YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASI

Yuklangan vaqt

2025-09-07

Yuklab olishlar soni

1

Sahifalar soni

9

Faytl hajmi

19,4 KB


 
 
 
 
YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASI 
 
 
 
Reja 
1.YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASI: “davlat – jamiyat – 
inson” tamoyilidan “inson – jamiyat – davlat” tamoyili 
2.Yangi 
O‘zbekistonning 
2022–2026 
yillarga 
mo‘ljallangan 
taraqqiyot 
strategiyasida quyidagi yettita ustuvor yo‘nalish 
 
YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASI: “davlat – 
jamiyat – inson” tamoyilidan “inson – jamiyat – davlat” tamoyiliga o‘tilmoqda 
Yangi O‘zbekistonda mutlaqo yangi milliy huquqiy tizim shakllanmoqda. 
Ya’ni, “Inson, uning huquqlari, erkinliklari, ayniqsa, qadri – eng muhim qadriyat” 
degan tamoyil e’tirof etilmoqda. Eng asosiysi: Yangi O‘zbekiston taraqqiyot 
strategiyasida yillar davomida amal qilib kelgan “davlat – jamiyat – inson” 
tamoyili “inson – jamiyat – davlat” tamoyiliga o‘zgartirilmoqda. 
Prezident Shavkat Mirziyoev taqdim etgan Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 
yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasi loyihasida belgilab berilgan ustuvor 
yo‘nalishlar va eng muhim vazifalarning atroflicha tahlili shundan dalolat beradi. 
Avvalambor, loyihasi muhokama qilinayotgan asosiy tarixiy hujjatning nomi – 
“Yangi 
O‘zbekiston 
tarraqiyot 
strategiyasi” 
deyiladi. 
Prezidentimiz inauguratsiya nutqida qayd etganidek, o‘tgan saylov davomida 
davlatimiz rahbarining “Yangi O‘zbekiston strategiyasi” nomli yangi kitobi 
birinchi navbatda Tadbirkorlar harakati – O‘zbekiston Liberal-demokratik partiyasi 
elektorati o‘rtasida o‘ziga xos umumxalq muhokamasidan o‘tkazildi. 
Logotip
YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASI Reja 1.YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASI: “davlat – jamiyat – inson” tamoyilidan “inson – jamiyat – davlat” tamoyili 2.Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasida quyidagi yettita ustuvor yo‘nalish YANGI O‘ZBEKISTON TARAQQIYOT STRATEGIYASI: “davlat – jamiyat – inson” tamoyilidan “inson – jamiyat – davlat” tamoyiliga o‘tilmoqda Yangi O‘zbekistonda mutlaqo yangi milliy huquqiy tizim shakllanmoqda. Ya’ni, “Inson, uning huquqlari, erkinliklari, ayniqsa, qadri – eng muhim qadriyat” degan tamoyil e’tirof etilmoqda. Eng asosiysi: Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasida yillar davomida amal qilib kelgan “davlat – jamiyat – inson” tamoyili “inson – jamiyat – davlat” tamoyiliga o‘zgartirilmoqda. Prezident Shavkat Mirziyoev taqdim etgan Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasi loyihasida belgilab berilgan ustuvor yo‘nalishlar va eng muhim vazifalarning atroflicha tahlili shundan dalolat beradi. Avvalambor, loyihasi muhokama qilinayotgan asosiy tarixiy hujjatning nomi – “Yangi O‘zbekiston tarraqiyot strategiyasi” deyiladi. Prezidentimiz inauguratsiya nutqida qayd etganidek, o‘tgan saylov davomida davlatimiz rahbarining “Yangi O‘zbekiston strategiyasi” nomli yangi kitobi birinchi navbatda Tadbirkorlar harakati – O‘zbekiston Liberal-demokratik partiyasi elektorati o‘rtasida o‘ziga xos umumxalq muhokamasidan o‘tkazildi.
Yangi O‘zbekiston strategiyasida 2017 yil fevralida Prezidentimizning 
Farmoni bilan tasdiqlanib, 5 yil davomida hayotga izchil tatbiq etilgan 
Harakatlar strategiyasi doirasida erishilgan yutuqlar, xususan, asosiy 
natijalarga oid dalil va raqamlar ham keltirilgan. 
Bitta raqamga e’tibor qarataylik: Harakatlar strategiyasini ijro etish uchun 300 
dan ortiq qonun va kodeks, Prezidentimizning 4 mingdan ortiq farmon va qarorlari 
qabul qilingan. Shu tariqa Harakatlar strategiyasi yakuniga kelib, Yangi 
O‘zbekiston poydevorining huquqiy asoslari yaratildi. 
 Yangi hujjat – Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi endi Yangi 
O‘zbekistonning poydevorini tiklash va binosini qurishga qaratilgan. Bu buyuk 
bunyodkorlik jarayoni 2026 yilgacha bo‘lgan davrni qamrab oladi va yilma-yil 
amalga oshirib boriladi. Jamoatchilik muhokamalari shu yil 15 yanvarda 
yakunlanadigan mazkur Taraqqiyot strategiyasi zamirida qanday ma’no-mohiyat 
mujassam, degan savol tug‘ilishi tabiiy. Avvalambor, “Yangi O‘zbekiston 
taraqqiyot 
strategiyasi”, 
degan 
nomning 
mazmun-mohiyatiga 
muxtasar 
to‘xtalamiz. Zero, bu nomning kelib chiqishi, fikrimizcha, bir qator muhim 
omillarga borib taqaladi. Birinchi omil: ushbu nom Yangi O‘zbekiston taraqqiyot 
strategiyasi – Harakatlar strategiyasining mantiqiy davomi ekanini anglatadi. Agar 
Harakatlar strategiyasida 5 ta ustuvor yo‘nalish belgilab olingan bo‘lsa, Taraqqiyot 
strategiyasida ham ushbu ustuvor yo‘nalishlar davomiyligi saqlab qolingan. 
Shu bilan bir qatorda, taraqqiyot o‘zgarishlarining yangi tarixiy bosqichda 
davom ettirilishi ko‘zda tutilgan holda, Taraqqiyot strategiyasiga 2 ta yangi ustuvor 
yo‘nalish qo‘shilyapti. Bulardan biri – ma’naviy taraqqiyotni ta’minlash bilan 
bog‘liq bo‘lsa, ikkinchisi – O‘zbekistonning dunyoda yuz berayotgan global 
muammolarga munosabati negizida belgilangan yangi ustuvor yo‘nalishdir. 
Shunday qilib, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan 
taraqqiyot strategiyasida quyidagi yettita ustuvor yo‘nalish nazarda tutilgan: 
birinchi ustuvor yo‘nalish – inson qadrini yuksaltirish va erkin fuqarolik 
jamiyatini yanada rivojlantirish orqali xalqparvar davlat barpo etish; 
Logotip
Yangi O‘zbekiston strategiyasida 2017 yil fevralida Prezidentimizning Farmoni bilan tasdiqlanib, 5 yil davomida hayotga izchil tatbiq etilgan Harakatlar strategiyasi doirasida erishilgan yutuqlar, xususan, asosiy natijalarga oid dalil va raqamlar ham keltirilgan. Bitta raqamga e’tibor qarataylik: Harakatlar strategiyasini ijro etish uchun 300 dan ortiq qonun va kodeks, Prezidentimizning 4 mingdan ortiq farmon va qarorlari qabul qilingan. Shu tariqa Harakatlar strategiyasi yakuniga kelib, Yangi O‘zbekiston poydevorining huquqiy asoslari yaratildi. Yangi hujjat – Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi endi Yangi O‘zbekistonning poydevorini tiklash va binosini qurishga qaratilgan. Bu buyuk bunyodkorlik jarayoni 2026 yilgacha bo‘lgan davrni qamrab oladi va yilma-yil amalga oshirib boriladi. Jamoatchilik muhokamalari shu yil 15 yanvarda yakunlanadigan mazkur Taraqqiyot strategiyasi zamirida qanday ma’no-mohiyat mujassam, degan savol tug‘ilishi tabiiy. Avvalambor, “Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi”, degan nomning mazmun-mohiyatiga muxtasar to‘xtalamiz. Zero, bu nomning kelib chiqishi, fikrimizcha, bir qator muhim omillarga borib taqaladi. Birinchi omil: ushbu nom Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi – Harakatlar strategiyasining mantiqiy davomi ekanini anglatadi. Agar Harakatlar strategiyasida 5 ta ustuvor yo‘nalish belgilab olingan bo‘lsa, Taraqqiyot strategiyasida ham ushbu ustuvor yo‘nalishlar davomiyligi saqlab qolingan. Shu bilan bir qatorda, taraqqiyot o‘zgarishlarining yangi tarixiy bosqichda davom ettirilishi ko‘zda tutilgan holda, Taraqqiyot strategiyasiga 2 ta yangi ustuvor yo‘nalish qo‘shilyapti. Bulardan biri – ma’naviy taraqqiyotni ta’minlash bilan bog‘liq bo‘lsa, ikkinchisi – O‘zbekistonning dunyoda yuz berayotgan global muammolarga munosabati negizida belgilangan yangi ustuvor yo‘nalishdir. Shunday qilib, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasida quyidagi yettita ustuvor yo‘nalish nazarda tutilgan: birinchi ustuvor yo‘nalish – inson qadrini yuksaltirish va erkin fuqarolik jamiyatini yanada rivojlantirish orqali xalqparvar davlat barpo etish;
ikkinchi ustuvor yo‘nalish – mamlakatimizda adolat va qonun ustuvorligi 
tamoyillarini taraqqiyotning eng asosiy va zarur shartiga aylantirish; 
uchinchi ustuvor yo‘nalish – milliy iqtisodiyotni rivojlantirish, uning o‘sish 
sur’atlarini zamon talablari darajasida ta’minlash; 
to‘rtinchi ustuvor yo‘nalish – adolatli ijtimoiy siyosat yuritish, inson 
kapitalini rivojlantirish; 
beshinchi ustuvor yo‘nalish – ma’naviy taraqqiyotni ta’minlash, ushbu 
sohani tubdan isloh etish va yangi bosqichga olib chiqish; 
oltinchi 
ustuvor 
yo‘nalish 
– umumbashariy 
muammolarga 
milliy 
manfaatlardan kelib chiqqan holda yechim topish; 
yettinchi ustuvor yo‘nalish – mamlakatimiz xavfsizligi va mudofaa 
salohiyatini kuchaytirish, ochiq va pragmatik, faol tashqi siyosat olib borish. 
Ikkinchi omil: Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasida “Harakatlar 
strategiyasidan – Taraqqiyot strategiyasi sari” tamoyili ilgari surilayotgani 
bejiz emas. Chunki, avvalo, Harakatlar strategiyasidagi har bir yo‘nalishni 
taraqqiyotning yangi bosqichida mantiqiy va izchil asosda rivojlantirish hamda 
yangi ustuvor yo‘nalishlarda muhim natijalarga erishish ko‘zda tutilmoqda. 
Taraqqiyot strategiyasida asosiy e’tibor, bir tomondan, fuqarolik jamiyatini 
rivojlantirishga doir qonunlar, kodekslar, konsepsiya va dasturlar qabul qilinishiga 
qaratilgan.  
Ikkinchi tomondan, unda qonun ustuvorligini taminlash, konstitutsiyaviy 
islohotni hayotga izchil tatbiq etish, milliy iqtisodiyotni rivojlantirish, kuchli 
ijtimoiy siyosatni amalga oshirish, manaviyatni rivojlantirish, shuningdek, global 
muammolarga O‘zbekistonning munosabati, xavfsizlik va tashqi siyosat borasidagi 
muhim vazifalar qamrab olingan. 
Eng asosiysi, Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasidagi 7 ustuvor 
yo‘nalishning 
bosh 
g‘oyasi 
– 
inson 
qadrini 
ta’minlashdir. 
Chunki, 
Prezidentimizning saylovoldi dasturidagi asosiy g‘oya ham “Inson qadri 
uchun” tamoyili edi. 
Logotip
ikkinchi ustuvor yo‘nalish – mamlakatimizda adolat va qonun ustuvorligi tamoyillarini taraqqiyotning eng asosiy va zarur shartiga aylantirish; uchinchi ustuvor yo‘nalish – milliy iqtisodiyotni rivojlantirish, uning o‘sish sur’atlarini zamon talablari darajasida ta’minlash; to‘rtinchi ustuvor yo‘nalish – adolatli ijtimoiy siyosat yuritish, inson kapitalini rivojlantirish; beshinchi ustuvor yo‘nalish – ma’naviy taraqqiyotni ta’minlash, ushbu sohani tubdan isloh etish va yangi bosqichga olib chiqish; oltinchi ustuvor yo‘nalish – umumbashariy muammolarga milliy manfaatlardan kelib chiqqan holda yechim topish; yettinchi ustuvor yo‘nalish – mamlakatimiz xavfsizligi va mudofaa salohiyatini kuchaytirish, ochiq va pragmatik, faol tashqi siyosat olib borish. Ikkinchi omil: Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasida “Harakatlar strategiyasidan – Taraqqiyot strategiyasi sari” tamoyili ilgari surilayotgani bejiz emas. Chunki, avvalo, Harakatlar strategiyasidagi har bir yo‘nalishni taraqqiyotning yangi bosqichida mantiqiy va izchil asosda rivojlantirish hamda yangi ustuvor yo‘nalishlarda muhim natijalarga erishish ko‘zda tutilmoqda. Taraqqiyot strategiyasida asosiy e’tibor, bir tomondan, fuqarolik jamiyatini rivojlantirishga doir qonunlar, kodekslar, konsepsiya va dasturlar qabul qilinishiga qaratilgan. Ikkinchi tomondan, unda qonun ustuvorligini taminlash, konstitutsiyaviy islohotni hayotga izchil tatbiq etish, milliy iqtisodiyotni rivojlantirish, kuchli ijtimoiy siyosatni amalga oshirish, manaviyatni rivojlantirish, shuningdek, global muammolarga O‘zbekistonning munosabati, xavfsizlik va tashqi siyosat borasidagi muhim vazifalar qamrab olingan. Eng asosiysi, Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasidagi 7 ustuvor yo‘nalishning bosh g‘oyasi – inson qadrini ta’minlashdir. Chunki, Prezidentimizning saylovoldi dasturidagi asosiy g‘oya ham “Inson qadri uchun” tamoyili edi.
Uchinchi omil: inson qadrini joyiga qo‘yishni qonuniy va tashkiliy-huquqiy 
yo‘llar bilan hayotimizning barcha sohalarida milliy, mintaqaviy va xalqaro 
hamkorlik darajalarida qanday qilib amalga oshirish kerak? Taraqqiyot 
strategiyasida bu dolzarb savolga juda ko‘plab aniq maqsadlarga qaratilgan amaliy 
javoblar bor. 
Harakatlar strategiyasining har bir ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha hozirgi kunga qadar 
26 ta konsepsiya va bir qator dasturlar qabul qilingan bo‘lsa, kelgusida Taraqqiyot 
strategiyasi doirasida 13 ta kodeks, 12 ta qonun,  ya’ni har bir ustuvor yo‘nalishda 
zarur qonun hujjatlari qabul qilinishi ko‘zda tutilgan. Jumladan, Tadbirkorlik 
kodeksining ishlab chiqilishi – yurtimizda tadbirkorlikni rivojlantirish va 
tadbirkorlar huquqlarini to‘liq himoya qilishning mustahkam qonuniy asosiga 
aylanadi. Bo‘lajak Nodavlat notijorat tashkilotlari to‘g‘risidagi kodeksda fuqarolik 
jamiyatining huquqiy mezonlari o‘z aksini topadi. 
Axborot kodeksi – shu vaqtga qadar amal qilayotgan ommaviy axborot 
vositalari, jurnalistlar faoliyati, axborot va so‘z erkinligiga bag‘ishlangan o‘ndan 
ortiq qonun kodifikatsiya qilingan yagona va yaxlit qonun hujjati sifatida qabul 
qilinishining natijasi bo‘ladi. 
To‘rtinchi omil: Yangi O‘zbekiston tarraqqiyot strategiyasining nafaqat 
nomlanishi, ayni chog‘da unda belgilangan ustuvor yo‘nalishlar va muhim 
vazifalar ham milliy yoki mintaqaviy miqyosdagina emas,  balki global darajada 
ulkan ahamiyatga molik xalqaro hujjatlar bilan uyg‘un va hamohangdir. 
irlashgan Millatlar Tashkiloti 2015-2030 yillarda Barqaror taraqqiyot maqsadlarini 
elon qilgan. Bu xalqaro hujjat o‘zbek tilida “Barqaror taraqqiyot maqsadlari” yoki 
“Barqaror rivojlanish maqsadlari”, degan nomlar bilan sizu bizga yaxshi tanish. 
Dastlab Harakatlar strategiyasida, endilikda esa Taraqqiyot strategiyasida ham 
O‘zbekiston bajarishni o‘z zimmasiga olgan BMT Barqaror taraqqiyot 
maqsadlarini mamlakatimiz hayotiga tatbiq etishning aniq taktika va strategiyalari 
belgilab berilmoqda.  
Boshqacha aytganda, O‘zbekiston tashqi xalqaro munosabatlarning teng 
huquqli a’zosi sifatida o‘zining BMT Barqaror taraqqiyot maqsadlari bilan 
Logotip
Uchinchi omil: inson qadrini joyiga qo‘yishni qonuniy va tashkiliy-huquqiy yo‘llar bilan hayotimizning barcha sohalarida milliy, mintaqaviy va xalqaro hamkorlik darajalarida qanday qilib amalga oshirish kerak? Taraqqiyot strategiyasida bu dolzarb savolga juda ko‘plab aniq maqsadlarga qaratilgan amaliy javoblar bor. Harakatlar strategiyasining har bir ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha hozirgi kunga qadar 26 ta konsepsiya va bir qator dasturlar qabul qilingan bo‘lsa, kelgusida Taraqqiyot strategiyasi doirasida 13 ta kodeks, 12 ta qonun, ya’ni har bir ustuvor yo‘nalishda zarur qonun hujjatlari qabul qilinishi ko‘zda tutilgan. Jumladan, Tadbirkorlik kodeksining ishlab chiqilishi – yurtimizda tadbirkorlikni rivojlantirish va tadbirkorlar huquqlarini to‘liq himoya qilishning mustahkam qonuniy asosiga aylanadi. Bo‘lajak Nodavlat notijorat tashkilotlari to‘g‘risidagi kodeksda fuqarolik jamiyatining huquqiy mezonlari o‘z aksini topadi. Axborot kodeksi – shu vaqtga qadar amal qilayotgan ommaviy axborot vositalari, jurnalistlar faoliyati, axborot va so‘z erkinligiga bag‘ishlangan o‘ndan ortiq qonun kodifikatsiya qilingan yagona va yaxlit qonun hujjati sifatida qabul qilinishining natijasi bo‘ladi. To‘rtinchi omil: Yangi O‘zbekiston tarraqqiyot strategiyasining nafaqat nomlanishi, ayni chog‘da unda belgilangan ustuvor yo‘nalishlar va muhim vazifalar ham milliy yoki mintaqaviy miqyosdagina emas, balki global darajada ulkan ahamiyatga molik xalqaro hujjatlar bilan uyg‘un va hamohangdir. irlashgan Millatlar Tashkiloti 2015-2030 yillarda Barqaror taraqqiyot maqsadlarini elon qilgan. Bu xalqaro hujjat o‘zbek tilida “Barqaror taraqqiyot maqsadlari” yoki “Barqaror rivojlanish maqsadlari”, degan nomlar bilan sizu bizga yaxshi tanish. Dastlab Harakatlar strategiyasida, endilikda esa Taraqqiyot strategiyasida ham O‘zbekiston bajarishni o‘z zimmasiga olgan BMT Barqaror taraqqiyot maqsadlarini mamlakatimiz hayotiga tatbiq etishning aniq taktika va strategiyalari belgilab berilmoqda. Boshqacha aytganda, O‘zbekiston tashqi xalqaro munosabatlarning teng huquqli a’zosi sifatida o‘zining BMT Barqaror taraqqiyot maqsadlari bilan
hamohang holda rivojlanishi, bu boradagi o‘ziga xos o‘rni va ahamiyati, yanada 
muhimi, ibratli tajribasini butun dunyoga ko‘rsata oldi. O‘z navbatida, Yangi 
O‘zbekiston tarraqqiyot strategiyasi ushbu muhim taraqqiypravar jarayon uzluksiz 
davom etayotganidan dalolat beradi. 
Bugungi kunda xalqaro hamjamiyat tomonidan Taraqqiyot huquqi 
to‘g‘risidagi konvensiya loyihasi ishlab chiqilyapti. Qolaversa, 35 yildan buyon 
Taraqqiyot huquqi to‘g‘risidagi deklaratsiya amal qilmoqda. Shu ma’noda, 
O‘zbekiston Prezidenti taqdim etayotgan Taraqqiyot strategiyasi xalqaro 
hamjamiyatning rivojlanish tendensiyalariga, butun dunyoning taraqqiyot 
trendlariga  to‘la mos keladi. Shuni ham aytish joizki, O‘zbekiston Respublikasi 
Oliy Majlisi palatalarining qo‘shma qarori bilan Barqaror taraqqiyot maqsadlarini 
amalga oshirish bo‘yicha konstitutsiyaviy parlament komissiyasi tuzilgan. 
Parlament komissiyasi Barqaror taraqqiyot maqsadlari ijro etilishini parlament 
nazorati yo‘li bilan ta’minlamoqda. Binobarin, Taraqqiyot strategiyasini amalda 
tatbiq etishda ham parlamentning roliga alohida e’tibor qaratilayotgani juda 
muhim. Jamoatchilik muhokamalari yakunlari bo‘yicha kelib tushgan taklif va 
tavsiyalar asosida maromiga yetkazilganidan so‘ng davlatimiz rahbari tomonidan 
imzolanishi 
kutilayotgan “Yangi 
O‘zbekistonning 
2022-2026 
yillarga 
mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi farmon asosida: 
birinchidan, Yangi O‘zbekistonning 2022-2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot 
strategiyasi; 
ikkinchidan, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot 
strategiyasini 2022 yilda amalga oshirish bo‘yicha “yo‘l xaritasi”; 
uchinchidan, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot 
strategiyasini amalga oshirish bo‘yicha milliy komissiya tarkibi tasdiqlanadi. 
Xususan, 
Yangi 
O‘zbekiston 
taraqqiyot 
strategiyasi 
loyihasining 
11-
maqsadida “Xalq bilan muloqotning samarali mexanizmlarini takomillashtirish” 
muhim vazifa etib belgilanmoqda.  
Xalq bilan ochiq muloqotning mexanizmlarini yanada takomillashtirish, 
muhim qarorlarni jamoatchilik fikrini inobatga olgan holda qabul qilish amaliyotini 
Logotip
hamohang holda rivojlanishi, bu boradagi o‘ziga xos o‘rni va ahamiyati, yanada muhimi, ibratli tajribasini butun dunyoga ko‘rsata oldi. O‘z navbatida, Yangi O‘zbekiston tarraqqiyot strategiyasi ushbu muhim taraqqiypravar jarayon uzluksiz davom etayotganidan dalolat beradi. Bugungi kunda xalqaro hamjamiyat tomonidan Taraqqiyot huquqi to‘g‘risidagi konvensiya loyihasi ishlab chiqilyapti. Qolaversa, 35 yildan buyon Taraqqiyot huquqi to‘g‘risidagi deklaratsiya amal qilmoqda. Shu ma’noda, O‘zbekiston Prezidenti taqdim etayotgan Taraqqiyot strategiyasi xalqaro hamjamiyatning rivojlanish tendensiyalariga, butun dunyoning taraqqiyot trendlariga to‘la mos keladi. Shuni ham aytish joizki, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qo‘shma qarori bilan Barqaror taraqqiyot maqsadlarini amalga oshirish bo‘yicha konstitutsiyaviy parlament komissiyasi tuzilgan. Parlament komissiyasi Barqaror taraqqiyot maqsadlari ijro etilishini parlament nazorati yo‘li bilan ta’minlamoqda. Binobarin, Taraqqiyot strategiyasini amalda tatbiq etishda ham parlamentning roliga alohida e’tibor qaratilayotgani juda muhim. Jamoatchilik muhokamalari yakunlari bo‘yicha kelib tushgan taklif va tavsiyalar asosida maromiga yetkazilganidan so‘ng davlatimiz rahbari tomonidan imzolanishi kutilayotgan “Yangi O‘zbekistonning 2022-2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi farmon asosida: birinchidan, Yangi O‘zbekistonning 2022-2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasi; ikkinchidan, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasini 2022 yilda amalga oshirish bo‘yicha “yo‘l xaritasi”; uchinchidan, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasini amalga oshirish bo‘yicha milliy komissiya tarkibi tasdiqlanadi. Xususan, Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi loyihasining 11- maqsadida “Xalq bilan muloqotning samarali mexanizmlarini takomillashtirish” muhim vazifa etib belgilanmoqda. Xalq bilan ochiq muloqotning mexanizmlarini yanada takomillashtirish, muhim qarorlarni jamoatchilik fikrini inobatga olgan holda qabul qilish amaliyotini
kengaytirish, davlat organlariga kelib tushgan murojaatlarni ko‘rib chiqish 
jarayonini raqamlashtirish, murojaatlarni tezkor va sifatli ko‘rib chiqilishini 
ta’minlash ko‘zda tutilmoqda.  
Eng asosiysi, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot 
strategiyasini 
2022 
yilda 
amalga 
oshirish 
bo‘yicha 
“yo‘l 
xaritasi” 
loyihasida “Davlat xalqqa xizmat ko‘rsatishi shart” g‘oyasini tatbiq etishni nazarda 
tutuvchi “Xalqchil davlat” milliy dasturini ishlab chiqish vazifasi zimmamizga 
yuklangani bejiz emas. 
Albatta, ushbu Dastur loyihasi, ilg‘or xorijiy davlatlarning tajribasini 
inobatga olgan holda, belgilangan muddatda ishlab chiqiladi va taqdim etiladi. 
“Yo‘l xaritasi” loyihasida yana bir muhim vazifa – Xalq qabulxonalarining 
huquqiy 
maqomini 
takomillashtirish masalasi 
uchun 
mas’ul 
etib 
belgilanganmiz. Xalq 
qabulxonalari 
faoliyatining 
huquqiy 
asoslarini 
takomillashtirish 
va 
ularning 
davlat 
boshqaruvi 
tizimidagi 
maqomini 
mustahkamlashga qaratilgan Konstitutsiyaviy qonunni qabul qilish bo‘yicha 
ishlarni allaqachon boshlab yubordik. 
Xalq bilan bevosita muloqot qilish, yurtdoshlarimizning dardu tashvishlari, 
muammolarini ijobiy hal etish bo‘yicha mutlaqo yangi demokratik tizim – Xalq 
qabulxonalari o‘tgan besh yilda faoliyat yuritib kelmoqda va o‘zini oqladi. 
Bundan tashqari barcha davlat organlari faoliyatida “xalq dardiga kuloq solish”, 
muammolarni joyida hal etish va xalqni rozi qilish bo‘yicha samarali ishlar 
qilinmoqda. 
Yangi 
O‘zbekiston 
taraqqiyot 
strategiyasi 
loyihasining 12-maqsadi 
“Ta’sirchan jamoatchilik nazoratini amalga oshirishning tashkiliy-huquqiy 
asoslarini takomillashtirish” deb nomlangani bejiz emas. Zero, bu o‘rinda 
ommaviy axborot vositalarining roli va jurnalistlarning kasbiy faoliyati himoyasini 
yanada kuchaytirish, odamlarni qiynayotgan muammolar hamda islohotlarning 
ijrosi ahvolini o‘rganishda ijod ahli mehnatidan samarali foydalanish ko‘zda 
tutilmoqda. Bularning barchasi, o‘z navbatida, yurtimizda ta’sirchan jamotchilik 
nazoratini o‘rnatishga xizmat qiladi. 
Logotip
kengaytirish, davlat organlariga kelib tushgan murojaatlarni ko‘rib chiqish jarayonini raqamlashtirish, murojaatlarni tezkor va sifatli ko‘rib chiqilishini ta’minlash ko‘zda tutilmoqda. Eng asosiysi, Yangi O‘zbekistonning 2022–2026 yillarga mo‘ljallangan taraqqiyot strategiyasini 2022 yilda amalga oshirish bo‘yicha “yo‘l xaritasi” loyihasida “Davlat xalqqa xizmat ko‘rsatishi shart” g‘oyasini tatbiq etishni nazarda tutuvchi “Xalqchil davlat” milliy dasturini ishlab chiqish vazifasi zimmamizga yuklangani bejiz emas. Albatta, ushbu Dastur loyihasi, ilg‘or xorijiy davlatlarning tajribasini inobatga olgan holda, belgilangan muddatda ishlab chiqiladi va taqdim etiladi. “Yo‘l xaritasi” loyihasida yana bir muhim vazifa – Xalq qabulxonalarining huquqiy maqomini takomillashtirish masalasi uchun mas’ul etib belgilanganmiz. Xalq qabulxonalari faoliyatining huquqiy asoslarini takomillashtirish va ularning davlat boshqaruvi tizimidagi maqomini mustahkamlashga qaratilgan Konstitutsiyaviy qonunni qabul qilish bo‘yicha ishlarni allaqachon boshlab yubordik. Xalq bilan bevosita muloqot qilish, yurtdoshlarimizning dardu tashvishlari, muammolarini ijobiy hal etish bo‘yicha mutlaqo yangi demokratik tizim – Xalq qabulxonalari o‘tgan besh yilda faoliyat yuritib kelmoqda va o‘zini oqladi. Bundan tashqari barcha davlat organlari faoliyatida “xalq dardiga kuloq solish”, muammolarni joyida hal etish va xalqni rozi qilish bo‘yicha samarali ishlar qilinmoqda. Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi loyihasining 12-maqsadi “Ta’sirchan jamoatchilik nazoratini amalga oshirishning tashkiliy-huquqiy asoslarini takomillashtirish” deb nomlangani bejiz emas. Zero, bu o‘rinda ommaviy axborot vositalarining roli va jurnalistlarning kasbiy faoliyati himoyasini yanada kuchaytirish, odamlarni qiynayotgan muammolar hamda islohotlarning ijrosi ahvolini o‘rganishda ijod ahli mehnatidan samarali foydalanish ko‘zda tutilmoqda. Bularning barchasi, o‘z navbatida, yurtimizda ta’sirchan jamotchilik nazoratini o‘rnatishga xizmat qiladi.