darsga kerakli  
narsalarni tayyorlab qo’yish. 
G.Sanitariya-gigiena, 
texnika 
xavfsizligi, 
to’g’ri o’tirish qoidasiga amal qilish. 0-5 ball 
 
 
 
 
 
 
 
 
1-5 ball   
SIMPTON 
3. 
Boshlang’ich sinflarda qanday ish turlari 
mavjud? 
4. 
Mehnatga 
ruhiy 
tayyorlash 
komponentlari. 
1-5 ball 
AMALIY KO’NIKMA 
1. Qog’ozga ishlov berish 
usullari - 
2.Texnika 
xafvsizligi 
qoidalari-  
1-5 ball   
Javoblar 
 
TEST 
 
1.B 
2.A 
 
MUAMMOLI VAZIYAT 
 Bunday vaziyatda o’qituvchi talabalar 
o’rtasida o’zaro do’stona yordam va 
hamma bir kishi uchun , bir kishi 
hamma uchun iborasiga amal qiladi 
SIMPTON  
-Qog’oz va karton bilan ishlash 
-Gazlama va tola turlari bilan ishlash 
-Plastillin va loy bilan ishlash 
-Konstruktorlik va modellashtirish  
 ishlari 
-Tabiiy va mahalliy materiallar bilan 
ishlash 
AMALIY KO’NIKMA 
2. 
Qog’ozga ishlov berish usullari: 
qog’ozni 
qirqish, 
yirtish, 
chizish, 
g’ijimlash, tekislash, qog’ozni ikkiga 
buklash, turtga buklash, teng buklash, 
uchburchak buklash, kvadrat shakliga 
keltirish, ikki tomonini parallel buklash, 
Ilmiybaza.uz B. Stol ustiga qog’oz yozib darsga kerakli bo’lgan buyumlarni tayyorlab qo’yish. V. Bolalarni harakatlariga halaqit qilmaydigan qilib darsga kerakli narsalarni tayyorlab qo’yish. G.Sanitariya-gigiena, texnika xavfsizligi, to’g’ri o’tirish qoidasiga amal qilish. 0-5 ball 1-5 ball SIMPTON 3. Boshlang’ich sinflarda qanday ish turlari mavjud? 4. Mehnatga ruhiy tayyorlash komponentlari. 1-5 ball AMALIY KO’NIKMA 1. Qog’ozga ishlov berish usullari - 2.Texnika xafvsizligi qoidalari- 1-5 ball Javoblar TEST 1.B 2.A MUAMMOLI VAZIYAT Bunday vaziyatda o’qituvchi talabalar o’rtasida o’zaro do’stona yordam va hamma bir kishi uchun , bir kishi hamma uchun iborasiga amal qiladi SIMPTON -Qog’oz va karton bilan ishlash -Gazlama va tola turlari bilan ishlash -Plastillin va loy bilan ishlash -Konstruktorlik va modellashtirish ishlari -Tabiiy va mahalliy materiallar bilan ishlash AMALIY KO’NIKMA 2. Qog’ozga ishlov berish usullari: qog’ozni qirqish, yirtish, chizish, g’ijimlash, tekislash, qog’ozni ikkiga buklash, turtga buklash, teng buklash, uchburchak buklash, kvadrat shakliga keltirish, ikki tomonini parallel buklash,