Yangi hayot uchun,Yangi O'zbekiston uchun

Yuklangan vaqt

2024-03-02

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

11

Faytl hajmi

2,0 MB


 
 
_________________________ xalq 
ta’limi boshqarmasi 
     __________________________ xalq ta’limi bo‘limi 
tasarrufidagi 
__-umumiy o‘rta ta’lim maktabi  
 
___-“__” SINF RAHBARI 
______________________ning 
 
O‘zbekiston Respublikasi mustaqilligini 
32 yilligiga bag‘ishlangan 
 
“Yangi hayot uchun,Yangi O'zbekiston 
uchun! shiori ostida tayyorlagan bir soatlik 
 
 
 
 
 
 
 
 
_________________________ xalq ta’limi boshqarmasi __________________________ xalq ta’limi bo‘limi tasarrufidagi __-umumiy o‘rta ta’lim maktabi ___-“__” SINF RAHBARI ______________________ning O‘zbekiston Respublikasi mustaqilligini 32 yilligiga bag‘ishlangan “Yangi hayot uchun,Yangi O'zbekiston uchun! shiori ostida tayyorlagan bir soatlik  
Sana:___________          Sinf: _-“_”           Fan:Mustaqillik darsi 
 
Darsning mavzusi: O’zbekistonning baxtli bolalarimiz 
Dars shiori: Yangi hayot uchun,Yangi O'zbekiston uchun! 
 
 Darsning maqsadi: 
Ta’limiy maqsad: o‘quvchilarning Vatanimiz o‘tmishi, buguni va  kelajagi haqi-
dagi bilimlarini rivojlantirish;birinchi president haqidagi tushunchalarni kengay-
tirish; 
Tarbiyaviy maqsad:o‘quvchilarning o‘tmish, bugun va kelajak o‘rtasidagi o‘zaro 
bog’liqligini anglashlariga, bu haqda mushohada yuritishlariga turtki berish; 
Rivojlantiruvchi maqsad: asavvur qilish qobiliyatini shakllantirish, mustaqil, 
erkin fikrlashlariga erishish, guruhlarda hamkorlikni tashkil etish.  
 
Tayanch kompetensiya elementlari: 
Axborotlar bilan ishlash kompetensiyasi:televizor, kolonka,telefon orqali           
berilgan xabarlarni gapirib bera olish. 
O‘z-o‘zini rivojlantirish kompetensiyasi:kattalarni hurmat qilish, ularning        
nasihatiga amal qilish, jamoat joylarga o‘zini tuta bilish. 
Milliy 
va 
umummadaniy 
kompetensiyasi: 
milliy 
bayramlarni, 
milliy 
qadriyatlarni, o‘zi yashab turgan tarixiy obidalarni bilish va bir-biridan farqlash. 
 Darsning jihozi: Vatanimizning diqqatga sazovor joylari aks etgan rasmlar, dav-
latimiz ramzlari rasmlari,turli xil shiorlar,A 4 format,marker,ko‘rgazmalar 
 Darsning turi: bahs-munozaralarga asoslangan interfaol  dars. 
 Darsning metodi:”Tilak”,” Soat mashqi”,”Baliq skeleti”,”O‘zbekiston 
daraxti”,”Ortiqchasini top”,”Sinkveyn”metodlari. 
                                           Darsning borishi: 
Tashkiliy qism: O‘zbekiston Respublikasi Davlat Madhiyasi ijro etiladi. 
Prezident Shavkat Mirziyoyev «O‘zbekiston Respublikasi davlat mustaqilligining 
o‘ttiz bir yillik bayramiga tayyorgarlik ko‘rish va uni yuqori saviyada o‘tkazish 
to‘g‘risida»gi qarorni imzoladi. Xuddi shunday hujjat har yili Mustaqillik kuni 
arafasida qabul qilinadi. 
«So‘nggi yillarda, dunyoda koronavirus pandemiyasi va iqtisodiy inqiroz, keskin 
raqobat, turli qarama-qarshilik va ziddiyatlar tufayli yuzaga kelgan g‘oyat og‘ir 
va murakkab vaziyatda mard va olijanob xalqimizning fidokorona mehnati bilan 
Yangi O‘zbekistonni barpo etish va uni jahonga tarannum qilish bo‘yicha muhim 
natijalarni qo‘lga kiritayotganimiz, bu yutuqlar xalqaro jamoatchilik tomonidan 
e’tirof etilayotgani, eng asosiysi, vatandoshlarimizning ongu tafakkuri, 
Sana:___________ Sinf: _-“_” Fan:Mustaqillik darsi Darsning mavzusi: O’zbekistonning baxtli bolalarimiz Dars shiori: Yangi hayot uchun,Yangi O'zbekiston uchun! Darsning maqsadi: Ta’limiy maqsad: o‘quvchilarning Vatanimiz o‘tmishi, buguni va kelajagi haqi- dagi bilimlarini rivojlantirish;birinchi president haqidagi tushunchalarni kengay- tirish; Tarbiyaviy maqsad:o‘quvchilarning o‘tmish, bugun va kelajak o‘rtasidagi o‘zaro bog’liqligini anglashlariga, bu haqda mushohada yuritishlariga turtki berish; Rivojlantiruvchi maqsad: asavvur qilish qobiliyatini shakllantirish, mustaqil, erkin fikrlashlariga erishish, guruhlarda hamkorlikni tashkil etish. Tayanch kompetensiya elementlari: Axborotlar bilan ishlash kompetensiyasi:televizor, kolonka,telefon orqali berilgan xabarlarni gapirib bera olish. O‘z-o‘zini rivojlantirish kompetensiyasi:kattalarni hurmat qilish, ularning nasihatiga amal qilish, jamoat joylarga o‘zini tuta bilish. Milliy va umummadaniy kompetensiyasi: milliy bayramlarni, milliy qadriyatlarni, o‘zi yashab turgan tarixiy obidalarni bilish va bir-biridan farqlash. Darsning jihozi: Vatanimizning diqqatga sazovor joylari aks etgan rasmlar, dav- latimiz ramzlari rasmlari,turli xil shiorlar,A 4 format,marker,ko‘rgazmalar Darsning turi: bahs-munozaralarga asoslangan interfaol dars. Darsning metodi:”Tilak”,” Soat mashqi”,”Baliq skeleti”,”O‘zbekiston daraxti”,”Ortiqchasini top”,”Sinkveyn”metodlari. Darsning borishi: Tashkiliy qism: O‘zbekiston Respublikasi Davlat Madhiyasi ijro etiladi. Prezident Shavkat Mirziyoyev «O‘zbekiston Respublikasi davlat mustaqilligining o‘ttiz bir yillik bayramiga tayyorgarlik ko‘rish va uni yuqori saviyada o‘tkazish to‘g‘risida»gi qarorni imzoladi. Xuddi shunday hujjat har yili Mustaqillik kuni arafasida qabul qilinadi. «So‘nggi yillarda, dunyoda koronavirus pandemiyasi va iqtisodiy inqiroz, keskin raqobat, turli qarama-qarshilik va ziddiyatlar tufayli yuzaga kelgan g‘oyat og‘ir va murakkab vaziyatda mard va olijanob xalqimizning fidokorona mehnati bilan Yangi O‘zbekistonni barpo etish va uni jahonga tarannum qilish bo‘yicha muhim natijalarni qo‘lga kiritayotganimiz, bu yutuqlar xalqaro jamoatchilik tomonidan e’tirof etilayotgani, eng asosiysi, vatandoshlarimizning ongu tafakkuri, dunyoqarashi o‘zgarib, ular islohotlar samarasini kundalik hayotida his qilib 
yashayotganini alohida ta’kidlash zarur», — deyiladi hujjatda. 
 
«2022−2026 yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot 
strategiyasini amalga oshirish, erishilgan yutuqlarni mustahkamlab, tub islohot 
jarayonlarini yangi bosqichga ko‘tarish, inson huquq va manfaatlari, uning qadri, 
sha’ni va g‘ururini yetakchi o‘ringa olib chiqish ustuvor vazifamizga aylangan 
hozirgi vaqtda yurtimizda tinchlik va barqarorlikni saqlash, davlatimizning 
hududiy yaxlitligi va bo‘linmasligi, sarhadlarimiz daxlsizligini ta’minlash, 
millatlararo totuvlik, diniy bag‘rikenglik va hamjihatlikni mustahkamlashga 
intilish ko‘p millatli xalqimizni yanada birlashtiradigan, yuksak marralarga 
safarbar etadigan beqiyos kuchga aylanib bormoqda», — deya qayd etiladi 
qarorda. 
Hujjat bilan «Yangi hayot  uchun,Yangi O‘zbekiston uchun» degan bosh 
g‘oyani o‘zida mujassam etgan tashkiliy-amaliy, ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar 
hamda targ‘ibot-tashviqot ishlari dasturi qabul qilindi. Davlat mustaqilligining 32 
yillik bayramiga tayyorgarlik ko‘rish va uni yuqori saviyada o‘tkazish bo‘yicha 
respublika komissiyasiga Abdulla Aripov rahbarlik qiladi 
 
dunyoqarashi o‘zgarib, ular islohotlar samarasini kundalik hayotida his qilib yashayotganini alohida ta’kidlash zarur», — deyiladi hujjatda. «2022−2026 yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasini amalga oshirish, erishilgan yutuqlarni mustahkamlab, tub islohot jarayonlarini yangi bosqichga ko‘tarish, inson huquq va manfaatlari, uning qadri, sha’ni va g‘ururini yetakchi o‘ringa olib chiqish ustuvor vazifamizga aylangan hozirgi vaqtda yurtimizda tinchlik va barqarorlikni saqlash, davlatimizning hududiy yaxlitligi va bo‘linmasligi, sarhadlarimiz daxlsizligini ta’minlash, millatlararo totuvlik, diniy bag‘rikenglik va hamjihatlikni mustahkamlashga intilish ko‘p millatli xalqimizni yanada birlashtiradigan, yuksak marralarga safarbar etadigan beqiyos kuchga aylanib bormoqda», — deya qayd etiladi qarorda. Hujjat bilan «Yangi hayot uchun,Yangi O‘zbekiston uchun» degan bosh g‘oyani o‘zida mujassam etgan tashkiliy-amaliy, ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar hamda targ‘ibot-tashviqot ishlari dasturi qabul qilindi. Davlat mustaqilligining 32 yillik bayramiga tayyorgarlik ko‘rish va uni yuqori saviyada o‘tkazish bo‘yicha respublika komissiyasiga Abdulla Aripov rahbarlik qiladi Dars jarayoni: Aziz o‘quvchilar, biz bugun taqdirning ulug’ ne’mati bo‘lgan istiq-
lolimizning 32 yilligini nishonlamoqdamiz. Mustaqillik xalqimizning XX asr so’n-
gidagi buyuk tarixiy yutug’idir. Shu 32 yil ichida siz – u biz istiqlol ne’matlaridan 
bahramand bo‘ldik. Istiqlol tufayli  unutilayotgan ma’naviy qadriyatlarimizni tik-
ladik. Bugun siz bilan “ Yangi hayot  uchun,Yangi O‘zbekistonda uchun ” 
mavzusida fikrlashamiz, uning porloq kelajagi to‘g’risidagi bilimlarimizni 
boyitamiz. 
O‘qituvchi: Har bir inson o‘z ona Vatanining o‘tmishini, bugungi taraqqiyotini 
bilishi va uning kelajagi yanada porloq bo‘lishi uchun men nima qilishim lozim, 
degan savolni o‘ziga berishi kerak. Kelinglar, bu savollarga birgalikda javob 
izlaymiz. Menda bir taklif bor. Unga ko‘ra har bir o‘quvchi o‘z istaklarini do‘stlari 
bilan o‘rtoqlashadi va birgalikda Vatanimizning yaqin o‘tmishi, hozirgi kuni, 
kelajagi haqida fikrlari, o‘y – xayollari haqida suhbatlashadi. 
“Tilak ”  mashqi o‘tkaziladi. Bunda o‘quvchilar aylanma shaklda turib, yonidagi 
sherigiga “Men sizga chin yurakdan (baxt,taxt,omad, xush kayfiyat) tilayman”, 
deydi. Sinfdagi barcha o‘quvchilar o‘z sheriklariga tilaklarini bildiradi.  
“Soat mashqi” Bunda o‘quvchilar  bir-ikki-uchga sanalib, ikkilar bir qadam 
oldinga,uchlar bir qadam orqaga chiqadi.Sinf uch guruhga ajratib olinadi. Ular 
o‘qituvchi belgilagan muddatda qo‘llarini bir – biriga urgunga qadar sheriklariga 
Vatan,O‘zbekiston davlati,davlat ramzlari haqida ma’lumot beradilar. Demak, 
hosil qilingan aylana bo‘ylab mashg’ulot davom ettiriladi. 
1-guruh Vatan so‘zini ta’riflaydi: 
 
1-o‘quvchi: -Vatan –ota-onamiz 
 
2-o‘quvchi: - Vatan –katta bo‘lgan beshigimiz 
 
3-o‘quvchi: - Vatan – yashab turgan xonadonimiz 
 
4-o‘quvchi: - Vatan – ta’lim olayotgan maktabimiz. 
 
5-o‘quvchi: - Vatan – qishlog’imiz, so‘lim go‘shamiz 
 
6-o‘quvchi: - Vatan- mustaqil O‘zbekistonimiz. 
          7-o‘quvchi: - Vatan-taqdirimiz,baxtimiz. 
          8-o‘quvchi: - Vatan-tayanchimiz,iftixorimiz. 
          9-o‘quvchi: - Vatan-qadr-qimmatimiz. 
         10-o‘quvchi:- Vatan-nurli kelajagimiz. 
2-guruh:Davlat ramzlari haqida tushuncha beradi. 
3-guruh:Vatan haqida she’rlar va maqollar: 
         1-o‘quvchi:Bir o‘lka bor ertak misoli, 
                           Go‘zallikda tengi yo‘q makon. 
                           Maftun etgan meni jamoli, 
                           Qo‘shiqlarim unga armug’on, 
                           Bu ona yurt-O‘zbekistonim. 
                           Iftixorim,shavkatim-shonim, 
                          Ona yurtim-O‘zbekistonim.  
        2-o‘quvchi:Tuprog’i  zar,toshi bebaho, 
                           Poyoni yo‘q yashil o‘tloqlar. 
                          Daryolarni shoshirar hatto, 
                          Tog’laridan sizgan buloqlar. 
Dars jarayoni: Aziz o‘quvchilar, biz bugun taqdirning ulug’ ne’mati bo‘lgan istiq- lolimizning 32 yilligini nishonlamoqdamiz. Mustaqillik xalqimizning XX asr so’n- gidagi buyuk tarixiy yutug’idir. Shu 32 yil ichida siz – u biz istiqlol ne’matlaridan bahramand bo‘ldik. Istiqlol tufayli unutilayotgan ma’naviy qadriyatlarimizni tik- ladik. Bugun siz bilan “ Yangi hayot uchun,Yangi O‘zbekistonda uchun ” mavzusida fikrlashamiz, uning porloq kelajagi to‘g’risidagi bilimlarimizni boyitamiz. O‘qituvchi: Har bir inson o‘z ona Vatanining o‘tmishini, bugungi taraqqiyotini bilishi va uning kelajagi yanada porloq bo‘lishi uchun men nima qilishim lozim, degan savolni o‘ziga berishi kerak. Kelinglar, bu savollarga birgalikda javob izlaymiz. Menda bir taklif bor. Unga ko‘ra har bir o‘quvchi o‘z istaklarini do‘stlari bilan o‘rtoqlashadi va birgalikda Vatanimizning yaqin o‘tmishi, hozirgi kuni, kelajagi haqida fikrlari, o‘y – xayollari haqida suhbatlashadi. “Tilak ” mashqi o‘tkaziladi. Bunda o‘quvchilar aylanma shaklda turib, yonidagi sherigiga “Men sizga chin yurakdan (baxt,taxt,omad, xush kayfiyat) tilayman”, deydi. Sinfdagi barcha o‘quvchilar o‘z sheriklariga tilaklarini bildiradi. “Soat mashqi” Bunda o‘quvchilar bir-ikki-uchga sanalib, ikkilar bir qadam oldinga,uchlar bir qadam orqaga chiqadi.Sinf uch guruhga ajratib olinadi. Ular o‘qituvchi belgilagan muddatda qo‘llarini bir – biriga urgunga qadar sheriklariga Vatan,O‘zbekiston davlati,davlat ramzlari haqida ma’lumot beradilar. Demak, hosil qilingan aylana bo‘ylab mashg’ulot davom ettiriladi. 1-guruh Vatan so‘zini ta’riflaydi: 1-o‘quvchi: -Vatan –ota-onamiz 2-o‘quvchi: - Vatan –katta bo‘lgan beshigimiz 3-o‘quvchi: - Vatan – yashab turgan xonadonimiz 4-o‘quvchi: - Vatan – ta’lim olayotgan maktabimiz. 5-o‘quvchi: - Vatan – qishlog’imiz, so‘lim go‘shamiz 6-o‘quvchi: - Vatan- mustaqil O‘zbekistonimiz. 7-o‘quvchi: - Vatan-taqdirimiz,baxtimiz. 8-o‘quvchi: - Vatan-tayanchimiz,iftixorimiz. 9-o‘quvchi: - Vatan-qadr-qimmatimiz. 10-o‘quvchi:- Vatan-nurli kelajagimiz. 2-guruh:Davlat ramzlari haqida tushuncha beradi. 3-guruh:Vatan haqida she’rlar va maqollar: 1-o‘quvchi:Bir o‘lka bor ertak misoli, Go‘zallikda tengi yo‘q makon. Maftun etgan meni jamoli, Qo‘shiqlarim unga armug’on, Bu ona yurt-O‘zbekistonim. Iftixorim,shavkatim-shonim, Ona yurtim-O‘zbekistonim. 2-o‘quvchi:Tuprog’i zar,toshi bebaho, Poyoni yo‘q yashil o‘tloqlar. Daryolarni shoshirar hatto, Tog’laridan sizgan buloqlar.                           Bu ona yurt-O‘zbekistonim. 
                          Iftixorim,shavkatim-shonim, 
                          Ona yurtim-O‘zbekistonim.  
       3-o‘quvchi:Bog’u rog’i saxiydan saxiy, 
                          Mevalarin sharbati asal. 
                          Xirmoniday rizqi mo‘l,boqiy, 
                          Eli mezbon-mehmonga mahtal. 
                          Bu ona yurt-O‘zbekistonim. 
                          Iftixorim,shavkatim-shonim, 
                          Ona yurtim-O‘zbekistonim.  
      4-o‘quvchi:Bulbul chamanni sevar,odam-Vatanni. 
      5-o‘quvchi:Vatani borning baxti bor. 
                          Mehnati borning taxti. 
      6-o‘quvchi:Ona yerning tuprog’i-ona sutidan aziz. 
      7-o‘quvchi:Baliq suv bilan tirik,odam-el bilan. 
      8-o‘quvchi:Vatanni sotgan er bo‘lmas. 
      9-o‘quvchi:Ona yurting-oltin beshiging. 
     10-o‘quvchi:O‘zga yurtda shoh bo‘lguncha, 
                           O‘z yurtingda gado bo‘l.   
O‘quvchilar  belgilangan joyga o‘tirib oladilar. 
O‘qituvchi: Haqiqiy vatanparvar,  
Bilar o‘z tarixi. 
 
Ona vatan ramzlarin, 
So‘zlangchi ta’rifini. 
 1-o‘quvchi: 1989 yil 21-oktyabrda o‘zbek tiliga “Davlat tili” maqomi         berilgan.  
2-o‘quvchi:  Ona tili, onajon tilim,  
 
 
  
Sen men uchun jonajon tilim. 
 
 
 
Bu tilning har kalomi ulug’, 
 
 
 
Ulug’dirki salomi ulug’. 
3-o‘quvchi: 1991 yil 31-avgustda O‘zbekiston mustaqillikka erishdi.  
1- sentabr-“Mustaqillik bayrami” deb e’lon qilindi. 
4-o‘quvchi:  Istiqlol tufayli keldi yurtga erk, 
 
 
 
Istiqlol tufayli o‘zgardi o‘lkam. 
 
 
 
O‘zbekni ayladi o‘z elida bek, 
 
 
 
O‘zbekiston bo‘ldi chindanda  ko‘rkam.  
Bu ona yurt-O‘zbekistonim. Iftixorim,shavkatim-shonim, Ona yurtim-O‘zbekistonim. 3-o‘quvchi:Bog’u rog’i saxiydan saxiy, Mevalarin sharbati asal. Xirmoniday rizqi mo‘l,boqiy, Eli mezbon-mehmonga mahtal. Bu ona yurt-O‘zbekistonim. Iftixorim,shavkatim-shonim, Ona yurtim-O‘zbekistonim. 4-o‘quvchi:Bulbul chamanni sevar,odam-Vatanni. 5-o‘quvchi:Vatani borning baxti bor. Mehnati borning taxti. 6-o‘quvchi:Ona yerning tuprog’i-ona sutidan aziz. 7-o‘quvchi:Baliq suv bilan tirik,odam-el bilan. 8-o‘quvchi:Vatanni sotgan er bo‘lmas. 9-o‘quvchi:Ona yurting-oltin beshiging. 10-o‘quvchi:O‘zga yurtda shoh bo‘lguncha, O‘z yurtingda gado bo‘l. O‘quvchilar belgilangan joyga o‘tirib oladilar. O‘qituvchi: Haqiqiy vatanparvar, Bilar o‘z tarixi. Ona vatan ramzlarin, So‘zlangchi ta’rifini. 1-o‘quvchi: 1989 yil 21-oktyabrda o‘zbek tiliga “Davlat tili” maqomi berilgan. 2-o‘quvchi: Ona tili, onajon tilim, Sen men uchun jonajon tilim. Bu tilning har kalomi ulug’, Ulug’dirki salomi ulug’. 3-o‘quvchi: 1991 yil 31-avgustda O‘zbekiston mustaqillikka erishdi. 1- sentabr-“Mustaqillik bayrami” deb e’lon qilindi. 4-o‘quvchi: Istiqlol tufayli keldi yurtga erk, Istiqlol tufayli o‘zgardi o‘lkam. O‘zbekni ayladi o‘z elida bek, O‘zbekiston bo‘ldi chindanda ko‘rkam. O‘quvchi: 1991 yil 18-noyabrda O‘zbekiston Respublikasining Davlat Bayrog’i 
tasdiqlandi.  
(O‘zbekiston Respublikasi bayrog’i ko‘rsatiladi).  
Mustaqil yurtimning rangin bayrog’i, 
Balandroq xilpira besh qit’a osha. 
Ko‘rganda quvonsin o‘zbek qarog’i, 
Butun dunyo xalqi qilsin tomosha.   
O‘quvchi: 1992 yil 2-iyulda Davlat Gerbi qabul qilingan.   
O‘quvchi:  Gerbdagi Xumo qushi, 
Baxt-ozodlik elchisi.   
Paxta va bug’doy esa, 
Risq-ro‘zimiz belgisi. 
Daryo, tog’  hamda quyosh, 
Tabiatga ishora.  
O‘zbekiston davlatim,  
Yuksalaver tobora!  
O‘quvchi: (O‘zbekiston Respubliasi Konstitutsiyasi kitobini ko‘targan). 
1992 yil 8-dekabarda O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi qabul qilingan. 
8-dekabr-Konstitutsiya kuni.  
 
 
 
Baxtimiz qomusi erur bu xujjat,  
 
 
 
Unda mujassamdir haq-huquqimiz. 
 
 
 
Huquqni bilaylik,  lekin avvalo, 
 
 
 
Unutmaylik fuqarolik burchimiz. 
O‘quvchi: 1992 yil 10-dekabrda O‘zbekiston Respublikasi Davlat madhiyasiga ega 
bo‘lgan. 
 
 
 
Ona yurt  madhiyasin, 
 
 
 
Kuylagayman jarangdor. 
 
 
 
Madhiyamda onamning, 
 
 
 
Allasiday sehr bor.  
 
O‘quvchi: 1991 yil 18-noyabrda O‘zbekiston Respublikasining Davlat Bayrog’i tasdiqlandi. (O‘zbekiston Respublikasi bayrog’i ko‘rsatiladi). Mustaqil yurtimning rangin bayrog’i, Balandroq xilpira besh qit’a osha. Ko‘rganda quvonsin o‘zbek qarog’i, Butun dunyo xalqi qilsin tomosha. O‘quvchi: 1992 yil 2-iyulda Davlat Gerbi qabul qilingan. O‘quvchi: Gerbdagi Xumo qushi, Baxt-ozodlik elchisi. Paxta va bug’doy esa, Risq-ro‘zimiz belgisi. Daryo, tog’ hamda quyosh, Tabiatga ishora. O‘zbekiston davlatim, Yuksalaver tobora! O‘quvchi: (O‘zbekiston Respubliasi Konstitutsiyasi kitobini ko‘targan). 1992 yil 8-dekabarda O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi qabul qilingan. 8-dekabr-Konstitutsiya kuni. Baxtimiz qomusi erur bu xujjat, Unda mujassamdir haq-huquqimiz. Huquqni bilaylik, lekin avvalo, Unutmaylik fuqarolik burchimiz. O‘quvchi: 1992 yil 10-dekabrda O‘zbekiston Respublikasi Davlat madhiyasiga ega bo‘lgan. Ona yurt madhiyasin, Kuylagayman jarangdor. Madhiyamda onamning, Allasiday sehr bor. O‘qituvchi:Aziz bolajonlar,yurtboshimiz 2022-yilni qanday nomladilar? 
1- guruh:”O‘zbekiston daraxti”metodi. 
 
O‘qituvchi:O‘zbekistonni yam-yashil daraxtga qiyoslaymiz va unga 
O‘zbekistonga atalgan tilaklarni yozamiz. 
 
 
2-guruh:“Baliq skeleti”mashqi: 
  
 
 
 
 
“O‘zbekiston mening tasavvurimda” 
 
 
 
 
 
 
 
 
3-guruh:”Sinkveyn”metodi yordamida Vatan so‘zini ta’riflashadi: 
O‘qituvchi:Aziz bolajonlar,yurtboshimiz 2022-yilni qanday nomladilar? 1- guruh:”O‘zbekiston daraxti”metodi. O‘qituvchi:O‘zbekistonni yam-yashil daraxtga qiyoslaymiz va unga O‘zbekistonga atalgan tilaklarni yozamiz. 2-guruh:“Baliq skeleti”mashqi: “O‘zbekiston mening tasavvurimda” 3-guruh:”Sinkveyn”metodi yordamida Vatan so‘zini ta’riflashadi:  
Masalan:1.Vatan 
              2.Bag’rikeng,serquyosh. 
              3.O‘stiradi,kiydiradi,yediradi. 
              4.Kindik qonimiz to‘kilgan tuproq. 
              5.Diyor. 
Ular yozgunga qadar uch guruhdan uch o‘quvchi chiqib,”Mening 
Vatanim”mavzusida xattaxtaga rasm chizadilar va tayyor bo‘lgan guruhlar 
taqdimot o‘tkazishadi. 
“O‘zbekistonim”qo‘shig’i.(Raqsda qizlar jamoasi) 
”Ortiqchasini top”metodi:Har bir guruh o‘ziga berilgan namunalardan ortiqcha 
so‘zni topadi. 
“Sinkveyn” metodi.
• “Sinkveyn” fransuzcha so’z bo’lib "besh 
qator" degan ma'noni bildiradi. 
• 1. Ot      (1 so’z)
• 2. Sifat   (2 so’z)
• 3. Fe'l    (3 so’z)
• 4. Ibora, Tasviriy ifoda (gap bilan ta'rifi 
beriladi)
• 5. Sinonimi (1 so’z yoziladi, 
• 1-qatorda yozilgan so’z  bilan  ma'nosi 
bir xil bo’lsin).
Masalan:1.Vatan 2.Bag’rikeng,serquyosh. 3.O‘stiradi,kiydiradi,yediradi. 4.Kindik qonimiz to‘kilgan tuproq. 5.Diyor. Ular yozgunga qadar uch guruhdan uch o‘quvchi chiqib,”Mening Vatanim”mavzusida xattaxtaga rasm chizadilar va tayyor bo‘lgan guruhlar taqdimot o‘tkazishadi. “O‘zbekistonim”qo‘shig’i.(Raqsda qizlar jamoasi) ”Ortiqchasini top”metodi:Har bir guruh o‘ziga berilgan namunalardan ortiqcha so‘zni topadi. “Sinkveyn” metodi. • “Sinkveyn” fransuzcha so’z bo’lib "besh qator" degan ma'noni bildiradi. • 1. Ot (1 so’z) • 2. Sifat (2 so’z) • 3. Fe'l (3 so’z) • 4. Ibora, Tasviriy ifoda (gap bilan ta'rifi beriladi) • 5. Sinonimi (1 so’z yoziladi, • 1-qatorda yozilgan so’z bilan ma'nosi bir xil bo’lsin).  
 
“Ortiqchasini top”
• Obod
• Toza
• Saranjom
• Yagonasan
• Sarishta
• Chinni-yu chiroq
“Ortiqchasini top”
“Ortiqchasini top” • Obod • Toza • Saranjom • Yagonasan • Sarishta • Chinni-yu chiroq “Ortiqchasini top” “Ortiqchasini top”
• Qizil shapkacha
• Buratino
• Vatanim
• Zumrad va Qimmat
• Ur to’qmoq
 
        
Ortiqcha so‘zlar xattaxtaga yozib boriladi,ular ma’nosi ochiladi va hosil bo‘lgan 
gap o‘qiladi:Yagonasan muqaddas Vatanim! 
 
Darsni mustahkamlash: Dars yakunida “Nima uchun Vatanimizni sevamiz?” 
savoliga o‘quvchilardan javob olinadi. So‘ngra birgalikda “Men nechun sevaman 
O‘zbekistonni?” qo‘shig’i kuylanadi.  
 
 
Bu o'quv 
yilida men
“Ortiqchasini top” • Qizil shapkacha • Buratino • Vatanim • Zumrad va Qimmat • Ur to’qmoq Ortiqcha so‘zlar xattaxtaga yozib boriladi,ular ma’nosi ochiladi va hosil bo‘lgan gap o‘qiladi:Yagonasan muqaddas Vatanim! Darsni mustahkamlash: Dars yakunida “Nima uchun Vatanimizni sevamiz?” savoliga o‘quvchilardan javob olinadi. So‘ngra birgalikda “Men nechun sevaman O‘zbekistonni?” qo‘shig’i kuylanadi. Bu o'quv yilida men  
 
 
O’quvchilarni rag’batlantirish,baholash: O‘quvchilar faolligi uchun 
guruhlarning har biri darsdagi ishtiroki asosida  “Eng bilimdon”, “Eng zukko”,  
“Eng inoq” nomlari bilan rag’batlantiriladi.  
Uyga vazifa: “Yangi hayot  uchun,Yangi O‘zbekistonda uchun!” mavzusida 
erkin fikrlarini daftarlariga yozish. 
                            .                                    
OIBDO’:______________________ 
O’quvchilarni rag’batlantirish,baholash: O‘quvchilar faolligi uchun guruhlarning har biri darsdagi ishtiroki asosida “Eng bilimdon”, “Eng zukko”, “Eng inoq” nomlari bilan rag’batlantiriladi. Uyga vazifa: “Yangi hayot uchun,Yangi O‘zbekistonda uchun!” mavzusida erkin fikrlarini daftarlariga yozish. . OIBDO’:______________________