To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida tasvirlash

Yuklangan vaqt

2024-03-08

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

10

Faytl hajmi

2,7 MB


Mavzu:  “To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida 
tasvirlash”  
Darsning ta’limiy maqsadi: 
O’quvchilarga To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida 
tasvirlash, og`zaki va yozma usulda yechimlar topishni o`quvchilar ongiga singdirish.  
TK 3: O`zini o`zi  rivojlantirish kompetensiyasi : 
 
To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida tasvirlashni 
hayot tajribasida qo’llay olish 
FK 1: Matematik mazmundagi umumiy  kompetensiyasi : 
 
Og’zaki va yozma hisoblash malakalarini oshirish   
 
Darsning tarbiyaviy maqsadi: 
O’quvchilarga aqliy mehnat berish bilan birga estetik ruxda tarbiyalash.   
TK 5: Milliy va umummadaniy kompetensiyasi : 
Yaxshi va yomon odatlarni bir-biridan farqlay olish.  
 
Darsning rivojlantiruvchi maqsadi. 
O’quvchilarni o`gzaki va yozma xisoblash malakalarini rivojlantirish.  
TK 2: Axborotlar bilan ishlash kompetensiyasi : 
Darsda kitob bilan ishlay olish, o`rganilayotgan mavzuni, kerakli qoidani, misol va 
masalalarni tartib bilan bajarish, darsda o’rganilgan uslublarni hayotga tadbiq etishga 
o’rgatish. 
 
Dars turi: 
O’quvchilarda yangi bilim, ko’nikma va malakalarni shakllantirish. 
 
Dars metodi: 
Ilg’or pedagogik texnologiyalarga asoslangan interfaol metodlar, tushuntirish, kichik 
guruhlar bilan ishlash,amaliy bajarish. 
Darsning jihozi: 
3-sinf Matematika darsligi, baholash kartochkalari, doska, mavzuga oid ko`rgazmali 
qurollar, kodoskop,slayd doskalari, kompyuter. 
 
Mavzu: “To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida tasvirlash” Darsning ta’limiy maqsadi: O’quvchilarga To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida tasvirlash, og`zaki va yozma usulda yechimlar topishni o`quvchilar ongiga singdirish. TK 3: O`zini o`zi rivojlantirish kompetensiyasi : To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida tasvirlashni hayot tajribasida qo’llay olish FK 1: Matematik mazmundagi umumiy kompetensiyasi : Og’zaki va yozma hisoblash malakalarini oshirish Darsning tarbiyaviy maqsadi: O’quvchilarga aqliy mehnat berish bilan birga estetik ruxda tarbiyalash. TK 5: Milliy va umummadaniy kompetensiyasi : Yaxshi va yomon odatlarni bir-biridan farqlay olish. Darsning rivojlantiruvchi maqsadi. O’quvchilarni o`gzaki va yozma xisoblash malakalarini rivojlantirish. TK 2: Axborotlar bilan ishlash kompetensiyasi : Darsda kitob bilan ishlay olish, o`rganilayotgan mavzuni, kerakli qoidani, misol va masalalarni tartib bilan bajarish, darsda o’rganilgan uslublarni hayotga tadbiq etishga o’rgatish. Dars turi: O’quvchilarda yangi bilim, ko’nikma va malakalarni shakllantirish. Dars metodi: Ilg’or pedagogik texnologiyalarga asoslangan interfaol metodlar, tushuntirish, kichik guruhlar bilan ishlash,amaliy bajarish. Darsning jihozi: 3-sinf Matematika darsligi, baholash kartochkalari, doska, mavzuga oid ko`rgazmali qurollar, kodoskop,slayd doskalari, kompyuter. Darsning texnologik xaritasi: 
 
DARSNING TEXNOLOGIK XARITASI 
 
T/R Darsning 
bosqichlari 
Dars vaqti 
taqsimoti 
Dars mazmuni 
1 
 
Tashkiliy qism 
 
5 daqiqa 
a) Salomlashish 
b) Davomatni tekshirish 
c) Ob-havoni aniqlash  
d) Siyosiy va ma`naviy savol 
javob o`tkazish  
2 
Kirish 
12 daqiqa 
1. O’tilgan mavzuni 
o’zlashtirilganini tekshirish 
2. O’tilgan mavzuni 
mustaxkamlash 
3 
Asosiy qism 
15 daqiqa 
Mavzu: “To`rt xonali sonlarni 
xona birliklari yig`indisi 
ko`rinishida tasvirlash” 
4 
Mustahkamlash 10 daqiqa 
a) Tarqatma materiallar, jadvallar 
bilan ishlash 
b) O’quvchilarni  rag’batlantirish 
5 
Yakuniy qism 
3 daqiqa 
1. O’quvchilarni baholash 
2. Uyga vazifa 
 
 
 
Darsning texnologik xaritasi: DARSNING TEXNOLOGIK XARITASI T/R Darsning bosqichlari Dars vaqti taqsimoti Dars mazmuni 1 Tashkiliy qism 5 daqiqa a) Salomlashish b) Davomatni tekshirish c) Ob-havoni aniqlash d) Siyosiy va ma`naviy savol javob o`tkazish 2 Kirish 12 daqiqa 1. O’tilgan mavzuni o’zlashtirilganini tekshirish 2. O’tilgan mavzuni mustaxkamlash 3 Asosiy qism 15 daqiqa Mavzu: “To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida tasvirlash” 4 Mustahkamlash 10 daqiqa a) Tarqatma materiallar, jadvallar bilan ishlash b) O’quvchilarni rag’batlantirish 5 Yakuniy qism 3 daqiqa 1. O’quvchilarni baholash 2. Uyga vazifa I. Tashkiliy qism.  
Salomlashish, davomatni aniqlash, navbatchi axboroti, dars maqsadi 
bilan tanishtirish.  
O`quvchilar: Assalomu alaykum. 
O`qituvchi: Va alaykum assalom 
 
 
Salom bilan boshlaymiz,  
 
 
Bilsang odob va ahloq  
 
 
Salom bilan begona  
 
 
Bo`lar tezda do`st-o`rtoq  
- Bolajonlar omonmisiz 
Hozir darsga tayyormisiz  
O`quvchilar:  
Ustoz bizlar omonmiz  
 
 
 
Bugungi darsga tayyormiz 
O`qituvchi:  
Katta raxmat sizlarga,  
 
 
 
Ishonchimni oqlaysiz 
 
 
 
Aytingchi menga sizlar, 
 
 
 
Hozir darsimiz nima? 
O`quvchi:  
Bizning quvnoq davraga, 
 
 
 
Xush kelibsiz marhabo. 
 
 
 
Matematika darsi bilan, 
 
 
 
Hamroh bo`ling doimo. 
O`quvchi:  
Matematika kerak, 
 
 
 
Har bir o`g`il va qizga. 
 
 
 
Aqlni va fkirni, 
 
 
 
Soladi yaxshi izga. 
 
 
 
Bu fan bizning do`ztimiz, 
I. Tashkiliy qism. Salomlashish, davomatni aniqlash, navbatchi axboroti, dars maqsadi bilan tanishtirish. O`quvchilar: Assalomu alaykum. O`qituvchi: Va alaykum assalom Salom bilan boshlaymiz, Bilsang odob va ahloq Salom bilan begona Bo`lar tezda do`st-o`rtoq - Bolajonlar omonmisiz Hozir darsga tayyormisiz O`quvchilar: Ustoz bizlar omonmiz Bugungi darsga tayyormiz O`qituvchi: Katta raxmat sizlarga, Ishonchimni oqlaysiz Aytingchi menga sizlar, Hozir darsimiz nima? O`quvchi: Bizning quvnoq davraga, Xush kelibsiz marhabo. Matematika darsi bilan, Hamroh bo`ling doimo. O`quvchi: Matematika kerak, Har bir o`g`il va qizga. Aqlni va fkirni, Soladi yaxshi izga. Bu fan bizning do`ztimiz,  
 
 
Mo`jizalar makoni. 
 
 
 
Inoq bo`lib o`ssa kim. 
 
 
 
Ortar ilmu imkoni 
O`quvchi:  
Matematika asli, 
 
 
 
Erur fanlarning shoxi. 
 
 
 
O`rgandik to`rt amalni, 
 
 
 
Masala ham misolni. 
O`quvchi:  
Geometrik shakllar, 
 
 
 
Bilan to`liq fkirlar. 
 
 
 
Kvadrat ham to`rtburchak, 
 
 
 
Doira ham uchburchak. 
O`quvchi:  
Yaxshi tanish bizlarga, 
 
 
 
O`g`il hamda qizlarga. 
 
 
 
Hammasini bilamiz, 
 
 
 
To`g`ri chiziq chizamiz. 
O`quvchi:  
Tez yechib tenglamani, 
 
 
 
Lol qilamiz hammani. 
 
 
 
Sira bekor yurmaymiz, 
 
 
 
Dangasalik qilmaymiz. 
 
O`qituvchi: Sinfda kim navbatchi? (navbatchi axboroti tinglanadi) 
O`qituvchi: Bugungi kundagi dunyo va O`zekistondagi bo`layotgan 
yangiliklar bilan tanishtirishni so`raydi.   
O`quvchilar: 
Xozirgi kundagi bo`layotgan dunyo yangiliklari bilan 
o`quvchilarni tanishtiradi.  
O`qituvchi: O`quvchilar!  bugun nechanchi sana? 
 
 
 
Mo`jizalar makoni. Inoq bo`lib o`ssa kim. Ortar ilmu imkoni O`quvchi: Matematika asli, Erur fanlarning shoxi. O`rgandik to`rt amalni, Masala ham misolni. O`quvchi: Geometrik shakllar, Bilan to`liq fkirlar. Kvadrat ham to`rtburchak, Doira ham uchburchak. O`quvchi: Yaxshi tanish bizlarga, O`g`il hamda qizlarga. Hammasini bilamiz, To`g`ri chiziq chizamiz. O`quvchi: Tez yechib tenglamani, Lol qilamiz hammani. Sira bekor yurmaymiz, Dangasalik qilmaymiz. O`qituvchi: Sinfda kim navbatchi? (navbatchi axboroti tinglanadi) O`qituvchi: Bugungi kundagi dunyo va O`zekistondagi bo`layotgan yangiliklar bilan tanishtirishni so`raydi. O`quvchilar: Xozirgi kundagi bo`layotgan dunyo yangiliklari bilan o`quvchilarni tanishtiradi. O`qituvchi: O`quvchilar! bugun nechanchi sana? O`quvchi: Bugungi sana va hafta kunini aytishadi. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
O`qituvchi: Bugungi sanaga oid muhim sanalardan qaysilarni bilamiz. 
O`quvchilar yuqorida berilgan klasterni to`ldirilmagan variantiga o`z 
qo`llari bilan yozib chiqadilar. So`ng o`quvchilarni yozganlari eshttirilib 
qo`shimcha tarzda slaydda ham namiyosh etiladi.  
O`quvchilarni uch guruhga bo`lib ularni nomlab olinadi. 
Gurruxlar Vatanimiz ramzlari haqida she`rlar aytin unga ta`rif beradilar. 
1-guruh: DONOLAR. 
 
 
 
16 
1993 yildan buyon 16-
sentyabr kuni 
Bahoviddin 
Naqshbandning 
tug`ilgan kuni 
nishonlanadi 
1992 yil 16-fevral kuni 
Halqaro iqtisodiy 
hamkorlik tashkilotiga 
O`zbekiston a`zo bo`ldi 
 
 
16-sentyabr Yunesko 
ta`limi kuni 
 
 
 
16-noyabr Xalqaro 
bag`rikenglik kuni 
16-dekabr 1992 yilda 
Turkiya Davlati 
O`zbekistonni 
mustaqil davlat deb 
tan olgan 
O`quvchi: Bugungi sana va hafta kunini aytishadi. O`qituvchi: Bugungi sanaga oid muhim sanalardan qaysilarni bilamiz. O`quvchilar yuqorida berilgan klasterni to`ldirilmagan variantiga o`z qo`llari bilan yozib chiqadilar. So`ng o`quvchilarni yozganlari eshttirilib qo`shimcha tarzda slaydda ham namiyosh etiladi. O`quvchilarni uch guruhga bo`lib ularni nomlab olinadi. Gurruxlar Vatanimiz ramzlari haqida she`rlar aytin unga ta`rif beradilar. 1-guruh: DONOLAR. 16 1993 yildan buyon 16- sentyabr kuni Bahoviddin Naqshbandning tug`ilgan kuni nishonlanadi 1992 yil 16-fevral kuni Halqaro iqtisodiy hamkorlik tashkilotiga O`zbekiston a`zo bo`ldi 16-sentyabr Yunesko ta`limi kuni 16-noyabr Xalqaro bag`rikenglik kuni 16-dekabr 1992 yilda Turkiya Davlati O`zbekistonni mustaqil davlat deb tan olgan 2-guruh: TOPQIRLAR 
 
 
3-guruh: ZIYRAKLAR 
 
 
Yuqoridagi guruhlar o`z nomlariga she`riy usulda shior aytadilar. 
So`ng har bir gruhux o`z vakilini ko`rsatadi. 1 nafardan o`quvchilar 
mustaqil holda (oq qog`ozga) matematik maqollar yozishda bellashdilar. 
Shu tarzda kichik guruhlar bilan ishlanadi. 
MATEMATIK MAQOLLAR 
- Sanamay, sakkiz dema 
- Etti o`lchab, bir kes 
2-guruh: TOPQIRLAR 3-guruh: ZIYRAKLAR Yuqoridagi guruhlar o`z nomlariga she`riy usulda shior aytadilar. So`ng har bir gruhux o`z vakilini ko`rsatadi. 1 nafardan o`quvchilar mustaqil holda (oq qog`ozga) matematik maqollar yozishda bellashdilar. Shu tarzda kichik guruhlar bilan ishlanadi. MATEMATIK MAQOLLAR - Sanamay, sakkiz dema - Etti o`lchab, bir kes - Yaxshi otga bir qamchi, yomon otga ming qamchi shu kabi 
maqollarni oq qog`ozga yozib chiqadilar.  
Qolgan guruh o`quvchilari matematik misollarni yechish bilan birga 
aql charhi o`yini orqali ifodani yechadilar.  
O`qituvchi:  Mana endi aqlimizni ham charxlab oldik. O`tgan darsda 
berilgan uy vazifalarini ochamiz men tekshirib chiqaman deb 
o`quvchilar har kim o`zi bajargan topshiriqni ko`rib chiqadi.  
II. O`tilgan mavzuni mustakamlash. 
O`qituvchi: Biz o`tgan darsda berilgan topshiriqlar va masalalarni 
o`quvchilar bilan birgalikda qaytarib ko`nikma malakalarimizni 
mustahkamlaydi. 
Yangi mavzu bayoni. 
“To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida 
tasvirlash”. 
1-misol. 6928, 5692, 3506, 9280, 2045, 5700, 6008 sonlarini xona 
birliklarini ayting. 
O`qituvchi: 
O`quvchilarga 
yuqoridagi 
misollardan 
birini  
sinchiklab tushuntirib beriladi. O`qituvchi tomonidan amalda ko`rsatib 
beriladi. 
6928 sonini xona birliklari ko`rinishida quyidagicha tushutiradi  
 
 
 
  
Qolgan misolda ishtirok etgan sonlarni ham o`quvchilar mustaqil 
ravishda xona birliklari ko`rinishida og`zaki yechadilar.  
 
6 ta minglik  
 
 
9 ta yuzlik  
 
 
2 ta o`nlik 
8 ta birlik 
- Yaxshi otga bir qamchi, yomon otga ming qamchi shu kabi maqollarni oq qog`ozga yozib chiqadilar. Qolgan guruh o`quvchilari matematik misollarni yechish bilan birga aql charhi o`yini orqali ifodani yechadilar. O`qituvchi: Mana endi aqlimizni ham charxlab oldik. O`tgan darsda berilgan uy vazifalarini ochamiz men tekshirib chiqaman deb o`quvchilar har kim o`zi bajargan topshiriqni ko`rib chiqadi. II. O`tilgan mavzuni mustakamlash. O`qituvchi: Biz o`tgan darsda berilgan topshiriqlar va masalalarni o`quvchilar bilan birgalikda qaytarib ko`nikma malakalarimizni mustahkamlaydi. Yangi mavzu bayoni. “To`rt xonali sonlarni xona birliklari yig`indisi ko`rinishida tasvirlash”. 1-misol. 6928, 5692, 3506, 9280, 2045, 5700, 6008 sonlarini xona birliklarini ayting. O`qituvchi: O`quvchilarga yuqoridagi misollardan birini sinchiklab tushuntirib beriladi. O`qituvchi tomonidan amalda ko`rsatib beriladi. 6928 sonini xona birliklari ko`rinishida quyidagicha tushutiradi Qolgan misolda ishtirok etgan sonlarni ham o`quvchilar mustaqil ravishda xona birliklari ko`rinishida og`zaki yechadilar. 6 ta minglik 9 ta yuzlik 2 ta o`nlik 8 ta birlik 2-misol. Sonlarni xona birliklarining yi`gindisi ko`rinishida yozing. 
2847, 4540, 5604, 9300, 3502, 6531. Bu sonlarda nechta birlik, nechta 
o`nlik, nechta yuzlik va nechta minglik borligini yozma ifodalaydilar.  
Yuqoridagi misolda keltirilgar sonlarni guruxlarga taqsimlab beriladi va 
na`munada ko`rsatilganidek yozishlari talab etiladi. Birinchi bo`lib 
misollarni yechib bo`lgan gurux o`qituvchi tomonidan rag`batlantiriladi.   
 Na`muna: 2847=2000+800+40+7.  
3-misol. Xona birliklari yig`indisini son bilan ifodalang va yozing.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4-masala. 1-samolyot 1 soatda 430 km, 2-samolyot 450 km uchadi. Ular 
aeraportdan bir vaqtda qarama-qarshi yo`nalishda uchsa, 2 soatdan so`ng 
ular orasidagi masofa necha km bo`ladi.  
Yuqorida keltirilgan masallani o`qituvchi o`quvchilarga oldindan 
tayyorlangan slayd orqali namoyish etadi.  
 
22000000++4400++33==22004433 
55000000++5500==55005500 
22000000++880000++9900==22889900 
66000000++440000++11==66440011 
88000000++44==88000044 
99000000++330000==99330000 
2-misol. Sonlarni xona birliklarining yi`gindisi ko`rinishida yozing. 2847, 4540, 5604, 9300, 3502, 6531. Bu sonlarda nechta birlik, nechta o`nlik, nechta yuzlik va nechta minglik borligini yozma ifodalaydilar. Yuqoridagi misolda keltirilgar sonlarni guruxlarga taqsimlab beriladi va na`munada ko`rsatilganidek yozishlari talab etiladi. Birinchi bo`lib misollarni yechib bo`lgan gurux o`qituvchi tomonidan rag`batlantiriladi. Na`muna: 2847=2000+800+40+7. 3-misol. Xona birliklari yig`indisini son bilan ifodalang va yozing. 4-masala. 1-samolyot 1 soatda 430 km, 2-samolyot 450 km uchadi. Ular aeraportdan bir vaqtda qarama-qarshi yo`nalishda uchsa, 2 soatdan so`ng ular orasidagi masofa necha km bo`ladi. Yuqorida keltirilgan masallani o`qituvchi o`quvchilarga oldindan tayyorlangan slayd orqali namoyish etadi. 22000000++4400++33==22004433 55000000++5500==55005500 22000000++880000++9900==22889900 66000000++440000++11==66440011 88000000++44==88000044 99000000++330000==99330000                
 
1 soatda 430 km uchadi. 
 
 
1 soatda 450 km uchadi. 
Yechish. 430*2+450*2=1760  
Javob: ular orasidagi masofa 1760 km ni tashkil etadi.  
Dam olish daqiqasi: O`quvchilar harakatlangan holda quyidagi 
misralarni o`qiydilar.       
 
Men ham polvon bo`laman  
Katta toshlar ko`tarib 
Har kun ertalab turib  
Fiskultura bir, ikki, uch 
Bilagimga to`lmoqda kuch 
 
5-misol. Siniq chiziqning uzunligini mm larda hisoblang.  
 
 
 
 
 
 
6-misol. Bo`sh kataklar o`rniga mos raqamlar qo`ying.  Bu misolni 
o`quvchilar mustaqil ravishda bajaradilar, o`qituvchi nazorat qiladi.  
   
III. Yangi mavzuni mustahkamlash. 
 
KO`ZLAR UXLAYAPTI, QO`LLAR ISHLAYAPTI.  
Maqsad o`quvchiga qo`llar orqali sezish, taqqoslashni o`rgatadi. O`yinda 
xar hil uzunlikdagi qalam, cho`p, karton qog`ozdan kesilgan 
tasmachalardan foydalaniladi, o`quvchilar predmetlarni ko`radi bir-
biridan farq qiladi. Keyin o`qituvchi 1 ta o`quvchini chaqirib: “Topchi,  
1 soatda 430 km uchadi. 1 soatda 450 km uchadi. Yechish. 430*2+450*2=1760 Javob: ular orasidagi masofa 1760 km ni tashkil etadi. Dam olish daqiqasi: O`quvchilar harakatlangan holda quyidagi misralarni o`qiydilar. Men ham polvon bo`laman Katta toshlar ko`tarib Har kun ertalab turib Fiskultura bir, ikki, uch Bilagimga to`lmoqda kuch 5-misol. Siniq chiziqning uzunligini mm larda hisoblang. 6-misol. Bo`sh kataklar o`rniga mos raqamlar qo`ying. Bu misolni o`quvchilar mustaqil ravishda bajaradilar, o`qituvchi nazorat qiladi. III. Yangi mavzuni mustahkamlash. KO`ZLAR UXLAYAPTI, QO`LLAR ISHLAYAPTI. Maqsad o`quvchiga qo`llar orqali sezish, taqqoslashni o`rgatadi. O`yinda xar hil uzunlikdagi qalam, cho`p, karton qog`ozdan kesilgan tasmachalardan foydalaniladi, o`quvchilar predmetlarni ko`radi bir- biridan farq qiladi. Keyin o`qituvchi 1 ta o`quvchini chaqirib: “Topchi, men senga qaysi qalamni berdim. Uzun qalamnimi yoki qisqa 
qalamnimi?” qolgan o`quvchilar kuzatadilar.  
  
IV. Darsga yakun yasash va baxolash 
Darsga sust qatnashgan o`quvchilardan dars davomida nimalarni bilib 
olgani haqida so`raladi. Guruhlarga dars davomida necha ball 
to`plaganlari hisoblanib g`olib guruh aniqlanadi.   
1-guruh: DONOLAR  
- 
 
ball 
2-guruh: TOPQIRLAR 
- 
 
ball 
3-guruh: ZIYRAKLAR 
- 
 
ball 
Faol ishtirok etgan o`quvchilar baholanadi va rag`batlantiriladi. 
V. Uyga vazifa berish 
Uyga vazifa qilib 7-8 misol va masalalar slayd orqali o`quvchilarga topshiriq qilib 
beriladi, hamda ularning bajarish tartibi o`qituvchi tomonidan tushuntiriladi  
 
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR 
 
1. 3-sinf “Matematika” darsligi .S. Burxonov O`. Hudoyberdiev, 
N.Ro`ziqulova, L. Goibova. 2019 yil 
2. 3-sinf “Matematika” metodik qo`llanmasi. 2019 yil  
3. “Boshlang`ich ta`lim” jurnali. 2019-2020 yil sonlaridan   
 
men senga qaysi qalamni berdim. Uzun qalamnimi yoki qisqa qalamnimi?” qolgan o`quvchilar kuzatadilar. IV. Darsga yakun yasash va baxolash Darsga sust qatnashgan o`quvchilardan dars davomida nimalarni bilib olgani haqida so`raladi. Guruhlarga dars davomida necha ball to`plaganlari hisoblanib g`olib guruh aniqlanadi. 1-guruh: DONOLAR - ball 2-guruh: TOPQIRLAR - ball 3-guruh: ZIYRAKLAR - ball Faol ishtirok etgan o`quvchilar baholanadi va rag`batlantiriladi. V. Uyga vazifa berish Uyga vazifa qilib 7-8 misol va masalalar slayd orqali o`quvchilarga topshiriq qilib beriladi, hamda ularning bajarish tartibi o`qituvchi tomonidan tushuntiriladi FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR 1. 3-sinf “Matematika” darsligi .S. Burxonov O`. Hudoyberdiev, N.Ro`ziqulova, L. Goibova. 2019 yil 2. 3-sinf “Matematika” metodik qo`llanmasi. 2019 yil 3. “Boshlang`ich ta`lim” jurnali. 2019-2020 yil sonlaridan