UMUMIY O‘RTA TA’LIM MAKTABLARIDA METOD BIRLASHMALAR FAOLIYATINI TASHKIL ETISH (Metodbirlashma yig‘ma jildlariga qo`yilgan talablar)
Yuklangan vaqt
2024-05-18
Yuklab olishlar soni
1
Sahifalar soni
21
Faytl hajmi
43,7 KB
Ilmiybaza.uz
UMUMIY O‘RTA TA’LIM MAKTABLARIDA METOD
BIRLASHMALAR FAOLIYATINI TASHKIL ETISH
Reja:
1. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida metod birlashmalar faoliyatini tashkil etish
metodikasi.
2. Metodbirlashma yig‘ma jildlariga qo`yilgan talablar.
3. Umumta’lim maktablarida metod birlashmalar faoliyatini tizimli tashkil etish
yuzasidan tavsiya.
Ilmiybaza.uz
Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida boshlang‘ich ta’lim, sinf rahbarlari yo‘nalishi
hamda
fanlar
yoki
bir-biriga
yaqin
bo‘lgan
fanlar
turkumi
bo‘yicha
metodbirlashmalari faoliyat ko‘rsatadi va Metodbirlashma ishi maktab pedagogika
kengashi qarori asosida tashkil etiladi, uning ish rejasi metod kengash raisi bilan
kelishilgan holda maktab direktori tomonidan tasdiqlanadi.
Maktabning har bir o‘qituvchisi (o‘rindoshlik tariqasida ishlayotgan o‘qituvchilar
ham) o‘z yo‘nalishlari yoki tegishli fan turkumi bo‘yicha) Metodbirlashmaga a’zo
bo‘lishlari shart. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida Metodbirlashmalar boshlang‘ich
ta’lim, sinf rahbari yo‘nalishi bo‘yicha bitta, 5-11-sinflarda esa o‘quv rejasida alohida
fanlar bo‘yicha tashkil etiladi. Agar u yoki bu fan bo‘yicha o‘qituvchilar soni uch nafardan
kam bo‘lsa, u holda ushbu fan o‘qituvchilari shu turkumdagi fan o‘qituvchilari bilan
birgalikda bitta metodbirlashmaga birlashadilar. Metodbirlashmaga rahbar maktab
pedagogika kengashi qaroriga asosan ijodkor va tajribali o‘qituvchilardan maktab
direktorining buyrug‘i bilan tayinlanadi.
Metodbirlashmalarning faoliyati direktorning o‘quv (metodik) ishlari bo‘yicha
o‘rinbosari rahbarligidagi maktab metodika kengashi tomonidan muvofiqlashtirilib
boriladi. Har bir fan va yo‘nalish bo‘yicha metodbirlashmaning rahbari maktab metodika
kengashining a’zosi hisoblanadi.
Metodbirlashma reja asosida ish yuritadi, ish reja maktabning ish rejasida o’z aksini
topishi lozim. Metodik mavzu o‘qituvchining kasbiy o‘z ustida ishlash rejasini nazarda
tutgan holda, pedagogik jamoa a’zolari tomonidan qabul qilinishi lozim. Metodbirlashma
yig‘ilishi bir oyda kamida bir marta o‘tkaziladi. Metodbirlashma yig‘ilishlarida
belgilangan masalalar ko‘rib chiqiladi va qarorlar qabul qilinadi. Yig‘ilishlar bayoni
alohida daftarga yozib boriladi. Sahifalanib maktab rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
Metodbirlashmalar turli mavzularda seminar-mashg‘ulotlar, ma’lum mavzularga
bag‘ishlangan turkum ochiq daslarni tashkil qiladi. O‘quv yili oxirida metodbirlashma
faoliyatiga oid barcha hujjatlar direktorining o‘quv (metodika) ishlari bo‘yicha o‘rinbosari
tomonidan tahlil qilinadi. Yig‘ilish bayonlari daftari, birlashma ish rejasi va hisoboti
Ilmiybaza.uz
maktabda 3 yil muddatda saqlanadi.
Metodbirlashmaning har bir a’zosi: har bir o‘qituvchi kamida bitta metodika
birlashmaga a’zo bo‘lishi va kasbiy mahoratini oshirishga qaratilgan individual dasturga
ega bo‘lish; metodbirlashma o‘tkazadigan kengashlarda, tadbirlarda qatnashish; kasbiy
mahoratini oshirishga intilish; pedagogning huquqiy-me’yoriy faoliyatini bilish va unga
amal qilish; pedagogik faoliyatida o‘z-o‘zini tahlil qilib borishi kerak.
METODBIRLASHMA YIG‘MA JILDIDA QUYIDAGI HUJJATLAR BO‘LISHI
SHART:
Metodbirlashma a’zolari haqida ma’lumot (obektivka, pasport, diplom, malaka toifa
to‘g‘risida sertifikat, malaka oshirganligi to‘g‘risida sertifikat, qayta tayyorlov, rangli
rasm)
O‘qituvchilar haqida umumiy ma’lumot
№
FISH
Tug‘ilgan
yili
Tamomlag
an oliygohi
va yili
Diplom
bo‘yicha
mutaxassisl
igi
Malaka
toifasi
Ped staj
Mala
ka oshirgan
yili
Qayta
tayyorlovd
an
o‘tgan
vaqti
va
sertifikat
raqami
Usta
ma
Telef
on
Pasp
ort seriyasi
1
Maktab direktori______________________
__________________________
imzo F.I.SH
Metod kengash raisi______________________
__________________________
imzo F.I.SH
Metodbirlashma
raisi______________________
___________________________
METODBIRLASHMA FAOLIYATIGA ALOQADOR BO‘LGAN
O‘QUV-METODIK HUJJATLAR NUSHASI;
Ilmiybaza.uz
Uzluksiz metodik xizmat ko‘rsatish tizimini takomillashtirish to‘g‘risidagi
Nizomning 11-ilovasi
metodbirlashmaga yuqori tashkilotlardan kelib tushgan o‘quv-metodik
hujjatlar nusxasi.
Fan oyligini tashkil etish yuzasidan TXTMFMTTEB xati va hokazo
Dars ishlanmalar (Qog‘oz va elektron nusxada)
Test va nazorat materiallari (Qog‘oz va elektron nusxada, taqrizi bilan)
Metodbirlashma hujjatlarining yig‘ma jildida quyidagi yo‘nalishlarda olib borilgan
ishlar o‘z aksini topgan bo‘lishi lozim.
YA’NI:
I.O‘QITUVCHILARNI MALAKA OSHIRISH KURSLARIGA JALB QILINISHI
Yig‘ma jildning mazkur bo‘limida o‘qituvchilarning kasbiy va metodik mahoratini
hamda malakasini oshirishini monitoringi va malaka oshirishga yuboradigan
o‘qituvchilarning istiqbol rejasi hamda malaka oshirishdan qaytgan o‘qituvchilarning
hisobotini o‘z vaqtida metodbirlashma yig‘ilishlarida tinglab borilishi va ularning
taqdimotlari haqidagi ma’lumotlar o‘z aksini topgan bo‘ladi.
II.Ta’lim jarayonida axborot kommunikatsion texnologiyalarini tadbiq etilishi
Yig‘ma jildning mazkur bo‘limida o`‘qituvchilarning AKTdan foydalana olishlari
yuzasidan ma’lumot
№
F.I.SH
Word
Excel
Power
point
Internet
Jami
5 ball
5 ball
5
ball
5
ball
20
ball
1
2
Maktab direktori ________________ F.I.SH imzo
Metod kengash raisi______________ F.I.SH imzo
Metodbirlashma raisi____________ F.I.SH imzo
Ilmiybaza.uz
O‘qituvchilarning AKTdan foydalanish ko‘nikmalarini shakllantirish borasida
maxsus kurslariga jalb qilinganliklari va Dars jarayonida axborot kommunikatsion
texnologiyalaridan ununmli foydalanilagn holda tashkil etiladigan darslar jadvali (har bir
o‘qituvchi yiliga 4-5 marotaba) haqidagi ma’lumotlar o‘z aksini topgan bo‘ladi.
III. PEDAGOGLARNING IJODKORLIK YO‘NALISHIDAGI IZLANISHLARI
Yig‘ma jildning mazkur bo‘limida o‘qituvchilarning ijodkorlik yo‘nalishidagi
izlanishlarni rivojlantirish va birlashtirish, o‘qituvchining darsiga, tarbiyaviy soatiga,
darsdan tashqari tadbirlariga qo‘yiladigan yagona talablari va ta’lim-tarbiya jarayonida
tatbiq etilishi hamda o‘quvchilar va ularning ota-onalari uchun metodik yo‘riqnoma,
ishlanmalar haqidagi ma’lumotlar o‘z aksini topgan bo‘ladi.
IV. MAHORAT USTAXONASI
“Tasdiqlayman”
_______-sonli umumta’lim maktab direktori
______________________________F.I.SH.
O‘qituvchilar dars jadvali
№ O‘
qituvchin
ing F.I.O
soat
Dus
hanba
Se
shanba
Chor
shanba
Pay
shanba
J
uma
s
hanba
1
1
2
3
4
5
6
Maktab direktori________
imzo F.I.SH
Metod kengash raisi_______________ ____ F.I.SH
Ilmiybaza.uz
imzo
Metodbirlashma raisi______________________ __________
imzo F.I.SH
Izoh: Mazkur dars jadvalida o‘qituvchilarning bo‘sh vaqtlarida o‘zaro dars
tahlillarini tashkillashtirilishi maqsadga muvofiq
Pedagogik texnologiyalar amalda
Metod kengash raisi_______ imzo F.I.SH
Metodbirlashma raisi_________________imzo F.I.SH
Izoh: Ushbu ma’lumotda ko‘rsatilgan pedtexnologiyalar yosh o‘qituvchilar va
metodik yordamga muhtoj bo‘lgan o‘qituvchilar uchun va o‘zaro ish tajriba almashinish
uchun qo‘llanma sifatida berilishi maqsadga muvofiq
Murakkab fanni o‘rganman
№
O‘quvchilar
uchun
o‘zlashtirilish
murakkab bo‘lgan
mavzular nomi
O‘quvchilar uchun o‘zlashtirilish murakkab
bo‘lgan mavzularni o‘qitilishida ijobiy natijalarga
erishishning metodlari
1
2
Metod kengash raisi______________________ ___________________ F.I.SH
№
Pedagogik
texnologiyalar
nomi
Pedagogik
texnologiyalarning
qo‘llanilish
tartibi (batafsil)
1
2
Ilmiybaza.uz
imzo
Metodbirlashma raisi____________ ___________________________ F.I. SH
imzo
Izoh: Ushbu ma’lumotda ko‘rsatilgan mavzularni o‘qitilishining samarali yo‘llari
va metodlari batafsil yoritilishi, qanday qo‘shimcha adabiyotlardan foydalanishi yosh
o‘qituvchilar va metodik yordamga muhtoj bo‘lgan o‘qituvchilar uchun va o‘zaro ish
tajriba almashinish uchun qo‘llanma sifatida berilishi maqsadga muvofiq
Dars tahlillari monitoringi
№
Dars
kuzatilgan
o‘qituvchining
F.I.SH
Mavzu va
sinf
Tahlil
yuzasidan
qisqacha tafsilot
Aniqlangan
kamchilik
yuzasidan amalga
oshirilgan ishlar
1
Yutug‘i:
Kamchiligi:
Berilgan
metodik
tavsiya:
Dars
tahlili
qilgan
o‘qituvchi F.I.SH (imzo)
2
YUtug‘i:
Kamchiligi:
Berilgan
metodik
tavsiya:
Dars
tahlili
qilgan
o‘qituvchi F.I.SH (imzo)
3
YUtug‘i:
Kamchiligi:
Berilgan
metodik
tavsiya:
Ilmiybaza.uz
Izoh: Ushbu ma’lumotda o‘qituvchilarning pedagogik faoliyatlari tahlili olib
boriladi.
Ko‘rgazma va ko‘rsatmali vositalardan foydalanish bo‘yicha metodik tavsiyalar
Dars jarayonida qo‘llaniladigan ko‘rgazma va ko‘rsatmali hamda tarqatma
vositalardan
nusxalari
(kichraytirilgan
holatda)
bo‘lishi,
ushbu
vositalarga
o‘qituvchilarning taqrizlari ko‘rsatilgan bo‘lishi kerak.
Ya’ni, ushbu ko‘rgazmali qurol darsning qaysi bosqichida
qo‘llanilishi, uning ijobiy tomonlari to‘g‘risida batafsil ma’lumot.
O‘qituvchining F.I.SH
Metod kengash raisi______________________ mzo F.I .SH
Metodbirlashma raisi___________________ imzo F.I. SH
O‘quv dasturi, darslik, metodik qo‘llanma va boshqa metodik ishlarning yangi
nashrlarini, shuningdek, fanga doir maqolalarni o‘rganilganligi va muhokama qilinganligi.
Ushbu yo‘nalishda O‘quv dasturi, darslik, metodik qo‘llanma va boshqa metodik
ishlarning yangi nashrlarini, shuningdek, fanga doir maqolalarni doimiy metodbirlashma
yig‘ilishlarida muhokama qilib borishlari va bayonnomalarda o‘z aksini topishi muhim.
Shuningdek metodbirlashma a’zolari kamida bir yild bir marta ta’lim oid gazeta va
jurnallarda o‘z maqollalari yoki dars ishlanmalarini namoyon qilib borishlari kerak.
Shu bilan bir qatorda, maktab saytida o‘qituvchilarning dars ishlanmalarini va
metodik tavsiyalarini ham yangilab borish maqsadga muvofiq.
Ijodiy xizmat safarlari
O‘qituvchilarning malaka oshirish, axborot almashuv tizimini hamda o‘z ustida
ishlashini yanada yaxshilash maqsadida ijodiy xizmat safarlari (seminar va turli tadbirlar)
bo‘yicha hisobotlarini eshitilganligi va ular haqiad o‘rtoqlashib borishlarini ham yoritib
borishlari kerak.
Dars
tahlili
qilgan
o‘qituvchi F.I.SH (imzo)
Ilmiybaza.uz
Fan o‘qituvchilarining metod birlashmasi o‘quv kabinetlari holatini kuzatilganligi
va uning rivojlanishini rejalashtirilganligi. O‘quvchilarning dars jarayonida texnika
xavfsizlik qoidalariga rioya qilish talablarini ishlab chiqilganligi va nazorat qililinishi
haqidagi ma’lumotlar o‘z aksini topgan bo‘ladi.
V. USTOZ-SHOGIRD
Yig‘ma jildning mazkur bo‘limida ustoz va shogirdlarni mashg‘ulot o‘tishlari uchun
sharoit yaratilganligi, dars jadvalining metod kunlarga qo‘yilishini ta’minlanganligi;
ustaxonaning samarali ishlashini tashkil etish, ustaxonaning did bilan bezatilganligi,
kerakli ko‘rgazmali qurollar bilan ta’minlanishida amaliy yordam berilganligi;
kerakli asbob-uskunalar, laboratoriya jihozlari, materiallar, ko‘rgazmali qurollar,
texnika vositalari kabi jihozlardan foydalanishida amaliy yordam berilganligi;
Ustoz va shogirdlarning amalga oshirgan ishlari yuzasidan hisobotlarini eshitish va
takliflar berilganligi;
Xalq ta’limi muassasalari faoliyatini metodik ta’minlash va tashkil etish tuman
(shahar) bo‘limiga taklif va xulosalarni taqdim etilganligi haqidagi ma’lumotlar o‘z aksini
topgan bo‘ladi.
Yig‘ma jildning mazkur bo‘limida o‘quvchilarning DTS va o‘quv dasturi hajmi
doirasida bilimlarini, mavjud mezonlarga rioya etishni nazorat qilinganligi, sinfdan-sinfga
ko‘chirish bo‘yicha yakuniy nazorat ishlarini, attestatsiya materiallarini tasdiqlanganligi
va ko‘rib-chiqib muhokama qilinganligi, fanlarning o‘qitilishi bo‘yicha maktab ichki
nazorati natijasi bo‘yicha tanishib, tahlil qilinganligi hamda o‘quvchilar bilim
samaradaorligi monitoringi tahlili (3 yillik) to‘g‘risidagi ma’lumotlar o‘z aksini topgan
bo‘ladi.
2019-2020 o‘quv yilida umumta’lim maktabida ___- chorakda o‘tkazilgan ichki
monitoring natijalari yuzasidan _________fani bo‘yicha tahlili
№
fanidan
dars
beradigan
o‘qituvchining
F.I.SH
Sinflar
5a
5b
6a
7b
9g
Ilmiybaza.uz
1
75%
73%
...
...
..
Metod kengash raisi_______ imzo F.I. SH
Metodbirlashma raisi__________imzo F.I. SH
“Tasdiqlayman”
_______-sonli
umumta’lim
maktab
direktori
__________________________F.I.SH.
20__-20___ o‘quv yilida umumta’lim maktabida ___chorakda o‘tkazilgan ichki
monitoring natijalari yuzasidan ______fani bo‘yicha o‘quvchilar bilimida aniqlangan
bo‘shliqlar
Metod kengash raisi___
___ imzo F.I. SH
Metodbirlashma raisi___imzo F.I .SH
Izoh: Ushbu ma’lumotda ko‘rsatilgan mavzularni o‘quvchilarga to‘liq etkazilishi
yuzasidan ilg‘or ish tajribali o‘qituchilar tomonidan tavsiyalar ishlab chiqilishi,
o‘qituvchilarning kundalik dars ishlanmalarida alohida ko‘rsatilib o‘tilishi va
bo‘shliqlarni to‘ldirish bo‘yicha samarali ishlar olib borilayotganligi ko‘rsatib o‘tilishi
maqsadga muvofiq bo‘ladi
2019-2020 o‘quv yilida umumta’lim maktabida ___- chorakda o‘tkazilgan ichki
monitoring natijalari (yoki shahar yoki tuman tomonidan o‘tkazilgan tashqi monitoring
natijalari) yuzasidan _________fani bo‘yicha o‘quvchilar bilimida aniqlangan
bo‘shliqlarni baratarf etish yuzasidan chora-tadbirlar rejasi
№
Belgilangan vazifalar
Ijrochi
Muddat
№
Sinf
O‘quvchilar
bilimida
aniqlangan
bo‘shliqlar
yuzasidan mavzular
1
Ilmiybaza.uz
1
2
Metod kengash raisi______________ _____ imzo F.I .SH
Metodbirlashma raisi____________ imzo F.I. SH
Izoh: Chora tadbir aniq maqsadga yo‘naltirilgan bo‘lshishi muhim
VIII. FAN OYLIGI
Fan oyligi xujjatlarining yig‘ma jildida hujjatlar quyidagi tartibda bo‘lishi kerak.
Tuman xalq ta’limi muassasalari faoliyatini metodik ta’minlash va tashkil etish
bo‘limi tomonidan taqdim etilgan fan oyligini tashkil etish to‘g‘risidagi xat.
Tuman xalq ta’limi muassasalari faoliyatini metodik ta’minlash va tashkil etish
bo‘limi tomonidan taqdim etilgan fan oyligini tashkil etish to‘g‘risidagi xat asosida maktab
tomonidan ishlab chiqilgan buyruqdan ko‘chirma.
Umumta’lim maktabining fan oyligini o‘tkazish to‘g‘risidagi chora-tadbirlar rejasi.
CHora-tadbirlar rejada eng avvalambor mazkur fan oyligini o‘tkazish va chora tadbir
ishlab chiqilishi metodbirlashma yig‘ilishida muhokama qilinishi (metodbirlashma
bayonnomalar daftarida qayd qilinsin),
Tasdiqlayman”
_______-sonli
umumta’lim
maktab
direktori
___________________F.I.SH.
Fan oyligida o‘tkaziladigan ochiq darslar rejasi
№
Dars
o‘tiladigan sinf
Mavzu
Sana
O‘qituvchining
F.I.SH
Metod kengash raisi__________ imzo F.I. SH
Metodbirlashma raisi__________ imzo F.I .SH
Izoh: barcha sinflar, xatto boshlang‘ich sinflar ham qamrab olinishi muhim.
“Tasdiqlayman”
_______-sonli
umumta’lim
maktab
direktori
____________________________F.I.SH.
Ilmiybaza.uz
Fan oyligining kirish hamda chiqish testi yoki nazorat ishi monitoringi
№
Sinf
Kirish
testi
yoki
nazorat
ishi
ko‘rsatkichi
CHiqish
testi
yoki
nazorat
ishi
ko‘rsatkichi
O‘qituvchining
F.I.SH
1
5a
53%
58%
.........
2
Metod kengash raisi imzo F.I. SH
Metodbirlashma raisi imzo F.I. SH
Fan oyligining kirish testi yoki nazorat ishi asosida o‘quvchilar bilimida aniqlangan
bo‘shliqlarni bartaraf etish yuzasidan “Bo‘shliqlar bilan ishlash rejasi”
“Tasdiqlayman”
_______-sonli
umumta’lim
maktab
direktori
______________________________F.I.SH.
Fan oyligining kirish testi yoki nazorat ishi asosida o‘quvchilar bilimida aniqlangan
bo‘shliqlarni bartaraf etish yuzasidan Bo‘shliqlar bilan ishlash rejasi
№
Sinf
Mavzu
Amalga
oshiriladigan ishlar
Metod kengash raisi_______ imzo F.I .SH
Metodbirlashma raisi ____imzo F.I. SH
Ochiq
dars
ishlanmasi-
Dars o‘tilishidan 3 kun oldin maktab direktori
tomonidan tasdiqlanadi, o‘tkazilgan darsga tahlilga
kirganlarning tahlillaridan nusxalari va darslikning
elektron shakli bo‘lishi maqsadga muvofiq
Ilmiybaza.uz
O‘tkazilgan
uchrashuv yoki seminar
Uchrashuv, davra suhbati yoki seminar yuzasidan
bayoyonoma yoziladi (Bayonnoma yozish tartibi ilova
qilinadi)
Bayonnoma
maktab
direktori
tomnidan
tasdiqlanadi
Ko‘rik-tanlov
Ko‘rik-tanlov yuzasidan hisobot yoziladi (Hisobot
yozish tartibi ilova qilinadi)
Fan
oyligi
davomida
Fan oyligi doirasida iqtidorli o‘quvchilar va ijodkor
o‘qituvchilarni maktab ma’muriyati tomonidan esdalik
sovg‘alari yoki fahriy yorliqlar bilan taqdirlanishi, maktab
FAYEsi va fan xonalari fan oyligiga moslab jihozlanishi
hamda fan oyligiga boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi ham fan
joirasida jalb qilinishi kerak.
IX.
O‘QUVCHI-YOSHLARNI
FANIGA
BO‘LGAN
QIZIQISHLARINI
OSHIRISH
“Tasdiqlayman”
_______-sonli
umumta’lim
maktab
direktori
______________________________F.I.SH.
Fan to‘garaklari jadvali
№
To‘garak
nomi
To‘garak
uchun mas’ul
To‘garakka
jalb
qilingan
sinflar
To‘garak o‘tkazish v
D
S
C
Metod kengash raisi_________________ imzo FIO
Metod birlashma raisi________________imzo FIO
Izoh: Fan to‘garaklariga barcha sinflar qamrab olinishi, barcha o‘qituvchilar
to‘garak darslarini bepul o‘tishlari shart.
O‘qituvchilarning to‘garaklar ish rejasi metodbirlashma, metodkengash raislari
bilan kelishilgan holda maktab rahbari tomonidan tasdiqlanadi.
Ilmiybaza.uz
O‘quvchilar to‘garaklarga ishtirok etishlarini qayd etish daftari
___________________ fanidan _____-sinflar uchun fan to‘garagi
O‘qituvchi ________________
№
O‘quvchining
F.I.O
Sana
va
o‘quvchilarning
to‘garaklarga ishtiroklarini hamda
ularning o‘zlashtirishlarini qayd etib
borish uchun
O‘tilgan
mavzu
1
2
Izoh: Fan to‘garaklariga iqtidorli o‘quvchilar va bo‘sh o‘zlashtiruvchi
o‘quvchilarni jalb qilinishi maqsadga muvofiq.
__________________ fanidan fan olimpiadalari va Bilimlar bellashuvi ko‘rik-
tanlovlarida ishtirok etgan o‘quvchilar bilan olib borilgan ishlar.
№
Sinf
O‘quvchining
F.I.SH
Maktab
bosqichidagi
ko‘rsatkichi
Tuman
bosqichidagi
ko‘rsatkichi
SHahar
bosqichidagi
ko‘rsatkichi
o‘
1
2
Metod kengash raisi______________________
____________________________
imzo FIO
Metodbirlashma
raisi______________________
___________________________
imzo FIO
Izoh: ko‘rsatkichlar tahlili bo‘lishi muhim.
O‘tkazilgan ko‘rik-tanlovlar
Yig‘ma jildning mazkur bo‘limida fanlar bo‘yicha maktab miqyosida oyliklar
tashkil
qiladi,
fan
olimpiadalarining
birinchi
bosqichlarini,
ko‘rik-tanlovlarini
o‘tkazilganligi, fanlar bo‘yicha sinfdan tashqari (fakultativ, to‘garak) ishlarni
Ilmiybaza.uz
muvofiqlashtirilganligi, fan bo‘yicha iqtidorli ijodkor o‘quvchilarni aniqlanib, ular bilan
alohida ishlashni tashkil qilinganligi to‘g‘risidagi ma’lumotlar o‘z aksini topgan bo‘ladi.
X. NAZORAT ISHLARI
Ichki monitoring, yakuniy attestatsiya va joriy nazorat, fan olimpiadalari, bilimlar
bellashuvi ko‘rik-tanlovi davomida o‘quvchilardan olingan har bir nazorat ishi yoki testlar
to‘plami bo‘lishi, metod birlashma a’zolari tomonidan muhokama qilinganligi va taqriz
yozilgan bo‘lishi kerak.
METODBIRLASHMANING YILLIK ISH REJASI quyidagi tavsiyaga muvofiq
ishlab chiqilishi maqsadga muvofiq bo‘ladi.
Fanlar bo‘yicha taqvimiy-mavzu rejalarni tasdiqlashga tavsiya etadi,
SHuningdek Har chorakda o‘qituvchilar tomonidan tayyorlangan nazorat
materiallarini tayyoralaydi Metodbirlashma reja asosida ish yuritadi, ish reja maktabning
ish rejasida aksini topishi lozim.
Ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan masalalar bo‘lishi lozim
“Tasdiqlayman”
_______-sonli
umumta’lim
maktab
direktori
_______________________F.I.SH.
___________ tuman xalq ta’limi muassasalari faoliyatini metodik ta’minlash va
tashkil
etish
bo‘limi
tasarrufidagi
_______-sonli
umumta’lim
maktabida
_____________________ fani metodbirlashmasining _______________________o‘quv
yili uchun
ISH REJASI
(TAVSIYA)
T/r
Masalalar
Mud
dat
Mas’ul
Amalga oshirish
shakli
1
Metodbirlashma 2019-2020 o‘quv
yilida amalga oshirgan ishlari va
yangi o‘quv yilidagi vazifalar.
Avgust
Metodbirlash
ma raisi
Ma’lumotnoma
Ilmiybaza.uz
Metodbirlashmaning 2020-2021
o‘quv yili rejasini muhokamasi
Fan o‘qituvchilarni taqvim-mavzu
rejalari muhokamasi
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Ma’lumotnoma
To‘garak jadvallarini tuzish va
to‘garak rahbarlarini belgilash
Metodbirlashma
raisi
Ma’lumotnoma
Fan
xonalarining
o‘quv
yiliga
tayyorgarligi. O‘quvchilarni darslik
bilan ta’minlanishi.
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Ma’lumotnoma
O‘qituvchilarning ish yuklamalari
muhokamasi
va
amalga
oshiriladigan ish shakllari hamda
malaka oshirish Istiqbol rejasining
holati to‘g‘risida
Metodbirlashma
raisi
Ma’lumotnoma
“Murakkab fanni o‘rganamiz!”
tadbirini amalga oshirish yuzasidan
chora-tadbirlar rejasini tuzish
Metodbirlashm
a raisi va a’zolari
CHora-tadbirlar
rejasini ishlab
chiqish
2
“O‘rgan-o‘rgat”
tadbirining
amalga oshirilishi haqida
Sentyabr
Metodbirlashma
raisi
Ma’lumotnoma
Dars
jarayonida
axborot
va
pedagogik texnologiyalarini keng
tadbiq
etish
borasida
amalga
oshiriladigan ishlar to‘g‘risida
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumotnoma
Ta’limga oid yangiliklar bilan
tanishtirish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumotnoma
3
Bilimlar
bellashuvini
va
9-
sinflarda
olimpiadani
maktab
bosqichini o‘tkazishga tayyorgarlik
Oktyabr
Metodbirlashma
raisi
Ma’lumotnoma
Ilmiybaza.uz
Ustoz–shogird maktabining ustoz
o‘qituvchilarni taqdimotlari.
Ustoz
o`qituvchilar
Hisobot
O‘quvchilarni kasbga yo‘naltirish
va
shu
fanga
qiziqishlarini
orttirishga qaratilgan davra suhbati
va uchrashuvlar o‘tkazish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
davra suhbati va
uchrashuvlar
o‘tkazish
YOsh mutaxassislar bilan olib
borilayotgan ishlar
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
4
O‘qituvchilarning
kundalik
rejalari va dars tahlillarining “Dars
muqaddas” tadbiri asosida olib
borilayotganligi muhokamasi
Noyabr
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumot
noma
1-chorak yakuni va 2-chorak
vazifalari haqida
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
O‘quvchilar
BKMlarini
DTS
talablariga mosligi monitoringini
o‘tkazish
hamda
monitoring
yakuniga
asosan
o‘quvchilar
bilimidagi bo‘shliqlarni aniqlash va
ulrani
bartaraf
etish
yuzasidan
tavsiyalar ishlab chiqish
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Hisobot
Dars tahlillari va o‘kituvchilarning
metodik
ehtiyojlarini
aniqlash,
hamda
ularga
metodik yordam
berish.
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Ma’lumotnoma
Ilmiybaza.uz
5
Bilimlar bellashuvini va 9-sinf
olimpiadasini maktab bosqichini
yakuniy
natijalari
tahlili
va
bo‘shliqlar bo‘yicha ularni bartaraf
etish yuzasidan tavsiyalar ishlab
chiqish
Dekabr
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
Metod birlashma a’zolari o‘rtasida
“Murakkab
fanni
o‘rganamiz!”
tadbirining olib borilishi haqida
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
O‘quvchilarni kasbga yo‘naltirish
va
shu
fanga
qiziqishlarini
orttirishga qaratilgan ko‘rik-tanlov
o‘tkazish
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
ko‘rik-tan
lov o‘tkazish
“Yilning
eng
yaxshi
fan
o‘qituvchisi”
ko‘rik-tanlovining
tuman
bosqichiga
tayyorgarlik
ishlari haqida
Metodbirlashma
raisi
Ma’lumot
noma
Ta’limga oid yangiliklar bilan
tanishtirish
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Ma’lumotnoma
6
Ikkinchi chorak yakunlari va
uchinchi chorakdagi vazifalar
Yanvar
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
Malaka oshirish kursida taqsil olib
qaytgan pedagoglarning xisobotlari
va kelajakdagi rejalari
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Hisobot
Darsdan tashkari ishlarni tashkil
etilish axvoli
Metodbirlashma
raisi
Ma’lumotnoma
Ilmiybaza.uz
Fan oyligiga tayyorgarlik ko‘rish
va fan oyligining ish rejasini ishlab
chiqish (fanga qarab boshqa oyga
ko‘chirilishi mumkin)
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Chora-tadbirlar
rejasini ishlab
chiqish
Ta’limga oid yangiliklar bilan
tanishtirish
Metodbirlashma
raisi
va a’zolari
Ma’lumot
noma
7
Bilimlar bellashuvi va 9-sinf
olimpiadasi
tuman
bosqichining
yakuniy
natijalari
tahlili
va
bo‘shliqlar bo‘yicha ularni bartaraf
etish yuzasidan tavsiyalar ishlab
chiqish.
Fevral
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Hisobot
O‘zaro
dars
kuzatuvlarining
amalga oshirilishi (soni) va dars
tahlil
daftarlarining
yuritilish
ahvoli haqida
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumotnoma
__________________________
fan
oyligining
ochilishi
va
tadbirlarning reja asosida olib
borilishi haqida
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Hisobot
Ta’lim sifati va uning oshirishga
qaratilgan ishlar haqida
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumotnoma
8
Uchinchi chorak yakunlari va
to‘rtinchi chorakdagi vazifalar
Mart
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
Ilg‘or
ish
tajribali
o‘qituvchilarning ish tajribalarini
o‘rganish va ommalashtirish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumotnoma
Ilmiybaza.uz
__________________________
fanni o‘qitilishi samaradorligini
oshirishga qaratilgan seminar,
konferensiya tashkillashtirish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
seminar,
konferensiya
tashkillashti
rish
Ta’limga oid yangiliklar bilan
tanishtirish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumot
noma
9
Bilimlar bellashuvini va 9-sinf
olimpiadasini shahar bosqichini
yakuniy
natijalari
tahlili
va
bo‘shliqlar bo‘yicha ularni bartaraf
etish yuzasidan tavsiyalar ishlab
chiqish.
Aprel
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Hisobot
Malaka oshirish kurslariga borgan
o‘qituvchilarning
ijodiy
hisobotlarini tinglash va amalga
oshirilgan ishlari haqida
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Hisobot
Ta’limga oid yangiliklar bilan
tanishtirish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumot
noma
1
0
Bilimlar bellashuvini va 9-
sinflarda olimpiadani Respublika
bosqichi natijalari tahlili.
May
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
YAkuniy attestatsiyalarga
tayyorlagarlik
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumot
noma
Ta’limga oid yangiliklar bilan
tanishtirish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumot
noma
1
1
O‘quv yili yakuni va yangi o‘quv
yiliga tayyorgarlik.bo‘yicha yillik
hisobot tayyorlash
Iyun
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
Ilmiybaza.uz
O‘qituvchilarning reytingini
belgilash va ulardagi kamchiliklarni
bartaraf etishga oid ko‘rsatmalar
berish.
Metodbirlashma
raisi
Hisobot
Ta’limga oid yangiliklar bilan
tanishtirish
Metodbirlashma
raisi va a’zolari
Ma’lumot
noma
Metod kengash raisi___________________imzo FIO
Metodbirlashma raisi_____________ imzo FIO
METOD BIRLASHMA HISOBOTLARI;
O‘tkazilgan har bir tadbir yuzasidan hisobotlarda quyidagi ma’lumotlar o‘z aksini
topgan bo‘lishi maqsadga muvofiq bo‘ladi
Tadbir yuzasidan to‘liq ma’lumot (asos)
Ushbu yo‘nalishda amalga oshirilgan ishlar
Natija
METOD BIRLASHMA YIG‘ILISH BAYONNOMALARI quyidagi tavsiyaga
muvofiq yuritilishi maqsadga muvofiq bo‘ladi.
Shahar yoki tuman miqiyosida tashkil etilgan seminar yoki tadbirni keng
ommaga yetkazilishi va u erdagi ilg‘or ish tajribalarni boshqalar bilan o‘rtoqlashish
haqida ma’lumotlar yig’ilish bayonnomalarida o‘z aksini topishi maqsadga muvofiq