TRANSPORT XIZMATLARINI AMALGA OSHIRISHDA XAVFSIZLIKNI TAMINLASH.

Time

Yuklangan vaqt

2025-11-08

Downloads

Yuklab olishlar soni

0

Pages

Sahifalar soni

3

File size

Fayl hajmi

18,9 KB


TRANSPORT XIZMATLARINI AMALGA OSHIRISHDA
XAVFSIZLIKNI TAMINLASH.
Reja:
1. Turistlarga tibbiy yordam ko‘rsatilishini ta’minlash.
2. Turizmda sug‘urta.
3. Turizmda xavfsizlikning boshqa masalalari.
4. Tariflar va unda ro‘yxatdan o‘tish tartibi
Logotip
TRANSPORT XIZMATLARINI AMALGA OSHIRISHDA XAVFSIZLIKNI TAMINLASH. Reja: 1. Turistlarga tibbiy yordam ko‘rsatilishini ta’minlash. 2. Turizmda sug‘urta. 3. Turizmda xavfsizlikning boshqa masalalari. 4. Tariflar va unda ro‘yxatdan o‘tish tartibi
1. TURISTLARGA TIBBIY YORDAM KO‘RSATILISHINI
TA’MINLASH
Xavfsizlik – muhim va qadimgi tushuncha. U turistga ovqatlanish va
uxlashdek zarur. SHu sababli sayohatlar paytida turistlarning xavfsizligini
ta’minlash turistik firmaning bosh vazifasidir. Turistlar xavfsizligini ta’minlash
uchun turistik tashkilotlar kompleks tadbirlarni amalga oshiradi. Bunda dam
olish va sayohat joylaridagi siyosiy vaziyatning barqarorligi, shu joylarning
ekologik birinchi darajali ahamiyatga ega. Mazkur omillar me’yor darajasida
bo‘lmagan holda turizm ancha mashaqqatli va xavflidir.
Bunday hollarda sayohat mamlakati (mintaqasi)dagi ekologik va siyosiy
vaziyat to‘g‘risida  turistlarga  haqqoniy  va  to‘liq  axborot  berish  juda
muhimdir.  Agar  turistik firma siyosiy va ekologik jihatdan beqaror
hududlarda xavfsizlikni kafolatlay olmasa, mazkur mintaqalarga sayohatlar
kamayadi.  Bunga  misollar  juda  ko‘p.  Masalan,  Fors ko‘rfazidagi  urush
paytida mazkur mintaqa mamlakatlariga sayohatlar o‘sha davrda 90% ga
kamaydi. Bugungi kunda sobiq YUgoslavii hududida va Kavkazda shunday
vaziyatni kuzatish mumkin. Ekologik jihatdan beqaror hududlar (Ukraina va
Belorussiyaning ba’zi bir hududlari)ga sayohatlar tashkil etilmaydi.
Turist o‘ziga notanish joyga, ko‘pincha boshqa mamlakatga safar qiladi.
Bu erning iqlimini, sayohatda o‘ziga qanday buyumlar, himoya vositalari,
dori-darmonlar kerak bo‘lishini u ko‘pincha bilmaydi. Tildagi tafovut tufayli
joyda mo‘ljal olishga u qiynaladi. Turistga sayohatda nima kerak bo‘ilishi
ko‘zda  tutish  va  unga  foydali maslahatlar berish turistik firmaning
vazifasidir.
Bunga  turistik  biznes  bilan  yaqin  hamkorlikda  ish  olib  boruvchi
AQSHning "Pepto-Bismol"  tibbiyot  kompaniyasi  tajribasini  misol  qilib
keltirish  mumkin.  Uning "Sayohatchiga  maslahatlar"  (Travelers  Advisory)
nomli bukleti turistik yo‘llanma sotib olgan har bir turistga bepul taqdim
Logotip
1. TURISTLARGA TIBBIY YORDAM KO‘RSATILISHINI TA’MINLASH Xavfsizlik – muhim va qadimgi tushuncha. U turistga ovqatlanish va uxlashdek zarur. SHu sababli sayohatlar paytida turistlarning xavfsizligini ta’minlash turistik firmaning bosh vazifasidir. Turistlar xavfsizligini ta’minlash uchun turistik tashkilotlar kompleks tadbirlarni amalga oshiradi. Bunda dam olish va sayohat joylaridagi siyosiy vaziyatning barqarorligi, shu joylarning ekologik birinchi darajali ahamiyatga ega. Mazkur omillar me’yor darajasida bo‘lmagan holda turizm ancha mashaqqatli va xavflidir. Bunday hollarda sayohat mamlakati (mintaqasi)dagi ekologik va siyosiy vaziyat to‘g‘risida turistlarga haqqoniy va to‘liq axborot berish juda muhimdir. Agar turistik firma siyosiy va ekologik jihatdan beqaror hududlarda xavfsizlikni kafolatlay olmasa, mazkur mintaqalarga sayohatlar kamayadi. Bunga misollar juda ko‘p. Masalan, Fors ko‘rfazidagi urush paytida mazkur mintaqa mamlakatlariga sayohatlar o‘sha davrda 90% ga kamaydi. Bugungi kunda sobiq YUgoslavii hududida va Kavkazda shunday vaziyatni kuzatish mumkin. Ekologik jihatdan beqaror hududlar (Ukraina va Belorussiyaning ba’zi bir hududlari)ga sayohatlar tashkil etilmaydi. Turist o‘ziga notanish joyga, ko‘pincha boshqa mamlakatga safar qiladi. Bu erning iqlimini, sayohatda o‘ziga qanday buyumlar, himoya vositalari, dori-darmonlar kerak bo‘lishini u ko‘pincha bilmaydi. Tildagi tafovut tufayli joyda mo‘ljal olishga u qiynaladi. Turistga sayohatda nima kerak bo‘ilishi ko‘zda tutish va unga foydali maslahatlar berish turistik firmaning vazifasidir. Bunga turistik biznes bilan yaqin hamkorlikda ish olib boruvchi AQSHning "Pepto-Bismol" tibbiyot kompaniyasi tajribasini misol qilib keltirish mumkin. Uning "Sayohatchiga maslahatlar" (Travelers Advisory) nomli bukleti turistik yo‘llanma sotib olgan har bir turistga bepul taqdim